Zwanger van tweeling en bruinbloed verlies
zaterdag 8 januari 2022 om 12:55
Dag iedereen,
Ik ben elf weken zwanger van een tweeling en heb nu een aantal dagen last van bruin bloed verlies. Heb al contact met het ziekenhuis opgenomen en die zeiden kijk het aan, zolang het geen rood is en buikkrampen kunnen ze nu niet veel doen.
Is die herkenbaar bij de moeders die zwanger zijn van een tweeling? Wat is jullie ervaring?
Alvast bedankt
Ik ben elf weken zwanger van een tweeling en heb nu een aantal dagen last van bruin bloed verlies. Heb al contact met het ziekenhuis opgenomen en die zeiden kijk het aan, zolang het geen rood is en buikkrampen kunnen ze nu niet veel doen.
Is die herkenbaar bij de moeders die zwanger zijn van een tweeling? Wat is jullie ervaring?
Alvast bedankt
zaterdag 8 januari 2022 om 13:12
Ten eerste: gefeliciteerd!
Hier geen ervaring met een tweeling, wel met bruinverlies de laatste weken van mijn zwangerschap.
Reden: waarschijnlijk een goed doorbloede baarmoedermond etc.
Mijn dochter is er gezond en wel uitgekomen!
Vertrouw op de medici en vooral op je lichaam.
Succes en een hele fijne zwangerschap gewenst!
Hier geen ervaring met een tweeling, wel met bruinverlies de laatste weken van mijn zwangerschap.
Reden: waarschijnlijk een goed doorbloede baarmoedermond etc.
Mijn dochter is er gezond en wel uitgekomen!
Vertrouw op de medici en vooral op je lichaam.
Succes en een hele fijne zwangerschap gewenst!
zaterdag 8 januari 2022 om 13:37
Ja, heb ik. Alleen bleef het bij mij niet beperkt tot bruin, maar verloor ik ook aardig wat helderrood bloed de eerste 15 weken. De tweeling is inmiddels 3 jaar oud, dus het was bij mij inderdaad geen reden voor paniek. De oorzaak was hier waarschijnlijk een "blauwe plek' in mijn baarmoeder, die was ontstaan bij de aanleg van 2 placenta's. Totaal onschuldig, maar het bloed moest er wel uit, vandaar het bloedverlies.
Ik begreep in het ziekenhuis dat 20% van de vrouwen bloed verliest tijdens een zwangerschap, het hoeft inderdaad niks te zijn, zeker als je geen buikpijn hebt. Overigens ben ik wel een aantal keer extra langsgeweest voor een echo. Daar doen ze in de meeste ziekenhuizen echt niet heel lastig over: stress is slecht voor je, dus weten dat alles nog goed is in je buik, helpt. Kan natuurlijk niet elke dag, maar als je er erg over blijft piekeren, zou ik daarop aandringen.
Ik begreep in het ziekenhuis dat 20% van de vrouwen bloed verliest tijdens een zwangerschap, het hoeft inderdaad niks te zijn, zeker als je geen buikpijn hebt. Overigens ben ik wel een aantal keer extra langsgeweest voor een echo. Daar doen ze in de meeste ziekenhuizen echt niet heel lastig over: stress is slecht voor je, dus weten dat alles nog goed is in je buik, helpt. Kan natuurlijk niet elke dag, maar als je er erg over blijft piekeren, zou ik daarop aandringen.
zondag 9 januari 2022 om 09:38
Hartelijk dank voor jullie felicitaties. Ben wel opgelucht dat ik niet de enige ben. Het blijft spannend. Dan ben je blij dat het raak is maar dan is het afwachten wat er allemaal gebeurt, maar ik heb er vertrouwen in. Gisteren avond was het weer raak en ik heb de spoed gebeld, want het leek langzaam aan rood te worden. Ze konden niks doen aangezien het me eerste trimester is en het alleen vegen bloed waren. Als ik me erg zorgen maak dan kan ik begin aankomende week voor echo gaan. Het lijkt nu wel te zijn opgehouden, gelukkig.
Bij een miskraam heb ik ook het idee dat het bloed in een keer eruit komt wat niet even weg te vegen is, en niet zo in kleine beetjes bruinverlies. Althans, dat hoop ik.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties
Bij een miskraam heb ik ook het idee dat het bloed in een keer eruit komt wat niet even weg te vegen is, en niet zo in kleine beetjes bruinverlies. Althans, dat hoop ik.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties
zondag 9 januari 2022 om 09:39
Had je ook pijn door de 'blauwe plek' in je baarmoeder of voelde je helemaal niks?spuit_111 schreef: ↑08-01-2022 13:37Ja, heb ik. Alleen bleef het bij mij niet beperkt tot bruin, maar verloor ik ook aardig wat helderrood bloed de eerste 15 weken. De tweeling is inmiddels 3 jaar oud, dus het was bij mij inderdaad geen reden voor paniek. De oorzaak was hier waarschijnlijk een "blauwe plek' in mijn baarmoeder, die was ontstaan bij de aanleg van 2 placenta's. Totaal onschuldig, maar het bloed moest er wel uit, vandaar het bloedverlies.
zondag 9 januari 2022 om 11:38
Daar voelde ik weinig van. Maar ik had wel pijn, door de stress denk ik. Dat is het lastige: je maakt je zorgen en gaat je heel erg op je buik focussen, dan krijg je vanzelf buikpijn. Mochten het bloeden en jouw stress aanhouden: gewoon met het ziekenhuis overleggen of je extra kan komen voor een echo.