Uitgerekend mei 2022
zaterdag 4 september 2021 om 10:44
Vijf weken zwanger en ik vind deze weken zo spannend!
Ben je ook uitgerekend in mei 2022, schrijf je dan gezellig mee?
Edit:
Ben je ook uitgerekend in mei 2022, schrijf je dan gezellig mee?
Edit:
Naam | Hoeveelste kindje | UD | Hartje | Geslacht baby | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
june. (33jr) | 2e | 28 mei | ![]() | ||
koekie4 | 4e | 5 mei | ![]() | ||
Viviette | ![]() | ||||
MamaAlice030 | 3e | 19 mei | 1-10 echo | ||
Cookie-Enthusiast (34jr) | 11-10 echo | ||||
Neilra (34jr) | 5e | 26 mei | ![]() | ||
Honingbij | 1e | 27 april | ![]() | ||
345louise | 2e | 20 mei | |||
Letmeholdyou | 1-10 echo | ||||
Anoniem_337573 | 1e | 25 mei | 11-10 echo | ||
Baby12345 | 2e | 25 mei | 11-10 echo |
koekie4 wijzigde dit bericht op 21-10-2021 13:10
82.47% gewijzigd

woensdag 29 september 2021 om 04:58
Oh ik sta in een tabel! Het is voor mij mijn eerste kindje, ud is 25 mei en 11 oktober hebben we de eerste echo en weten we of het hartje klopt. Vind het enorm spannend.
Afgelopen weekend enorme niesbuien gehad. Bleek een allergie ineens op te spelen. Hierdoor dichte neus en keelpijn gehad. Slapen ging niet echt lekker. Nu ook niet
Maar drie mensen in mijn omgeving weten het. Een collega en twee vriendinnen, waarvan een vriendin al meer dan een jaar bezig is. Ik vond het moeilijk om tegen haar te zeggen dat het bij mij in 1 ronde is gelukt.
Afgelopen weekend enorme niesbuien gehad. Bleek een allergie ineens op te spelen. Hierdoor dichte neus en keelpijn gehad. Slapen ging niet echt lekker. Nu ook niet

Maar drie mensen in mijn omgeving weten het. Een collega en twee vriendinnen, waarvan een vriendin al meer dan een jaar bezig is. Ik vond het moeilijk om tegen haar te zeggen dat het bij mij in 1 ronde is gelukt.
woensdag 29 september 2021 om 10:09
Dat is ook totaal overbodige informatie, al helemaal voor iemand die al zo lang bezig is.Cookie-Enthusiast schreef: ↑29-09-2021 04:58Ik vond het moeilijk om tegen haar te zeggen dat het bij mij in 1 ronde is gelukt.
woensdag 29 september 2021 om 10:34
@Cookie, dat detail zou ik er ook niet bij vermelden inderdaad.
Hoe gaat het verder met iedereen?
Ik begin ietsje misselijk te worden zo nu en dan en ruik veel vieze dingen overal, haha. Wel beetje opgezette darmen. Ben benieuwd hoe lang ik dat verborgen kan houden. We hebben het nog tegen niemand gezegd. Ik probeer het vol te houden tot de echo (dan 7,5 week) en dan willen we het tegen een aantal naasten vertellen. Als ik echt begin over te geven, weet mijn oudste dochter (14 jaar) het heel snel denk ik, dus mogelijk lichten we haar eerder in.
Voor de tabel: ik heb net als Cookie op 11 oktober de eerste echo.
Ik begin ietsje misselijk te worden zo nu en dan en ruik veel vieze dingen overal, haha. Wel beetje opgezette darmen. Ben benieuwd hoe lang ik dat verborgen kan houden. We hebben het nog tegen niemand gezegd. Ik probeer het vol te houden tot de echo (dan 7,5 week) en dan willen we het tegen een aantal naasten vertellen. Als ik echt begin over te geven, weet mijn oudste dochter (14 jaar) het heel snel denk ik, dus mogelijk lichten we haar eerder in.
woensdag 29 september 2021 om 12:26
Ik ben met name misselijk als ik een tijdje niet eet. Of 's avonds na het eten. Mijn buik is inderdaad ook al opgezwollen, met name einde van de dag. Ben ook benieuwd hoe lang ik het voor me kan houden. Gelukkig is het kouder buiten en zijn oversizede truien niet zo'n probleemNeilra schreef: ↑29-09-2021 10:34@Cookie, dat detail zou ik er ook niet bij vermelden inderdaad.

Ik heb het tegen 1 goede vriendin gezegd, bij ons heeft het zwanger worden ook weer even geduurd, dit keer weer met IUI gelukt. Dus die wist precies wanneer ik mocht testen. Als de echo goed is ga ik het wel vertellen denk ik. Mocht het dan misgaan heb ik nog wat steun.
Seriously?
woensdag 29 september 2021 om 15:11
Koekie4 Wij zitten qua namen inderdaad wel op één lijn dacht ik. Tot we gisterenavond in bed lagen en mijn vriend over de meisjesnaam begon "of ik dat echt de mooiste naam vind". Ik heb maar gezegd dat ik het er nu nog even niet over wil hebben
Viviette Super blij voor je! Je zal wel heel nerveus geweest zijn, of viel het mee?
Bij ons was onze dichte omgeving al op de hoogte van de miskraam dus het verrassingseffect is wel weg. Mijn vader weet het al omdat ik niet mee kon voor zijn verjaardag door de misselijkheid. Vrijdag 1 oktober hebben we onze eerste echo en als dat oké is vertellen we het dit weekend tegen mijn schoonouders en vertel ik het maandag op het werk

Viviette Super blij voor je! Je zal wel heel nerveus geweest zijn, of viel het mee?
Bij ons was onze dichte omgeving al op de hoogte van de miskraam dus het verrassingseffect is wel weg. Mijn vader weet het al omdat ik niet mee kon voor zijn verjaardag door de misselijkheid. Vrijdag 1 oktober hebben we onze eerste echo en als dat oké is vertellen we het dit weekend tegen mijn schoonouders en vertel ik het maandag op het werk

woensdag 29 september 2021 om 16:36
Hier best wat kwaaltjes al, best wat misselijk. Bij weinig eten, maar ook te vettig eten, warm eten is ook een uitdaging. Ik wordt vooral heel vrolijk van yoghurt en bagels momenteel haha. Verder ben ik elke dag rond 16:00 al uitgeteld, ik zou echt nu al naar bed kunnen
Wat betreft namen zijn we heel kritisch. Afgelopen zwangerschappen best moeilijk mee gehad, zal deze keer niet anders zijn. Maar denk dat we wachten tot na geslacht bekend is.
We vertellen het voorlopig nog niet, denk dat we de termijnecho afwachten. Onze familie heeft ook veel meegemaakt rondom ons zoontje natuurlijk en we willen eerst iets zekerder zijn voor we het aan anderen vertellen.
Vrijdag hebben we de eerste echo, echt heel spannend. Heb al buikpijn als ik er aan denk

Wat betreft namen zijn we heel kritisch. Afgelopen zwangerschappen best moeilijk mee gehad, zal deze keer niet anders zijn. Maar denk dat we wachten tot na geslacht bekend is.
We vertellen het voorlopig nog niet, denk dat we de termijnecho afwachten. Onze familie heeft ook veel meegemaakt rondom ons zoontje natuurlijk en we willen eerst iets zekerder zijn voor we het aan anderen vertellen.
Vrijdag hebben we de eerste echo, echt heel spannend. Heb al buikpijn als ik er aan denk

Mama van 2 jongens geboren in 2018 en 2021★ (stil geboren 24 weken)
woensdag 29 september 2021 om 18:48
donderdag 30 september 2021 om 09:04
Welkom @baby12345! Hopelijk voel je je snel wat beter.
@all ik heb de tabel bijgewerkt. Kunnen jullie even checken en aanvullen?
@cookie-enthusiast ben jij een dubbelnick met anoniem? Kon er even geen wijs uit.
@mama Alice spannende dag morgen! Ik zal duimen
Hier is het best oke. Kan op dit moment genoeg binnenhouden. We hebben inmiddels bekend gemaakt dat er een baby aankomt, mijn regelmatige afwezigheid was niet meer te verbergen
@all ik heb de tabel bijgewerkt. Kunnen jullie even checken en aanvullen?
@cookie-enthusiast ben jij een dubbelnick met anoniem? Kon er even geen wijs uit.
@mama Alice spannende dag morgen! Ik zal duimen
Hier is het best oke. Kan op dit moment genoeg binnenhouden. We hebben inmiddels bekend gemaakt dat er een baby aankomt, mijn regelmatige afwezigheid was niet meer te verbergen
donderdag 30 september 2021 om 11:00
MamaAlice, wat toevallig, ik heb tussen week zes en week negen ook geleefd op bagels en joghurt, haha!
Hier inmiddels week tien en ik merk sinds 2-3 dagen dat de misselijkheid vrijwel weg is, gelukkig. Nu ben ik alleen vermoeid, dat was ik eerder eigenlijk niet. Maar ik heb het idee dat ik het eerder ook niet zo toegelaten heb. We hebben het enorm druk gehad met werk en huis en toen kwam de vermeende miskraam die geen miskraam bleek te zijn… Nu zijn we een weekje op vakantie en ik merk dat ik zó kapot ben de hele tijd. Helemaal prima, ik geef er nu graag aan toe.
Voor de tabel trouwens: wij hebben ook al meerdere goede echo’s gehad en op dinsdag 5 oktober termijnecho!
Hier inmiddels week tien en ik merk sinds 2-3 dagen dat de misselijkheid vrijwel weg is, gelukkig. Nu ben ik alleen vermoeid, dat was ik eerder eigenlijk niet. Maar ik heb het idee dat ik het eerder ook niet zo toegelaten heb. We hebben het enorm druk gehad met werk en huis en toen kwam de vermeende miskraam die geen miskraam bleek te zijn… Nu zijn we een weekje op vakantie en ik merk dat ik zó kapot ben de hele tijd. Helemaal prima, ik geef er nu graag aan toe.
Voor de tabel trouwens: wij hebben ook al meerdere goede echo’s gehad en op dinsdag 5 oktober termijnecho!
donderdag 30 september 2021 om 11:21
Hier opnieuw veel bloedverlies gehad, dus ik ga er vanuit dat het weer niet goed zit. Wel zonder buikpijn dit keer, dat is wel fijn. De echo liet nog niks zien maar met 5 weken was dat ook nog normaal, maar ik ga er vanuit dat het weer niet goed zit gezien eerdere ervaringen hiermee. Ik vond het toch gezellig om even met jullie mee te mogen schrijven

donderdag 30 september 2021 om 13:05
Senchagreen wanneer krijg je daarover duidelijkheid? Pfff, wat een gedoe is het toch.
Ik zal morgen meer info geven voor de tabel als mijn echo goed is.
Mijn cravings zijn alles wat niet goed is
frieten, hamburgers, chocola. Ik eet wel groenten en fruit maar niet met zoveel zin als ervoor. Misschien heeft dat ook wel met het mentale aspect van angst voor een miskraam te maken. Dadelijk ben ik al 10kg bijgekomen
Ik zal morgen meer info geven voor de tabel als mijn echo goed is.

Mijn cravings zijn alles wat niet goed is

donderdag 30 september 2021 om 14:45
Ooh wat naar senchagreen
Heb even teruggelezen hoe jouw verhaal tot nu toe is geweest en kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om nog hoop te hebben.
Maar het kan wel nog hè? Vooral omdat je geen krampen hebt. Wanneer heb je de volgende echo? Begon je vorige miskraam ook met bloedverlies of kwam je er bij de verloskundige pas achter?

Maar het kan wel nog hè? Vooral omdat je geen krampen hebt. Wanneer heb je de volgende echo? Begon je vorige miskraam ook met bloedverlies of kwam je er bij de verloskundige pas achter?
donderdag 30 september 2021 om 14:58
@honingbij nee vorige keer kreeg ik snachts heel veel buikpijn (grenzend aan ondragelijk en ik heb endometriose dus ben wel iets gewend) en begon in de loop van de ochtend het hevige bloedverlies.
Maar ondertussen weet ik ook, elke zwangerschap maar ook elke miskraam is anders dus het feit dat ik nu niet veel pijn heb gehad stemt me niet echt gerust. Eind volgende week willen ze weer een echo maken.
De vorige keer was met een echo vier dagen later (dus nog tijdens het bloedverlies) wel alles “schoon”. Ik hoop dat dit nu weer zo is en niet aan de pilletjes moet om het op te wekken, dat lijkt me vreselijk..
@letmeholdyou ik zou er lekker van genieten als dat het enige is wat je wegkrijgt. Je puberteit en zwangerschap zijn ongeveer de enige keren in je leven dat je ongelimiteerd “mag” eten wat je wilt
ik hoop op een goede echo voor je!!
Maar ondertussen weet ik ook, elke zwangerschap maar ook elke miskraam is anders dus het feit dat ik nu niet veel pijn heb gehad stemt me niet echt gerust. Eind volgende week willen ze weer een echo maken.
De vorige keer was met een echo vier dagen later (dus nog tijdens het bloedverlies) wel alles “schoon”. Ik hoop dat dit nu weer zo is en niet aan de pilletjes moet om het op te wekken, dat lijkt me vreselijk..
@letmeholdyou ik zou er lekker van genieten als dat het enige is wat je wegkrijgt. Je puberteit en zwangerschap zijn ongeveer de enige keren in je leven dat je ongelimiteerd “mag” eten wat je wilt

vrijdag 1 oktober 2021 om 10:19
Oh wat een rotnieuws senchagreen. Lijkt me ook super vervelend dat je tot eind volgende week moet wachten voor een echo.
@letmeholdyou ik was inderdaad echt super nerveus, vooral omdat het de vorige keer tijdens de eerste echo mis bleek te zijn. Was wel wat gerustgesteld maar dat was maar van korte duur. De komende 2,5 week zijn ook echt spannend!
Ik zie in de tabel twee echo's vandaag. Veel plezier en ik duim voor twee mooie hartjes.

@letmeholdyou ik was inderdaad echt super nerveus, vooral omdat het de vorige keer tijdens de eerste echo mis bleek te zijn. Was wel wat gerustgesteld maar dat was maar van korte duur. De komende 2,5 week zijn ook echt spannend!
Ik zie in de tabel twee echo's vandaag. Veel plezier en ik duim voor twee mooie hartjes.

vrijdag 1 oktober 2021 om 13:03
vrijdag 1 oktober 2021 om 18:10
Ik lees dit en heb spontaan weer zin in yoghurtHoningbij_ schreef: ↑30-09-2021 11:00MamaAlice, wat toevallig, ik heb tussen week zes en week negen ook geleefd op bagels en joghurt, haha!

vrijdag 1 oktober 2021 om 18:12
Senchagreen wat vervelend
Hier ging de echo goed, kloppend hartje gezien en het vruchtje zat mooi in het midden en een dooierzakje was te zien. We hadden daarna een kort gesprekje met de verloskundige die ons zo heel fijn begeleid heeft rondom het verlies van ons zoontje. Ze was blij dat ze ons weer mocht verwelkomen in de praktijk, maar ze begreep dat het heel dubbel was. En ze willen echt van alles doen om het zo ontspannen mogelijk voor ons te maken komende tijd. Ze gaat nu voor ons wat uitzoeken welk traject er voor ons staat betreft onderzoeken enzo, en of we nog evt naar het zkh moeten. We hebben wel aangegeven voor de hele zwangerschap onder controle staan van het ziekenhuis niet onze voorkeur heeft omdat we daar best wat nare herinneringen hebben. Dat begreep ze helemaal. We mogen volgende week alweer terug komen voor een extra echo'tje en een korte afspraak om even een plan door te spreken. De officiële en langere intake moeten we ook nog plannen maar het is al heel fijn om te weten dat ze met ons mee willen denken en dat we vrij de ruimte hebben om aan te geven waar we behoefte aan hebben.

Hier ging de echo goed, kloppend hartje gezien en het vruchtje zat mooi in het midden en een dooierzakje was te zien. We hadden daarna een kort gesprekje met de verloskundige die ons zo heel fijn begeleid heeft rondom het verlies van ons zoontje. Ze was blij dat ze ons weer mocht verwelkomen in de praktijk, maar ze begreep dat het heel dubbel was. En ze willen echt van alles doen om het zo ontspannen mogelijk voor ons te maken komende tijd. Ze gaat nu voor ons wat uitzoeken welk traject er voor ons staat betreft onderzoeken enzo, en of we nog evt naar het zkh moeten. We hebben wel aangegeven voor de hele zwangerschap onder controle staan van het ziekenhuis niet onze voorkeur heeft omdat we daar best wat nare herinneringen hebben. Dat begreep ze helemaal. We mogen volgende week alweer terug komen voor een extra echo'tje en een korte afspraak om even een plan door te spreken. De officiële en langere intake moeten we ook nog plannen maar het is al heel fijn om te weten dat ze met ons mee willen denken en dat we vrij de ruimte hebben om aan te geven waar we behoefte aan hebben.
vrijdag 1 oktober 2021 om 18:16
dinsdag 5 oktober 2021 om 11:22
Hier vanochtend een prachtige termijnecho met een flink bewegelijke baby, zo bijzonder om te zien! UD blijft 27/4.
Op naar de NIPT en de 13 weken echo. Uiteindelijk wel gekozen voor nevenbevindingen maar ik vond het echt lastig. Als er iets afwijkends uitkomt, dan is de kans zó groot dat ze niet weten wat voor consequenties het gaat hebben en levert het alleen onzekerheid op. Toch vind ik het ergens wel fijn om het bekeken te hebben? Maar ik heb tot het laatste moment getwijfeld.
Op naar de NIPT en de 13 weken echo. Uiteindelijk wel gekozen voor nevenbevindingen maar ik vond het echt lastig. Als er iets afwijkends uitkomt, dan is de kans zó groot dat ze niet weten wat voor consequenties het gaat hebben en levert het alleen onzekerheid op. Toch vind ik het ergens wel fijn om het bekeken te hebben? Maar ik heb tot het laatste moment getwijfeld.
woensdag 6 oktober 2021 om 11:08
Ik ga opnieuw de NIPT doen, zonder nevenbevindingen. We staan er toch redelijk rationeel in, als het een kind is bijvoorbeeld met Patau of Edwards dan wil ik dat gewoon zo vroeg mogelijk weten zodat ze zwangerschap ook vroeg afgebroken kan worden. Hoe verdrietig dat ook is. Zulke kinderen zijn namelijk niet tot nauwelijks levensvatbaar en het lijkt me hels om daar bv pas bij de 20 weken echo achter te komen..345louise schreef: ↑01-10-2021 18:16Hé dames,
Ik had vandaag mijn intake bij de vk.
Nu al nadenken over de nipt en 13 weken echo.
Hebben jullie daar ook al meer informatie over? De nipt met of zonder nevenbevindingen?
Mijn 1e echo is ook 11okt. Drukke echo dagNog even geduld
![]()
Benieuwd naar de echo’s van vandaag!
Zonder nevenbevindingen, omdat er ook een kans is dat ze wel iets vinden maar dat ze daar op dit moment nog niet de betekenis van hebben. Maar misschien over 10 of 20 jaar wel. En dat lijkt me naar, omdat het iets goeds kan zijn (bv minder kans op kanker) of iets nadeligs (hogere kans op dementie, ik zeg maar wat). Dat hoef ik allemaal niet te weten.. En mocht er echt iets uitkomen wat voor mij NU consequenties kan hebben, dan wordt dat alsnog doorgegeven ook als je "geen nevenbevindingen" hebt aangekruist.
Seriously?