Start 2 Run - Rennen met Evy

zondag 15 juni 2008 om 16:37
Een succesverhaal, gestart door Athome:
Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.
Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?
Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.
Start to run, deel 1
Om te downloaden:
Reeks 0 - 5 km:
0-5 km
Reeks 5 - 10 km:
Ook hier vind ik geen werkende links meer voor
schema's
schema 0 - 5 km
schema 5 - 10 km
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Hyves
Rennen met Evy
Blog
Blog
Succes! Ik ben fier op je!
Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.
Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?
Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.
Start to run, deel 1
Om te downloaden:
Reeks 0 - 5 km:
0-5 km
Reeks 5 - 10 km:
Ook hier vind ik geen werkende links meer voor
schema's
schema 0 - 5 km
schema 5 - 10 km
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Hyves
Rennen met Evy
Blog
Blog
Succes! Ik ben fier op je!
woensdag 3 juni 2009 om 18:20

woensdag 3 juni 2009 om 18:34
Cassieviva, ik loop dus elke dag, 5 dagen per week en op dag 6 tennis ik. Ik denk, luisterend naar Evy, dat dit eigenlijk teveel van het goede is. Maarrrrrrr tot nu toe heb ik geen klachten + ik vind het fijn om een vast dagritme te hebben + ik vind het lopen ontzettend leuk. Zoals ik al schreef heb ik me wel voorgenomen om zodra ik ergens teveel last krijg, direct te stoppen en meer rust in te lassen, gezondheid voor alles.
woensdag 3 juni 2009 om 20:51
Goed gedaan iedereen!
Keranet, volgens mij is het gewoon blessuregevoeliger als je elke dag loopt en is het gewoon niet goed. En tegen de tijd dat je er mogelijk iets van gaat merken, ben je uiteraard te laat!
Zelf lukt het goed om vol te houden met de belofte aan mezelf dat ik "maar" 2x per week hoef te gaan rennen. Het past gewoon ook lekkerder in de week voor mij. Vandaag les 8 gelopen, eigenlijk wel een makkie. Alleen kan ik me er zo aan storen hoe knullig die Evy-geluid-in-elkaar-zetters geweest zijn. Ze beloofde me 2 minuten wandelen in het begin en ik kreeg er maar 1
Keranet, volgens mij is het gewoon blessuregevoeliger als je elke dag loopt en is het gewoon niet goed. En tegen de tijd dat je er mogelijk iets van gaat merken, ben je uiteraard te laat!
Zelf lukt het goed om vol te houden met de belofte aan mezelf dat ik "maar" 2x per week hoef te gaan rennen. Het past gewoon ook lekkerder in de week voor mij. Vandaag les 8 gelopen, eigenlijk wel een makkie. Alleen kan ik me er zo aan storen hoe knullig die Evy-geluid-in-elkaar-zetters geweest zijn. Ze beloofde me 2 minuten wandelen in het begin en ik kreeg er maar 1
woensdag 3 juni 2009 om 20:53
AU!!!
Ik kom net terug van les 22 en had me nieuwe enkelband nu ook om mijn rechter enkel gedaan. Maar in de laatste paar muniten kreeg ik zo'n last.
Maar het zit meer onderop me voet. Aan de zijkant van de binnenkant van me voet zegmaar. Daar voel je een soort bobbel, een bot denk. En vlak daaronder doet die spier zeer. Heeft iemand tips? Of enig idee wat dit is?
Verder ging het lopen wel goed. Maar het is wel zwaar hoor zo lang...
Rubis, bij mijn linker enkel heeft die band wel geholpen. Ik draag hem alleen bij het hardlopen. Maar ik denk dat het gewoon overbelast was. En met band voelde ik het nog wel een paar lessen en het werd steeds minder.
Misschien moet je het proberen als je pijn weer weg is en er dan mee beginnen.
Vervelend he als het zo goed gaat en je krijgt last van dingen.
Ik kom net terug van les 22 en had me nieuwe enkelband nu ook om mijn rechter enkel gedaan. Maar in de laatste paar muniten kreeg ik zo'n last.
Maar het zit meer onderop me voet. Aan de zijkant van de binnenkant van me voet zegmaar. Daar voel je een soort bobbel, een bot denk. En vlak daaronder doet die spier zeer. Heeft iemand tips? Of enig idee wat dit is?
Verder ging het lopen wel goed. Maar het is wel zwaar hoor zo lang...
Rubis, bij mijn linker enkel heeft die band wel geholpen. Ik draag hem alleen bij het hardlopen. Maar ik denk dat het gewoon overbelast was. En met band voelde ik het nog wel een paar lessen en het werd steeds minder.
Misschien moet je het proberen als je pijn weer weg is en er dan mee beginnen.
Vervelend he als het zo goed gaat en je krijgt last van dingen.
donderdag 4 juni 2009 om 16:13
Arrejasses,Lian en Rubis, wat een geklooi met die enkels van jullie! Dat lijkt me hopeloos vervelend inderdaad als het lopen verder zo goed gaat.
Vanavond les 2 gedaan. Heb ik helaas niet kunnen uitlopen,liep ontzettend met m'n ademhaling te rommelen en dat liep niet best.
Was bij een katte-eigenaar op visite geweest, en ik ben vreselijk allergisch voor katten. Dus vlak voor het lopen nog anti-histaminica genomen, maar een oog zat al zo goed als dicht en m'n slijmvliezen natuurlijk al dik geirriteerd.Bovendien was ik vergeten een sport BH aan te doen, dus liep ik in een kanten gevalletje,die naarmate ik meer ging zweten vreselijk begon te jeuken en te irriteren,grom!
Maar ik ben geheel niet ongerust, want ik merkte heel goed dat ik het qua conditie prima zou kunnen, dus over twee dagen doe ik deze les gewoon nog een keer.
He Cassieviva en andere enthousiastelingen, ik zou ook wel iedere dag willen lopen, maar durf het toch niet.
Ik zie dat die blessures echt flink roet in het eten kunnen gooien en ik vertrouw maar op de ervaring van de oude rotten in het vak, zoals Evy o.a.dat elke dag lopen niet aan te raden is.
Succes allemaal weer!
Vanavond les 2 gedaan. Heb ik helaas niet kunnen uitlopen,liep ontzettend met m'n ademhaling te rommelen en dat liep niet best.
Was bij een katte-eigenaar op visite geweest, en ik ben vreselijk allergisch voor katten. Dus vlak voor het lopen nog anti-histaminica genomen, maar een oog zat al zo goed als dicht en m'n slijmvliezen natuurlijk al dik geirriteerd.Bovendien was ik vergeten een sport BH aan te doen, dus liep ik in een kanten gevalletje,die naarmate ik meer ging zweten vreselijk begon te jeuken en te irriteren,grom!
Maar ik ben geheel niet ongerust, want ik merkte heel goed dat ik het qua conditie prima zou kunnen, dus over twee dagen doe ik deze les gewoon nog een keer.
He Cassieviva en andere enthousiastelingen, ik zou ook wel iedere dag willen lopen, maar durf het toch niet.
Ik zie dat die blessures echt flink roet in het eten kunnen gooien en ik vertrouw maar op de ervaring van de oude rotten in het vak, zoals Evy o.a.dat elke dag lopen niet aan te raden is.
Succes allemaal weer!
donderdag 4 juni 2009 om 16:26
Even zitten zoeken op blessure aanwijzer, en ik denk dat het de aanhechting scheenbeenspier is. Ik wist niet eens dat die bestond, maar goed..
Op de site staat dat je rust moet nemen en dan weer opbouwen, dus dat moet dan maar. Het is een soort overbelasting.
Het is ook een beetje dik.
Heb je al eens op die site gekeken rubis?
Nou succes iedereen, en hou mate, want voor je het weet heb je ergens last van!
Op de site staat dat je rust moet nemen en dan weer opbouwen, dus dat moet dan maar. Het is een soort overbelasting.
Het is ook een beetje dik.
Heb je al eens op die site gekeken rubis?
Nou succes iedereen, en hou mate, want voor je het weet heb je ergens last van!
donderdag 4 juni 2009 om 16:38
sunbird ik dacht even: wie is arrejasses.. Zucht blond! (niet echt, overigens)
Maar goed dat t al best gaat zeg! Als je al zegt dat je denkt dat je 2 de volgende keer wel haalt.. Dan heb je les 1 toch ook maar 2x gedaan? Zie je dat t best meevalt;)?
Maar idd heel vervelend die blessures.. Zodra ik ook maar iets voel doe ik ook gelijk voorzichtiger, heb ik wel geleerd van mn vorige blessure, toen kon ik bijna 2 weken niet lopen

En lian blessure aanwijzer? Ik ga m zo ook eens opzoeken, zoiezo wel handig?
@ kiks; ik hou t ook juist vol omdat ik MAAR 2x in de week loop.. Meer lukt ivm drukte niet, maar zelfs als zou t wel kunnen zou ik dat nog niet willen..
@ cassieviva, t is denk ik niet slim om elke dag te rennen hoor.. Je bouwt namelijk ook juist conditie op door een dag niet te rennen.. Als je deze pauze niet neemt bouwt je lichaam het niet goed op, en in het begin maakt dat niet uit.. Maar naar mate je meer gaat lopen kan je daardoor wel blijvende schade oplopen.. Kun je niet om de dag wat anders doen? Dat je "ren-spieren" wel rust krijgen? (Zwemmen, skaten, whatever )
Oh en dat geld eigenlijk ook voor keranet, dit verhaaltje

donderdag 4 juni 2009 om 16:43
Dag allemaal!
Kiks: vervelend he? Heb eergisteren les 8 gelopen, en was net een beetje op adem in mijn 2 minuten rust: en daar moest ik weer, terwijl er nog maar een minuutje voorbij was... Gek trouwens, dat een minuut extra zo'n verschil kan maken. Wat is nu eigenlijk een minuut op een hele dag? Het begint me nu wel op te vallen dat de muziekjes vaker hetzelfde zijn en dat Evy soms iets roept wat niet klopt!
Ik probeer 3 keer in de week te lopen, op vaste avonden. Alleen als er dan een afspraak tussendoor komt kan ik het hardlopen vaak niet verplaatsen naar een andere avond, waardoor een les vervalt en ik dus maar 2x loop. Vind het zo stom om te zeggen: sorry maar ik kan niet want ik moet hardlopen. Iemand hier goede tips voor? Misschien moet ik maar 's ochtends gaan lopen, alleen is het bed dan zo lekker!
Nou ren ze iedereen!
Kiks: vervelend he? Heb eergisteren les 8 gelopen, en was net een beetje op adem in mijn 2 minuten rust: en daar moest ik weer, terwijl er nog maar een minuutje voorbij was... Gek trouwens, dat een minuut extra zo'n verschil kan maken. Wat is nu eigenlijk een minuut op een hele dag? Het begint me nu wel op te vallen dat de muziekjes vaker hetzelfde zijn en dat Evy soms iets roept wat niet klopt!
Ik probeer 3 keer in de week te lopen, op vaste avonden. Alleen als er dan een afspraak tussendoor komt kan ik het hardlopen vaak niet verplaatsen naar een andere avond, waardoor een les vervalt en ik dus maar 2x loop. Vind het zo stom om te zeggen: sorry maar ik kan niet want ik moet hardlopen. Iemand hier goede tips voor? Misschien moet ik maar 's ochtends gaan lopen, alleen is het bed dan zo lekker!
Nou ren ze iedereen!

donderdag 4 juni 2009 om 17:33
viennas: die dag dat je de afspraak hebt, ´s ochtends lopen?
Lekker vroeg je bed uit...
Wat betreft de blessures, zoals ik al zei, zodra ik ook maar een klein beetje kramp/tinteling whatever krijg stop ik direct en las ik meer rust in. Ik ben zelf geen arts, dus heb geen idee, maar ik denk dat dit op tijd is. Ik heb er gewoon een hekel aan om een dag wel te lopen en de andere niet, ben ik gelijk uit mijn ochtendritme. Vind het wel een goed idee Naomi om dan misschien ipv te rennen, 1 of 2 keer krachttraining te doen om de ´renspieren´ wat minder te belasten. Hou ik toch ook mijn ritme. Nogmaals: gezondheid boven alles.
Over blessures: lian, als je zo´n pijn aan je enkel hebt, zou je dan niet gewoon stoppen ipv een enkelband gebruiken en misschien eens naar de dokter gaan? Of is dit mosterd?
Loop ze allemaal!
Lekker vroeg je bed uit...
Wat betreft de blessures, zoals ik al zei, zodra ik ook maar een klein beetje kramp/tinteling whatever krijg stop ik direct en las ik meer rust in. Ik ben zelf geen arts, dus heb geen idee, maar ik denk dat dit op tijd is. Ik heb er gewoon een hekel aan om een dag wel te lopen en de andere niet, ben ik gelijk uit mijn ochtendritme. Vind het wel een goed idee Naomi om dan misschien ipv te rennen, 1 of 2 keer krachttraining te doen om de ´renspieren´ wat minder te belasten. Hou ik toch ook mijn ritme. Nogmaals: gezondheid boven alles.
Over blessures: lian, als je zo´n pijn aan je enkel hebt, zou je dan niet gewoon stoppen ipv een enkelband gebruiken en misschien eens naar de dokter gaan? Of is dit mosterd?
Loop ze allemaal!
donderdag 4 juni 2009 om 17:46
@Naomi87: Ik loop ook weleens alleen hoor, als het zo uitkomt met werk e.d. maar ik vind het ook wel gezellig met z'n tweeen!
@Viennas: Ik loop ook 3 keer per week en ga op andere tijden lopen als ik een afspraak heb of als ik moet werken. Ik werk in de zorg dus onregelmatig. Zo komt het vaak voor dat ik late dienst heb op een loopdag en dan ga ik gewoon 's ochtends lopen!
Gister heb ik les 14 gelopen en dat ging dus echt niet, na twee keer 6 minuten kon ik gewoon niet meer, dus ga ik em vrijdag nog een keer lopen. Hopelijk lukt het dan wel!
Wat voor kleding dragen jullie trouwens met deze temperaturen (14 a 15 graden)? Ik had gister mijn 3 kwarts broek aan met een shirt met korte mouwen en ik had het echt koud. Ik ben alleen bang dat een jasje weer te warm is!
Loop ze allemaal.
@Viennas: Ik loop ook 3 keer per week en ga op andere tijden lopen als ik een afspraak heb of als ik moet werken. Ik werk in de zorg dus onregelmatig. Zo komt het vaak voor dat ik late dienst heb op een loopdag en dan ga ik gewoon 's ochtends lopen!
Gister heb ik les 14 gelopen en dat ging dus echt niet, na twee keer 6 minuten kon ik gewoon niet meer, dus ga ik em vrijdag nog een keer lopen. Hopelijk lukt het dan wel!
Wat voor kleding dragen jullie trouwens met deze temperaturen (14 a 15 graden)? Ik had gister mijn 3 kwarts broek aan met een shirt met korte mouwen en ik had het echt koud. Ik ben alleen bang dat een jasje weer te warm is!
Loop ze allemaal.
donderdag 4 juni 2009 om 20:15
man o man... ik heb al eeuwen niet meer geschreven. ik heb inmiddels de eerste reeks "uit gelopen" en begin nu heel voorzichtig aan de 2e. Want ik merk dat als ik evy niet heb, ik ook niet meer ga lopen. Daarom ben ik aan de 2e reeks begonnen. Herkenbaar? Dat je evy nodig hebt??
ik ben in januari begonnen met evy en ben nu aan de 2e reeks, dus allen, zet hem op!
ik ben in januari begonnen met evy en ben nu aan de 2e reeks, dus allen, zet hem op!
vrijdag 5 juni 2009 om 10:42
Ik heb vanochtend les 10 gelopen en het was voor mij de eerste keer dat ik na de les nog wat extra gelopen heb en niet uitgeteld was na de les. Ik probeer wel de rustdagen aan te houden die evy me geeft maar af en toe lukt het me niet. Ik ben zo ie zo nog steeds verbaasd dat ik het vol hou.
@superzuster ik draag over mijn tshirt een dun licht vestje. Als ik het te warm krijg bind ik hem om mijn middel en heb er geen last van. Samen met een iets dikkere broek werkt het prima tegen de kou van de wind met deze temperatuur
@superzuster ik draag over mijn tshirt een dun licht vestje. Als ik het te warm krijg bind ik hem om mijn middel en heb er geen last van. Samen met een iets dikkere broek werkt het prima tegen de kou van de wind met deze temperatuur
vrijdag 5 juni 2009 om 16:46
Keranet, Ik loop niet steeds door met een zere enkel hoor.
Eerst had ik last van me linker, dat werd snel minder heb heb ik een enkel band genomen, voor extra steun. Dat is gelukkig helemaal over gegaan.
Die rechter enkel, of voet eigenlijk, dat is in 2 lessen gebeurt. Eerst had ik een pijntje na het lopen. Dus ik dacht ik neem nog zo'n band ook voor die enkel, want zal wel hetzelfde zijn en is snel over.
Maar nu kwam ik eergister terug en deed best zeer en niet echt mijn enkel maar aan de binnenkant van me voet onder de enkel.
het gekke is dat ik er zowat geen last van heb. Loop niet mank en voel het ook niet echt. Maar die plek is wat dik, wat trouwens gelukkig alweer minder is. Als ik erop duuw doet het wel zeer.
Zo nou stop ik met zeuren en ga gewoon afwachten tot het helemaal over is, maar BAAL wel!!
Lastig he deze tempratuur schommelingen. Ik liep woensdag ook met teveel kleding en dat is niet lekker. De ene dag moet je korte broek en hemdje en 2 dgn later loop je weer ingepakt haha!
Nou veel plezier allemaal met evy
Eerst had ik last van me linker, dat werd snel minder heb heb ik een enkel band genomen, voor extra steun. Dat is gelukkig helemaal over gegaan.
Die rechter enkel, of voet eigenlijk, dat is in 2 lessen gebeurt. Eerst had ik een pijntje na het lopen. Dus ik dacht ik neem nog zo'n band ook voor die enkel, want zal wel hetzelfde zijn en is snel over.
Maar nu kwam ik eergister terug en deed best zeer en niet echt mijn enkel maar aan de binnenkant van me voet onder de enkel.
het gekke is dat ik er zowat geen last van heb. Loop niet mank en voel het ook niet echt. Maar die plek is wat dik, wat trouwens gelukkig alweer minder is. Als ik erop duuw doet het wel zeer.
Zo nou stop ik met zeuren en ga gewoon afwachten tot het helemaal over is, maar BAAL wel!!
Lastig he deze tempratuur schommelingen. Ik liep woensdag ook met teveel kleding en dat is niet lekker. De ene dag moet je korte broek en hemdje en 2 dgn later loop je weer ingepakt haha!
Nou veel plezier allemaal met evy

vrijdag 5 juni 2009 om 19:58
@ lian: in twee lessen? Dat is snel. Dan weet je na het eerste pijntje eigenlijk niet of je de volgende les beter wel of niet kunt lopen, of het echt een blessure is, zegmaar. Hoop voor je dat het snel overgaat, ben door jou verhaal wel weer extra gewaarschuwd. Sterkte!
@ Koekblik: beterschap!
Vandaag toch nog maar een keer les 19 gelopen, deze derde keer echt een eitje, maandag dan toch echt beginnen met de gevreesde les 20... brrrrr.
Fijn weekeinde allemaal!
@ Koekblik: beterschap!
Vandaag toch nog maar een keer les 19 gelopen, deze derde keer echt een eitje, maandag dan toch echt beginnen met de gevreesde les 20... brrrrr.
Fijn weekeinde allemaal!
vrijdag 5 juni 2009 om 21:02
Zo, daar ben ik ook weer eens. Ik ging een tijdje vrij goed (de eerste 5 weken, dus tot en met les 15) en daarna kwam de klad erin: eerst kreeg ik griep, en daarna wat andere niet-Evy gerelateerde medische ongemakken waar ik jullie niet mee zal vervelen. Ik heb de afgelopen 2 weken les 16 en 17 een paar keer gelopen met wisselend succes en vanavond les 18. Ik heb hem uitgelopen maar dat is dan ook alles, het viel me echt zwaar. Ga zondag ik les 19 lopen en ik denk dat ik daar ook maar een week voor uittrek voordat ik met 20 begin. Begrijp ik nu goed dat je in les 19 voor het eerst een keer 8 minuten gaat lopen en in les 20 meteen 4 x 8? Amai!
Keranet en ik lopen bijna gelijk op, lian08 ben ik door mijn vertraging kwijtgeraakt. Balen van je enkel trouwens.
Iedereen met blessures veel sterkte gewenst!
Keranet en ik lopen bijna gelijk op, lian08 ben ik door mijn vertraging kwijtgeraakt. Balen van je enkel trouwens.
Iedereen met blessures veel sterkte gewenst!
vrijdag 5 juni 2009 om 21:06
Koekblik beterschap!!
Keranet, Ja snel he. Ben ik ook echt verbaasd over, voor je het door heb eigenlijk. Ik denk dat het toch gewoon te snel is gegaan. De lessen vanaf 18 gaan best snel met grote stukken lopen. Voor me uithoudings vermogen was het goed te doen, maar voor die voet schijnbaar te veel.
Keranet, Ja snel he. Ben ik ook echt verbaasd over, voor je het door heb eigenlijk. Ik denk dat het toch gewoon te snel is gegaan. De lessen vanaf 18 gaan best snel met grote stukken lopen. Voor me uithoudings vermogen was het goed te doen, maar voor die voet schijnbaar te veel.
vrijdag 5 juni 2009 om 22:32
@Cassieviva: 11 oktober is de hoge veluwe loop, je kunt kiezen om 5 of 10 km te lopen. Dat is waarschijnlijk wat dichter bij huis je!
Vandaag heb ik les 14 nog een keer gelopen, en deze keer zonder problemen gelukkig. Maandag les 15, heb er nu al zin in.
Iedereen die geblesseerd of ziek is heel veel beterschap!!!!
Vandaag heb ik les 14 nog een keer gelopen, en deze keer zonder problemen gelukkig. Maandag les 15, heb er nu al zin in.
Iedereen die geblesseerd of ziek is heel veel beterschap!!!!
zaterdag 6 juni 2009 om 20:25
Helaas, heb ook een time-out. Woensdag les 12 gelopen, maar last gekregen van m'n scheenbeen. Weet ook wel hoe het komt, eigenwijs geweest en toch weer teveel gedaan. Donderdag, zaterdag, maandag en woensdag gelopen en vrijdag en dinsdag gezwommen. Alleen zondag rustdag gehad en dat wreekt zich dus. Moest eigenlijk vandaag les 13 doen, maar dat dus maar niet gedaan. Ga nu maar aan de slag met koelen en masseren (heb wat tips gevonden op hardloopschema.nl) en mezelf dwingen niet te gaan lopen! Erg jammer, maar ja, wil ook niet een chronische blessure oplopen..