Ineens geen geluid meer windows 10

30-12-2021 12:34 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteravond hoor ik niks meer door mijn headset. Mijn headset doet het gewoon, getest op andere apparaten.

Ik heb gegoogled en de stappen die zij aangeven uitgevoerd, ook de probleemoplosser, die zegt doodleuk dat ze geen probleem kunnen vinden, maar geen enkele verandering. De systeemgeluiden en de testgeluiden hoor ik prima maar bij youtube, facebook, videoland, skype etc hoor ik helemaal niks!

Ik ben er stikchagrijnig van angezien ik het niet opgelost krijg. Heeft iemand misschien enig idee wat dit kan zijn?
Neem aan dat je al een keer opnieuw hebt opgestart? Hier weleens geen geluid en opgelost na herstart.

Andere USB-poort?
liane77 schreef:
30-12-2021 12:52
Neem aan dat je al een keer opnieuw hebt opgestart? Hier weleens geen geluid en opgelost na herstart.

Andere USB-poort?
Ik heb de pc al meerdere keren opnieuw opgestart, vannacht heeft ie helemaal uitgestaan ook. Ik heb een.. hoe noem je dat, jack plug aan mijn headset. Mijn andere headset met usb aansluiting doet het ook niet, welke usb ingang ik ook probeer.
Stomme vraag, maar selecteert ie wel het goede apparaat als je een koptelefoon aansluit? Je hebt rechtsonder in je taakbalk een icoontje voor je geluid, als je die met je linkermuisknop aanklikt, kan je dan een ander apparaat kiezen?
¡Apagando las luces!
Ik heb dat weleens meegemaakt; bij mij bleek de oorzaak het 3 mm plugje te zijn dat niet goed contact maakte. Een andere bleek dat wel te kunnen. Hij moet contact maken met de punt en met de zijkant en sommige goedkope plugjes doen dat niet goed genoeg.

Het ging om een verloopplug; zo'n verdeler en daar zaten dan de plug van de boxen en die van de oordopjes in. Toen heb ik een andere verdeler uit een ander apparaat gehaald en alles werkte weer.

Dat zie je vaak met deze snoertjes en contrasnoertjes.
Dan moet het maar zoals het kan
SombraOnline schreef:
30-12-2021 13:08
Stomme vraag, maar selecteert ie wel het goede apparaat als je een koptelefoon aansluit? Je hebt rechtsonder in je taakbalk een icoontje voor je geluid, als je die met je linkermuisknop aanklikt, kan je dan een ander apparaat kiezen?
Ja, ik heb dit extra gecontroleerd en kan ook geen andere optie kiezen.
tv-icoon schreef:
30-12-2021 13:19
Ik heb dat weleens meegemaakt; bij mij bleek de oorzaak het 3 mm plugje te zijn dat niet goed contact maakte. Een andere bleek dat wel te kunnen. Hij moet contact maken met de punt en met de zijkant en sommige goedkope plugjes doen dat niet goed genoeg.

Het ging om een verloopplug; zo'n verdeler en daar zaten dan de plug van de boxen en die van de oordopjes in. Toen heb ik een andere verdeler uit een ander apparaat gehaald en alles werkte weer.

Dat zie je vaak met deze snoertjes en contrasnoertjes.
Ik ben niet aan het plugje geweest, deed het gewoon en ineens niet meer. Headset doet het op andere apparaten wel gewoon. Verder krijg ik ook geen geluid met mijn headset met usb aansluiting. Ik snap er gewoon niks van. Mijn katten lopen wel eens over het toetsenbord, wat niet mag maar ja, katten.. Vraag me af of zij iets hebben kunnen aanklikken.
Vladimir schreef:
30-12-2021 13:32
Ik ben niet aan het plugje geweest, deed het gewoon en ineens niet meer. Headset doet het op andere apparaten wel gewoon. Verder krijg ik ook geen geluid met mijn headset met usb aansluiting. Ik snap er gewoon niks van. Mijn katten lopen wel eens over het toetsenbord, wat niet mag maar ja, katten.. Vraag me af of zij iets hebben kunnen aanklikken.
Misschien een functietoets? ;-D Bij mij kan ik geluid uitzetten door fn + f1 in te drukken, en ook weer aan. Maar dat verschilt per toetsenbord, volgens mij.
¡Apagando las luces!
Heb je al naar de Geavanceerde geluidsopties gekeken? Hier kan je per app aangeven waar het geluid naar toe gestuurd moet worden.
Je vindt dit onder Instellingen > Systeem > Geluid en dan naar beneden scrollen.
Soms helpt het om het van de 'standaardinstelling' af te halen en expliciet je headphones te selecteren.
C⨀urage schreef:
30-12-2021 14:18
Heb je al naar de Geavanceerde geluidsopties gekeken? Hier kan je per app aangeven waar het geluid naar toe gestuurd moet worden.
Je vindt dit onder Instellingen > Systeem > Geluid en dan naar beneden scrollen.
Soms helpt het om het van de 'standaardinstelling' af te halen en expliciet je headphones te selecteren.
Ik heb geluid!!!! :cheer2:

Wat ik kon veranderen van standaard naar realtek heb ik veranderd en nu doet hij 't weer.. zo vaag dat dat zo ineens zo kan he.. Dankjewel!
Herkenbaar! En wat fijn dat het gelukt is!
Met realtek heb ik wel eens vaker gestoeid op die manier overigens, is volgens mij 'gevoelig'. Geniet van je geluid!
Het zou me niet verbazen als het een kattenshortcut is geweest. Ik had laatst mijn beeldscherm ondersteboven door een kattenactie :hihi:
SjaanRoeispaan schreef:
30-12-2021 15:36
Het zou me niet verbazen als het een kattenshortcut is geweest. Ik had laatst mijn beeldscherm ondersteboven door een kattenactie :hihi:
Dat deden wij altijd bij collega's die hun computer niet vergrendelden als ze naar een vergadering gingen.
Dat missen we nu allemaal met al dat thuiswerken.
ludwina schreef:
30-12-2021 16:08
Dat deden wij altijd bij collega's die hun computer niet vergrendelden als ze naar een vergadering gingen.
Dat missen we nu allemaal met al dat thuiswerken.

Ja jemig. Of de muis linkshandig zetten :high5:
Nog even terugkomend op dit probleem, ik vermoed dat het een tactiek is van Windows om me over te zetten naar windows 11. Net weer ineens geen geluid meer, ik start opnieuw op en gelijk de vraag of ik toch wil upgraden naar windows 11. Ik heb dezelfde settings als vorige keer bekeken en nu heb ik weer geluid. zo irritant!
SjaanRoeispaan schreef:
30-12-2021 22:42
Ja jemig. Of de muis linkshandig zetten :high5:

Amateur streek. Plakbandje op de lens van de muis. Moet je eens kijken hoe lang het duurt voordat iemand heeft uitgevogeld waarom hij het niet meer doet.

Beeldscherm terug draaien kan ik in een beweging ongedaan maken en de muis ontlinksen is ook geen uitdaging. Maar dat fysieke plakbandje... :P
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven