PCOS - Ongepland zwanger ..
dinsdag 4 januari 2022 om 14:05
Ik weet het, vroeger dacht ik altijd: hoe kun je nou ongepland zwanger raken? Je wéét toch hoe de bloemetjes en de bijtjes werken?
Nou, dat weet ik inderdaad inmiddels wel met mijn 30 jaar. Maar, hier toch even mijn verhaal in het kort:
Ik ben dus 30 jaar, heb sinds kort (kennen elkaar 2 jaar, maar is ogv 1 jaar serieus) een vriend. Hiervoor was ik getrouwd, had tien jaar lang een relatie en in deze relatie wilden we graag kinderen. Ik wist al rond mijn 22e levensjaar dat ik PCOS had, dit was naar voren gekomen tijdens een onderzoekje voor iets anders. Er werd mij toen verteld dat de kans op natuurlijk zwanger worden heel klein was. Mijn ex en ik hebben het toen even met condoom gedaan (we hadden nog geen kinderwens) en vervolgens zeker 8 jaar lang onveilig, zonder enige vorm van voorbehoedsmiddelen. Toen we echt voor een kindje wilden gaan heb ik bijna 2 jaar lang in het ziekenhuis gelopen voor hormoonbehandelingen, onderzoeken, echo's etc etc. Nooit zwanger geworden. Side note: zijn sperma was prima.
Ik was dus overtuigd dat ik niet via de natuurlijke weg zwanger kon worden. Maar, tóch deden mijn vriend en ik het met condoom. Zo verstandig dat we waren. Totdat, we letterlijk, nee ik lieg écht niet, één keer (op mijn verjaardag) geen condoom gebruikten. En u raad het al, ik ben dus zwanger.
Even slikken voor ons beiden, want ik had net een eigen huis gekocht (3 maanden geleden) met 1 slaapkamer. En hij is na een half jaar klussen eindelijk klaar in zijn appartement. Tevens heeft hij nog een goeie vriend bij hem wonen. We wonen ook meer dan een uur bij elkaar vandaan.
Goed, we wilden graag kinderen ooit, dit is wat eerder dan gepland. Na de schrik bekomen te zijn, zijn we er blij mee en is het hartstikke welkom!
We zitten vooral praktisch even flink te denken.. Zijn voorkeur gaat uit naar het intrekken in zijn appartement (3 slaapkamers), maar zijn gebouw heeft geen liften. Dat betekent 7 trappen op voordat je boven bent. Mijn woning is veel te klein dus valt sowieso af.
Wat nu? Onze huizen verkopen en snel een nieuwe woning zoeken in deze bizarre tijd, of toch maar die trappen op klauteren voorlopig.. en na de bevalling rustig zoeken naar een geschikte woning? (Vriend van mijn vriend vertrekt uiteraard uit woning)
Ik ben (als alles goed mag gaan) begin september uitgerekend.
Nou, dat weet ik inderdaad inmiddels wel met mijn 30 jaar. Maar, hier toch even mijn verhaal in het kort:
Ik ben dus 30 jaar, heb sinds kort (kennen elkaar 2 jaar, maar is ogv 1 jaar serieus) een vriend. Hiervoor was ik getrouwd, had tien jaar lang een relatie en in deze relatie wilden we graag kinderen. Ik wist al rond mijn 22e levensjaar dat ik PCOS had, dit was naar voren gekomen tijdens een onderzoekje voor iets anders. Er werd mij toen verteld dat de kans op natuurlijk zwanger worden heel klein was. Mijn ex en ik hebben het toen even met condoom gedaan (we hadden nog geen kinderwens) en vervolgens zeker 8 jaar lang onveilig, zonder enige vorm van voorbehoedsmiddelen. Toen we echt voor een kindje wilden gaan heb ik bijna 2 jaar lang in het ziekenhuis gelopen voor hormoonbehandelingen, onderzoeken, echo's etc etc. Nooit zwanger geworden. Side note: zijn sperma was prima.
Ik was dus overtuigd dat ik niet via de natuurlijke weg zwanger kon worden. Maar, tóch deden mijn vriend en ik het met condoom. Zo verstandig dat we waren. Totdat, we letterlijk, nee ik lieg écht niet, één keer (op mijn verjaardag) geen condoom gebruikten. En u raad het al, ik ben dus zwanger.
Even slikken voor ons beiden, want ik had net een eigen huis gekocht (3 maanden geleden) met 1 slaapkamer. En hij is na een half jaar klussen eindelijk klaar in zijn appartement. Tevens heeft hij nog een goeie vriend bij hem wonen. We wonen ook meer dan een uur bij elkaar vandaan.
Goed, we wilden graag kinderen ooit, dit is wat eerder dan gepland. Na de schrik bekomen te zijn, zijn we er blij mee en is het hartstikke welkom!
We zitten vooral praktisch even flink te denken.. Zijn voorkeur gaat uit naar het intrekken in zijn appartement (3 slaapkamers), maar zijn gebouw heeft geen liften. Dat betekent 7 trappen op voordat je boven bent. Mijn woning is veel te klein dus valt sowieso af.
Wat nu? Onze huizen verkopen en snel een nieuwe woning zoeken in deze bizarre tijd, of toch maar die trappen op klauteren voorlopig.. en na de bevalling rustig zoeken naar een geschikte woning? (Vriend van mijn vriend vertrekt uiteraard uit woning)
Ik ben (als alles goed mag gaan) begin september uitgerekend.
rachel-green wijzigde dit bericht op 04-01-2022 14:11
1.54% gewijzigd
In the end everything will be okay, if it's not, it is not the end!
dinsdag 4 januari 2022 om 14:08
Een baby kan zeker nog een half jaar bij jullie op de kamer slapen. Je kunt intrekken in zijn grotere appartement, maar ik zou eerder bij jou intrekken en zo snel mogelijk een beter geschikt huis vinden. 7 trappen op met een kind en eventueel boodschappen, dat word echt niets.
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
dinsdag 4 januari 2022 om 14:13
Ja daar zat ik ook aan te denken, dat als we tot mei bijvoorbeeld niets vinden, we besluiten in zijn woning te blijven.
dinsdag 4 januari 2022 om 14:15
Ik zal kiezen voor jouw huis. 7 trappen zie ik persoonlijk niet zitten. Hoog zwanger niet en met baby ook niet.
De baby kan voorlopig bij jullie op de kamer slapen.
Jullie kunnen nu al beginnen met rondkijken naar andere woonruimte.
De baby kan voorlopig bij jullie op de kamer slapen.
Jullie kunnen nu al beginnen met rondkijken naar andere woonruimte.
Time doesn't hear if you ask it to wait.
So own all your tears and just roll with the waves
dinsdag 4 januari 2022 om 14:17
Mijn woning is helaas echt geen optie. Ik werk thuis dus kan prima bij hem thuis werken, hij moet echter elke dag naar werk, we wonen een uur bij elkaar vandaan dus zijn werk is dan te ver. Ik vind het trappenlopen uiteraard nu geen probleem, en met een kleine is het even lastig, maar we kunnen dan zeggen dat het tijdelijk is. Ik ben vooral bang hoe het is om met 8-9 maanden zwanger die trappen te lopen.. is dat überhaupt mogelijk?Doreia* schreef: ↑04-01-2022 14:08Een baby kan zeker nog een half jaar bij jullie op de kamer slapen. Je kunt intrekken in zijn grotere appartement, maar ik zou eerder bij jou intrekken en zo snel mogelijk een beter geschikt huis vinden. 7 trappen op met een kind en eventueel boodschappen, dat word echt niets.
dinsdag 4 januari 2022 om 14:28
Rachel-Green schreef: ↑04-01-2022 14:17Mijn woning is helaas echt geen optie. Ik werk thuis dus kan prima bij hem thuis werken, hij moet echter elke dag naar werk, we wonen een uur bij elkaar vandaan dus zijn werk is dan te ver. Ik vind het trappenlopen uiteraard nu geen probleem, en met een kleine is het even lastig, maar we kunnen dan zeggen dat het tijdelijk is. Ik ben vooral bang hoe het is om met 8-9 maanden zwanger die trappen te lopen.. is dat überhaupt mogelijk?
Het zal per persoon verschillen. Zeven trappen zonder lift, bestaan die gebouwen überhaupt nog?
Ik wil niet onverbeterlijk pessimistisch zijn, maar zoals ik uit het ziekenhuis terugkwam na mijn zware bevalling, zouden zeven trappen echt een probleem zijn geweest. Of dat eerste voorzichtige uitje met de kinderwagen toen ik net een stukje kon lopen. De meeste vrouwen zullen er wat fitter aan toe zijn hoor, maar je weet het niet van tevoren. Kraamhotel nog een optie?
Ik zou wel investeren in een draagzak/-doek, anders houd je geen armen over met al dat traplopen met een baby.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
dinsdag 4 januari 2022 om 14:31
Dat verschilt per zwangerschap. Ik had het met 9 maanden niet meer gekund.Rachel-Green schreef: ↑04-01-2022 14:17Mijn woning is helaas echt geen optie. Ik werk thuis dus kan prima bij hem thuis werken, hij moet echter elke dag naar werk, we wonen een uur bij elkaar vandaan dus zijn werk is dan te ver. Ik vind het trappenlopen uiteraard nu geen probleem, en met een kleine is het even lastig, maar we kunnen dan zeggen dat het tijdelijk is. Ik ben vooral bang hoe het is om met 8-9 maanden zwanger die trappen te lopen.. is dat überhaupt mogelijk?
Ik zou toch gaan voor langere reistijd voor hem voor nu en snel op zoek naar ander huis.
dinsdag 4 januari 2022 om 14:35
Ik zou dit inderdaad zeer zeker niet onderschatten. Niet alleen hoogzwanger maar ook de eerste tijd na de bevalling vond ik traplopen geen pretje, en ik had niet eens een zware bevalling of zware zwangerschap. En het lijkt me al helemaal ongemakkelijk als je een keizersnede of bekkeninstabiliteit krijgt.botanietje schreef: ↑04-01-2022 14:28Het zal per persoon verschillen. Zeven trappen zonder lift, bestaan die gebouwen überhaupt nog?
Ik wil niet onverbeterlijk pessimistisch zijn, maar zoals ik uit het ziekenhuis terugkwam na mijn zware bevalling, zouden zeven trappen echt een probleem zijn geweest. Of dat eerste voorzichtige uitje met de kinderwagen toen ik net een stukje kon lopen. De meeste vrouwen zullen er wat fitter aan toe zijn hoor, maar je weet het niet van tevoren. Kraamhotel nog een optie?
Ik zou wel investeren in een draagzak/-doek, anders houd je geen armen over met al dat traplopen met een baby.
dinsdag 4 januari 2022 om 14:36
Wat botanietje zegt: investeer in een goede draagzak of draagdoek. Ik heb 3,5 jaar met 2 jonge kinderen in een portiekwoning op 4-hoog achter gewoond zonder lift. Toen ik van mijn tweede zwanger was, kon mijn oudste nog net niet lopen, laat staan traplopen.
In hoogzwangere en net bevallen toestand is traplopen niet leuk. Ik beklom hem als een bejaarde en liep op elke verdieping uit te hijgen. Maar dat is tijdelijk en accepteerde dat het ooit beter zou gaan.
In hoogzwangere en net bevallen toestand is traplopen niet leuk. Ik beklom hem als een bejaarde en liep op elke verdieping uit te hijgen. Maar dat is tijdelijk en accepteerde dat het ooit beter zou gaan.
dinsdag 4 januari 2022 om 14:38
Ik had hoogzwanger geen 7 trappen meer op gekund, en langere tijd erna ook niet, want ik was ziek door de zwangerschap. En met een baby en boodschappen is het niet ideaal. Aan de andere kant: hele volksstammen wonen met baby's en kleine kinderen in flats zonder liften. Dus het is niet dat het niet kan. Als ik de luxe had om te kiezen, zou ik het liever niet doen. Maar goed, ik vind 1 trap al onhandig.
Maar je kan je ook eens goed laten adviseren door een financieel adviseur en een verkoopmakelaar, om te kijken wat financieel het beste/handigste is voor jullie allebei afzonderlijk en samen. Samen een huis kopen in de huidige markt is ook nogal wat natuurlijk. Als je uit elkaar gaat kan je voor een kind een ouderschapsplan maken. Maar voor een flinke hypotheekschuld die je deelt is niet snel een oplossing. Aan de andere kant, hebben jullie allebei momenteel veel overwaarde en ben je allebei je woning snel kwijt, heb je mogelijk een goede positie als koper.
Wij zaten in een vergelijkbare situatie en zijn in mijn appartement gaan wonen (huurwoning) en van daaruit pas verder gaan kijken. Kind is nu ruim 2 en nu echt serieus op zoek naar een koopwoning. Het is al zo'n grote gebeurtenis, een kind krijgen, ik had destijds een ander huis vinden en verhuizen waarschijnlijk niet echt getrokken. Wij lopen er nu wel tegenaan dat we moeilijk een huis kunnen vinden want we worden constant overboden (terwijl we een GOED inkomen hebben). Dus realiseer je ook dat zelfs als je een ander huis zou willen, dat dit misschien niet snel lukt in de huidige markt.
Verder is elk besluit voor onbepaalde tijd. Je kan ook eerst bij hem intrekken en dan door gaan kijken voor iets anders. En dat kan op elke termijn.
Nog een detail over een flatwoning en zwangerschap: als er geen lift is in de flatwoning mag je alleen thuis bevallen onder optimale omstandigheden. En er moet een brancard naar binnen/buiten kunnen en evt een hoogwerker bij het raam moeten komen. Anders mag je dus niet thuis bevallen als je in een flat woont en geen lift hebt.
Maar je kan je ook eens goed laten adviseren door een financieel adviseur en een verkoopmakelaar, om te kijken wat financieel het beste/handigste is voor jullie allebei afzonderlijk en samen. Samen een huis kopen in de huidige markt is ook nogal wat natuurlijk. Als je uit elkaar gaat kan je voor een kind een ouderschapsplan maken. Maar voor een flinke hypotheekschuld die je deelt is niet snel een oplossing. Aan de andere kant, hebben jullie allebei momenteel veel overwaarde en ben je allebei je woning snel kwijt, heb je mogelijk een goede positie als koper.
Wij zaten in een vergelijkbare situatie en zijn in mijn appartement gaan wonen (huurwoning) en van daaruit pas verder gaan kijken. Kind is nu ruim 2 en nu echt serieus op zoek naar een koopwoning. Het is al zo'n grote gebeurtenis, een kind krijgen, ik had destijds een ander huis vinden en verhuizen waarschijnlijk niet echt getrokken. Wij lopen er nu wel tegenaan dat we moeilijk een huis kunnen vinden want we worden constant overboden (terwijl we een GOED inkomen hebben). Dus realiseer je ook dat zelfs als je een ander huis zou willen, dat dit misschien niet snel lukt in de huidige markt.
Verder is elk besluit voor onbepaalde tijd. Je kan ook eerst bij hem intrekken en dan door gaan kijken voor iets anders. En dat kan op elke termijn.
Nog een detail over een flatwoning en zwangerschap: als er geen lift is in de flatwoning mag je alleen thuis bevallen onder optimale omstandigheden. En er moet een brancard naar binnen/buiten kunnen en evt een hoogwerker bij het raam moeten komen. Anders mag je dus niet thuis bevallen als je in een flat woont en geen lift hebt.
dinsdag 4 januari 2022 om 14:38
Ik ben nu 29 weken zwanger en zie er al tegenop als ik iets van zolder moet halen. Dat zijn 2 trappen van circa 13 tredes. Mijn spieren verzuren heel snel, ik heb om de haverklap kramp in mijn onderbenen en ik word ook steeds sneller kortademig naarmate de zwangerschap vordert. 7 trappen zouden voor mij nu echt een no go zijn, dan zou ik de laatste periode van mijn zwangerschap gewoon niet buiten komen.
dinsdag 4 januari 2022 om 14:42
Gefeliciteerd, wat bijzonder!
Gaat het echt om een appartement op de 8e verdieping of zitten er ook "halve" trappen tussen en gaat het om de 3e/4e verdieping? Dat zou voor mij veel uitmaken.
Ik had bij mijn eerste zwangerschap nog wel 7 trappen op kunnen lopen toen ik 8 a 9 maanden zwanger was, ik ben nu 7,5 maand zwanger en zou het ook nog prima kunnen. Maar het zou wel een flinke drempel zijn om even de deur uit te gaan (ook met kind), voor de eerste dagen na de bevalling lijkt het me ook slecht voor je lichaam dat dan al zoveel te verduren heeft gehad. Je mag dan ook niet thuis bevallen. Het lijkt me verre van ideaal. Ik zou dus op zoek gaan naar een ander huis dat beter bij jullie nieuwe situatie past, desnoods huren jullie even tijdelijk totdat jullie een nieuw koophuis vinden.
Gaat het echt om een appartement op de 8e verdieping of zitten er ook "halve" trappen tussen en gaat het om de 3e/4e verdieping? Dat zou voor mij veel uitmaken.
Ik had bij mijn eerste zwangerschap nog wel 7 trappen op kunnen lopen toen ik 8 a 9 maanden zwanger was, ik ben nu 7,5 maand zwanger en zou het ook nog prima kunnen. Maar het zou wel een flinke drempel zijn om even de deur uit te gaan (ook met kind), voor de eerste dagen na de bevalling lijkt het me ook slecht voor je lichaam dat dan al zoveel te verduren heeft gehad. Je mag dan ook niet thuis bevallen. Het lijkt me verre van ideaal. Ik zou dus op zoek gaan naar een ander huis dat beter bij jullie nieuwe situatie past, desnoods huren jullie even tijdelijk totdat jullie een nieuw koophuis vinden.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
dinsdag 4 januari 2022 om 14:43
Dalen is net zo lastig als klimmen. Je kunt dan niet even bukken om over je buik te kijken naar het einde van de trap. Ook mag je dan absoluut geen thuisbevalling, want je komt niet uit je woning bij complicaties. En er is een reden dat traplopen helpt om de bevalling op te wekkenRachel-Green schreef: ↑04-01-2022 14:17Mijn woning is helaas echt geen optie. Ik werk thuis dus kan prima bij hem thuis werken, hij moet echter elke dag naar werk, we wonen een uur bij elkaar vandaan dus zijn werk is dan te ver. Ik vind het trappenlopen uiteraard nu geen probleem, en met een kleine is het even lastig, maar we kunnen dan zeggen dat het tijdelijk is. Ik ben vooral bang hoe het is om met 8-9 maanden zwanger die trappen te lopen.. is dat überhaupt mogelijk?

I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
dinsdag 4 januari 2022 om 15:14
Trappen lopen wordt na de bevalling ook afgeraden, of iig geadviseerd om te beperken tot 3 keer geloof ik per dag. Is zwaar, zeker in het begin, en de stappen zetten is zwaar voor je bekken (want asymetrische beweging. Verder is een rondje wandelen na een week (of 2) ook ql een hele uitdaging zonder die trappen. Tenminste, dat vond ik, en ik had een soepele zwangerschap en bevalling. Dus ja, het kan allemaal qel maar praktisch is t zeker niet!!
dinsdag 4 januari 2022 om 15:20
Dankjewel! Het zijn halve trappen, dus inprincipe is het 4 verdiepingen op.gioia82 schreef: ↑04-01-2022 14:42Gefeliciteerd, wat bijzonder!
Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, dus dat scheelt. Al lijkt me tijdens de bevalling naar beneden waggelen me ook geen pretje.
Het zal lastig worden in deze tijd op korte termijn een woning te vinden, maar ik neig steeds meer hiernaar.
dinsdag 4 januari 2022 om 15:20
Dankjewel! Ja zeg dat wel! Heel bijzonder
dinsdag 4 januari 2022 om 15:25
Oh wat vervelend dat je ziek was tijdens je zwangerschap! Dit is voor mij ook een struikelpunt. Het kan zomaar zijn dat ik bekkeninstabiliteit krijg of andere vervelende aandoeningen tijdens de zwangerschap. Dan wordt het allemaal toch wel een groot probleem.Pinda-Kaas schreef: ↑04-01-2022 14:38Ik had hoogzwanger geen 7 trappen meer op gekund, en langere tijd erna ook niet, want ik was ziek door de zwangerschap. En met een baby en boodschappen is het niet ideaal. Aan de andere kant: hele volksstammen wonen met baby's en kleine kinderen in flats zonder liften. Dus het is niet dat het niet kan. Als ik de luxe had om te kiezen, zou ik het liever niet doen. Maar goed, ik vind 1 trap al onhandig.
Maar precies wat je zegt, een woning vinden is vreselijk lastig nu. We kunnen het proberen tot zekere hoogte, maar de kans is klein. Stel we kopen in het gunstigste geval per 1 maart een woning (kans is nihil) dan duurt het vaak nog een paar maanden voordat je erin kan. Dan zit ik straks hoogzwanger midden in een verhuizing.. en er veranderd nu al zoveel voor ons.
Zo lastig allemaal! Ik denk dat ik het een kans ga geven om gewoon maar te gaan zoeken en als het niet lukt voor een bepaalde tijd, dan is het echt niet anders. Vroeger deden mensen het ook denk ik dan.. het moet dan maar.

dinsdag 4 januari 2022 om 15:41
Ik behoor tot de volksstammen die 4 hoog achter een kind had, en ik kan het je van harte afraden.
Kind sliep alleen lekker in de wagen, die kon ik nooit naar binnen rijden en door laten slapen. Boodschappen in een rugzak, baby op m'n buik en dan naar boven. Met zware boodschappen of baby achterlaten in de box en zelf nog een keer naar beneden, of met baby op de arm nog een keer op en neer.
Kinderwagen stond in mini-berging en als ik bijv. even een ander lakentje en dekentje er op wilde, dan baby in box, eerst wagen klaarmaken en dan weer op en neer baby halen. Na 1,5 jaar was ik zo jaloers op mensen in rijtjeshuizen in vinexwijken, de luxe van een gang op de begane grond
Kind sliep alleen lekker in de wagen, die kon ik nooit naar binnen rijden en door laten slapen. Boodschappen in een rugzak, baby op m'n buik en dan naar boven. Met zware boodschappen of baby achterlaten in de box en zelf nog een keer naar beneden, of met baby op de arm nog een keer op en neer.
Kinderwagen stond in mini-berging en als ik bijv. even een ander lakentje en dekentje er op wilde, dan baby in box, eerst wagen klaarmaken en dan weer op en neer baby halen. Na 1,5 jaar was ik zo jaloers op mensen in rijtjeshuizen in vinexwijken, de luxe van een gang op de begane grond