Advies what to do

28-11-2021 22:45 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik had hier al topic over onzekerheid en stress tijdens daten, dit vooral omdat hij (ineens) minder liet horen & ik het heel eng vind na aantal nare ervaringen mezelf open te stellen en risico te lopen op een gebroken hart. Waardoor ik heel veel nadenk en analyseer etc.

Maar, de man in kwestie is geweldig, matchen goed, liggen op 1 lijn, willen hetzelfde in het leven, hebben alles op de rit etc.

Nu liet dir afgelopen week minder horen.. kreeg vrijdags appjes met vele excuses en waarom etc. Hij is die avond nog naar mij gekomen.
Het was weer zoals alle dates, en genoten.

Ik ben het gesprek met hem aangegaan, gezegd dat ik het niet heel leuk vond helemaal niks te horen, en dat een bijvoorbeeld 1 appje einde van de dag wel fijn zou zijn. Gewoon om even over je dag te hebben.

Hij begreep het, en snapte mij.. hij was echt serieus met mij, en wil nog het liefst heel lang met mij zijn..

Maar dan. Hij verrekt vrijdag, krijg een ik ben thuis met hartjes etc.

Sindsdien niks! Heb hem zaterdag nog 2 appjes gestuurd, 1 x heel vroeg 1 begin van de avond.
Hij heeft dit gelezen, is vandaag ook online op social media.
Ik stuur half uur geleden toch nog een hey.. en ook die wordt genegeerd

Ik vind het eigenlijk echt niet fijn op deze manier, als je iets op wil bouwen vind ik wat meer contact wel fijn, en dat hoeft niet 24/7 te zijn, en ook niet de hele dag door.. maar heel weekend gewoon niks terwijl je schijnbaar wel tijd hebt voor social media.

Aan de ene kant wil ik niet weer over beginnen hij weet wat ik denk en vind, maar ik wil eigenlijk ook niet over mijn grenzen gaan, hoe fijn het ook is met deze man. Ik krijg hier het gevoel bij alsof het toch maar mooie praatjes of iets zijn..

(Social media is die overgens niet actief in dingen plaatsen al 3 jaar niet), maar ja.. hoe kan ik dit nu het beste doen zodat ik me niet zo dom voel, het voelt alsof er gewoon niet gedacht wordt aan mij, en wat ik zou willen..

Of ben ik nou onnozel aan het doen?
viva-amber schreef:
29-11-2021 19:38
Hey! is geen normaal begin van een gesprek. Daarnaast word er blijkbaar heel goed opgelet wanneer meneer online is en of hij dan wel TO appt en zo nee dan hey! Het is puberale aandachtstrekkerij.
Dit. Puur aandacht, geen gesprek. En duidelijk dat ze hem in de gaten hield.
makreel schreef:
29-11-2021 20:30
Niet iedereen zit in die eerste totally totally fase 24/7 in elkaars aura. En het is ook niet vreemd in dit topic om dat te melden. Jij geeft een bepaald beeld waar volgens jou een normale relatie aan voldoet, maar dat geldt (lang) niet voor iedereen.

Speculeren over het hoe en waarom van iemands ava vind ik wel vreemd. En het heeft niks met dit topic te maken.
Niet iedereen is het eens, maar niet iedereen maakt degenen met wie hij of zei het oneens is gelijk uit voor hysterisch en puberaal. Om vervolgens na een langer verhaal met meer nuances, nog steeds door te blijven zagen om gelijk te halen. En dat niet alleen hier te doen, maar her en der. Tegen iedereen waarmee diegene het oneens is. Dan komen allerlei flinke oordelen uit de mouw. Die dan niet gebracht worden als mening ‘ik vind’ maar alsof het de waarheid is. Daarbij gaf ik niet aan dat het een reactie is die bij een normale relatie hoort, als die al zou bestaan. Wel eentje die voor mij bij hoteldebotelverliefdheid hoort, later genuanceerd. Want natuurlijk vind ik het vreemd wanneer mensen die verliefd zijn ineens de rest van hun leven on hold zetten. Enz enz enz.
BeauCis schreef:
29-11-2021 20:40
(…) Daarbij gaf ik niet aan dat het een reactie is die bij een normale relatie hoort, als die al zou bestaan. Wel eentje die voor mij bij hoteldebotelverliefdheid hoort, later genuanceerd. Want natuurlijk vind ik het vreemd wanneer mensen die verliefd zijn ineens de rest van hun leven on hold zetten. Enz enz enz.
Zo zeg je het nu, nadat je een heel epistel nodig had om je eerste stelling over verliefde mensen in het algemeen te nuanceren. Als je meteen gewoon voor jezelf had gesproken en hoe jíj verliefdheden met partners hebt ervaren, dan waren we niet op dit zijpad beland. Dan had je daarna niet weer paragrafen nodig gehad om je eigen uitspraken te corrigeren.

Je denkt misschien, wat een gezeur, wat een Pietje precies. De reden dat ik nogal val over dat soort stellingen dat verliefde mensen (dus niet alleen Beaucis, maar verliefde mensen in het algemeen) niet nou eenmaal niet anders kunnen dan elkaar zoveel mogelijk te willen zien en de hele dag smelten van elkaar stomste berichtjes en regenbogen etc. , is omdat dat een beeld schept dat iemand die dat niet doet dus niet verliefd zou zijn. Zelf vaak genoeg meegemaakt dat ik niet enthousiast genoeg overkwam, waardoor ik ook maar op rare momenten ik-denk-aan-je’s ging sturen om maar geen twijfel op te wekken.

Dat hoeft helemaal niet, maar dat is we de heersende gedachte, en kan voor veel onzekerheid bij de ander zorgen terwijl er helemaal niets aan de hand hoeft te zijn. We spelen meestal nou eenmaal niet de hoofdrol in een romcom.

Dat gezegd hebbende denk ik inderdaad dat de man in kwestie hier inderdaad als een blad in de wind is omgeslagen en niet oprecht is geweest in zijn beloftes. Sterkte TO.
TO

Je klinkt wat paniekerig, Je verbloemd dat met : ik ben niet zo, ect
Alle doem scenario's komen naar boven om naar niet op die snuffert te gaan

Dat gaat uiteindelijk natuurlijk uitkomen.
Je wordt gestrest, dat slaat over op hem, hij heeft er geen zin, en je gaat alsnog op je ....

Je kan geen controle houden over wie dan ook. Of je moet die vrouw zijn in Stephen Kings boek die een man verzorgt tot aan zijn dood- wat ze zelf doet- om maar niet alleen te zijn
_mig_ wijzigde dit bericht op 29-11-2021 21:47
1.18% gewijzigd
cleo schreef:
29-11-2021 21:08
Zo zeg je het nu, nadat je een heel epistel nodig had om je eerste stelling over verliefde mensen in het algemeen te nuanceren. Als je meteen gewoon voor jezelf had gesproken en hoe jíj verliefdheden met partners hebt ervaren, dan waren we niet op dit zijpad beland. Dan had je daarna niet weer paragrafen nodig gehad om je eigen uitspraken te corrigeren.

Je denkt misschien, wat een gezeur, wat een Pietje precies. De reden dat ik nogal val over dat soort stellingen dat verliefde mensen (dus niet alleen Beaucis, maar verliefde mensen in het algemeen) niet nou eenmaal niet anders kunnen dan elkaar zoveel mogelijk te willen zien en de hele dag smelten van elkaar stomste berichtjes en regenbogen etc. , is omdat dat een beeld schept dat iemand die dat niet doet dus niet verliefd zou zijn. Zelf vaak genoeg meegemaakt dat ik niet enthousiast genoeg overkwam, waardoor ik ook maar op rare momenten ik-denk-aan-je’s ging sturen om maar geen twijfel op te wekken.

Dat hoeft helemaal niet, maar dat is we de heersende gedachte, en kan voor veel onzekerheid bij de ander zorgen terwijl er helemaal niets aan de hand hoeft te zijn. We spelen meestal nou eenmaal niet de hoofdrol in een romcom.

Dat gezegd hebbende denk ik inderdaad dat de man in kwestie hier inderdaad als een blad in de wind is omgeslagen en niet oprecht is geweest in zijn beloftes. Sterkte TO.
Maar dat was de strekking van het eerste verhaal al niet. Er wordt iets uit het tweede stukje van die eerste tekst eruit gehaald en vergroot en vergroot…dat wordt omdat het voor sommigen niet helder is uitgelegd (waarbij deie onduidelijkheid zowel aan de lezer als de schrijver kan liggen, maar dat wordt direct vergeten) en dan wordt er nog een eeuwigheid over doorgezaagd. Uit context, want het stond er ter verduidelijk aangaande het mogelijke gevoel van TO. Waarbij ik dan wel probeerde aan te geven dat hele verliefde mensen wel heel ontzettend met elkaar bezig kunnen zijn. Maar niet dat die dan vervolgens alles zouden laten vallen en ladida. En ook niet dat iedereen zo is. Zeg ik gewoon niet. Dat je het zo leest en zo opvat hoeft niet aan de schrijver te liggen, het kan ook aan de lezer liggen. Die het verduidelijkt, en dan zou het gezeur erom klaar moeten zijn. Maar nee, zaag zaag zaag. Al dan niet met harde oordelen. Klaarblijkelijk raakt iets jou persoonlijk. Maar wat ik ook op het forum schrijf, dat is gewoon nooit mijn intentie. Ik zie helemaal geen brood daarin. Het is dan wel zo dat ik reageer als iemand en letterlijk oordeelt en afzeikt, maar dan indirect, en dat vaker doet. Maar dat was niet tegen jou. Want dat deed jij helemaal niet. Je had gewoon een andere mening, en dat vind ik hartstikke prima.
Dat het einde verhaal is, is eigenlijk wel zo goed als zeker inderdaad.

En dat die " hey" zo overtrokken wordt, ik stuurde een wat kortere hey, omdat die andere 2 appjes van meer dan 24 uur ervoor werden genegeerd, daarin deelde ik al wat leuke dingen.
Zoals iets van mijn zoontje, dingen die wel een gesprek zouden starten etc.

En nee ik hield het niet in de gaten, ik zag iets op social media, in de online sectie.. hij was online, en toevallig ik ook, het was 10 uur en dacht.. dan stuur ik nog een hey, ( na dus die leukere berichtjes), om toch te kijken of we kunnen kletsen, maar niet dus.

Ja misschien was alles onzin, en heeft die de grootste verhalen verzonnen, en praatte die naar mijn hart, ik weet het niet.

Dat die niet kan bellen kwam tersprake omdat die een uur te laat was en niks liet horen (goh..), dus ik dacht ik bel effe hoe het ervoor staat en hoe laat die er is.
Toen die eenmaal bij mij was, zei die ja ik kan niet opnemen want die speaker is kapot, ( hij zat op dat moment ook in de auto naar mij, dus het was geen smoes omdat die bij ander was ofzo), daarnaast..nogmaals, ik heb die telefoon in mijn handen gehad en hij is echt heel erg kapot. Maarja hij had inderdaad wel voor paar euro een nieuwe kunnen halen.

Maar goed mensen kunnen me needy vinden, en van alles, maar ik laat me hier een stuk makkelijker openlijker en eerlijk uit, dit doe ik tegen hem niet.

En nee vrijdag is anders gegaan, hij zei via app alleen sorry en kom vanavond, en zin in etc.
Pas bij mij hebben we het er face to face eventjes over gehad, niet meer dan 10 minuten en totaal niet zwaar gemaakt.

Zaterdag appte ik ook eigenlijk die dingen, om leuke dingen te delen, dat ik aan hem denk en dacht eigenlijk ach leest die vanzelf wel als die minder druk is..
Pas gisteren avond begon het toch wel dat ik dacht tja.. 1 reactie was toch fijn geweest.

Maar waar ik met mijn hoofd niet bij kan, is wat is er zo moeilijk aan een appje dat je er klaar mee bent desnoods blok je mij erna overal dat ik geen "drama" kan maken als je dat niet wilt.
Maar ook waarom beloof je dat dan, dat je het dan aangeeft..

En voor de mensen die allemaal zeggen dat ik niet in mooie praatjes moet trappen, en benen bij elkaar.
2maanden lang hebben we elkaar ongeveer 2 x per week gezien, werd ik regelmatig geappt en hadden we gesprekken van uuuuurrren lang over van alles
Sorry, maar ik viel voor deze man, en probeerde hem toe te laten en te vertrouwen, tot vorige week deed ik dit ook volledig en zonder onderbuik gevoel of andere gedachten..en ka nu... nu is alles anders

En de update nog: nee nog steeds helemaal niks gehoord..
TO, je komt me erg onzeker over en gezien de ervaringen die je hebt, is dit ook niet raar. Het 'leuke' is dan ook nog eens, dat als hij langer dan normaal niets van zich laat horen, die onzekerheid nog een paar graadjes hoger wordt.
Toen ik je verhaal hier las, dacht ik eerst, 'Wat een kl...zak, mooie praatjes en dan 'ghosten', ongelofelijk hoe mannen kunnen zijn. Ik heb het ook mee gemaakt, mannen die je de hemel in prijzen en je dan toch op een dag negeren zonder opgaaf van reden.
Ik heb nog liever dat iemand zegt, 'ik vind je een vies viswijf' of zo, dan genegeerd worden. Voor mij is het nog steeds moeilijk te bevatten dat de ander niet het lef heeft om gewoon te zeggen dat ie niet meer verder met me wil. Blijkbaar kan het zo gaan.
Maar ik heb ook gespiekt bij je, en ik zou je wel door elkaar willen rammelen. Ik vind het zo jammer voor je dat je niet kunt genieten van een beginnende liefde, of dat kun je wellicht wel, maar misschien alleen op de momenten dat je samen bent met hem. Je piekert te veel. Ik zou willen voor je dat je jezelf niet zo verliest voor een man, dat mag niemand toch waard zijn. Mijn favoriete spreuk: In liefde heb je nooit garanties, dus waarom je druk maken.
Hoop zo voor je dat je hier rustiger in kunt worden.
Het is niet te begrijpen.
Aah, wat vervelend to. En wat een lulhannes dat ie niet gewoon even wat laat weten. Je onderbuikgevoel dat hij wat minder appte en misschien aan het afhaken was , was dus toch terecht...Erg rot voor je :hug:
Ja, het is heel vreemd hoe dat werkt, maar je kunt gewoon met je onderbuik voelen of iemand aan het afhaken is of dat iemand gewoon geen apper is of gewoon druk is. Het heeft echt helemaal niets te maken met de hoeveelheid daadwerkelijk verstuurde apps. Je voelt gewoon of iemand in de verbinding zit.
Hè bleh. Wat een vervelend verhaal. Zulke types zijn er.
Dan te bedenken dat dit verhaal bij het eerste topic nog hoopgevend leek. Hoopgevender dan de andere topics met dit soort verhalen.
Kan er dan geen een van dit soort verhalen goed aflopen?
Nogmaals, je hebt niets verkeerds gedaan vind ik.
Het is gewoon een slappe zak..
Kwam ook nog eens een uur te laat.
Hij had toch kunnen appen om dat door te geven?
En waarom was hij maar liefst een uur te laat?
En dan opeens helemaal niet reageren; zo onvolwassen en laf en onrespectvol naar jou toe, bah bah...
Geef hem geen 2e kans meer. Deze man heeft geen respect voor jou..

Wat is voor jou de beste manier om dit goed af te sluiten TO?
Wat ga je doen; weet je dat al?....
Tip: Verzamel foto's en eventuele andere aandenks van jullie tijd bij elkaar en stop dat bij elkaar in een doos of digitaal in een map en zet dat apart. En haal het dan voor de rest van je telefoon of uit je zicht, zodat je er niet de hele tijd mee geconfronteerd kan worden.
Hartstikke snert voor jou. Dikke virtuele knuffel van deze kant. Bah zeg, sommige mannen zijn gewoon heel stom. Stel je je open. Lijkt het allemaal best leuk, zou je er bijna vertrouwen in krijgen zomaar tegen een leukerd te zijn aangelopen. En floep, verdwijnen ze alsnog, en dan niet op een fatsoenlijke manier. Zegt dan helemaal niks over jou. Laat je dat niet aanpraten. Niet door hem en niet door mensen op het forum. Iemand die na een geschiedenisje van twee maanden op zo’n manier een deur dicht zou trekken is echt niet leuk en lief genoeg voor jou. Zo ga je niet met mensen om.
Ben t helemaal met Beaucis eens.
Dikke knuffel ook van mij, TO.
Gelukkig kom je er nu, na "slechts" 2 maanden achter wat voor onbeschofte eikel deze man is, en niet na 2 jaar..
Gelukkig is het nu, in een paar maanden zit je er nog niet zo diep in en kun je het makkelijker achter je laten.
Misschien kan je de volgende keer beter de eerste maanden of jaren je hart nog niet geven. Dat is wel hard natuurlijk en je hebt het natuurlijk niet altijd voor het zeggen, maar dan filter je misschien de grootste kans op kots eruit.
Miirraa917 schreef:
29-11-2021 22:02

En dat die " hey" zo overtrokken wordt, ik stuurde een wat kortere hey, omdat die andere 2 appjes van meer dan 24 uur ervoor werden genegeerd, daarin deelde ik al wat leuke dingen.

En nee ik hield het niet in de gaten, ik zag iets op social media, in de online sectie.. hij was online, en toevallig ik ook, het was 10 uur en dacht.. dan stuur ik nog een hey, ( na dus die leukere berichtjes), om toch te kijken of we kunnen kletsen, maar niet dus.

Ja misschien was alles onzin, en heeft die de grootste verhalen verzonnen, en praatte die naar mijn hart, ik weet het niet.

Dat die niet kan bellen kwam tersprake omdat die een uur te laat was en niks liet horen (goh..), dus ik dacht ik bel effe hoe het ervoor staat en hoe laat die er is.
Toen die eenmaal bij mij was, zei die ja ik kan niet opnemen want die speaker is kapot, ( hij zat op dat moment ook in de auto naar mij, dus het was geen smoes omdat die bij ander was ofzo), daarnaast..nogmaals, ik heb die telefoon in mijn handen gehad en hij is echt heel erg kapot. Maarja hij had inderdaad wel voor paar euro een nieuwe kunnen halen.

Maar goed mensen kunnen me needy vinden, en van alles, maar ik laat me hier een stuk makkelijker openlijker en eerlijk uit, dit doe ik tegen hem niet.

En nee vrijdag is anders gegaan, hij zei via app alleen sorry en kom vanavond, en zin in etc.
Pas bij mij hebben we het er face to face eventjes over gehad, niet meer dan 10 minuten en totaal niet zwaar gemaakt.

Zaterdag appte ik ook eigenlijk die dingen, om leuke dingen te delen, dat ik aan hem denk en dacht eigenlijk ach leest die vanzelf wel als die minder druk is..
Pas gisteren avond begon het toch wel dat ik dacht tja.. 1 reactie was toch fijn geweest.

Maar waar ik met mijn hoofd niet bij kan, is wat is er zo moeilijk aan een appje dat je er klaar mee bent desnoods blok je mij erna overal dat ik geen "drama" kan maken als je dat niet wilt.

En voor de mensen die allemaal zeggen dat ik niet in mooie praatjes moet trappen, en benen bij elkaar.
2maanden lang hebben we elkaar ongeveer 2 x per week gezien, werd ik regelmatig geappt en hadden we gesprekken van uuuuurrren lang over van alles
Sorry, maar ik viel voor deze man, en probeerde hem toe te laten en te vertrouwen, tot vorige week deed ik dit ook volledig en zonder onderbuik gevoel of andere gedachten..en ka nu... nu is alles anders

Geen leuke man dus. :hug:

Ik vind trouwens niet dat je je benen bij elkaar zou moeten houden. Ik begrijp ook wel dat je voor hem viel. Soms heb je dat. Maar ook als je voor iemand valt kan je een beetje de kat uit de boom kijken. En weet je, soms ga je gewoon op je bek. Omdat een ander niet dezelfde intenties heeft als jij, of als hij niet eerlijk is over wat hij voor ogen heeft. Dat zegt vooral veel over hem.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Dina1980 schreef:
29-11-2021 22:21
Ja, het is heel vreemd hoe dat werkt, maar je kunt gewoon met je onderbuik voelen of iemand aan het afhaken is of dat iemand gewoon geen apper is of gewoon druk is. Het heeft echt helemaal niets te maken met de hoeveelheid daadwerkelijk verstuurde apps. Je voelt gewoon of iemand in de verbinding zit.
Hier ben ik het echt helemaal mee eens.
Una noche loca
To, je hebt hem vrijdag nog gezien, hij heeft hartjes geappt daarna, zaterdag heb je meteen 2x geappt (geen idee wat, erg inhoudelijk kan het niet zijn geweest wanneer je iemand een paar uur niet hebt gezien, blijkbaar werd je kind in de strijd gegooid om aandacht te krijgen), hij reageert niet meteen maar wordt wel in de gaten gehouden en zodra online dan Hey!....met dit gedrag ben je needy. De ander voelt zich niet vrij en gecontroleerd, daarnaast gaat het niet om echt contact uit interesse maar alleen om het controleren van je eigen angsten en aandacht.

Wanneer je je zo blijft gedragen, dan blijf je mannen wegjagen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 30-11-2021 07:26
6.80% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dina1980 schreef:
29-11-2021 23:05
Misschien kan je de volgende keer beter de eerste maanden of jaren je hart nog niet geven. Dat is wel hard natuurlijk en je hebt het natuurlijk niet altijd voor het zeggen, maar dan filter je misschien de grootste kans op kots eruit.
De volgende keer de eerste jaren je hart niet geven? 🤨
viva-amber schreef:
30-11-2021 06:40
To, je hebt hem vrijdag nog gezien, hij heeft hartjes geappt daarna, zaterdag heb je meteen 2x geappt (geen idee wat, erg inhoudelijk kan het niet zijn geweest wanneer je iemand een paar uur niet hebt gezien, blijkbaar werd je kind in de strijd gegooid om aandacht te krijgen), hij reageert niet meteen maar wordt wel in de gaten gehouden en zodra online dan Hey!....met dit gedrag ben je needy. De ander voelt zich niet vrij en gecontroleerd, daarnaast gaat het niet om echt contact uit interesse maar alleen om het controleren van je eigen angsten en aandacht.

Wanneer je je zo blijft gedragen, dan blijf je mannen wegjagen.
Totaal verkeerd overgenomen, en helamaal niet hoe het uitgelegd is en wat er is, dus dit is een reactie die kant nog wal slaat
Op dit moment besloten hier maar doorheen te gaan.

Mijn zoontje heeft thuis les, klas naar huis gestuurd tot en met morgen, dus overdag voel ik wel stress van binnen, maar ben eigenlijk vooral bezig met de lessen, dingen doen en er voor mijn zoontje zijn, dus er is geen ruimte om verder iets te voelen dan wat stress

S avonds mag ik van mezelf even voelen wat ik voel, ik mag huilen, ik mag schelden, mag me van mezelf even laten gaan.

Ik ben al heel veel jaren alleen, en in die jaren dan nare ervaringen.
Je hebt nu eindelijk een soort van hoop dat dit het eindelijk is, dat na alle lastige tijden, alle pijn het je tijd is en je iets kan gaan opbouwen.

Het doet zeer om weer even die hoop, en gevoelens en alles weer te laten varen, en voorlopig wil ik ook even geen serieuze dates.

Dus het is nu even voelen wat ik voel, en alles eruit gooien, en dan koppie op, en door gaan en mezelf weer happy maken :)

Voor de toekomst en ooit andere dates durf ik niet te zeggen hoe dat zal gaan, en wat ik durf en kan, maar voor nu ben ik voorlopig even afgesloten.
Miirraa917 schreef:
29-11-2021 22:02

Ik denk echt dat hij zijn interesse is verloren. Dat hij geen app gesprekken wil voeren over wat voor leuke dingen jouw zoontje heeft gedaan. Ik denk echt dat jij hele andere dingen wil dan hem.

Ik zou hem echt laten gaan. Schijnbaar neemt hij niet eens de moeite om jou te vertellen dat het over is, wees blij dat je van deze hork af bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven