Goede vervanger voor Photoshop gezocht.

28-01-2022 20:22 14 berichten
Jaren Photoshop gebruikt tijdens mijn opleiding en thuis maar na een paar jaar over gestapt op GIMP omdat ik Photoshop toch echt te duur vond.

Ik heb nooit kunnen wennen aan GIMP en ik mis het 'Photoshoppen' wel maar ik vind het nog steeds veel te duur om als amateur/hobbyist een licentie te kopen. Heeft iemand misschien tips voor een goede vervanger? Waar je ongeveer het zelfde mee kan als Photoshop maar niet zo duur is, liefst gewoon een eenmalige uitgave. Het hoeft dus niet perse gratis maar wel goedkoper dan Photoshop zelf. En het moet op een Mac kunnen.

Als iemand tips heeft dan hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet perse een programma op je computer wil hebben, deze site is ongeveer een 1 op 1 kopie van Photoshop: https://www.photopea.com/
Ik gebruik Luminar, is niet al te duur en makkelijk in gebruik. Volgens mij heeft het niet zoveel mogelijkheden als Photoshop maar ik ben ook geen voorstander om foto’s teveel te fotoshoppen.
Affinity photo
Photoshop CS2 kun je volgens mij gratis downloaden en gebruiken. Héle oude versie, maar de basics zitten er wel in.
.
Lightroom vind ik heel fijn
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
28-01-2022 20:35
Lightroom vind ik heel fijn
Maar LR is echt wezenlijk anders dan PS. Wat in LR kan, kan meestal ook wel in PS. Andersom niet.
Photoshop elements heb ik. Volgens mij uitgebreid genoeg en geen abonnement nodig.
Denk niet dat ik het hier mag delen maar zoek op Pepper even op Photoshop voor een oplossing.
Woll*Stone schreef:
28-01-2022 20:26
Affinity photo
Deze!
Mijn vriend gebruikt ook Affinity Photo.
Heeft er wel een cursus bij gedaan om het onder de knie te krijgen.
metallover wijzigde dit bericht op 28-01-2022 21:15
77.05% gewijzigd
Affinity. Ik heb mijn abo op Photoshop voor mijn iPad omgeruild voor Affinity. Bevalt prima.
Ik zal alle suggesties eens bekijken, bedankt.
https://www.actievandedag.nl/actie-aanb ... licentie-3

Ik heb photoshop hier gekocht. Eenmalige licentie, dus je kunt niet updaten, maar volkomen legaal en voor €39 niet duur. Ik heb hem al meer dan een jaar en werkt perfect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven