Stelling: Een gentleman betaald alle dates

vrijdag 19 november 2021 om 16:56
En daarom schrijf ik dus ook: mocht ik het bij die ene keer willen laten dan betaal ik de helft.diyer schreef: ↑19-11-2021 16:49Oh, wie de uitnodiging verstrekt? Ik ga eigenlijk altijd uit van splitten op de 1e date. Je weet nog niks van elkaar, dus ook niet of er een vervolg date komt. Ik ga echt niet €80 aftikken voor een etentje met een man die ik amper ken (en zou dat ook goed begrijpen als hij datzelfde denkt). Iemand moet het voorstel doen, maar ik zou er meteen bijzeggen dat we de rekening splitten.
En iemand die mij voor een eerste date mee wil nemen naar een rete duur restaurant die blok ik al gelijk door bij de acceptatie te zeggen dat ik geen fancy zooi blief en graag een beetje op mijn gemak met iemand kennis maak in een doorsnee restaurantje. Maar 80,- voor een etentje voor twee vind ik een koopje.

vrijdag 19 november 2021 om 16:57
Cool! Dat is echt niet mijn sterkste kant.

vrijdag 19 november 2021 om 17:00

vrijdag 19 november 2021 om 17:00
Ook prima. Maakt mij niet zoveel uit wat voor naam het beestje heeft. Ik noem het een win/win situatie. Want ik heb een leuke tijd én wordt er niet armer van.
Prostitutie heeft niet iedereen altijd een leuke tijd. Dat vind ik nogal een verschil.

vrijdag 19 november 2021 om 17:03

vrijdag 19 november 2021 om 17:06
Ook als die man hetzelfde inkomen heeft als jij? Want meestal daten mensen gelijkwaardig (althans, in mijn normale non sugardating wereld). Je weet wel, zelfde opleidingsnivo, zelfde standaarden, vaak ook dezelfde inkomens?
Een vrachtwagenchauffeur zal meestal geen advocaat daten. In mijn omgeving gaan de banen van stellen qua uren en inkomen heel erg gelijk op. Idem voor de zorgrol. Ik zou het heel raar vinden als dan van 1 van de 2 verwacht wordt dat deze de rekening moet betalen.
vrijdag 19 november 2021 om 17:06
Ik raad de privélessen aan.
https://www.puppyopvoeden.nl/puppycursu ... op-letten/
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 19 november 2021 om 17:07
vrijdag 19 november 2021 om 17:08
Ik voel mezelf aangetrokken tot buitenlandse mannen wellicht dat zij daarom vaker betalen omdat ze het gewend zijn. Het belangrijkste is dat je een fijne tijd hebt samen maar waardeer het altijd enorm als een man voor me betaalt en de deur opent, meeloopt naar m'n auto zodat ik veilig thuis kom. De kleine gebaren doen het hem.
vrijdag 19 november 2021 om 17:10
Ja alle buitenlandse mannen betalenLattemacciato44 schreef: ↑19-11-2021 17:08Ik voel mezelf aangetrokken tot buitenlandse mannen wellicht dat zij daarom vaker betalen omdat ze het gewend zijn. Het belangrijkste is dat je een fijne tijd hebt samen maar waardeer het altijd enorm als een man voor me betaalt en de deur opent, meeloopt naar m'n auto zodat ik veilig thuis kom. De kleine gebaren doen het hem.

vrijdag 19 november 2021 om 17:11
Of hij loopt mee naar je auto om hele andere redenen….Lattemacciato44 schreef: ↑19-11-2021 17:08Ik voel mezelf aangetrokken tot buitenlandse mannen wellicht dat zij daarom vaker betalen omdat ze het gewend zijn. Het belangrijkste is dat je een fijne tijd hebt samen maar waardeer het altijd enorm als een man voor me betaalt en de deur opent, meeloopt naar m'n auto zodat ik veilig thuis kom. De kleine gebaren doen het hem.
Hoe red je het dan als single? Kom je nooit buiten?
vrijdag 19 november 2021 om 17:11

vrijdag 19 november 2021 om 17:12
Ik las hier pas een vrouw schrijven dat het haar echt geen bal uitmaakte wie er betaalde, en gelijk heeft ze. Ik zou er altijd van uit gaan dat ik betaal. Vind het net zoiets als de deur voor iemand open houden. Gewoon hoffelijkheid. Ook tussen vrienden neem ik meestal het initiatief om de rekening te betalen. Die paar tientjes kunnen me echt geen bal schelen.
Zeggen dat je wil splitten vind ik een behoorlijk onvriendelijk signaal.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 19-11-2021 17:16
2.34% gewijzigd

vrijdag 19 november 2021 om 17:12
Ik ben er wel een beetje trots op: ik heb hem zelf verzonnen.Chienandalou schreef: ↑19-11-2021 16:55Ik leerde vandaag dit op dit forum: meestal vind je alleen als je zoekt. (nadat ik ‘ik vind’ schreef)
Toch weer een paar prachtige oneliners in de pocket om iedere discussie mee dood te slaan![]()
Ik vind (jawel) het een passende reactie op de super-drogreden "dat hoort!"

vrijdag 19 november 2021 om 17:15
Antoon69 schreef: ↑19-11-2021 17:12Ik las hier pas een vrouw schrijven dat het haar echt geen bal uitmaakte wie er betaalde. Ik zou er altijd van uit gaan dat ik betaal. Vind het net zoiets als de deur voor iemand open houden. Gewoon hoffelijkheid. Ook tussen vrienden neem ik meestal het initiatief om de rekening te betalen. Die paar tientjes kunnen me echt geen bal schelen.

Uit welk buitenland? Er zijn best veel buitenlanden.Lattemacciato44 schreef: ↑19-11-2021 17:08Ik voel mezelf aangetrokken tot buitenlandse mannen wellicht dat zij daarom vaker betalen omdat ze het gewend zijn. Het belangrijkste is dat je een fijne tijd hebt samen maar waardeer het altijd enorm als een man voor me betaalt en de deur opent, meeloopt naar m'n auto zodat ik veilig thuis kom. De kleine gebaren doen het hem.
Volgens deze site moet je dan een Braziliaan of een Rus daten.
https://fem-fem.nl/daten-verschil-buitenland/
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

Dat herken ik ook helemaal niet. Ik vind het eerlijk gezegd nogal klef gedoe als dat verwacht wordt omdat een man nu eenmaal een piemel heeft, deuren openen, jas aanpakken, voor mij bestellen, meelopen (ja, als ik er om vraag, graag, maar anders zal het niet nodig zijn) etc.
Mijn ex was ook nogal gentleman achtig. Maar ik vind dat je dit soort dingen voor élkaar doet. Ik hou de deur open voor iemand achter me en andersom vind ik het normaal als een man dat ook doet. Idem voor meelopen, dat kan soms voor beiden prettig zijn als er een gure stemming hangt ergens. En als ik een man zie slepen met tassen, heb ik toch geen lepra? Dan pak ik ook een zware tas. Andersom vind ik dat ook normaal als iemand anders dat doet. Heeft voor mij weinig met hoffelijkheid te maken, maar meer met zorg en aandacht voor elkaar. En bestellen kan ik prima zelf.
Dus attent en met aandacht voor elkaar? Ja, absolute must. Maar omdat ik een vrouw ben en hij een man? Neuh. Vind dat ook altijd gek bij mijn sugardates. Maar hé, dat is nu eenmaal de code....
Mijn ex was ook nogal gentleman achtig. Maar ik vind dat je dit soort dingen voor élkaar doet. Ik hou de deur open voor iemand achter me en andersom vind ik het normaal als een man dat ook doet. Idem voor meelopen, dat kan soms voor beiden prettig zijn als er een gure stemming hangt ergens. En als ik een man zie slepen met tassen, heb ik toch geen lepra? Dan pak ik ook een zware tas. Andersom vind ik dat ook normaal als iemand anders dat doet. Heeft voor mij weinig met hoffelijkheid te maken, maar meer met zorg en aandacht voor elkaar. En bestellen kan ik prima zelf.
Dus attent en met aandacht voor elkaar? Ja, absolute must. Maar omdat ik een vrouw ben en hij een man? Neuh. Vind dat ook altijd gek bij mijn sugardates. Maar hé, dat is nu eenmaal de code....
vrijdag 19 november 2021 om 17:16
Splitten is zo middelbare school. Ik ben eigenlijk gewend dat de man de meeste dates betaalde, ook als ik vanaf date 4 of zo ook eens aanbood te betalen. De enige man die ooit voorstelde te splitten, bleek in het algemeen nogal een knieperd.
Ik heb overigens ook geen problemen met zelf betalen, alleen dat splitten staat me tegen. Dat doe ik dus ook niet, dan betaal ik zelf.
Ik heb overigens ook geen problemen met zelf betalen, alleen dat splitten staat me tegen. Dat doe ik dus ook niet, dan betaal ik zelf.
vrijdag 19 november 2021 om 17:17