Probleem ING mobiel bankieren
maandag 3 januari 2022 om 13:43
Hoi
Sinds een tijd kan ik alleen inloggen op Mijn ING telefoon app als ik ben verbonden met wifi. Heel irritant want ik wil hem juist buiten de deur gebruiken o.a. als pinpas. Ik heb de app al een paar keer helemaal eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet. ING helpdesk zegt koop maar een nieuwe telefoon maar ik wilde even checken of meer mensen hier last van hebben. Mijn 4g doet het prima verders buiten de deur het is echt alleen ING wat geen verbinding kan maken. En de app doet het dus prima op wifi.
Sinds een tijd kan ik alleen inloggen op Mijn ING telefoon app als ik ben verbonden met wifi. Heel irritant want ik wil hem juist buiten de deur gebruiken o.a. als pinpas. Ik heb de app al een paar keer helemaal eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet. ING helpdesk zegt koop maar een nieuwe telefoon maar ik wilde even checken of meer mensen hier last van hebben. Mijn 4g doet het prima verders buiten de deur het is echt alleen ING wat geen verbinding kan maken. En de app doet het dus prima op wifi.

maandag 3 januari 2022 om 13:49

maandag 3 januari 2022 om 14:03
Kun je het testen op een ander toestel, bijvoorbeeld je oude mobiel?
Hier werkt het gewoon naar behoren. Lijkt me sterk dat je in de instellingen moet gaan/hebt zitten prutsen. Die 4G/5G optie staat namelijk standaard aan en verder heb je daar eigenlijk ook niks in te zoeken.
Misschien helpt het als je je telefoon helemaal uit en daarna weer aanzet (dus niet de button opnieuw opstarten gebruiken).
Hier werkt het gewoon naar behoren. Lijkt me sterk dat je in de instellingen moet gaan/hebt zitten prutsen. Die 4G/5G optie staat namelijk standaard aan en verder heb je daar eigenlijk ook niks in te zoeken.
Misschien helpt het als je je telefoon helemaal uit en daarna weer aanzet (dus niet de button opnieuw opstarten gebruiken).
maandag 3 januari 2022 om 14:12
Ik heb een Motorola ja en niks aan de instellingen veranderd. Van de een op andere dag was dit probleem er en heb ING al meerdere keren gebeld maar dan zeggen ze dus dat ze niks kunnen en dat ik maar een ander toestel moet kopen.
maandag 3 januari 2022 om 14:14
Ik heb Android en een pinpas aangemaakt in de app zelf. Super handig tijdens werk dan kan ik portemonnee thuislaten en via nfc chip even snel dingen afrekenen. Maar dat werkt dus nu ook niet meer omdat de app WiFi nodig heeft ineens.
maandag 3 januari 2022 om 14:17
Op mijn werk mobiel zit geen NFC chip dus daar heeft het geen nut op. Ook wil ik geen privé dingen daarop.Daley71 schreef: ↑03-01-2022 14:03Kun je het testen op een ander toestel, bijvoorbeeld je oude mobiel?
Oude telefoon is destijds in 1000 stukken gevallen dus helaas.
Mijn Motorola doet het verder nog prima dus ik dacht ik check even of het echt aan mijn toestel kan liggen. Zeker omdat het eerst gewoon vlekkeloos werkte en ik zelf niks heb veranderd.

maandag 3 januari 2022 om 14:19
Er is geen instelling die er voor zorgt dat het voor ons zonder wifi wel gaat helpen.WandaVision schreef: ↑03-01-2022 14:12Ik heb een Motorola ja en niks aan de instellingen veranderd. Van de een op andere dag was dit probleem er en heb ING al meerdere keren gebeld maar dan zeggen ze dus dat ze niks kunnen en dat ik maar een ander toestel moet kopen.
Het is belachelijk dat ze het probleem bij de klanten leggen en zeggen dat je maar een nieuwe telefoon moet kopen.
Zij willen geen geld uitgeven om het IT-probleem op te lossen.
Het is echt naar.
maandag 3 januari 2022 om 14:19
Ik moet eerst de ING app opstarten en een pincode invoeren en zonder WiFi start ING niet op. Dan blijft ie hangen in het startscherm. En kan ik dus ook niet bij mijn virtuele pas
maandag 3 januari 2022 om 14:20
Vet kut heeFelidaes schreef: ↑03-01-2022 14:19Er is geen instelling die er voor zorgt dat het voor ons zonder wifi wel gaat helpen.
Het is belachelijk dat ze het probleem bij de klanten leggen en zeggen dat je maar een nieuwe telefoon moet kopen.
Zij willen geen geld uitgeven om het IT-probleem op te lossen.
Het is echt naar.

maandag 3 januari 2022 om 14:20
Het zal helaas niet gaan veranderen tot ING van hun probleem oplostt of dat jij inderdaad een ander merk telefoon komt.WandaVision schreef: ↑03-01-2022 14:19Ik moet eerst de ING app opstarten en een pincode invoeren en zonder WiFi start ING niet op. Dan blijft ie hangen in het startscherm. En kan ik dus ook niet bij mijn virtuele pas
maandag 3 januari 2022 om 14:25
maandag 3 januari 2022 om 14:25
Dan weet ik genoeg. Tijd voor een andere bank. Ik vind dit geen service.
En ja ik kan ook gewoon mijn pinpas op zak hebben maar ik werk als machinist en mijn telefoon heb ik altijd voor het grijpen dus snel even bakkie koffie afrekenen zonder mijn portemonnee op te moeten graven onderin mijn tas vind ik zoveel fijner. En pas los in jas is drama. Met alle andere zooi die ik bij me heb ben ik m dan binnen no time kwijt. Of dan ben ik privé boodschappen aan het doen zit die kutpas nog in werkjes en vice versa. Nfc op telefoon is dus ideaal voor me.
En ja ik kan ook gewoon mijn pinpas op zak hebben maar ik werk als machinist en mijn telefoon heb ik altijd voor het grijpen dus snel even bakkie koffie afrekenen zonder mijn portemonnee op te moeten graven onderin mijn tas vind ik zoveel fijner. En pas los in jas is drama. Met alle andere zooi die ik bij me heb ben ik m dan binnen no time kwijt. Of dan ben ik privé boodschappen aan het doen zit die kutpas nog in werkjes en vice versa. Nfc op telefoon is dus ideaal voor me.

maandag 3 januari 2022 om 14:29
Kan inderdaad. Dat is ook wat ING zegt, maar ik ben hier echt al een tijdje mee bezig en het probleem lijkt toch echt bij de ING te liggen.SombraOnline schreef: ↑03-01-2022 14:25Nou ja, het probleem kan ook bij Motorola liggen, natuurlijk. Misschien een update gehad die niet helemaal goed is gegaan.
maandag 3 januari 2022 om 14:32
Echt heel vervelend. Ik heb het zelf gehad bij m'n iPhone en de NS app, ik kon geen kaartjes op m'n telefoon scannen omdat de poortjes dan m'n Apple Wallet opende. Heeft ook lang geduurd voordat het was opgelost...
Ik zou gewoon blijven klagen op Facebook en Twitter, maar dat ben ik.

¡Apagando las luces!
maandag 3 januari 2022 om 14:33
WandaVision schreef: ↑03-01-2022 14:25Dan weet ik genoeg. Tijd voor een andere bank. Ik vind dit geen service.
Tijd voor een andere telefoon zou ik zo zeggen. Dat ING app en Motorola niet soepel werken lees je op diverse fora. Dat het op 99% van de andere merken wel werkt zegt meer over Motorola dan over de ING

maandag 3 januari 2022 om 14:34
Dat vind en doe ik ook. Hoe meer mensen er klagen, hoe meer het hopelijk op de voorgrond komt.SombraOnline schreef: ↑03-01-2022 14:32
Ik zou gewoon blijven klagen op Facebook en Twitter, maar dat ben ik.![]()
Ik denk alleen dat het probleem is dat veel mensen niet weten/logischerwijs snappen dat het aan het merk van de telefoon ligt en bv niet aan instellingen.
maandag 3 januari 2022 om 14:38
Ik heb mn telefoon in een hoesje met daarin mn pinpasWandaVision schreef: ↑03-01-2022 14:25Dan weet ik genoeg. Tijd voor een andere bank. Ik vind dit geen service.