Stelling: Een gentleman betaald alle dates

19-11-2021 16:05 309 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie peiling ben benieuwd naar jullie reacties.

Gentleman betaald alle dates

Totaal aantal stemmen: 371

1) Niet waar alleen de 1e date (17%)
2) Waar (11%)
3)Wat ouderwets vrouwen betalen zelf een of meerdere dates in deze tijd (73%)
Met wel of geen seks dan op eerste date?
Gewoon afwisselen toch? Ik weet niet, ik vind het een raar concept dat stamt uit een tijd waarin vrouwen niet werkten en dat nu niet meer relevant is.
17% waar? OMG!!!!
Betaalt.
Beerlover schreef:
19-11-2021 16:09
17% waar? OMG!!!!
29 inmiddels. Bizar.
De eerste date sowieso. De andere dates om en om 🙂
Tot wanneer? Je getrouwd bent, zijn achternaam aanneemt, parttime gaat werken, zijn huishouden runt en zijn kinderen werpt? Doe mij dan maar een gewone man.

Aanvulling: ik zou een aanbod om te betalen niet afslaan. Zo militant ben ik ook weer niet.
madamejean wijzigde dit bericht op 19-11-2021 16:16
22.96% gewijzigd
Een gentleman misschien wel. Ik weet het niet, daar ga ik niet mee om. Daarom weet ik ook niet hoe ik de poll moet beantwoorden.

Ik zou er in elk geval niet vanuit gaan, als ik uitga, dat de ander betaalt.
Later is nu
@p80 ja dat is per persoon verschillend natuurlijk😂
Robinson schreef:
19-11-2021 16:11
De eerste date sowieso. De andere dates om en om 🙂
Waarom?
Ik date niet, ben voorzien (godzijdank zou ik bijna zeggen, waar je al niet overal aan moet denken, wat een gedoe zeg) maar heb voor optie 3 gekozen.

Maar jij TO? Wat is jouw eigen antwoord?
There is always something happening, and it's usually right now
Star⁴ schreef:
19-11-2021 16:09
Betaalt.
;-D
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Een echte gentleman gaat sowieso niet uit met iemand die niet kan spellen. Of met iemand met topicdiarree.
Moiren schreef:
19-11-2021 16:17
Waarom?
Ik vind dat dat zo hoort. Als man zijnde “hoor” je toch ergens de vrouw het hof te maken. Als een man dan mij de eerste date zou laten betalen vind ik persoonlijk dan wel een afknapper. Ik zou dan denken dat hij of heel erg gierig is, of echt zoveel dates heeft dat het te duur wordt voor hem. Vind beide opties niet aantrekkelijk.
Robinson schreef:
19-11-2021 16:25
Ik vind dat dat zo hoort. Als man zijnde “hoor” je toch ergens de vrouw het hof te maken. Als een man dan mij de eerste date zou laten betalen vind ik persoonlijk dan wel een afknapper. Ik zou dan denken dat hij of heel erg gierig is, of echt zoveel dates heeft dat het te duur wordt voor hem. Vind beide opties niet aantrekkelijk.

Oh, wat heerlijk Cinderella!

Ik leef niet zo in sprookjeswerelden en kan zelf ook betalen.
Later is nu
Robinson schreef:
Ik vind geld onaantrekkelijk. Het is het meest makkelijke om in te zetten en zegt verder helemaal niets. Een leeg ‘gebaar’ m.i.

En omdat het zo hoort, tsja :misselijk:
Het 'hoorde' zo jaren terug, toen het ook nog zo hoorde dat de vrouw thuis bleef na het huwelijk en dat je dan als vrouw het huishouden deed. Zo hoorde dat allemaal.
En zo sta ik niet in het leven.
Later is nu
Ik kan het me niet eens meer herinneren, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat wij naar de Mac gingen, of een pizzeria met studententarief. Om en om gok ik zo. Voelde me alsnog wel geliefd, dat scheelt.
Degene die iemand mee uit vraagt betaalt. En in een gezonde relatie is dat om-en-om toch?
Robinson schreef:
Ligt er een beetje aan wat je onder een 'date' verstaat.

Als een man jou mee uit eten vraagt en vervolgens jou laat betalen, ja, dat zou ik stom vinden.
Als jij kaartjes hebt voor een concert en hem meevraagt betaal jij, maar dat zou ik geen afknapper vinden.
Dreamer schreef:
19-11-2021 16:27
Oh, wat heerlijk Cinderella!

Ik leef niet zo in sprookjeswerelden en kan zelf ook betalen.
ik kan het ook wel betalen, maar vind het wel heel charmant als de man betaalt op eerste date
Ik ben nog van de oude stempel, in mijn tijd betaalde de man meestal. Als ik wilde betalen in de kroeg waren de heren meestal niet blij. Tegenwoordig zal het wel anders werken.
RockOla schreef:
19-11-2021 16:34
Ik ben nog van de oude stempel, in mijn tijd betaalde de man meestal. Als ik wilde betalen in de kroeg waren de heren meestal niet blij. Tegenwoordig zal het wel anders werken.
Hoe oud ben je dan in hemelsnaam?

Ik ben 54 en betaalde in de kroeg ook om en om met jongens en meisjes en daarna mannen en vrouwen. En de betalende vrouwen werden er echt nooit raar op aangekeken. Hoezo hadden die mannen in jouw tijd zoveel geld dan, dat ze altijd maar konden betalen.
Later is nu
Ik ben het gewend dat mannen de eerste paar dates betalen en vind het galant maar vind het ook prima om te splitten of om en om trakteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven