uitgeput door vriend (kan dat?)
vrijdag 21 januari 2022 om 07:15
goedemorgen allemaal,
misschien een rare vraag, maar ik merk dat ik als ik met mijn vriend geweest ben, uitgeput of heel moe ben. Net alsof het me energie kost, in plaats van geeft. We zijn nog niet zo lang samen.
Soms lig ik naast hem in bed en dan lijkt het letterlijk alsof zelfs dat energie kost? Ik heb nagedacht waar dat door komt en of het niet gewoon door mezelf komt.
Maar het enige wat ik kan bedenken is dat hij behoorlijk druk is. Veel praat, hard praat en een beetje overdreven en theatraal is. Op de 1 of andere manier voelt hij voor mij intens en onrustig. Maar dan zou het weer niet logisch zijn dat ik me ook zo voel als ik in bed lig.
Ik ben helemaal niet zweverig, maar zou het kunnen dat iemand op onbewust level gewoon 'energie zuigt' of je energie kost, of dat het uitputtend is om lang in de buurt van zo iemand te zijn? en is dat stiekem dan misschien een signaal dat het geen match is? ik heb dit zo nooit eerder gevoeld. Andere mannen daar kreeg ik energie van, of daar voelde ik me heerlijk ontspannen bij, viel ik zo bij in slaap in bed of kon ik dagen zonder moe te worden, om me heen hebben.
Ik bedoel dit niet lullig of vervelend richting mijn vriend want hij heeft ook veel mooie kanten. Maar helaas is dit wel wat ik merk..
misschien een rare vraag, maar ik merk dat ik als ik met mijn vriend geweest ben, uitgeput of heel moe ben. Net alsof het me energie kost, in plaats van geeft. We zijn nog niet zo lang samen.
Soms lig ik naast hem in bed en dan lijkt het letterlijk alsof zelfs dat energie kost? Ik heb nagedacht waar dat door komt en of het niet gewoon door mezelf komt.
Maar het enige wat ik kan bedenken is dat hij behoorlijk druk is. Veel praat, hard praat en een beetje overdreven en theatraal is. Op de 1 of andere manier voelt hij voor mij intens en onrustig. Maar dan zou het weer niet logisch zijn dat ik me ook zo voel als ik in bed lig.
Ik ben helemaal niet zweverig, maar zou het kunnen dat iemand op onbewust level gewoon 'energie zuigt' of je energie kost, of dat het uitputtend is om lang in de buurt van zo iemand te zijn? en is dat stiekem dan misschien een signaal dat het geen match is? ik heb dit zo nooit eerder gevoeld. Andere mannen daar kreeg ik energie van, of daar voelde ik me heerlijk ontspannen bij, viel ik zo bij in slaap in bed of kon ik dagen zonder moe te worden, om me heen hebben.
Ik bedoel dit niet lullig of vervelend richting mijn vriend want hij heeft ook veel mooie kanten. Maar helaas is dit wel wat ik merk..
daraknakat wijzigde dit bericht op 21-01-2022 07:20
5.70% gewijzigd
vrijdag 21 januari 2022 om 09:51
Ik ben heel introvert. Ik ben ooit eens met een extravert iemand geweest over wie ik altijd een 'de dag na een feestje'-gevoel had. Zo van: het is heel leuk, maar nu wel doodmoe. Ja, voor sommigen zou deze omschrijving klinken als een katerig gevoel, maar ik drink niet dus dat is voor mij niet van toepassing... 
Klinkt een beetje als jouw verhaal. Overigens vond ik dat nou juist aantrekkelijk, iemand die initiatieven nam, me meesleepte en ik ben een type dat zich dat graag laat aanleunen en niet moeilijk is. Maar dat verschil in energie gaat op een gegeven moment toch fout. De extravert gaat het irriteren om altijd het voortouw te moeten nemen, de introvert het altijd maar meegesleept worden. Ik kan me ook voorstellen dat je op een gegeven moment tijd voor jezelf gaat opeisen (om bij te komen) en daar begrijpt een extravert ook niets van.
\

Klinkt een beetje als jouw verhaal. Overigens vond ik dat nou juist aantrekkelijk, iemand die initiatieven nam, me meesleepte en ik ben een type dat zich dat graag laat aanleunen en niet moeilijk is. Maar dat verschil in energie gaat op een gegeven moment toch fout. De extravert gaat het irriteren om altijd het voortouw te moeten nemen, de introvert het altijd maar meegesleept worden. Ik kan me ook voorstellen dat je op een gegeven moment tijd voor jezelf gaat opeisen (om bij te komen) en daar begrijpt een extravert ook niets van.
\
vrijdag 21 januari 2022 om 10:03
het inbouwen van tijd voor mezelf heb ik inmiddels al een paar keer moeten doen helaas. Anders trok ik het niet naast m'n werk en andere dingen. Voelde heel naar en heel lullig voor hem, maar hij reageerde heel begripvol en zei zelfs dat hij dat heel goed begrijpt. Ik zit er aan te denken om dat dit weekend weer te doen. Ik heb best veeleisend werk en ben na een weekend samen gewoon niet bijgetankt:( hoeveel ik ook om hem geef.vivinnetje schreef: ↑21-01-2022 09:51Ik ben heel introvert. Ik ben ooit eens met een extravert iemand geweest over wie ik altijd een 'de dag na een feestje'-gevoel had. Zo van: het is heel leuk, maar nu wel doodmoe. Ja, voor sommigen zou deze omschrijving klinken als een katerig gevoel, maar ik drink niet dus dat is voor mij niet van toepassing...
\
vrijdag 21 januari 2022 om 10:04
ja dat vrees ik ook. Ik merk dat ik op de 1 of andere manier ook langzaam m'n aantrekkingskracht verlies.
Het is ook zeker niet zo dat hij altijd maar overal heen wil. Hij is zelf echt een huismus, zo omschrijft hij zichzelf. Hij heeft een heel rustig leven, ik een vrij hectisch leven. Misschien zit daar ook een verschil; hij heeft weinig om handen en veel energie als we elkaar zien, ik heb er een drukke week opzitten en behoefte aan rust.

vrijdag 21 januari 2022 om 10:21
Op basis van wat je schrijft over veel vertellen, gesprekken niet onthouden, druk doen maar zeggen wel van alleen zijn te houden, doet hij mij denken aan sommige mensen die ik ken die heel lief en zorgzaam e.d. zijn, maar ook ADHD hebben.
Daar is niets mis mee, maar daar past niet iedere partner bij. Geef om hem, maar geef nog meer om jezelf.
Daar is niets mis mee, maar daar past niet iedere partner bij. Geef om hem, maar geef nog meer om jezelf.

vrijdag 21 januari 2022 om 10:22
Dit zou mij in elk geval totaal leeg zuigen, qua energie.Daraknakat schreef: ↑21-01-2022 09:45Hij praat veel, snel en het gaat denk ik in 75% van de gevallen wel over hem, wat hij meemaakt en wat hij vindt. Heel leuk en spontaan soms, maar ik merk toch ook steeds meer dat we op die momenten niet echt een interactie hebben en ik meer een soort toehoorder ben.
Risico is ook dat je hem uit gaat blokken. Dat hij wel praat, maar jij niet meer luistert.
Jammer hoor. Geen goede match.
vrijdag 21 januari 2022 om 10:33
dan zou ik niet verder met hem gaanDaraknakat schreef: ↑21-01-2022 09:49nee bij andere sociale situaties heb ik dat niet. Ik kan er erg van genieten om met collega's te praten, te lachen. Met vriendinnen, soms ook een weekendje samen. Familie put me over het algemeen ook niet uit. Behalve soms m'n moeder, maar die is dus ook heel druk en praat heel hard
vrijdag 21 januari 2022 om 10:34
Mijn ex was hetzelfde. Ik viel voor zijn vrolijkheid, enthousiasme en drive. Eenmaal samenwonend werd het steeds pittiger na onderzoek bleek hij ADHD te hebben. Dat was het moment dat bij mij het kwartje viel; dit gaat nooit veranderen.
Continue de aandacht opeisen, drukke bewegingen, nooit even stil op de bank kunnen zitten altijd in de weer. Zelfs als ik aangaf even eenswrie te gaan kijken of even iets voor mijzelf te doen kwam hij meermaals (goed bedoeld overigens) de kamer binnen om hele verhalen te vertellen en dan niet kunnen begrijpen dat dat niet echt gewenst was.
Ik heb jaren geleefd op een soort van reserve energie en dat hou je niet vol.
Ik weet nog goed dat ik na onze scheiding in mijn eigen huisje zat en dacht wow wat een rust! Na een weekend alleen voelde ik me serieus als herboren en dat is daarna alleen maar beter geworden.
Continue de aandacht opeisen, drukke bewegingen, nooit even stil op de bank kunnen zitten altijd in de weer. Zelfs als ik aangaf even eenswrie te gaan kijken of even iets voor mijzelf te doen kwam hij meermaals (goed bedoeld overigens) de kamer binnen om hele verhalen te vertellen en dan niet kunnen begrijpen dat dat niet echt gewenst was.
Ik heb jaren geleefd op een soort van reserve energie en dat hou je niet vol.
Ik weet nog goed dat ik na onze scheiding in mijn eigen huisje zat en dacht wow wat een rust! Na een weekend alleen voelde ik me serieus als herboren en dat is daarna alleen maar beter geworden.
vrijdag 21 januari 2022 om 12:26
hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik er ook achter kom dat ik toch ook wel een beetje gerichte aandacht of interesse in mij mis denk ik. Hij is wel echt superlief, zegt heel veel lieve dingen en doet ook lieve dingen zoals bijvoorbeeld even de keuken opruimen of eten maken.
Maar echt interesse in wat mij nou bezighoudt, mis ik soms wel wat denk ik. Maar misschien ben ik daar dan weer overdreven in, in dat ik heel graag wil weten wat mensen interesseert en wie ze zijn.
Een stom voorbeeld bijvoorbeeld. Ik speel viool. Al sinds jong af aan en heb daarmee ook cd's opgenomen, ik treedt ook op etc. Het is dus een soort betaalde hobby van mij. Hij is al tientallen keren bij me geweest, raakt die viool dan ook aan en kijkt ernaar. Maar stelt er niet vragen over of vraagt ook niet of ik eens iets wil laten horen.
Als hij bv een hobby of interesse zou hebben zou ik er over vragen, vragen of hij een keer iets wil laten horen etc. Mijn exen vroegen al vrij snel van 'goh wat leuk! vind je t leuk om iets voor me te spelen?'
Het is misschien een stom voorbeeld, maar dit omschrijft wel een beetje wat ik mis.
Maar echt interesse in wat mij nou bezighoudt, mis ik soms wel wat denk ik. Maar misschien ben ik daar dan weer overdreven in, in dat ik heel graag wil weten wat mensen interesseert en wie ze zijn.
Een stom voorbeeld bijvoorbeeld. Ik speel viool. Al sinds jong af aan en heb daarmee ook cd's opgenomen, ik treedt ook op etc. Het is dus een soort betaalde hobby van mij. Hij is al tientallen keren bij me geweest, raakt die viool dan ook aan en kijkt ernaar. Maar stelt er niet vragen over of vraagt ook niet of ik eens iets wil laten horen.
Als hij bv een hobby of interesse zou hebben zou ik er over vragen, vragen of hij een keer iets wil laten horen etc. Mijn exen vroegen al vrij snel van 'goh wat leuk! vind je t leuk om iets voor me te spelen?'
Het is misschien een stom voorbeeld, maar dit omschrijft wel een beetje wat ik mis.
vrijdag 21 januari 2022 om 12:47
Zou het zo kunnen zijn dat deze man eigenlijk alleen maar publiek en applaus wil voor zijn eigen (herhalende) verhalen en voor de 'lieve dingen' die hij doet? Als hij aan het begin van jullie relatie al zo weinig interesse kan opbrengen voor jou, dan vrees ik dat het op de langere termijn niet veel beter wordt. En jij alleen nog maar meer moe. Sterkte!
vrijdag 21 januari 2022 om 12:58
Dat zou kunnen, net als Thalas ook noemt. Het voelt soms wel zo? Hij komt ook uit de entertainmentwereld, treedt veel op.Baukelien schreef: ↑21-01-2022 12:47Zou het zo kunnen zijn dat deze man eigenlijk alleen maar publiek en applaus wil voor zijn eigen (herhalende) verhalen en voor de 'lieve dingen' die hij doet? Als hij aan het begin van jullie relatie al zo weinig interesse kan opbrengen voor jou, dan vrees ik dat het op de langere termijn niet veel beter wordt. En jij alleen nog maar meer moe. Sterkte!
Ik merk echter dat ik aan mezelf en mijn eigen gevoel blijf twijfelen. Ik vindt het ergens ook zo zielig; hij is spontaan, enthousiast, lief, doet erg zijn best. Ik denk dat zijn lieve gedrag ook wel oprecht is, is omdat hij om me geeft. En ik ben alleen maar aan het afhaken.. Ik snap weinig van mezelf eigenlijk momenteel
vrijdag 21 januari 2022 om 13:12
Ik herken dit zeker. Ooit was ik verliefd op een man en alles was fantastisch. We hadden zo ontzettend veel lol dat ik spierpijn had in mijn buik. Elke keer dat ik hem zag was als een avontuur, er gebeurde altijd iets onverwachts of spannends. Maar wat putte het me uit. Ik moest een paar dagen bijkomen van elke ontmoeting.
Uiteindelijk ben ik geen serieuze relatie met hem aangegaan, omdat ik niet inzag hoe ik ooit met hem samen zou kunnen wonen, of meerdere dagen met hem zou kunnen doorbrengen.
Uiteindelijk ben ik geen serieuze relatie met hem aangegaan, omdat ik niet inzag hoe ik ooit met hem samen zou kunnen wonen, of meerdere dagen met hem zou kunnen doorbrengen.
vrijdag 21 januari 2022 om 13:17
Eten maken en de keuken opruimen zijn geen lieve dingen, maar normale dingen die erbij horen als je een eigen huishouden runt.Daraknakat schreef: ↑21-01-2022 12:26hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik er ook achter kom dat ik toch ook wel een beetje gerichte aandacht of interesse in mij mis denk ik. Hij is wel echt superlief, zegt heel veel lieve dingen en doet ook lieve dingen zoals bijvoorbeeld even de keuken opruimen of eten maken.
De rest van je verhaal zou ik echt een afknapper vinden. Wederzijdse interesse is echt nodig om elkaar beter te leren kennen. Als iemand niet oprecht geïnteresseerd is, dan kun je toch niks opbouwen?
Ik kijk wel eens van die datingprogramma's en het valt me vaker op dat mannen dit doen. De vrouw stelt veel vragen en doet haar best een leuk gesprek op gang te houden. De man geeft antwoord, zit achterover en er komt niks terug. Zo onaantrekkelijk.
vrijdag 21 januari 2022 om 13:20
Een man krijgt van mij geen extra punten als hij vraagt of ik een stuk muziek voor hem speel. Ik zou het zelfs een beetje raar vinden om dat te doen.Daraknakat schreef: ↑21-01-2022 12:26.Een stom voorbeeld bijvoorbeeld. Ik speel viool. Al sinds jong af aan en heb daarmee ook cd's opgenomen, ik treedt ook op etc. Het is dus een soort betaalde hobby van mij. Hij is al tientallen keren bij me geweest, raakt die viool dan ook aan en kijkt ernaar. Maar stelt er niet vragen over of vraagt ook niet of ik eens iets wil laten horen.
vrijdag 21 januari 2022 om 13:20
OeiiDaraknakat schreef: ↑21-01-2022 12:58Dat zou kunnen, net als Thalas ook noemt. Het voelt soms wel zo? Hij komt ook uit de entertainmentwereld, treedt veel op.
Ik merk echter dat ik aan mezelf en mijn eigen gevoel blijf twijfelen. Ik vindt het ergens ook zo zielig; hij is spontaan, enthousiast, lief, doet erg zijn best. Ik denk dat zijn lieve gedrag ook wel oprecht is, is omdat hij om me geeft. En ik ben alleen maar aan het afhaken.. Ik snap weinig van mezelf eigenlijk momenteel

vrijdag 21 januari 2022 om 13:27
Mijn ex was 24/7 aanwezig.
Al mijn energie ging naar hem, onbewust destijds.
Ook al lagen we in bed, dan nog voelde ik zijn energie door mij heen gieren.
Ik was op en kon niet meer.
Had geen ruimte voor mijzelf, kon mijzelf niet begrenzen, was alleen maar bezig hem te begrenzen.
Als ik aangaf even ruimte voor mijzelf te willen en mij terugtrok in de slaapkamer met boek, stormde hij net zo hard de slaapkamer in, met zijn verhaal.
Het zijn zoveel triggers geweest, dat ik er niet meer mee kon dealen.
Hij is ex..en niet voor niks.
Had geen ruimte voor mijzelf, kon mijzelf niet begrenzen, was alleen maar bezig hem te begrenzen.
Als ik aangaf even ruimte voor mijzelf te willen en mij terugtrok in de slaapkamer met boek, stormde hij net zo hard de slaapkamer in, met zijn verhaal.
vrijdag 21 januari 2022 om 13:33
wat heftig, ZO herkenbaar, zijn energie die je door je heen voelt gieren.twixx schreef: ↑21-01-2022 13:27Mijn ex was 24/7 aanwezig.
Ik vraag mij dan ook af soms; ben ik dan gewoon te gevoelig? Stel ik me aan?
maar ik ben hier nooit zo tegen aan gelopen. Altijd alles in balans gehad. En ja; ik heb een druk, leuk leven. Maar sinds wij iets hebben ben ik langzaam uitgeput aan het raken.
vrijdag 21 januari 2022 om 13:46
Daraknakat schreef: ↑21-01-2022 12:58Dat zou kunnen, net als Thalas ook noemt. Het voelt soms wel zo? Hij komt ook uit de entertainmentwereld, treedt veel op.
Dan zou ik gaan trouwen en minstens 4 kinderen van hem krijgen. Wat gek argument? Je voelt je moe, zelfs uitgeput van hem. Waarom doorgaan? Omdat het zielig is en hij zo zijn best doet?