Verkoopster via MP dilemma
zondag 3 oktober 2021 om 11:44
Update: aangegeven dat ik af zie van het afspreken aangezien de insteek het verkopen is van het product.
Hi,
Op marktplaats heb ik een heel simpel ding voor een heel klein bedrag te koop staan. Een vrouw reageerde er op, en wilde het hebben. Ze komt één keer per week in mijn buurt dus het moest goed gepland worden. Ze gaf aan dat ze een visuele beperking heeft, dus stelde ik voor om ergens op haar route naar het adres waar ze wekelijks naar toe gaat te gaan staan met het product zodat ze mijn huis niet hoeft te zoeken.
Ze vond het heel sympathiek en ik gaf aan dat het voor mij een kleine moeite is. We raakten aan de praat en we kwamen erachter dat we wat raakvlakken hadden. Daar was ze erg in geïnteresseerd en stelde veel vragen. Ik gaf aan dat we dit allemaal misschien konden bespreken bij de 'overdracht' en misschien ergens wat kunnen drinken. Ze was daar heel blij mee en hoopte dat er misschien een vriendschap uit kon ontstaan. Ze bleef vragen stellen, maar ik zei dat we verder gaan kletsen als we elkaar zien.
Een paar dagen later stuurde ze een bericht dat ze gereageerd heeft op een andere advertentie met hetzelfde product, en dat ze dus mijn product niet meer wil, maar dat we elkaar binnenkort gaan zien. Dit vond ik heel vervelend, en wist niet hoe ik hierop moest reageren. Het gaat echt om een nietszeggend product wat ik ook zo weg kan gooien, maar die ik wel al 2 weken op 'gereserveerd' heb staan voor haar, héél veel berichten heen en weer om te kijken hoe we het zo handig mogelijk gaan plannen voor haar etc. Op één of ander manier heb ik nu dus helemaal geen zin meer in dat hele afspreken, maar weet niet hoe ik moet reageren. Ik wil haar ook niet kwetsen, maar vind dit echt heel raar. Wat moet ik doen?
Hi,
Op marktplaats heb ik een heel simpel ding voor een heel klein bedrag te koop staan. Een vrouw reageerde er op, en wilde het hebben. Ze komt één keer per week in mijn buurt dus het moest goed gepland worden. Ze gaf aan dat ze een visuele beperking heeft, dus stelde ik voor om ergens op haar route naar het adres waar ze wekelijks naar toe gaat te gaan staan met het product zodat ze mijn huis niet hoeft te zoeken.
Ze vond het heel sympathiek en ik gaf aan dat het voor mij een kleine moeite is. We raakten aan de praat en we kwamen erachter dat we wat raakvlakken hadden. Daar was ze erg in geïnteresseerd en stelde veel vragen. Ik gaf aan dat we dit allemaal misschien konden bespreken bij de 'overdracht' en misschien ergens wat kunnen drinken. Ze was daar heel blij mee en hoopte dat er misschien een vriendschap uit kon ontstaan. Ze bleef vragen stellen, maar ik zei dat we verder gaan kletsen als we elkaar zien.
Een paar dagen later stuurde ze een bericht dat ze gereageerd heeft op een andere advertentie met hetzelfde product, en dat ze dus mijn product niet meer wil, maar dat we elkaar binnenkort gaan zien. Dit vond ik heel vervelend, en wist niet hoe ik hierop moest reageren. Het gaat echt om een nietszeggend product wat ik ook zo weg kan gooien, maar die ik wel al 2 weken op 'gereserveerd' heb staan voor haar, héél veel berichten heen en weer om te kijken hoe we het zo handig mogelijk gaan plannen voor haar etc. Op één of ander manier heb ik nu dus helemaal geen zin meer in dat hele afspreken, maar weet niet hoe ik moet reageren. Ik wil haar ook niet kwetsen, maar vind dit echt heel raar. Wat moet ik doen?
sjottelsplakje wijzigde dit bericht op 03-10-2021 12:32
3.29% gewijzigd
zondag 3 oktober 2021 om 12:28
Dat denk ik dus ook, geen goed onderbuikgevoel. Dus TO, kap dit gauw af.
Voor iedereen een groene tuin

zondag 3 oktober 2021 om 12:32
Ik ken via mijn werk een aantal mensen met een visuele beperking. Het betekent niet altijd dat je helemaal niks kan zien.
zondag 3 oktober 2021 om 12:33
Zie ook hoe er direct weer contact is over het te verkopen ding wanneer TO het afkapt. Wanneer je dit contact doorzet krijg je straks een zielig verhaal van je nieuwe blinde BFF dat ze even krap zit en haar energierekening niet kan betalen. Wie laat een blinde nou in de kou zitten?
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
zondag 3 oktober 2021 om 12:37
DerryGirl schreef: ↑03-10-2021 12:33Zie ook hoe er direct weer contact is over het te verkopen ding wanneer TO het afkapt. Wanneer je dit contact doorzet krijg je straks een zielig verhaal van je nieuwe blinde BFF dat ze even krap zit en haar energierekening niet kan betalen. Wie laat een blinde nou in de kou zitten?
Heb gereageerd met dat het prima is zo. Ze heeft niet meer gereageerd. Ze reageert wel altijd binnen een paar seconden.
Nogmaals: ik had gelijk door dat er iets 'mis' is met haar, en dan heb ik het niet over de visuele beperking.
zondag 3 oktober 2021 om 12:38
Het betekent ook niet dat je kunt beeldbellen. Dat hoeft ook niet want blinde mensen hebben daar een taal computer voor.sjottelsplakje schreef: ↑03-10-2021 12:32Ik ken via mijn werk een aantal mensen met een visuele beperking. Het betekent niet altijd dat je helemaal niks kan zien.
Een wildvreemde die via MP een goedkoop ding wil maar dan ineens allerlei vragen stelt, jou maar aan de praat houdt, wil beeldbellen en zielig overkomt maar wel een vriend heeft die ineens, tadaaaa, hetzelfde ding wil gaan gebruiken vertrouw je toch niet TO? Dat is toch geen gepast zakelijk gedrag?
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
zondag 3 oktober 2021 om 12:39
Wat voor vragen stelde 'ze' allemaal?sjottelsplakje schreef: ↑03-10-2021 12:37Heb gereageerd met dat het prima is zo. Ze heeft niet meer gereageerd. Ze reageert wel altijd binnen een paar seconden.
Nogmaals: ik had gelijk door dat er iets 'mis' is met haar, en dan heb ik het niet over de visuele beperking.

zondag 3 oktober 2021 om 12:51
Je kan het ook omdraaien. Iemand verkoopt via MP een product wat ze net zo makkelijk weg kan gooien. Als iemand reageert ontstaat er een gesprek en de verkoopster stelt voor elkaar ergens anders te ontmoeten en een drankje te doen. Echt zakelijk is het gedrag van de verkoopster ook niet. De koopster kan net zo goed denken dan TO eenzaam is of een eng mannetje, want TO geeft haar adres niet en wil niet beeldbellen.DerryGirl schreef: ↑03-10-2021 12:38Het betekent ook niet dat je kunt beeldbellen. Dat hoeft ook niet want blinde mensen hebben daar een taal computer voor.
Een wildvreemde die via MP een goedkoop ding wil maar dan ineens allerlei vragen stelt, jou maar aan de praat houdt, wil beeldbellen en zielig overkomt maar wel een vriend heeft die ineens, tadaaaa, hetzelfde ding wil gaan gebruiken vertrouw je toch niet TO? Dat is toch geen gepast zakelijk gedrag?
zondag 3 oktober 2021 om 12:52
DerryGirl schreef: ↑03-10-2021 12:38Het betekent ook niet dat je kunt beeldbellen. Dat hoeft ook niet want blinde mensen hebben daar een taal computer voor.
Nogmaals: ik ken mensen met een visuele beperking en die videobellen ook. Zelfs degene die echt helemaal blind is zit er bij wanneer we een online overleg hebben. Verder een collega die visueel beperkt is en een speciale computerprogramma heeft, maar zonder stok loopt. Een ander persoon die ik ken die wél met een stok loopt ziet nog wel contouren.
En ik ken nog 2 mensen die echt met een blindgeleidehond lopen en die ook soms videobellen.
Dus dat je een visuele beperking hebt betekent niet dat je niet mag videobellen.
zondag 3 oktober 2021 om 12:55
safrat schreef: ↑03-10-2021 12:51Je kan het ook omdraaien. Iemand verkoopt via MP een product wat ze net zo makkelijk weg kan gooien. Als iemand reageert ontstaat er een gesprek en de verkoopster stelt voor elkaar ergens anders te ontmoeten en een drankje te doen. Echt zakelijk is het gedrag van de verkoopster ook niet. De koopster kan net zo goed denken dan TO eenzaam is of een eng mannetje, want TO geeft haar adres niet en wil niet beeldbellen.
Pfff.
Oke. We bleken een gemeenschappelijke element te hebben wat ze heel bijzonder vond. Ze bleef vragen stellen en van alles vertellen dus ik stelde voor om bij de overdracht wat te drinken omdat ze maar door bleef gaan.
zondag 3 oktober 2021 om 12:58

zondag 3 oktober 2021 om 13:04
Je hebt het prima gedaan. Soms lopen gesprekken nu eenmaal niet volgens een zakelijke standaard, zeker niet op marktplaats. Dat je iemand waarbij je merkt dat er een beperking is op deze manier probeert te helpen, verdient respect. Maar je moet ook je eigen gevoel daarin even zwaar mee laten wegen en dus doe je het nu ook goed wanneer dat je gevoel volgt en de afspraak afzegt.
Niets om je schuldig over te voelen.
zondag 3 oktober 2021 om 13:20
Citronella schreef: ↑03-10-2021 13:04Je hebt het prima gedaan. Soms lopen gesprekken nu eenmaal niet volgens een zakelijke standaard, zeker niet op marktplaats. Dat je iemand waarbij je merkt dat er een beperking is op deze manier probeert te helpen, verdient respect. Maar je moet ook je eigen gevoel daarin even zwaar mee laten wegen en dus doe je het nu ook goed wanneer dat je gevoel volgt en de afspraak afzegt.
Niets om je schuldig over te voelen.
Lief dat je dat zegt. Ze deed namelijk eerst heel ingewikkeld, en toen ze aangaf dat ze een visuele beperking heeft begreep ik het en bood ik aan haar tegemoet te komen op haar route. Ze waardeerde dat heel erg en ze was blij dat ik haar op die manier wilde helpen. Dat was waarom we afdwaalden van het "zakelijke", wat ik ook echt niet erg vind.

zondag 3 oktober 2021 om 14:37
Je bent haar niks verschuldigd. Maar áls je nou werkelijk begaan bent met haar, dan heeft ze meer aan uitleg waarom je dit geen nette actie vindt en dat je daarom niet meer wil afspreken, dan het vaag te laten.sjottelsplakje schreef: ↑03-10-2021 12:05Omdat, mocht dit gedrag door een beperking komen, zij die pech al heeft, en ik daar niet bovenop ook nog extra naar moet doen.
Na zevenhonderd jaren
zondag 3 oktober 2021 om 14:44
Dit. Heel raar. Goeie leer, niet meer ingaan op andere vragen op MP dat over het product dat je aanbiedt…FeeLucifer01 schreef: ↑03-10-2021 11:48Nee, ik zou ook haar niet meer gaan ontmoeten. Dat is geen leuk mens.
Don't cry, buy a bag and move on.

zondag 3 oktober 2021 om 14:51
Precies dit.Mariejan schreef: ↑03-10-2021 12:16Het is toch niet naar om eerlijk te zeggen waarom je naar niet wilt zien. Ik vind dat persoonlijk minder naar dan er “zomaar” vanaf zien. En zoals iemand anders al zei: misschien leert ze er nog wat van.
Ik vind het raar dat jij je rot laat behandelen door iemand en daar niets van zegt maar het zielig voor haar vindt.
Waarom vind je dat zo lastig, to? Wat wil je dan? Een levenslange vriendschap aangaan omdat je haar zielig vindt? Even door de zure appel heen bijten hoor.
Dat hoort nou eenmaal ook bij het leven. En je bent niet hard of naar, je maakt een volkomen begrijpelijke, terechte keuze hier.
zondag 3 oktober 2021 om 15:02
Je hebt het goed gedaan TO en het is nu klaar; helemaal prima.sjottelsplakje schreef: ↑03-10-2021 12:55Pfff.
Oke. We bleken een gemeenschappelijke element te hebben wat ze heel bijzonder vond. Ze bleef vragen stellen en van alles vertellen dus ik stelde voor om bij de overdracht wat te drinken omdat ze maar door bleef gaan.
Ik ben nog wel benieuwd: dat gemeenschappelijke, begon zij daar elf over als eerste, of jij, en zei zij toen: 'oh toevallig, ik verzamel/doe/heb ook puntje puntje puntje'?
Het tweede geval zou ik dan wel verdacht vinden.

zondag 3 oktober 2021 om 15:19
Of je draait het niet om, want dit slaat nergens op als je kan lezen. Wat een dom geneuzel dit.safrat schreef: ↑03-10-2021 12:51Je kan het ook omdraaien. Iemand verkoopt via MP een product wat ze net zo makkelijk weg kan gooien. Als iemand reageert ontstaat er een gesprek en de verkoopster stelt voor elkaar ergens anders te ontmoeten en een drankje te doen. Echt zakelijk is het gedrag van de verkoopster ook niet. De koopster kan net zo goed denken dan TO eenzaam is of een eng mannetje, want TO geeft haar adres niet en wil niet beeldbellen.
zondag 3 oktober 2021 om 15:28
Ik zou hier ook geen fijn gevoel bij hebben. Misschien is het een truc om je uit je huis te lokken, zodat een ander kan inbreken. Met videobellen vooraf om alvast het huis en eventuele te stelen goederen te verkennen.
Maar ook al is het een eenzame vrouw met een beperking (visueel en misschien ook sociaal), dan brengt dit je nu al veel gedoe. Bedenk maar eens hoe lastig het wordt haar straks af te wimpelen als je haar in het echt gezien hebt en beter ‘kent’.
Ik denk dat je het zowel voor jezelf als voor haar goed hebt aangepakt door zo duidelijk te zijn.
Maar ook al is het een eenzame vrouw met een beperking (visueel en misschien ook sociaal), dan brengt dit je nu al veel gedoe. Bedenk maar eens hoe lastig het wordt haar straks af te wimpelen als je haar in het echt gezien hebt en beter ‘kent’.
Ik denk dat je het zowel voor jezelf als voor haar goed hebt aangepakt door zo duidelijk te zijn.
zondag 3 oktober 2021 om 15:29
Nu echt echt echt haar laatste bericht (niet quoten svp, dan kan ik het straks weghalen):
Het is niet mijn bedoeling jou te passeren door jouw pakje niet te kopen en ik vind het jammer dat je verder contact niet ziet zitten maar ik respecteer je wens. Het ga je goed! Ik ga wel de chat berichten tussen jou en mij verwijderen vanwege privacy. Wil jij dat ook doen?
Het is niet mijn bedoeling jou te passeren door jouw pakje niet te kopen en ik vind het jammer dat je verder contact niet ziet zitten maar ik respecteer je wens. Het ga je goed! Ik ga wel de chat berichten tussen jou en mij verwijderen vanwege privacy. Wil jij dat ook doen?
zondag 3 oktober 2021 om 15:32
Het kwam van mijn kant, maar ze reageerde met echt informatie die je alleen kan hebben als je er echt mee te maken hebt, dus dat kan niet verzonnen zijn. En ze reageert altijd binnen een paar seconden dus kon het ook niet opgezocht hebben. En al zou ze het opzoeken, dit was te specifiek. Dus ik weet dat dit niet gespeeld is.Aureel schreef: ↑03-10-2021 15:02Je hebt het goed gedaan TO en het is nu klaar; helemaal prima.
Ik ben nog wel benieuwd: dat gemeenschappelijke, begon zij daar elf over als eerste, of jij, en zei zij toen: 'oh toevallig, ik verzamel/doe/heb ook puntje puntje puntje'?
Het tweede geval zou ik dan wel verdacht vinden.