vriendin en ex [lege OP]

vrijdag 31 december 2021 om 13:06

Hoe is dat gelopen dan?Leyawiin schreef: ↑31-12-2021 13:00Hoezo natuurlijk ben je dan gekwetst ? Mijn vriendin heeft een relatie gekregen met mijn ex-vriend, waar ik een jaar iets mee gehad heb. Ze zijn ruim 30 jaar getrouwd geweest en we zijn tot haar dood vriendinnen gebleven ( en ik was ook nog bevriend met de man in kwestie). Ik ben er totaal niet beledigd of gekwetst om geweest.
Hielden zij rekening met jouw gevoelens of ging dat ook zoals bij de TO, dat ze afspraken met jou afzegde?
Ik zou me wel gekwetst voelen als een vriendin van mij zonder mijn weten contact aanhaalt met mijn ex en er een relatie mee begint. Niet omdat het "niet mag", ik gun iedereen hun geluk. Maar omdat ik me dan gepasseerd en verraden zou voelen door haar.

vrijdag 31 december 2021 om 13:58

We zaten alledrie in dezelfde vriendengroep en daar was wel eens eerder gebeurd dat iemand iets kreeg met een ex van iemand van de groep. Vriendin kende mijn standpunt dus en wist dat ik met zoiets geen problemen had, en dat ze niets moest gaan verbergen. Ze belde mij daarom gewoon op een avond, dat ze een bosrit had gemaakt met ex en dat ze gekust hadden. Ze moest ook niks met mij afzeggen, ik zag haar toch wel op stal en ik snapte ook wel dat nieuwe koppeltjes graag veel tijd samen doorbrengen. Ging allemaal goed, zonder drama.Avage schreef: ↑31-12-2021 13:06Hoe is dat gelopen dan?
Hielden zij rekening met jouw gevoelens of ging dat ook zoals bij de TO, dat ze afspraken met jou afzegde?
Ik zou me wel gekwetst voelen als een vriendin van mij zonder mijn weten contact aanhaalt met mijn ex en er een relatie mee begint. Niet omdat het "niet mag", ik gun iedereen hun geluk. Maar omdat ik me dan gepasseerd en verraden zou voelen door haar.

vrijdag 31 december 2021 om 14:05

Ivm herkenbaarheid? Raar. Als je het zou laten staan en de betreffende vriendin voelt zich aangesproken, heb je juist meteen je antwoord toch?glitterrosa schreef: ↑31-12-2021 13:21bedankt voor jullie reacties: helder, inzichtelijk medelevendwel heb ik de op verwijderd in vervand met herkenbaarheid.

vrijdag 31 december 2021 om 14:55

Grappig, dat is precies wat ik eerder al zei. Je gunt iedereen hun geluk, maar .........Avage schreef: ↑31-12-2021 13:06Hoe is dat gelopen dan?
Je EX is nog steeds je ex, die mag nog steeds zelf weten wat hij met zijn leven doet, en je vriendin mag dat volgens mij ook zelf weten. Jij bent hun eigenaar niet, je bent hun baas niet, waarom zou je je in godsnaam gepasseerd en verraden voelen? En omdat jij dat soort irrationele ideeën hebt, moeten ze maar rekening met jouw irrationele ideeen houden.
En je gunt iedereen hun geluk, behalve als het om jouw (irrationele ideeen) gaat. Dan moeten ze hun geluk maar wegstoppen, want jij gunt iedereen hun geluk.... Want als we moeten kiezen wie nou met wie rekening moet houden, dan is het natuurlijk zo dat jij belangrijker bent dan zij. Dus zei moeten met jou rekening houden en jij niet met hen?
snap ik het zo goed?
( jij"" trouwens niet jij persoonlijk, maar als in "men").

vrijdag 31 december 2021 om 15:28

Nou, ik vind dat als iemand die een affaire moet hebben met nou precies mijn ex nou niet echt vergelijkbaar met bovengenoemd voorbeeld. 
Maar ieder kiest zo zijn vriendschappen. De een kiest voor het type, ieder voor zich en God voor ons allen, de ander zoekt een vriendschap waarbij er een beetje aandacht is voor elkaar.
En als mijn ex en vriendin oprecht voor elkaar vallen, dan zal ik daar zeker niet als een klein jaloers kind tussen gaan staan. Zeker als ik er zelf maar een korte relatie mee hebt gehad. Maar ik neem aan dat mijn goede vriendin mij dat dan eerlijk laat weten en contact opneemt om te vertellen dat ze verliefd zijn. Dat is wat mij betreft heel wat anders.
Niemand moet iets, maar eerlijkheid is toch wel een basis in een vriendschap.
(Ach nee, wat stom van mij. Niemand is een ander een verklaring verschuldigd. Zijn je zaken niet, natuurlijk.)
                    Maar ieder kiest zo zijn vriendschappen. De een kiest voor het type, ieder voor zich en God voor ons allen, de ander zoekt een vriendschap waarbij er een beetje aandacht is voor elkaar.
En als mijn ex en vriendin oprecht voor elkaar vallen, dan zal ik daar zeker niet als een klein jaloers kind tussen gaan staan. Zeker als ik er zelf maar een korte relatie mee hebt gehad. Maar ik neem aan dat mijn goede vriendin mij dat dan eerlijk laat weten en contact opneemt om te vertellen dat ze verliefd zijn. Dat is wat mij betreft heel wat anders.
(Ach nee, wat stom van mij. Niemand is een ander een verklaring verschuldigd. Zijn je zaken niet, natuurlijk.)

vrijdag 31 december 2021 om 16:27

Precies. Een belletje is natuurlijk wel zo vriendelijk. Als het maar niet uit schuldgevoel of iets dergelijks is. En dat is nog heel wat anders dan je "verraden en gepasseerd " voelen. Dat blijf ik vreemd vinden, want wie heeft je dan eigenlijk verraden en hoe? en wie heeft je dan gepasseerd? En waarmee?

vrijdag 31 december 2021 om 16:29

Met vriendschappen en relaties heb je geen harde rechten en plichten.grenada schreef: ↑31-12-2021 14:55Grappig, dat is precies wat ik eerder al zei. Je gunt iedereen hun geluk, maar .........
Je EX is nog steeds je ex, die mag nog steeds zelf weten wat hij met zijn leven doet, en je vriendin mag dat volgens mij ook zelf weten. Jij bent hun eigenaar niet, je bent hun baas niet, waarom zou je je in godsnaam gepasseerd en verraden voelen? En omdat jij dat soort irrationele ideeën hebt, moeten ze maar rekening met jouw irrationele ideeen houden.
En je gunt iedereen hun geluk, behalve als het om jouw (irrationele ideeen) gaat. Dan moeten ze hun geluk maar wegstoppen, want jij gunt iedereen hun geluk.... Want als we moeten kiezen wie nou met wie rekening moet houden, dan is het natuurlijk zo dat jij belangrijker bent dan zij. Dus zei moeten met jou rekening houden en jij niet met hen?
snap ik het zo goed?
( jij"" trouwens niet jij persoonlijk, maar als in "men").
En mensen zijn geen puur rationele wezens maar ook emotionele en relationele wezens. Daarom bestaan zaken als normen en waarden, integriteit, loyaliteit, inlevingsvermogen.
Vanuit die principes zou ik zelf nooit achter iemands ex aangaan. Als ik verliefd ben op iemands ex zou ik het bespreken met diegene.
Dat vind jij dus raar, omdat ik dan mijn vriendin belangrijker maak dan mijzelf en mijn eigen geluk?
Mijn vriendinnen hebben immers geen eigendomsrechten over mij en hun exen, dus ik hoef met hun irrationele ideeën geen rekening te houden. Snap ik jou dan goed?

zaterdag 1 januari 2022 om 17:27

nou deze vriendin is getrouwd en wil voor altijd bij hem (haar man) blijven zegt ze. Waarom zou ze dan perse daarnaast mijn ex als scharrel moeten hebben en niet 1 van de miljoenen mannen die online staanLorem_Ipsum schreef: ↑31-12-2021 15:28Nou, ik vind dat als iemand die een affaire moet hebben met nou precies mijn ex nou niet echt vergelijkbaar met bovengenoemd voorbeeld.

zondag 2 januari 2022 om 07:49

Nee, dat zal ze ook niet doen. Maar voor scharrelen en vreemdgaan met mijn ex zou ik ook minder begrip hebben.
Als ze echt verliefd zouden zijn en een relatie hebben is het misschien wel iets dat vriendin zou kunnen vertellen. Maar omdat ze getrouwd is, zal dat niet zo zijn. Als het toch niet serieus is, waarom moet ze dan persé met haar vriendin’s ex vreemdgaan?