Hoe te reageren?

09-10-2021 08:58 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een weekje weg in Nederland. Gisteren aangekomen in ons appartement. Prima, aardige eigenaar ook. Wel vertelde hij dat ze er zelf nog niet woonden maar vandaag gingen verhuizen. Ze zijn sinds kort eigenaar. Hij dacht dat we er niets van zouden merken.
Helaas is dat anders. Het is best gehorig blijkt. Om kwart voor acht werden we wakker van verhuis geluiden. Het is geen goedkoop appartement en ik heb het juist uitgezocht om eens goed uit te kunnen rusten. Wat zouden jullie doen? Ik overweeg om wel te melden dat we dit niet zo prettig vinden maar ja...die mensen moeten toch verhuizen!
Alle reacties Link kopieren
Helaas...het is anders gelopen. Zonnepanelen werden geplaatst, een nieuwe keuken en nog meer werkzaamheden die behoorlijk wat herrie maakten en vroeg begonnen. De stroom moest er regelmatig af en op een gegeven moment ook het water. We zijn eerder naar huis gegaan. Eigenaar bood wel excuses aan. We mochten de dagen die we eerder weg zijn gegaan op een ander moment terugkomen. Daar zitten we niet op te wachten. Voelden ons belazerd. Hij gaf elke dag aan dat het nu echt klaar was. Dat bleek dan vervolgens niet zo te zijn.
We hebben voorgesteld het bedrag van de dagen in ieder geval te verrekenen met de fietshuur. Daar ging de eigenaar mee akkoord. Maar vervolgens kreeg ik toch een betaalverzoek voor de huur van de fietsen. Wij zijn niet van plan dat te betalen. Hij heeft per app bevestigd dat hij de dagen verrekend met fietshuur.
Zouden we hier nog gedoe mee kunnen krijgen? Wat denken jullie? Wij zijn beiden niet zo goed/ervaren in dit soort situaties.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eigenlijk al mijn geld terug willen, dit is toch niet acceptabel?
Jeetje zeg. Ik zou toch denken dat jullie op z´n minst het geld terugkrijgen van de dagen dat jullie er niet waren. Fietshuur zou ik dus ook zeker niet betalen.
Hoe hebben jullie geboekt, particulier of via Airbnb bv?
Alle reacties Link kopieren
Misschien even informeren bij de consumentenbond oid wat je rechten zijn.
Feitelijk heb je vanaf het begin niet de accomodatie (want er werd rust beloofd) gekregen waarvoor je geboekt en betaald hebt. Ik zou dus denken gedeeltelijke restitutie op z'n minst (omdat je eedrer na overleg besloot wel te blijven), of gehele restitutie (omdat het vanaf het begin niet rustig geweest is en verhuurder daarvoor verantwoordelijk is).

Verrekenen met fietshuur klinkt als een vrij kleine compensatie (al weet ik niet hoe de kosten precies lagen natuurlijk). Al helemaal raar dat hij zich niet aan die afspraak houdt dan.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Je neemt een dienst af, daar betaal je voor. Gewoon zeggen.

*excuses, niet meer relevant.
Ik zou absoluut niet betalen. Jullie kost het geld, hij loopt hoogstens een beetje inkomsten mis. Dit is niet oké. Ik begrijp al niet dat jullie akkoord gingen met die fietshuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet akkoord gaan met geld terug voor de fietsen. Ik zou volledig geld terug vragen voor het appartement, en dan akkoord gaan met 50% terug. Duidelijk niet gekregen wat je geboekt hebt, je hebt direct aangegeven wat het probleem is (doe je dat niet, dan kan je ook geen compensatie vragen), en het is niet opgelost. Loze beloften die niet klopten. De eigenaar had het niet moeten verhuren die dagen, dus het is eerlijk dat hij je geld terug geeft.

Heb je via Airbnb geboekt of een andere organisatie? Dan kan je het daar aangeven. Zij kunnen direct geld terug geven en het dan opnemen met de eigenaar.
Is het direct geboekt? Dan zou ik het met de eigenaar opnemen. Argumentatie zoals hierboven, zeggen dat je verwacht dat je het geld terugkrijgt. Zo ja, dan zal je een positieve review geven "klachten werden prima opgelost." Zo nee, dan geef je een zeer negatieve review.

Geen garantie dat het lukt, maar ik zou het toch proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het nu laten zitten, jullie hebben tenslotte al een afspraak gemaakt. (Huur fietsen verrekenen)
Maar als ze vragen om een review te schrijven, dan zou ik daar eerlijk jullie ervaring daarin zetten.
Alle reacties Link kopieren
We hebben gereserveerd via de website van de eigenaar. Die werd genoemd op de vvv site. De huur was 560 euro voor een week exclusief schoonmaak. We zijn drie nachten eerder weg gegaan. Fietshuur was voor een week 200 euro. Maar de fietsen hebben we natuurlijk ook geen week gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
aliana schreef:
14-10-2021 13:01
Ik zou niet akkoord gaan met geld terug voor de fietsen. Ik zou volledig geld terug vragen voor het appartement, en dan akkoord gaan met 50% terug. Duidelijk niet gekregen wat je geboekt hebt, je hebt direct aangegeven wat het probleem is (doe je dat niet, dan kan je ook geen compensatie vragen), en het is niet opgelost. Loze beloften die niet klopten. De eigenaar had het niet moeten verhuren die dagen, dus het is eerlijk dat hij je geld terug geeft.

Heb je via Airbnb geboekt of een andere organisatie? Dan kan je het daar aangeven. Zij kunnen direct geld terug geven en het dan opnemen met de eigenaar.
Is het direct geboekt? Dan zou ik het met de eigenaar opnemen. Argumentatie zoals hierboven, zeggen dat je verwacht dat je het geld terugkrijgt. Zo ja, dan zal je een positieve review geven "klachten werden prima opgelost." Zo nee, dan geef je een zeer negatieve review.

Geen garantie dat het lukt, maar ik zou het toch proberen.
100% dit. Gewoon doen TO! Je staat in je recht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven