Gillend gek van Ziggo, tijd voor wat anders?
zondag 14 november 2021 om 00:30
Na de zoveelste digitale tv storing waarin mijn digitale ontvanger (DVB-C ontvanger uit 2011) steeds uitvalt en weer de hele avond zonder tv zit, heb ik besloten om alles nu onder te brengen bij KPN waar ik al prima werkend internet heb. Ik denk dan aan een bedrade aansluiting, geen digitenne.
Verstandige keuze of stoort hun tv ook vaak?
En is het mogelijk om er een langere ethernetkabel op te zetten? Die van hun schijnt 7 meter te zijn, maar de afstand tussen het modem en mijn tv is nu meer dan 10 meter en ik wil geen draadloze aansluiting of digitenne. Anders moet ik mijn modem laten verplaatsen, kan ook.
Verstandige keuze of stoort hun tv ook vaak?
En is het mogelijk om er een langere ethernetkabel op te zetten? Die van hun schijnt 7 meter te zijn, maar de afstand tussen het modem en mijn tv is nu meer dan 10 meter en ik wil geen draadloze aansluiting of digitenne. Anders moet ik mijn modem laten verplaatsen, kan ook.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
zondag 14 november 2021 om 10:29
één telefoontje en je hebt binnen drie dagen een nieuwe ontvanger in huis. Vraag dan ook gelijk een nieuw modem aan, dat scheelt vast ook nog wel een hoop.
En als je een beetje zeurt komt er ook nog een gratis monteur om de boel te installeren.
Dat is echt heel veel simpeler als overstappen.
Als je ontevreden bent moet je dat wel laten weten aan een bedrijf, dan kunnen ze er iets aan doen.
Klagen op een forum lost niks op.
En als je een beetje zeurt komt er ook nog een gratis monteur om de boel te installeren.
Als je ontevreden bent moet je dat wel laten weten aan een bedrijf, dan kunnen ze er iets aan doen.
zondag 14 november 2021 om 10:47
Ik heb KPN. Glasvezel sinds een half jaar en daarvoor adsl. Beide waren goed. Ook hier met kabel naar tv kastje van kpn, iets van 7 meter snoer. Geen storing normaal gesproken.
Ja ik heb weleens storing, maar dat heeft dan de hele regio. Of de stroom valt uit. Soms rond een update van hun software is er wat gedoe, heb je een paar uur dat TV terugkijken even niet wil. Maar dat is maar een paar keer per jaar.
Ik zou hoe dan ook een nieuw modem, (hetzij van Ziggo, hetzij van kpn) én ook nieuwe kabels in je huis regelen. Na 10 jaar kan het zijn dat ook die aan vervanging toe zijn.
Ja ik heb weleens storing, maar dat heeft dan de hele regio. Of de stroom valt uit. Soms rond een update van hun software is er wat gedoe, heb je een paar uur dat TV terugkijken even niet wil. Maar dat is maar een paar keer per jaar.
Ik zou hoe dan ook een nieuw modem, (hetzij van Ziggo, hetzij van kpn) én ook nieuwe kabels in je huis regelen. Na 10 jaar kan het zijn dat ook die aan vervanging toe zijn.

zondag 14 november 2021 om 10:59
jo12345 schreef: ↑14-11-2021 10:29één telefoontje en je hebt binnen drie dagen een nieuwe ontvanger in huis. Vraag dan ook gelijk een nieuw modem aan, dat scheelt vast ook nog wel een hoop.
Wat betreft spullen klopt het, maar een ‘gratis’ monteur daar moet je wel mee oppassen. Want zodra het probleem zich in jouw huis bevindt krijg je een rekening gepresenteerd en die is niet misselijk.
Iemand langs sturen zijn ze sowieso niet heel happig op. Na mijn verhuizing werkte de boel niet, ondanks alles vooraf goed doorgegeven, maar mooi niet dat er iemand kwam - al lijkt het op hun site alsof ze een topverhuisservice hebben.
zondag 14 november 2021 om 11:05
Ik dacht dat dat alleen tegen betaling kon, en die dingen zijn nogal duur vind ik. Ik zal Ziggo straks wel bellen. Dat apparaat is echt te oud nu.
zondag 14 november 2021 om 11:06
Oh , dat is minder.OohBoy schreef: ↑14-11-2021 10:59Wat betreft spullen klopt het, maar een ‘gratis’ monteur daar moet je wel mee oppassen. Want zodra het probleem zich in jouw huis bevindt krijg je een rekening gepresenteerd en die is niet misselijk.
Iemand langs sturen zijn ze sowieso niet heel happig op. Na mijn verhuizing werkte de boel niet, ondanks alles vooraf goed doorgegeven, maar mooi niet dat er iemand kwam - al lijkt het op hun site alsof ze een topverhuisservice hebben.
Ik zit dan bij Tele2 , en dat bevalt goed.
Laatst wel paar weken storing in tv ontvangst, maar dat was met gratis nieuwe modem via de klantenservice ook opgelost.
Verder sluit ik me helemaal bij Jo12345 aan.
zondag 14 november 2021 om 11:13
De Ziggo digitale ontvanger is met 10 jaar oud. De coaxkabel (Hirschmann) is 6 jaar oud. De hoofdaansluiting is zo oud als mijn huis: van 1983, dat geld dan ook voor de kabel die daarachter zit en naar de verdeelkast buiten loopt.
Het internet van KPN gaat via glasvezel, die heb ik nu 5 jaar, het modem ook. Hiervoor ging het via de telefoonlijn.
Ik vond het makkelijker om alles gescheiden te houden omdat als de 1 uitviel je het andere nog had. En ik het fijn vond dat Ziggo nog analoog aanbood als achtervang als er weer een digitale storing was. Maar de analoog is gestopt.
Ik ga ze igg bellen voor een nieuwe (gratis) ontvanger en denken over om alles in 1 over te brengen bij KPN.
Het internet van KPN gaat via glasvezel, die heb ik nu 5 jaar, het modem ook. Hiervoor ging het via de telefoonlijn.
Ik vond het makkelijker om alles gescheiden te houden omdat als de 1 uitviel je het andere nog had. En ik het fijn vond dat Ziggo nog analoog aanbood als achtervang als er weer een digitale storing was. Maar de analoog is gestopt.
Ik ga ze igg bellen voor een nieuwe (gratis) ontvanger en denken over om alles in 1 over te brengen bij KPN.

zondag 14 november 2021 om 11:26
Herkenbaar. Ik had dat ook een aantal jaar geleden, dat analoog stopte en mijn dvd recorder op zijn laatste benen liep.Mutsje78 schreef: ↑14-11-2021 11:13De Ziggo digitale ontvanger is met 10 jaar oud. De coaxkabel (Hirschmann) is 6 jaar oud. De hoofdaansluiting is zo oud als mijn huis: van 1983, dat geld dan ook voor de kabel die daarachter zit en naar de verdeelkast buiten loopt.
Ik had al goed werkend internet van kpn en heb hen gebeld met de vraag wat ze me konden aanbieden.
Hierdoor heb ik extra korting er uit kunnen slepen. Want slechts 1 tv in huis zorgt voor 5 euro korting per maand, blijvend. En daarbovenop had ik de eerst 6 maanden een laag tarief.
Wel ben ik meteen de extra dienst van 'opnemen' af gaan nemen en ik heb daar geen seconde spijt van gehad. Alle reclame spoel ik door, ik typ 7.59 in, tik 1 maal op fast forward en ik zit 8 minuten verder - vaak precies de tijd van het reclameblok. Ideaal.
zondag 14 november 2021 om 11:29
En via de kpn app kan ik in mijn slaapkamer op een oud mobieltje tv kijken. Ik kan dat ook op mijn gewone mobiel, ook als ik op hotel ben. Het kleine scherm neem ik dan voor lief.
Ik betaal iets van 65 euro per maand: vaste telefoon, 50 MB internet (basis), interactieve televise en de opnemen functie. Heb gratis 2 wifi versterkers gekregen toen de gratis (ontzettend leuke) monteur kwam om mijn glasvezel aan te sluiten.
Ik betaal iets van 65 euro per maand: vaste telefoon, 50 MB internet (basis), interactieve televise en de opnemen functie. Heb gratis 2 wifi versterkers gekregen toen de gratis (ontzettend leuke) monteur kwam om mijn glasvezel aan te sluiten.
zondag 14 november 2021 om 13:56
Helaas, ik heb ze net gebeld en omdat ze de DCB-H380R en soortgelijke aparaten niet meer hebben kunnen ze geen ander opsturen.FeeLucifer01 schreef: ↑14-11-2021 11:18Natuurlijk niet, soms zijn dingen stuk of op en ze zijn echt niet moeilijk hoor.
Ik kan alleen een Mediabox krijgen als ik het abonement van tv Standaard (20,95 pm) omzet naar tv Start (27,95 pm) dat wil ik niet omdat ik dit jaar wil kunnen overstappen. Ik krijg nu een CI+ module opgestuurd die ik achterin de tv kan steken.
Hopelijk heb ik dan weer tv tot ik alles heb ondergebracht bij KPN.
Het probleem met de ontvanger is bekend op het Ziggo forum, de oplossing verder niet....

zondag 14 november 2021 om 13:59
Zie, er is altijd een oplossing. En techniek veranderd nu eenmaal.Mutsje78 schreef: ↑14-11-2021 13:56Helaas, ik heb ze net gebeld en omdat ze de DCB-H380R en soortgelijke aparaten niet meer hebben kunnen ze geen ander opsturen.
Ik kan alleen een Mediabox krijgen als ik het abonement van tv Standaard (20,95 pm) omzet naar tv Start (27,95 pm) dat wil ik niet omdat ik dit jaar wil kunnen overstappen. Ik krijg nu een CI+ module opgestuurd die ik achterin de tv kan steken.
Hopelijk heb ik dan weer tv tot ik alles heb ondergebracht bij KPN.
Het probleem met de ontvanger is bekend op het Ziggo forum, de oplossing verder niet....
Ik had trouwens ook altijd een Ci+ module. Maar nu Internet XXL met basis TV en geen enkel kastje en ook geen CI+ Module meer.
Is ook nog een optie. Meestal moet je dan wel naar de technische afdeling, bij de klantenservice weten ze bar weinig mbt deze optie.
zondag 14 november 2021 om 14:54
Klopt, bij ons had Ziggo zelf de kabels niet goed afgemonteerd. Dat kun je dus niet zelf repareren en daar is een monteur voor nodig. Daarna hadden ze de kabels in de kast op straat ook niet goed gepatcht en daar kregen wij de schuld van.OohBoy schreef: ↑14-11-2021 10:59Wat betreft spullen klopt het, maar een ‘gratis’ monteur daar moet je wel mee oppassen. Want zodra het probleem zich in jouw huis bevindt krijg je een rekening gepresenteerd en die is niet misselijk.
We zijn eindeloos met ze aan het touwtrekken geweest wie de kosten van de reparaties aan hun bekabeling moest gaan betalen (en dan hebben we het nog niet over de extra kosten omdat we internetten via 4G op een mobiele telefoon)
Ziggo ging pas voor de bijl toen man heel boos aan de telefoon hing en zei dat hij dan per direct het abonnement zou stopzetten, want 4 maanden gezeik door fouten die Ziggo gemaakt had, was teveel.
Uiteindelijk heeft hij er ook nog 30 euro korting per maand voor een half jaar uitgesleept.
zondag 14 november 2021 om 15:52

zondag 14 november 2021 om 16:59
Och, ik doe ook weleens of ik haperend internet heb tegenover collega’s. Geen zin in camera aan, bijvoorbeeld, of even mijn Skype uit ofzo. Maar mijn internet loopt altijd als een zonnetje, haha!KamilleT schreef: ↑14-11-2021 15:52Nooit meer Ziggo voor mij. Het is wel grappig, nu met het thuiswerken spreek ik vaak collega’s die haperend internet hebben. Dan vraag ik ‘Ziggo?’, en dat is altijd het geval. Inmiddels heb ik al veel mensen KPN aangeraden, en die mensen willen ook nooit meer terug.
zondag 14 november 2021 om 17:29

vrijdag 19 november 2021 om 11:35
Ik besloten om ook de tv bij KPN onder te brengen en Ziggo te beeindigen. Er zit een opzegtermijn van een maand op. Dan stopt de een en begint de ander. Ik heb er wel een monteur tegen betaling bij geregeld omdat ik een langere ethernetkabel (van tv ontvanger naar modem) nodig heb die bijgeleverd is en hij/zij ook de instalatie op de tv kan doen.
Ik wil geen draadloze ontvangst dus vandaar die ethernetkabel.
Ik ben heel benieuwd, van mensen die ik ken hoor ik nooit klachten over tv bij KPN terwijl ik met die digitale ontvanger van Ziggo vaker problemen had.
Ik wil geen draadloze ontvangst dus vandaar die ethernetkabel.
Ik ben heel benieuwd, van mensen die ik ken hoor ik nooit klachten over tv bij KPN terwijl ik met die digitale ontvanger van Ziggo vaker problemen had.