Verkoopster via MP dilemma
zondag 3 oktober 2021 om 11:44
Update: aangegeven dat ik af zie van het afspreken aangezien de insteek het verkopen is van het product.
Hi,
Op marktplaats heb ik een heel simpel ding voor een heel klein bedrag te koop staan. Een vrouw reageerde er op, en wilde het hebben. Ze komt één keer per week in mijn buurt dus het moest goed gepland worden. Ze gaf aan dat ze een visuele beperking heeft, dus stelde ik voor om ergens op haar route naar het adres waar ze wekelijks naar toe gaat te gaan staan met het product zodat ze mijn huis niet hoeft te zoeken.
Ze vond het heel sympathiek en ik gaf aan dat het voor mij een kleine moeite is. We raakten aan de praat en we kwamen erachter dat we wat raakvlakken hadden. Daar was ze erg in geïnteresseerd en stelde veel vragen. Ik gaf aan dat we dit allemaal misschien konden bespreken bij de 'overdracht' en misschien ergens wat kunnen drinken. Ze was daar heel blij mee en hoopte dat er misschien een vriendschap uit kon ontstaan. Ze bleef vragen stellen, maar ik zei dat we verder gaan kletsen als we elkaar zien.
Een paar dagen later stuurde ze een bericht dat ze gereageerd heeft op een andere advertentie met hetzelfde product, en dat ze dus mijn product niet meer wil, maar dat we elkaar binnenkort gaan zien. Dit vond ik heel vervelend, en wist niet hoe ik hierop moest reageren. Het gaat echt om een nietszeggend product wat ik ook zo weg kan gooien, maar die ik wel al 2 weken op 'gereserveerd' heb staan voor haar, héél veel berichten heen en weer om te kijken hoe we het zo handig mogelijk gaan plannen voor haar etc. Op één of ander manier heb ik nu dus helemaal geen zin meer in dat hele afspreken, maar weet niet hoe ik moet reageren. Ik wil haar ook niet kwetsen, maar vind dit echt heel raar. Wat moet ik doen?
Hi,
Op marktplaats heb ik een heel simpel ding voor een heel klein bedrag te koop staan. Een vrouw reageerde er op, en wilde het hebben. Ze komt één keer per week in mijn buurt dus het moest goed gepland worden. Ze gaf aan dat ze een visuele beperking heeft, dus stelde ik voor om ergens op haar route naar het adres waar ze wekelijks naar toe gaat te gaan staan met het product zodat ze mijn huis niet hoeft te zoeken.
Ze vond het heel sympathiek en ik gaf aan dat het voor mij een kleine moeite is. We raakten aan de praat en we kwamen erachter dat we wat raakvlakken hadden. Daar was ze erg in geïnteresseerd en stelde veel vragen. Ik gaf aan dat we dit allemaal misschien konden bespreken bij de 'overdracht' en misschien ergens wat kunnen drinken. Ze was daar heel blij mee en hoopte dat er misschien een vriendschap uit kon ontstaan. Ze bleef vragen stellen, maar ik zei dat we verder gaan kletsen als we elkaar zien.
Een paar dagen later stuurde ze een bericht dat ze gereageerd heeft op een andere advertentie met hetzelfde product, en dat ze dus mijn product niet meer wil, maar dat we elkaar binnenkort gaan zien. Dit vond ik heel vervelend, en wist niet hoe ik hierop moest reageren. Het gaat echt om een nietszeggend product wat ik ook zo weg kan gooien, maar die ik wel al 2 weken op 'gereserveerd' heb staan voor haar, héél veel berichten heen en weer om te kijken hoe we het zo handig mogelijk gaan plannen voor haar etc. Op één of ander manier heb ik nu dus helemaal geen zin meer in dat hele afspreken, maar weet niet hoe ik moet reageren. Ik wil haar ook niet kwetsen, maar vind dit echt heel raar. Wat moet ik doen?
sjottelsplakje wijzigde dit bericht op 03-10-2021 12:32
3.29% gewijzigd

zondag 3 oktober 2021 om 15:39
OK helder, dank voor je toelichting. Het blijft evengoed wel een vreemd verhaal en goed dat je het hebt afgekapt.sjottelsplakje schreef: ↑03-10-2021 15:32Het kwam van mijn kant, maar ze reageerde met echt informatie die je alleen kan hebben als je er echt mee te maken hebt, dus dat kan niet verzonnen zijn. En ze reageert altijd binnen een paar seconden dus kon het ook niet opgezocht hebben. En al zou ze het opzoeken, dit was te specifiek. Dus ik weet dat dit niet gespeeld is.
zondag 3 oktober 2021 om 15:47
Het zegt alles over jou dat dit jou zo raakt. Ik vind het heel mooi. En dat ook nog tijdens de week vd eenzaamheid.
Grote kans dat er inderdaad een verstandelijke beperking of iets dergelijks aan de hand is. Haar gedrag is in ieder geval niet de norm.
Je kunt alleen niet iedereen redden of helpen. En je grenzen (leren) bewaken is belangrijk. Als jouw gevoel zegt dat je haar niet wil zien, dan moet je naar dat gevoel luisteren en niet over je grenzen laten gaan. Wanneer je heel netjes en feitelijk de reden geeft waarom je niet wil afspreken, dan leert ze er misschien ook nog wat van.
Grote kans dat er inderdaad een verstandelijke beperking of iets dergelijks aan de hand is. Haar gedrag is in ieder geval niet de norm.
Je kunt alleen niet iedereen redden of helpen. En je grenzen (leren) bewaken is belangrijk. Als jouw gevoel zegt dat je haar niet wil zien, dan moet je naar dat gevoel luisteren en niet over je grenzen laten gaan. Wanneer je heel netjes en feitelijk de reden geeft waarom je niet wil afspreken, dan leert ze er misschien ook nog wat van.
zondag 3 oktober 2021 om 19:04

zondag 3 oktober 2021 om 21:19
Mooi inderdaad. Het maakt je echter ook kwetsbaar. Kwetsbaar voor misbruik, kwetsbaar in de zin van over je grenzen heen gaan, kwetsbaar voor oplichting.Betty schreef: ↑03-10-2021 15:47Het zegt alles over jou dat dit jou zo raakt. Ik vind het heel mooi. En dat ook nog tijdens de week vd eenzaamheid.
Iedereen willen redden vind ik overigens geen goede eigenschap, dat loopt zelden goed af. Iedereen willen helpen klinkt al een stuk beter, dat is een heel fijne eigenschap.
zondag 3 oktober 2021 om 22:05
Serieus? Empath? Dus omdat ik het idee krijg dat iemand naast haar beperking ook nog sociaal onhandig is, en ik haar niet op een te harde manier wil kwetsen, moet ik gelijk een label krijgen? Als ik sommige reacties zie snap ik dat ze met mij wilde afspreken want blijkbaar is gewoon rekening houden met de gevoelens van anderen schaars geworden tegenwoordig.
zondag 3 oktober 2021 om 22:08
Jufjoke schreef: ↑03-10-2021 21:19Mooi inderdaad. Het maakt je echter ook kwetsbaar. Kwetsbaar voor misbruik, kwetsbaar in de zin van over je grenzen heen gaan, kwetsbaar voor oplichting.
Iedereen willen redden vind ik overigens geen goede eigenschap, dat loopt zelden goed af. Iedereen willen helpen klinkt al een stuk beter, dat is een heel fijne eigenschap.
Je doet je naam wel eer aan.
Ik ben niet kwetsbaar op de manier die jij schetst, en sta mijn mannetje als het nodig is. Weet niet hoe je komt bij iedereen willen redden. Ik heb een situatie geschetst van een kwetsbaar iemand die ik met zo min mogelijk botheid wil laten weten niet meer te willen afspreken. Volgens mij zijn mijn grenzen dan heel helder en heb ik een duidelijk doel voor ogen.
zondag 3 oktober 2021 om 22:10
Betty schreef: ↑03-10-2021 15:47Het zegt alles over jou dat dit jou zo raakt. Ik vind het heel mooi. En dat ook nog tijdens de week vd eenzaamheid.
Dankjewel Betty. Dat is wel toevallig inderdaad.
Ik heb niet de illusie dat ik ook maar een wandelende tak zou kunnen redden. Dat is ook niet mijn ambitie. Maar ik probeer wel wat minder bot te zijn tegen mensen die al kwetsbaar zijn. Dat is het minste wat iedereen zou kunnen doen.
En botheid en eerlijkheid zijn twee verschillende dingen, voordat daar weer iemand op reageert.

zondag 3 oktober 2021 om 22:27
Ik doe mijn naam eer aan?sjottelsplakje schreef: ↑03-10-2021 22:08Je doet je naam wel eer aan.
Ik ben niet kwetsbaar op de manier die jij schetst, en sta mijn mannetje als het nodig is. Weet niet hoe je komt bij iedereen willen redden. Ik heb een situatie geschetst van een kwetsbaar iemand die ik met zo min mogelijk botheid wil laten weten niet meer te willen afspreken. Volgens mij zijn mijn grenzen dan heel helder en heb ik een duidelijk doel voor ogen.

Ik zeg niet dat jij kwetsbaar bent op die manier. Ik reageer op de post die ik quote.
Dat 'zo min mogelijk botheid' geldt blijkbaar maar selectief?
Wat een vinnige reactie, zeg.
maandag 4 oktober 2021 om 13:50
Niet zo verontwaardigd doen. Ik heb je niet uitgescholden. En inderdaad, als je mijn reacties goed hebt gelezen dan had jou dit niet moeten verbazen.
maandag 4 oktober 2021 om 16:40
TO: mooi dat je op een goede manier met haar wilt omgaan, ik vond haar laatste sms aan jou wel gewoon netjes. Lijkt erop alsof de boodschap nu wel is overgekomen.
Persoonlijk had ik het nog wat eerder afgekapt, maar puur om er mentaal niet zo mee bezig te hoeven zijn. Fijn dat het inmiddels is opgelost zo.
Persoonlijk had ik het nog wat eerder afgekapt, maar puur om er mentaal niet zo mee bezig te hoeven zijn. Fijn dat het inmiddels is opgelost zo.