Speld in hooiberg

27-09-2021 12:59 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk zoek ik een speld in de hooiberg. Want ik wil graag een man naast me, die bij me past en waarmee ik seks zou willen. Of ik kom (voor mij) seksueel aantrekkelijke mannen tegen die niet bij me passen, of ik kom mannen tegen die wél zouden kunnen passen, omdat ze een beetje op me lijken in voor mij relevante zaken en ongeveer hetzelfde met hun leven willen, maar dan vind ik ze seksueel afstotelijk. Dan zou je kunnen denken…heb je seks met de lekkere man, en vriendschap met de leuke. Maar zo werkt de wereld niet, en ik evenmin. Met casual seks heb ik niets. De mannen die ik tot dusverre tegenkwam waren absoluut niet uit op platonische vriendschap met mij en zodra duidelijk was dat ik er nooit seks mee ging hebben verdween de hele man, of slechts de vriendelijkheid. Ik heb het wel geprobeerd, een paar keer, seks met iemand die goed bij me paste, maar die ik niet seksueel aantrekkelijk vond. Vond het vreselijk. Voor mij is het met seks ‘ja graag’ of ‘ieuwww, nee’. Niks ertussenin. Hoe is dat voor jullie? Kwam je iemand tegen die en bij je past en waarmee je vrijen wil, of koos je voor het een of het ander?
Is het echt zo zwart wit bij jou? Ik ben zelf niet zo heel erg op uiterlijk gericht. Tuurlijk zie ik vaak zat prachtige mannen. Maar ik vind het veel belangrijker dat ik iemand echt een leuk persoon vind. En dat maakt ze voor mij ook aantrekkelijk.
Ik herken het wel. Voor mij is het ook erg zwart wit. Het hoeven overigens niet eens per se de mooiste mannen te zijn. De mannen die qua karakter passen zijn echt niet lelijker dan de mannen die ik seksueel aantrekkelijk vind.

Ik heb de oplossing niet voor je….
Mijn man is een lekker ding, en dat helpt behoorlijk.
Maar een man met goede humor en misschien iets minder “knap” kan ook super aantrekkelijk zijn voor mij.
Dan is seks gewoon een logische opeenvolging van zetten…
Seks is niet zo’n big of a deal vind ik persoonlijk, eerder bijzaak.
Goed intiem kunnen zijn met iemand is vaak een kunst.
Mijn geliefde is eveneens mijn beste vriend en die is ook nog eens woest aantrekkelijk. Duurde even voor ik 'm vond. Was ruim 10 jaar single. Maar hij was het wachten meer dan waard. Ben blij dat ik nooit concessies heb gedaan op de punten die jij noemt.
Ik herken het wel. Ik hou van scruffy mannen. Maar die scruffiness zit meestal in hun leven verweven, waardoor er teveel onstabiliteit is. Te onstabiel voor wat ik nodig heb in een partner in ieder geval.
Aardvarkentje schreef:
27-09-2021 13:05
Is het echt zo zwart wit bij jou? Ik ben zelf niet zo heel erg op uiterlijk gericht. Tuurlijk zie ik vaak zat prachtige mannen. Maar ik vind het veel belangrijker dat ik iemand echt een leuk persoon vind. En dat maakt ze voor mij ook aantrekkelijk.
Het is inderdaad zo zwart wit. Maar seksueel aantrekkelijk gaat voor mij niet slechts om looks. Humor en intelligentie vind ik bijvoorbeeld hartstikke aantrekkelijk. Dat zijn wel eigenschappen waarvan iemand voor mij aantrekkelijker wordt, maar vreemd genoeg andere eigenschappen niet.
Bosrozen schreef:
27-09-2021 13:10
Ik herken het wel. Voor mij is het ook erg zwart wit. Het hoeven overigens niet eens per se de mooiste mannen te zijn. De mannen die qua karakter passen zijn echt niet lelijker dan de mannen die ik seksueel aantrekkelijk vind.

Ik heb de oplossing niet voor je….
Voor mij evenmin de mooiste mannen hoor. Leuke lach, humor en intelligentie maken voor mij iemand die niet direct fotomodel is toch erg aantrekkelijk, dwz sexy aantrekkelijk dan dus. Andere relevante eigenschappen, als aardig en lief voor mij maken iemand wél aantrekkelijk en fijn in de omgang, maar niet sexy. En dan bedoel ik dus niet dat ik het nooit sexy vind wanneer iemand aardig is en lief voor mij, ik bedoel slechts dat voor die meneren die in het verleden voorbij kwamen, hun aardige liefheid er niet voor zorgde dat ik ze daardoor lekkerder vond. In het algemeen zijn de mannen die beter bij mij passen juist wel echt onaantrekkelijker.
Waar kom je al die mannen tegen?
WholeLottaLove schreef:
27-09-2021 13:12
Mijn man is een lekker ding, en dat helpt behoorlijk.
Maar een man met goede humor en misschien iets minder “knap” kan ook super aantrekkelijk zijn voor mij.
Dan is seks gewoon een logische opeenvolging van zetten…
Seks is niet zo’n big of a deal vind ik persoonlijk, eerder bijzaak.
Goed intiem kunnen zijn met iemand is vaak een kunst.
Tja, voor mij is seks binnen een relatie wel belangrijk. Niet het belangrijkst. Maar wel belangrijk.
Ik weet niet hoe oud je bent maar klinkt gewoon alsof je de juiste nog niet bent tegengekomen
absor schreef:
27-09-2021 13:38
Ik weet niet hoe oud je bent maar klinkt gewoon alsof je de juiste nog niet bent tegengekomen

Hoe lang geldt dat?
kindrebel schreef:
27-09-2021 13:16
Mijn geliefde is eveneens mijn beste vriend en die is ook nog eens woest aantrekkelijk. Duurde even voor ik 'm vond. Was ruim 10 jaar single. Maar hij was het wachten meer dan waard. Ben blij dat ik nooit concessies heb gedaan op de punten die jij noemt.
Lucky you!

Ik ben iets langer single, en heb die concessies geprobeerd omdat ik single zijn zat was. Komt meer omdat ik het als single ook een stuk lastiger vind een wenselijk sociaal leven te hebben. Omdat de meeste anderen niet single zijn en hun leuke dingen vooral met hun eigen bubbeltjes doen.

Hoop zelf ook die leukerd zomaar ergens tegen te komen…
absor schreef:
27-09-2021 13:38
Ha, Absor, ik ben hartstikke vijftig…dus best oud. ;)
Dautz38 schreef:
27-09-2021 13:37
Waar kom je al die mannen tegen?
Ehm, help even…waar kom ik de juiste mannen tegen? Geen idee, want die vond ik niet. Of waar kom ik überhaupt mannen tegen? Op datingsites, maar dat was rampzalig, dus daarmee ben ik gestopt en daarmee begin ik niet meer. Live, bijvoorbeeld op reis of op een festival.
Friezin71 schreef:
27-09-2021 13:20
Ik herken het wel. Ik hou van scruffy mannen. Maar die scruffiness zit meestal in hun leven verweven, waardoor er teveel onstabiliteit is. Te onstabiel voor wat ik nodig heb in een partner in ieder geval.
Ah, zo’n typisch uiterlijk kenmerk wat ik erg aantrekkelijk vind maar wat verweven zit heb ik niet. Er zijn zeker uiterlijkheden die ik erg aangenaam vind. Grote mannen, met lichte ogen bijvoorbeeld.
BeauCis schreef:
27-09-2021 13:42
Ha, Absor, ik ben hartstikke vijftig…dus best oud. ;)
😅. Nou ja Het leven begint bij 50 zullen we maar denken dan
Bij mij werkt het denk ik anders dan bij jou. Als ik iemand echt afstotelijk vind dan kan ik er niks mee maar dat is niet zo heel vaak. Ik vind het fijn als een relatie groeit vanuit vriendschap en dan komt bij mij het sexuele bij mij vanzelf. Hoe leuker ik iemand vind meer mijn sexuele gevoelens voor diegene groeien.

Mijn vriend vind ik woest aantrekkelijk terwijl hij dat objectief gezien misschien niet is (nou ja aantrekkelijkheid is nooit helemaal objectief maar goed). Bij mij is het dat ik hem zo lief en zorgzaam en geweldig vind dat ik daar vanzelf geil van wordt.

Sex met iemand die ik echt niet aantrekkelijk vind vind ik niks. Maar een relatie zonder sex en aantrekking ook niet.

Overigens lijk je erg zakelijk naar te kijken. Ik werd verliefd op mijn vriend en wij bleken toevallig heel goed bij elkaar te passen. Staan exact hetzelfde in het leven. Ik zou niet eerst kunnen kijken hoe iemand misschien bij me past en daarna misschien verliefd worden. Zo werkt het voor mij dan weer niet.
Ik kwam op mijn 35ste eindelijk iemand tegen die alle knopen indrukte. ik vind hem super aantrekkelijk en lief. We kunnen samen de slappe lach hebben, goed praten, en heerlijke seks hebben.
Geduld is een schone zaak, maar loonde dus bij mij uiteindelijk wel.
absor schreef:
27-09-2021 13:54
😅. Nou ja Het leven begint bij 50 zullen we maar denken dan
😁🥳
BeauCis schreef:
27-09-2021 13:45
Ehm, help even…waar kom ik de juiste mannen tegen? Geen idee, want die vond ik niet. Of waar kom ik überhaupt mannen tegen? Op datingsites, maar dat was rampzalig, dus daarmee ben ik gestopt en daarmee begin ik niet meer. Live, bijvoorbeeld op reis of op een festival.
Verstandig besluit. Het hele idee achter datingsites is de vijver vergroten, maar dat maakt alleen maar de hooiberg groter. Dus 3x raden wat dat met die speld doet... ;-)

Je wordt tegenwoordig al snel een hechtingstrauma aangepraat. Ik weet niet hoe terecht dat is, het is uiteindelijk ook een kwestie van een beetje toeval. Vroeger kwamen er ook vrouwen niet "aan de man" en die bleven dan gewoon over. Wees blij dat je nu leeft en gewoon een beetje door kunt met je leven.

Ik zou het zoeken in de hoek mannen met wie je juist in je dagelijks leven iets gemeen hebt. (Dat kan ook reizen zijn trouwens, als dat je leefstijl is)
Hier de ervaring dat iemand die ik woest aantrekkelijk vond in bed een sneuneus bleek. En iemand die aardig, attent en vwb uiterlijk wel ok was in bed helemaal wauwie was.
abracadabra schreef:
27-09-2021 13:55
Bij mij werkt het denk ik anders dan bij jou. Als ik iemand echt afstotelijk vind dan kan ik er niks mee maar dat is niet zo heel vaak. Ik vind het fijn als een relatie groeit vanuit vriendschap en dan komt bij mij het sexuele bij mij vanzelf. Hoe leuker ik iemand vind meer mijn sexuele gevoelens voor diegene groeien.

Mijn vriend vind ik woest aantrekkelijk terwijl hij dat objectief gezien misschien niet is (nou ja aantrekkelijkheid is nooit helemaal objectief maar goed). Bij mij is het dat ik hem zo lief en zorgzaam en geweldig vind dat ik daar vanzelf geil van wordt.

Sex met iemand die ik echt niet aantrekkelijk vind vind ik niks. Maar een relatie zonder sex en aantrekking ook niet.

Overigens lijk je erg zakelijk naar te kijken. Ik werd verliefd op mijn vriend en wij bleken toevallig heel goed bij elkaar te passen. Staan exact hetzelfde in het leven. Ik zou niet eerst kunnen kijken hoe iemand misschien bij me past en daarna misschien verliefd worden. Zo werkt het voor mij dan weer niet.
Ja, dat is inderdaad anders bij mij. Dwz, ik sluit niet uit dat het ook bij mij gebeuren kan, vanuit vriendschap naar een relatie. Maar wat ik echt afstotelijk vind is wanneer een man tot wie ik me (nog niet) seksueel aangetrokken voel, dit al wel voor mij heeft en ernaar handelt. Dwz al meer aan me zit en flirterig is enzo.

Daarbij vind ik het heel erg lastig om om te gaan met een man die verliefd op mij is, en ik niet op hem. Omdat ik dan hem geen valse hoop wil geven. En omdat ik me zo intens rot kan voelen wanneer ik die hoopvolle puppyogen zie, van iemand die ik heel graag mag, maar waarop ik gewoon echt niet val.

Ik ben helemaal niet zakelijk, eigenlijk, ik word vrij makkelijk verliefd, maar heel eerlijk, dat is zelden op iemand die bij me past. Dat is waarom ik het nu anders probeer te bekijken, eerst maar eens zien of iemand past en dan maar hopen dat er ergens wat vonkjes ontstaan. Want door verliefdheid ben ik eerder juist in echt slechte situaties gestapt, dus ik vertrouw die vlindertjes niet meer zo, dwz niet als ze uit het niets ontstaan…wel wanneer er eerst een basisje is en er dan ineens vlindertjes zouden komen.
meisje22 schreef:
27-09-2021 13:58
Ik kwam op mijn 35ste eindelijk iemand tegen die alle knopen indrukte. ik vind hem super aantrekkelijk en lief. We kunnen samen de slappe lach hebben, goed praten, en heerlijke seks hebben.
Geduld is een schone zaak, maar loonde dus bij mij uiteindelijk wel.
Fijn zeg…klinkt erg goed.
Dautz38 schreef:
27-09-2021 13:59
Verstandig besluit. Het hele idee achter datingsites is de vijver vergroten, maar dat maakt alleen maar de hooiberg groter. Dus 3x raden wat dat met die speld doet... ;-)

Je wordt tegenwoordig al snel een hechtingstrauma aangepraat. Ik weet niet hoe terecht dat is, het is uiteindelijk ook een kwestie van een beetje toeval. Vroeger kwamen er ook vrouwen niet "aan de man" en die bleven dan gewoon over. Wees blij dat je nu leeft en gewoon een beetje door kunt met je leven.

Ik zou het zoeken in de hoek mannen met wie je juist in je dagelijks leven iets gemeen hebt. (Dat kan ook reizen zijn trouwens, als dat je leefstijl is)
Denk dat de visvijver het grootst is wanneer je tussen 18 en 32 bent. Daarna is hij al aardig leeggevist en zijn de kansen gewoon kleiner. Natuurlijk komt er dan af en toe nog wel eens een echt leuk visje terug in de vijver, maar de kans erop is kleiner en er hangen ook meer hengeltjes naar uit. Ik had de pech dat ik in de tijd dat de vijver het volst was een paar flinke levenstrauma’s liep te verwerken. Dat is gelukt, maar koste tijd. En toen die trauma’s waren verwerkt was dus die vijver hartstikke leeg. Echt een beetje de boot gemist dus.

Inderdaad…oef, praat me niet van datingsites…niet alleen wat jij zegt, daarnaast ál die geile opmerkingen door veel te veel van die kerels, om de haverklap. Yuk.

Ja, inderdaad denk ik de meeste kans op een leuke man te hebben tijdens reizen en festivals, daar ben ik in mijn element. Sportschool doe ik niet voor lol maar gezondheid, daar ben ik verre van op mijn best en zie ik niks gebeuren, en in werksituaties zijn de leukere mannen gewoon bezet. Reizen en festivals trekken vaak meer andere singles, maar dat is niet waarom ik dat zo leuk vind, ik vind dat sowieso al het allerleukst om te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven