Man die aantrekt en afstoot
donderdag 20 januari 2022 om 15:25
Hoi allemaal,
Ik wil graag even van me afschrijven. Eind november ben ik op Facebook benaderd door een man, we hebben gezamenlijke contacten door ons vrijwilligerswerk. Het klikte heel erg goed, hij was heel enthousiast en nodigde me na 2 dagen al uit voor koffie (hij woont in hetzelfde dorp) Na die eerste date vroeg hij meteen al of ik de dag erna weer kwam, hij was heel enthousiast. Ik werd verliefd. Na een week ongeveer vertelde hij dat hij zich niet goed voelde, hij een angststoornis heeft en door het daten weer bepaalde angsten kreeg. Hij (en ik) wilden het echter toch proberen. Na een week ups en downs weer een gesprek gehad, weer opnieuw proberen. Ging niet, besloten om vrienden te blijven. Dat ging uiteindelijk ook niet omdat hij me toch nog leuk vond. Toen, opeens, wilde 'ie helemaal geen contact meer en is hij ontzettend bot tegen me geweest. Ik was klaar met al het drama, dus heb hem overal verwijderd, incl zijn nummer. Nam 'ie na een paar dagen weer contact op om sorry te zeggen en te zeggen dat 'ie me miste en zich alleen voelde. Ik had dat natuurlijk af moeten kappen, maar ben er toch weer heen gegaan. En nu is het de ene dag leuk en gezellig, en de volgende dag heeft 'ie geen zin in contact.
Ik weet dat dit niet werkt, ik weet dat hij niet goed voor me is. Maar dit is de eerste keer dat ik verliefd ben op iemand die niks met me wil, en ik vind het moeilijk om los te laten.
Ik heb denk ik even een schop onder mijn kont en wat realiteit nodig. Sorry voor het lange verhaal.
Groetjes.
Ik wil graag even van me afschrijven. Eind november ben ik op Facebook benaderd door een man, we hebben gezamenlijke contacten door ons vrijwilligerswerk. Het klikte heel erg goed, hij was heel enthousiast en nodigde me na 2 dagen al uit voor koffie (hij woont in hetzelfde dorp) Na die eerste date vroeg hij meteen al of ik de dag erna weer kwam, hij was heel enthousiast. Ik werd verliefd. Na een week ongeveer vertelde hij dat hij zich niet goed voelde, hij een angststoornis heeft en door het daten weer bepaalde angsten kreeg. Hij (en ik) wilden het echter toch proberen. Na een week ups en downs weer een gesprek gehad, weer opnieuw proberen. Ging niet, besloten om vrienden te blijven. Dat ging uiteindelijk ook niet omdat hij me toch nog leuk vond. Toen, opeens, wilde 'ie helemaal geen contact meer en is hij ontzettend bot tegen me geweest. Ik was klaar met al het drama, dus heb hem overal verwijderd, incl zijn nummer. Nam 'ie na een paar dagen weer contact op om sorry te zeggen en te zeggen dat 'ie me miste en zich alleen voelde. Ik had dat natuurlijk af moeten kappen, maar ben er toch weer heen gegaan. En nu is het de ene dag leuk en gezellig, en de volgende dag heeft 'ie geen zin in contact.
Ik weet dat dit niet werkt, ik weet dat hij niet goed voor me is. Maar dit is de eerste keer dat ik verliefd ben op iemand die niks met me wil, en ik vind het moeilijk om los te laten.
Ik heb denk ik even een schop onder mijn kont en wat realiteit nodig. Sorry voor het lange verhaal.
Groetjes.

donderdag 20 januari 2022 om 15:30
Hij wil zeker wel wat van je.
Aandacht, in welke vorm dan ook.
Voor hem zelf, niets voor jou.
Waarom laat je je als een muis in de bek van een kat behandelen? En loop je terug nadat hij even genoeg van je had, maar toch weer met zijn vingers knipte?
Echt, leer dat jij ontzettend veel meer waard bent dan dit.
Aandacht, in welke vorm dan ook.
Voor hem zelf, niets voor jou.
Waarom laat je je als een muis in de bek van een kat behandelen? En loop je terug nadat hij even genoeg van je had, maar toch weer met zijn vingers knipte?
Echt, leer dat jij ontzettend veel meer waard bent dan dit.
donderdag 20 januari 2022 om 15:34
Dan zou er geen probleem zijn.
donderdag 20 januari 2022 om 15:42
Is dit een ego-dingetje? Omdat hij jou niet wil, wil je laten zien dat je wel leuk bent, echt waar, wordt alsjeblieft verliefd op mij? Zoals jij hem omschrijft zou je helemaal geen schop nodig moeten hebben, maar zelf allang je hardloopschoenen moeten hebben aangetrokken. Hier is toch niets leuks aan? Begin van je relatie moet leuk, lekker en gezellig zijn en geen drama. Dus hop, verwijder zijn nummer, geen contact meer opnemen en negeren als hij dat doet. Of je bent masochist en wilt flink wat jaren drama, dan vooral doorgaanAnimallover schreef: ↑20-01-2022 15:25Ik weet dat dit niet werkt, ik weet dat hij niet goed voor me is. Maar dit is de eerste keer dat ik verliefd ben op iemand die niks met me wil, en ik vind het moeilijk om los te laten.

donderdag 20 januari 2022 om 15:42
Klinkt als iemand met issues waar je hem niet mee kan/moet helpen.
Ik stoot ook wel eens mensen af als ze te dichtbij komen zonder de bedoeling om ze te kwetsen (al gebeurd dat wel natuurlijk).
Het voelt dan alsof ik in het nauw gedreven word, soort paniekreactie.
Tegenwoordig ben ik mij er meer van bewust en kan ik die eerste sterke emoties rustig ondergaan zonder direct af te stoten. Al lukt dat nog steeds niet altijd.
Maar jij hoeft daar dus niets mee, als het je kwetst neem dan afstand!
Ik stoot ook wel eens mensen af als ze te dichtbij komen zonder de bedoeling om ze te kwetsen (al gebeurd dat wel natuurlijk).
Het voelt dan alsof ik in het nauw gedreven word, soort paniekreactie.
Tegenwoordig ben ik mij er meer van bewust en kan ik die eerste sterke emoties rustig ondergaan zonder direct af te stoten. Al lukt dat nog steeds niet altijd.
Maar jij hoeft daar dus niets mee, als het je kwetst neem dan afstand!
bosrozen wijzigde dit bericht op 20-01-2022 15:51
0.10% gewijzigd
donderdag 20 januari 2022 om 15:46
Dit zijn de meest toxische patronen waar je in terecht kan komen. Het idiote is dat dit soort aantrekken en afstoten jou veel meer bindt dan constant positieve aandacht ontvangen. Het kan zijn dat deze man in de war is en zelf niet weet wat ie wil. Het kan ook zij dat hij dit zeer bewust doet omdat hij weet hoe het werkt. In beide gevallen is het effect op jou niet goed. Ik zou weggaan en niks meer laten horen. Nu je nog relatief onbeschadigd bent.
donderdag 20 januari 2022 om 15:48
Je verdient beter.
Iemand die je na 1 week al kwetst, je behandelt alsof je het niet waard bent, zich als een botte hork gedraagt. Dat is 1 week. 1 Date.
Dit is het moment dat je hotel de botel verliefd zou moeten zijn, dat je blij wordt van hem, dat jullie elkaar positieve aandacht geven.
Maar nee, hij duwt je weg, beledigt je, en wil geen contact meer.
Wil je écht in zo'n relatie stappen?
Iemand die je na 1 week al kwetst, je behandelt alsof je het niet waard bent, zich als een botte hork gedraagt. Dat is 1 week. 1 Date.
Dit is het moment dat je hotel de botel verliefd zou moeten zijn, dat je blij wordt van hem, dat jullie elkaar positieve aandacht geven.
Maar nee, hij duwt je weg, beledigt je, en wil geen contact meer.
Wil je écht in zo'n relatie stappen?
donderdag 20 januari 2022 om 16:06
Dit gedoe is dus pas een paar weken aan de de gang, nooit echt leuk geweest en tóch verliefd? Nou zeg... wat doe je jezelf aan. Oh ja, de schop onder de kont. Bel hem op en zeg "Henk, dit trek ik niet meer, het is afgelopen!" En dan weer blokkeren en de hele reutemeteut. Hop, aan de gang

For whom the bell tolls
donderdag 20 januari 2022 om 16:46
Luister nu toch eens naar je buikgevoel!!!! Tot zover de schop 
Maar het is wel zo he, je weet dat dit niet goed is en je weet ook dat hier alleen maar meer ellende van komt hoe langer dit duurt. Dat wil je niet.
Los daarvan is het een begrijpelijk patroon. Juist doordat hij aantrekt en afstoot, ga jij harder naar hem verlangen en wil jij meer en meer zijn initiële enthousiasme terug.
Spoiler: dit gaat nooit worden waar jij naar verlangt, NOOIT!

Maar het is wel zo he, je weet dat dit niet goed is en je weet ook dat hier alleen maar meer ellende van komt hoe langer dit duurt. Dat wil je niet.
Los daarvan is het een begrijpelijk patroon. Juist doordat hij aantrekt en afstoot, ga jij harder naar hem verlangen en wil jij meer en meer zijn initiële enthousiasme terug.
Spoiler: dit gaat nooit worden waar jij naar verlangt, NOOIT!
donderdag 20 januari 2022 om 16:48
die eerste keer hoort bij het leven, iemand heel graag willen maar het is niet wederzijds of het kan niet door omstandigheden,
vraag eens om je heen, dan zul je zien dat veel mensen zoiets wel een keer meegemaakt hebben, je bent dus niet alleen in je ervaring.
Schaarste maakt aantrekkelijk en dat is begrijpelijk maar het moet wel leuk blijven met dat hard to get, lekker doordaten of faceboeken en deze meneer maar veel succes bij therapie toewensen.
vraag eens om je heen, dan zul je zien dat veel mensen zoiets wel een keer meegemaakt hebben, je bent dus niet alleen in je ervaring.
Schaarste maakt aantrekkelijk en dat is begrijpelijk maar het moet wel leuk blijven met dat hard to get, lekker doordaten of faceboeken en deze meneer maar veel succes bij therapie toewensen.

donderdag 20 januari 2022 om 17:19
Doe ik bij mijn mannetje ook, eerste aftrekken en er dan flink tegen aanstoten.

donderdag 20 januari 2022 om 17:21
To, na een week al verliefd? In week 2 al drama?
Wat vind je zo fijn aan deze situatie dat je er maar in blijft zitten? Drama? Spanning? Een speelbal zijn? Dat je hem misschien toch nog kan winnen? Vergeet dat laatste maar.
Dump hem en ga samen met je zelfrespect thuis op de bank een glas wijn drinken, een stuk chocola eten en dan verder met een leven waarin jij veel beter verdient.
Wat vind je zo fijn aan deze situatie dat je er maar in blijft zitten? Drama? Spanning? Een speelbal zijn? Dat je hem misschien toch nog kan winnen? Vergeet dat laatste maar.
Dump hem en ga samen met je zelfrespect thuis op de bank een glas wijn drinken, een stuk chocola eten en dan verder met een leven waarin jij veel beter verdient.
donderdag 20 januari 2022 om 17:37
Helemaal mee eensWoll*Stone schreef: ↑20-01-2022 17:21To, na een week al verliefd? In week 2 al drama?
Veritas vos liberabit
donderdag 20 januari 2022 om 18:18
Dit klinkt als iemand waar je ver bij vandaan moet blijven. Dus afkappen.
Wat me ook wel opvalt is wat er in een kort tijdbestek al gebeurd.
Op een dag heb je date 1, dag daarna gelijk date 2...en de week daarna elke keer al ups en downs...in 1 week? Je kent elkaar ook nog maar net en dan werkt zoveel contact altijd wel in je nadeel denk ik.
Maar alsnog..dit is geen fijne gast. Ik zou hem lekker laten.
Wat me ook wel opvalt is wat er in een kort tijdbestek al gebeurd.
Op een dag heb je date 1, dag daarna gelijk date 2...en de week daarna elke keer al ups en downs...in 1 week? Je kent elkaar ook nog maar net en dan werkt zoveel contact altijd wel in je nadeel denk ik.
Maar alsnog..dit is geen fijne gast. Ik zou hem lekker laten.
donderdag 20 januari 2022 om 18:22
vrijdag 21 januari 2022 om 08:54