Stelling: Een gentleman betaald alle dates
vrijdag 19 november 2021 om 17:19
vrijdag 19 november 2021 om 17:19
vrijdag 19 november 2021 om 17:20
En jijzelf?KamilleT schreef: ↑19-11-2021 17:16Splitten is zo middelbare school. Ik ben eigenlijk gewend dat de man de meeste dates betaalde, ook als ik vanaf date 4 of zo ook eens aanbood te betalen. De enige man die ooit voorstelde te splitten, bleek in het algemeen nogal een knieperd.
Ik heb overigens ook geen problemen met zelf betalen, alleen dat splitten staat me tegen. Dat doe ik dus ook niet, dan betaal ik zelf.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

vrijdag 19 november 2021 om 17:21
En weet je wat ik dan denk van zulke mannen die heel hoffelijk en attent zijn en erg jaren 50 georienteerd zijn? Dat dat dus ook dezelfde mannen zijn die later in een relatie verwachten dat je ze geen strobreed in de weg legt als ze carriere willen maken en zeggen "ja maar schatje, mijn baan betaalt veel beter dan jouw baan en ik zit midden in een carriere move en kan écht geen vrij krijgen om voor ons zieke kind te zorgen. Jouw baantje is beter geschikt om vrij te nemen". En nog weer later mopperend thuiskomen als de boel niet genoeg aan kant is, want ze werken zo hard en nog weer later thuiskomen met de 20 jaar jongere secretaresse.
Ik kijk wel uit.
Ik kijk wel uit.
vrijdag 19 november 2021 om 17:21
Om en om. Meeste dates die ik had was dat gewoon een van de twee al betaald had als de ander even naar toilet was. Je zit dan toch te wachten, kun je net zo goed betalen en heb je ook niet de “zal ik betalen? We kunnen ook splitten hoor. Weet je het zeker?”-gesprekken terwijl de bediening op je staat te wachten met het pinapparaat.
vrijdag 19 november 2021 om 17:23
Hahaha.Antoon69 schreef: ↑19-11-2021 17:12Ik las hier pas een vrouw schrijven dat het haar echt geen bal uitmaakte wie er betaalde, en gelijk heeft ze. Ik zou er altijd van uit gaan dat ik betaal. Vind het net zoiets als de deur voor iemand open houden. Gewoon hoffelijkheid. Ook tussen vrienden neem ik meestal het initiatief om de rekening te betalen. Die paar tientjes kunnen me echt geen bal schelen.
Zeggen dat je wil splitten vind ik een behoorlijk onvriendelijk signaal.
Wat is er nu onvriendelijk aan iemand niet op kosten te willen jagen?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
vrijdag 19 november 2021 om 17:23
TantePastellia schreef: ↑19-11-2021 17:21En wat nou als de date ook een gentleman is? Of is het alleen voor hetero's bedoeld?

vrijdag 19 november 2021 om 17:24
Wat is er mis met Happy Italy? Ik vind dat prima geschikt voor een avondje naar de bios. Tuurlijk eet ik ook graag wel eens wat anders en wat bijzonderders. Maar voor een date zou ik liever wat gemakkelijk daten zonder high end verwachtingen.Chienandalou schreef: ↑19-11-2021 17:19Als mijn date me daar mee naar toe zou nemen, dan laat ik hem ook betalen. Voor zichzelf, ik zoek een restaurant elders.
vrijdag 19 november 2021 om 17:26
Wauw...denk dat je niet te veel waarde moet hechten aan het voorspellen van de toekomst nav het wel of niet betalen op de eerste date...jouw man heeft dan niet betaald op de eerste date maar is ook niet echt een topper gebleken toch?diyer schreef: ↑19-11-2021 17:21En weet je wat ik dan denk van zulke mannen die heel hoffelijk en attent zijn en erg jaren 50 georienteerd zijn? Dat dat dus ook dezelfde mannen zijn die later in een relatie verwachten dat je ze geen strobreed in de weg legt als ze carriere willen maken en zeggen "ja maar schatje, mijn baan betaalt veel beter dan jouw baan en ik zit midden in een carriere move en kan écht geen vrij krijgen om voor ons zieke kind te zorgen. Jouw baantje is beter geschikt om vrij te nemen". En nog weer later mopperend thuiskomen als de boel niet genoeg aan kant is, want ze werken zo hard en nog weer later thuiskomen met de 20 jaar jongere secretaresse.
Ik kijk wel uit.

Bij homo’s speelt het wel een rol eventueel. Bij lesbiennes niet want daar heb je niet te maken met de man-vrouw verhoudingen waar deze OP op zinspeelt
Oh ik zou daar heel erg op afknappen. Niet gezellig, niet sfeervol en niet geschikt voor iemand die van lekker eten houdt (ik). Ik ga dan liever naar een obscure thai.
vrijdag 19 november 2021 om 17:27
Voor een eerste date zou ik sowieso niet gaan eten. Maar Happy Italy staat voor mij gelijk aan de Mac ofzo. Dan ga ik nog liever naar een eetcafé met een daghap ofzo als het budgetwise moet. Toch wat meer sfeer dan een galmend hol voor kinderen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

vrijdag 19 november 2021 om 17:28
Weet ik veel. Moeten ze zelf uitzoeken. Ik zou niet graag in een bepaald soort dynamiek zitten waarbij er bepaalde verwachtingen heersen vanwege het feit dat de ene sekse de andere sekse moet helpen, betuttelen, verwennen, verzorgen, etc. Het is vaak een sekse dingetje. Hoe homo's dat doen moeten ze zelf uitzoeken. In hun geval is het dan geen sekse dingetje.

vrijdag 19 november 2021 om 17:29
Briljant.KamilleT schreef: ↑19-11-2021 17:16Splitten is zo middelbare school. Ik ben eigenlijk gewend dat de man de meeste dates betaalde, ook als ik vanaf date 4 of zo ook eens aanbood te betalen. De enige man die ooit voorstelde te splitten, bleek in het algemeen nogal een knieperd.
Ik heb overigens ook geen problemen met zelf betalen, alleen dat splitten staat me tegen. Dat doe ik dus ook niet, dan betaal ik zelf.
vrijdag 19 november 2021 om 17:30
Ik krijg dan nu door dit topic wel ineens beeld van 2 vrouwen die met een zuinig mondje elkaar aan blijven kijken als de rekening komt. Wie pakt ‘m op? Of dat 2 mannen rollend over de tafel gaan, al het kristal aan gort, want ze willen allebei voor de ander betalen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

vrijdag 19 november 2021 om 17:33
Chienandalou schreef: ↑19-11-2021 17:23Hahaha.
Wat is er nu onvriendelijk aan iemand niet op kosten te willen jagen?
Het is nogal een giller geloof ik

vrijdag 19 november 2021 om 17:33
Ik heb geen reden om te balen van mijn ex plenty. Life is what happened. Dat kan in elke relatie voorkomen. Ik geloof zelfs dat ik mijn ex binnen een maand dat we elkaar kenden geld geleend heb, omdat ik de eerste paar jaren meer verdiende dan hij.Plentyplenty schreef: ↑19-11-2021 17:26Wauw...denk dat je niet te veel waarde moet hechten aan het voorspellen van de toekomst nav het wel of niet betalen op de eerste date...jouw man heeft dan niet betaald op de eerste date maar is ook niet echt een topper gebleken toch?
En natuurlijk zegt het niet alles. Maar ik ben er wel mega kritisch op wat een man (en vrouw) daarmee eigenlijk zeggen. Als je 'ouderwetse' normen hanteert, stopt dat niet altijd bij de verwachting wie betaalt de rekening.

vrijdag 19 november 2021 om 17:36
Ik heb niet echt een "type" wat betreft mannen. Ik voel me het meest aangetrokken tot mannen met een kleurtje maar het kan bij wijze van spreken de ene keer een Portugese man zijn en de andere keer een Aziatische man. Ik vind het prettig als mannen deuren open houden voor mij als vrouw maar hou zelf ook altijd deuren open voor anderen ongeacht of het een man of vrouw is.
Ik vind het hoffelijk als een man mee loopt naar de auto/station en even wacht tot ik weg ben zodat ik veilig ben net zoals ik het waardeer als een date vraagt of ik veilig thuis ben maar kennelijk is dat jaren 50. Als een vriend of vriendin van me lopend/fietsend/met ov reist vraag ik ook standaard of hij/zij veilig thuis gekomen is.

vrijdag 19 november 2021 om 17:40
Haha wat een lol.
Ik wil wel graag een gentleman daten maar wel eentje die ziet dat ik me verder prima red zowel financieel als technisch.
Been there, done that, got the T-shirt.

Idd. nóg beter. Maar een chique restaurant vind ik zelf niet zo fijn voor een 1e date. Dat bewaar ik liever voor als ik iets te vieren heb. Ik leer graag iemand op een ontspannen manier kennen, waarbij je nog lang kunt natafelen als het bevalt en als het erg goed bevalt onderuitgezakt kunt blijven hangen na het zoveelste drankje.Chienandalou schreef: ↑19-11-2021 17:27Dan ga ik nog liever naar een eetcafé met een daghap ofzo als het budgetwise moet. Toch wat meer sfeer dan een galmend hol voor kinderen.
Ik was laatst met een suikerdate in een opgeklopt restaurant waar ik eerst een bodempje wijn kreeg om te proeven (awkward, ik heb er nul verstand van), zodat er daarna verder ingeschonken kon worden. En waar we de hele tijd op gedempte toon moesten praten en we een oeverloze uitleg kregen bij alle miniscule gerechtjes en het erg opviel als je je stoel naar achteren schoof en opstond om naar de plee (excuus, toilet) te gaan, zo rustig en sereen was het daar. Brrrr.