Man heeft affaire met vriendin

maandag 27 september 2021 om 07:16
Het ergste wat je kan overkomen is mij overkomen.
We gaan nu 8 jaar met elkaar, ik dacht dat we gelukkig waren, we hadden goede sex, deden veel leuke dingen samen zonder kind en toch is mijn man er voor gezwicht.
Het was een bevriend stel waar we mee om gingen, zij werd verliefd op mijn man en hij vond de aandacht en spanning blijkbaar geil.
Ik voelde het al vanaf dag 1. Zoiets voel je gewoon en zie je. Alles is altijd van beide kanten ontkent en ik ben er uiteindelijk zelf achter moeten komen dat ze al 2 maanden elke dag stiekem bellen met elkaar. Er is toegegeven dat dit ook over sex ging en dat er ook whatsapp gesprekken zijn gewist. Ze houden beide vol dat er niets fysieks gebeurd is maar dat geloof ik eigenlijk niet en daar zal ik ook nooit achter komen.
Ik ben er kapot van. Mijn man wil nu vechten voor ons gezin en heeft opeens enorme spijt ,maar ik weet niet of ik het nog kan. We hebben een kleintje van 4 jaar en waren bezig voor een tweede. Voel me zo ontzettend bedrogen.
We gaan nu 8 jaar met elkaar, ik dacht dat we gelukkig waren, we hadden goede sex, deden veel leuke dingen samen zonder kind en toch is mijn man er voor gezwicht.
Het was een bevriend stel waar we mee om gingen, zij werd verliefd op mijn man en hij vond de aandacht en spanning blijkbaar geil.
Ik voelde het al vanaf dag 1. Zoiets voel je gewoon en zie je. Alles is altijd van beide kanten ontkent en ik ben er uiteindelijk zelf achter moeten komen dat ze al 2 maanden elke dag stiekem bellen met elkaar. Er is toegegeven dat dit ook over sex ging en dat er ook whatsapp gesprekken zijn gewist. Ze houden beide vol dat er niets fysieks gebeurd is maar dat geloof ik eigenlijk niet en daar zal ik ook nooit achter komen.
Ik ben er kapot van. Mijn man wil nu vechten voor ons gezin en heeft opeens enorme spijt ,maar ik weet niet of ik het nog kan. We hebben een kleintje van 4 jaar en waren bezig voor een tweede. Voel me zo ontzettend bedrogen.
maandag 27 september 2021 om 12:34
Hier ben ik het roerend mee eens! Goed gezegd.ludwina schreef: ↑27-09-2021 12:15En toch, zeg ik als (inmiddels) alleenstaande moeder: zie je kinderen niet als je gevangenisbewaarder.
Je komt er wel uit in je eentje - het zijn naar mijn ervaring juist die jaren waarin je het 'in het belang van je kinderen' nog een tijd probeert dat je a) jezelf steeds meer kwijt raakt en b) helemaal niet de beste moeder bent die je kunt zijn.
Am Yisrael Chai!
maandag 27 september 2021 om 12:36
Niet aan jezelf twijfelen. Je intuïtie rinkelt nooit voor niks.Gebrokenhart123 schreef: ↑27-09-2021 12:25Ongeveer 2 jaar vriendschap. En vanaf dat het stiekeme gedoe begon 2 maanden geleden voelde ik het aan. Ik wilde ook niet meer afspreken, en heb 2x aangegeven aan mijn man dat ik hun band veel te ver vind gaan. Maar dan stelde ik me aan en moest ik niet zo jaloers doen. Je gaat ook aan jezelf twijfelen.
Vreselijk voor je dit. Wat een verraad. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid.

maandag 27 september 2021 om 12:39
Dan is het niet vanaf dag 1 dat het zo was, ik dacht sinds dag 1 van jullie vriendschap. Hoe staat het andere koppel er in? Willen die vechten voor hun relatie en zijn er daar ook kinderen?Gebrokenhart123 schreef: ↑27-09-2021 12:25Ongeveer 2 jaar vriendschap. En vanaf dat het stiekeme gedoe begon 2 maanden geleden voelde ik het aan. Ik wilde ook niet meer afspreken, en heb 2x aangegeven aan mijn man dat ik hun band veel te ver vind gaan. Maar dan stelde ik me aan en moest ik niet zo jaloers doen. Je gaat ook aan jezelf twijfelen.
Ik leef met je mee hoor, heb je op dit eigenste ogenblik mensen met wie je er persoonlijk over kan praten?
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 27-09-2021 12:42
12.99% gewijzigd

maandag 27 september 2021 om 12:42
maandag 27 september 2021 om 12:50
Google maar eens op de term gaslighting.Gebrokenhart123 schreef: ↑27-09-2021 12:25Ongeveer 2 jaar vriendschap. En vanaf dat het stiekeme gedoe begon 2 maanden geleden voelde ik het aan. Ik wilde ook niet meer afspreken, en heb 2x aangegeven aan mijn man dat ik hun band veel te ver vind gaan. P
Hele manipulatieve mensen die dit doen.
Vertrouw op jezelf.
Nope
maandag 27 september 2021 om 12:51
Dit is verre van het ergste wat je kan overkomen, maar rot is het zeker.
Veel sterkte en wijsheid.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
maandag 27 september 2021 om 12:59
Als mijn vriend bij zoiets zou zeggen dat ik me aanstel zou ik al enorm kwaad worden. Ik wantrouw mijn vriend zelden en ben echt heel zelden jaloers. Maar als ik zoiets zou aangeven dan zou hij gewoon zeggen... oke dan laten we de vriendschap even op een heel laag pitje. Iemand die mijn gevoel afdoet als aanstellerij kan van mij echt de boom in.Gebrokenhart123 schreef: ↑27-09-2021 12:25Ongeveer 2 jaar vriendschap. En vanaf dat het stiekeme gedoe begon 2 maanden geleden voelde ik het aan. Ik wilde ook niet meer afspreken, en heb 2x aangegeven aan mijn man dat ik hun band veel te ver vind gaan. Maar dan stelde ik me aan en moest ik niet zo jaloers doen. Je gaat ook aan jezelf twijfelen.
Verder weet ik niet goed wat ik zou doen. Ik heb samen met mijn vriend geen kinderen dus ik zou sowieso weg gaan. Onze hele band, het hele vertrouwen is dan weg. Als het met de vader van mijn kinderen was geweest dan was ik denk ik niet direct weggegaan. Ik had eerst allebei hun verhaal willen horen apart van elkaar en alle berichten willen lezen. En dan had ik voor mezelf uitgemaakt of ik bleef of niet. Als het echt alleen praten was dan zou ik misschien kijken of ik me er overheen kon zetten (maar dan meer omdat ik mijn Kids een heel gezin gun en ik zou willen kijken of ik dit kan). Ik denk dat de kans eigelijk heel groot is dat het me niet zou lukken het vertrouwen weer te vinden en dan zou het alsnog over zijn maar dan heb ik t in ieder geval geprobeerd.

maandag 27 september 2021 om 13:26
Ik ben het met Ludwina eens: vaak eindigen pogingen om de relatie te redden in een dynamiek waarin de bedrogene ook nog eens op haar tenen mag gaan lopen om die man "aan boord" te houden. Ken daar in mijn omgeving meerdere voorbeelden van.
Volgens mij kan je het beter omdraaien: er vanuit gaan dat het over is, maar gaan bekijken of je uit de brokstukken nog een doorstart wilt maken. Dan heb je volgens mij een veel gelijkwaardiger uitgangspositie richting je man.
Sterkte.
Volgens mij kan je het beter omdraaien: er vanuit gaan dat het over is, maar gaan bekijken of je uit de brokstukken nog een doorstart wilt maken. Dan heb je volgens mij een veel gelijkwaardiger uitgangspositie richting je man.
Sterkte.

maandag 27 september 2021 om 14:03
Ik zou er geeneens aan moeten denken om haar ooit nog te zien of te sprekenSusan schreef: ↑27-09-2021 12:13Ik weet niet of ik me hier overheen zou kunnen zetten, maar als ik dat dan zou kunnen, zou ik toch echt wel al het contact met haar verbreken. Ik weet wel dat er mensen zijn die dat oneerlijk vinden, omdat ze allebei evenveel aandeel hebben, maar ze allebei in mijn leven houden zou echt geen optie zijn en als ik nog íéts zou proberen te redden zou het toch echt eerder de relatie met de vader van mijn kind zijn dan die vriendschap.
maandag 27 september 2021 om 14:12
Niet de meest populaire mening hier op het forum, maar ik zou jezelf vooral even de tijd geven om een besluit te nemen. Je zit nu nog in de grote shock en boosheid, en als dat blijft overheersen en je echt niet meer wilt is dat prima. En nu lijkt ook je boosheid vooral richting haar te gaan en je schrijft hem bijna een soort passieve rol toe, maar ook dit verdriet en dit soort situaties gaat in fases, laat de ergste woede en verdriet er eerst maar even uit. Je mag de tijd nemen om even berusting te vinden en weet ook dat het ok is om op een besluit terug te komen.
Waarschijnlijk weet je na een paar weken of maanden heel duidelijk of je verder wilt (in de eerste dagen zal dit bijna altijd een harde nee zijn) en daarna wordt het gewoon een hele lange moeilijke weg, welke optie het ook voor jou is. Weet dat allebei ok zijn, ook al ligt er (ook hier) een groot taboe op het nog een kans te geven.
Waarschijnlijk weet je na een paar weken of maanden heel duidelijk of je verder wilt (in de eerste dagen zal dit bijna altijd een harde nee zijn) en daarna wordt het gewoon een hele lange moeilijke weg, welke optie het ook voor jou is. Weet dat allebei ok zijn, ook al ligt er (ook hier) een groot taboe op het nog een kans te geven.
maandag 27 september 2021 om 14:18
Gebrokenhart123 schreef: ↑27-09-2021 12:25
Ongeveer 2 jaar vriendschap. En vanaf dat het stiekeme gedoe begon 2 maanden geleden voelde ik het aan. Ik wilde ook niet meer afspreken, en heb 2x aangegeven aan mijn man dat ik hun band veel te ver vind gaan.
Dit vind ik persoonlijk kwalijker dan dat hij een in de verleiding is gekomen om een paar keer een spannend appje te sturen. Waarom op dit moment niet kiezen voor openheid:
Je hebt gelijk maar het is zo leuk en ik kan er niet mee stoppen of dit geeft mij een spanning die ik niet kan weerstaan daarom doe ik er aan mee,. Waarom geen openheid en een onderzoekende houding? Dat is echt erg teleurstellend, niemand is perfect en ik denk ook dat iedereen wel een keer in zijn leven in de verleiding kan komen, maar dat je wordt weggezet als aansteller vind ik het meest kwaliijke aan dit hele verhaal.
Ongeveer 2 jaar vriendschap. En vanaf dat het stiekeme gedoe begon 2 maanden geleden voelde ik het aan. Ik wilde ook niet meer afspreken, en heb 2x aangegeven aan mijn man dat ik hun band veel te ver vind gaan.
Dit vind ik persoonlijk kwalijker dan dat hij een in de verleiding is gekomen om een paar keer een spannend appje te sturen. Waarom op dit moment niet kiezen voor openheid:
Je hebt gelijk maar het is zo leuk en ik kan er niet mee stoppen of dit geeft mij een spanning die ik niet kan weerstaan daarom doe ik er aan mee,. Waarom geen openheid en een onderzoekende houding? Dat is echt erg teleurstellend, niemand is perfect en ik denk ook dat iedereen wel een keer in zijn leven in de verleiding kan komen, maar dat je wordt weggezet als aansteller vind ik het meest kwaliijke aan dit hele verhaal.
maandag 27 september 2021 om 15:24
Hij wil vechten voor zijn gezin maar het is haar schuld want hem in verleiding gebracht...
Dat klopt dus niet met elkaar hé
Hij heeft het niet zelf opgebiecht en jouw belachelijk lopen maken door ontkennen. Spijt vooral dat hij betrapt is en mogelijk niet heeft kunnen neuken met haar (als dat niet gelogen is).
En dan als kers op de taart als gewaarschuwd man geen berouw en afstand genomen maar extra lekker lopen geilen
Bah de actie zelf is al laag maar hoe hij ermee omgaat nog meer.
Dat klopt dus niet met elkaar hé
Hij heeft het niet zelf opgebiecht en jouw belachelijk lopen maken door ontkennen. Spijt vooral dat hij betrapt is en mogelijk niet heeft kunnen neuken met haar (als dat niet gelogen is).
En dan als kers op de taart als gewaarschuwd man geen berouw en afstand genomen maar extra lekker lopen geilen
Bah de actie zelf is al laag maar hoe hij ermee omgaat nog meer.
maandag 27 september 2021 om 22:11

dinsdag 28 september 2021 om 07:49
Aan de ene kant is dit een goed idee , maar ik weet niet of ik het allemaal wel wil lezen. Ben al dagen kots misselijk
dinsdag 28 september 2021 om 08:13
Gebrokenhart123 schreef: ↑28-09-2021 07:49Aan de ene kant is dit een goed idee , maar ik weet niet of ik het allemaal wel wil lezen. Ben al dagen kots misselijk
Ik zou dit echt niet doen, dit gaat je echt meer dwarszitten dan dat het je iets opbrengt. Je weet dat die berichten ver over de schreef gaan voor jou en die woorden zullen echt jaren door je hoofd blijven spoken. Ga er gewoon vanuit dat het worst case scenario waar is en baseer daar je keuzes op.

dinsdag 28 september 2021 om 09:52
Het probleem is dat ik geen huis kan krijgen, sta 10 jaar ingeschreven drama.Patatje15 schreef: ↑28-09-2021 08:13Ik zou dit echt niet doen, dit gaat je echt meer dwarszitten dan dat het je iets opbrengt. Je weet dat die berichten ver over de schreef gaan voor jou en die woorden zullen echt jaren door je hoofd blijven spoken. Ga er gewoon vanuit dat het worst case scenario waar is en baseer daar je keuzes op.