Mannen op Tinder arrogant/onbeschoft?
zaterdag 5 februari 2022 om 21:31
Hoi allemaal,
ik ben heel benieuwd of jullie het volgende herkennen, of althans; of de daters onder ons dit herkennen.
het lijkt of ik, sinds ik op Tinder date met mannen zo tussen de 35-45 jaar, deze mannen veel onbeschofter zijn dan toen ik een paar jaar geleden met wat jongere mannen date en ook alsof deze mannen veel onbeschofter of veeleisender zijn dan mannen die ik op een andere manier tegenkom.
Voorbeeld; 3 mannen keken tijdens de eerste date uitgebreid naar andere vrouwen die voorbij kwamen, terwijl ze echter wel tegen mij zeiden dat ik er prachtig of mooi uitzag. Maar toch konden ze tijdens de date hun ogen niet in hun zak houden.
Daarnaast merk ik ook vaak dat de mannen met wie ik via Tinder date, amper moeite steken in het leren kennen van mij of het bedenken of initiëren van volgende of leuke dates.
Ook heb ik al een paar keer na 2 korte dates te horen gekregen 'voel geen klik' 'voel geen vlam' terwijl ze me wel superleuk qua uiterlijk en innerlijk zeggen te vinden. Kun je na 1 of 2 dates al een vlam verwachten? Het lijkt of de lat heel hoog ligt en dat het alleen goed voor ze is als er meteen enorme chemie is.
mannen die ik op andere manieren leer kennen zijn vaak veel liever, hebben echt aandacht voor de date, doen moeite om in contact te blijven en willen vaak voor een relatie gaan.
Wat zal dit zijn? voelt het voor tinderende mannen alsof er veel vissen in de vijver zwemmen en zijn ze daardoor kritischer? Of zijn hun intenties veelal toch anders (casual) dan mannen die je in real life ontmoet? Of doe ik zelf onbewust iets wat die mannen niet aanspreekt? Of is het de leeftijdsklasse van de mannen, waardoor ze oud genoeg zijn om te weten wat ze willen en daardoor kritischer zijn als je niet aan dat plaatje voldoet? tot nu toe heb ik via Tinder weinig succes sinds de 'laatste' ronde, terwijl het pakweg 4 jaar geleden regelmatig tot een korte relatie leidde. Nu lukt het juist via de andere routes vaak beter om leuke mannen te ontmoeten. Ik merk echter wel dat ik aan mezelf ga twijfelen. Ben ik niet leuk genoeg (meer)? Doe ik iets verkeerd? Als ik dan zie hoe fijne en leuke klik ik bv met collega's wel kan hebben, of als ik bv wel complimenten van mannen buiten Tinder krijg zakt die twijfel wel weer. Ik ben ook nooit echt onzeker over mezelf geweest en heb een gezond gevoel van eigenwaarde, maar het wordt door Tinder soms wel aangetast.
Ik ben vooral benieuwd of dit herkenbaar is voor jullie. Of wellicht swipe ik net de verkeerde mannen
.
ik ben heel benieuwd of jullie het volgende herkennen, of althans; of de daters onder ons dit herkennen.
het lijkt of ik, sinds ik op Tinder date met mannen zo tussen de 35-45 jaar, deze mannen veel onbeschofter zijn dan toen ik een paar jaar geleden met wat jongere mannen date en ook alsof deze mannen veel onbeschofter of veeleisender zijn dan mannen die ik op een andere manier tegenkom.
Voorbeeld; 3 mannen keken tijdens de eerste date uitgebreid naar andere vrouwen die voorbij kwamen, terwijl ze echter wel tegen mij zeiden dat ik er prachtig of mooi uitzag. Maar toch konden ze tijdens de date hun ogen niet in hun zak houden.
Daarnaast merk ik ook vaak dat de mannen met wie ik via Tinder date, amper moeite steken in het leren kennen van mij of het bedenken of initiëren van volgende of leuke dates.
Ook heb ik al een paar keer na 2 korte dates te horen gekregen 'voel geen klik' 'voel geen vlam' terwijl ze me wel superleuk qua uiterlijk en innerlijk zeggen te vinden. Kun je na 1 of 2 dates al een vlam verwachten? Het lijkt of de lat heel hoog ligt en dat het alleen goed voor ze is als er meteen enorme chemie is.
mannen die ik op andere manieren leer kennen zijn vaak veel liever, hebben echt aandacht voor de date, doen moeite om in contact te blijven en willen vaak voor een relatie gaan.
Wat zal dit zijn? voelt het voor tinderende mannen alsof er veel vissen in de vijver zwemmen en zijn ze daardoor kritischer? Of zijn hun intenties veelal toch anders (casual) dan mannen die je in real life ontmoet? Of doe ik zelf onbewust iets wat die mannen niet aanspreekt? Of is het de leeftijdsklasse van de mannen, waardoor ze oud genoeg zijn om te weten wat ze willen en daardoor kritischer zijn als je niet aan dat plaatje voldoet? tot nu toe heb ik via Tinder weinig succes sinds de 'laatste' ronde, terwijl het pakweg 4 jaar geleden regelmatig tot een korte relatie leidde. Nu lukt het juist via de andere routes vaak beter om leuke mannen te ontmoeten. Ik merk echter wel dat ik aan mezelf ga twijfelen. Ben ik niet leuk genoeg (meer)? Doe ik iets verkeerd? Als ik dan zie hoe fijne en leuke klik ik bv met collega's wel kan hebben, of als ik bv wel complimenten van mannen buiten Tinder krijg zakt die twijfel wel weer. Ik ben ook nooit echt onzeker over mezelf geweest en heb een gezond gevoel van eigenwaarde, maar het wordt door Tinder soms wel aangetast.
Ik ben vooral benieuwd of dit herkenbaar is voor jullie. Of wellicht swipe ik net de verkeerde mannen

lindasnelle wijzigde dit bericht op 05-02-2022 21:36
11.29% gewijzigd
zaterdag 5 februari 2022 om 23:50
zaterdag 5 februari 2022 om 23:55
Probeer even te nuanceren ajb? Ik heb het niet over alle mensen, maar over het grootste deel vd gebruikers van een bepaalde datingsite. Daar zit over het algemeen echt geen lekker volk. En dat weten er meerderen.
Iig ik heb mijn post aangepast en zal voortaan 2 keer nadenken voordat ik zo’n uitspraak doe.
zondag 6 februari 2022 om 00:03
zondag 6 februari 2022 om 00:03
Dat je het niet over alle mensen hebt is wel duidelijk ja. En dat nuanceren is ook wel eens klaar, behandel mensen zoals je zelf behandeld wil worden, er is al genoeg haat. Je hebt het over mensen die net als jij familie of vrienden hebben. Dat jij ze niet mag wil niet zeggen dat ze niks waard zijn.Saivash schreef: ↑05-02-2022 23:55Probeer even te nuanceren ajb? Ik heb het niet over alle mensen, maar over het grootste deel vd gebruikers van een bepaalde datingsite. Daar zit over het algemeen echt geen lekker volk. En dat weten er meerderen.
Iig ik heb mijn post aangepast en zal voortaan 2 keer nadenken voordat ik zo’n uitspraak doe.
zondag 6 februari 2022 om 00:08
Ik heb een jaar of 4 een leuke tijd door Tinder gehad. Ook rotte appels ertussen uiteraard, maar dat is inherent aan het mens zijn.
Uiteindelijk heb ik zelfs mijn (huidige) echtgenoot (toen 35 jaar) naar rechts geswiped. Beide geen interesse in iets serieus. Maar dat werd het toch, en nu draag ik zelfs zijn achternaam.
Uiteindelijk heb ik zelfs mijn (huidige) echtgenoot (toen 35 jaar) naar rechts geswiped. Beide geen interesse in iets serieus. Maar dat werd het toch, en nu draag ik zelfs zijn achternaam.
zondag 6 februari 2022 om 00:25
Interessante uitspraken allemaal, Foux.Foux schreef: ↑06-02-2022 00:03Dat je het niet over alle mensen hebt is wel duidelijk ja. En dat nuanceren is ook wel eens klaar, behandel mensen zoals je zelf behandeld wil worden, er is al genoeg haat. Je hebt het over mensen die net als jij familie of vrienden hebben. Dat jij ze niet mag wil niet zeggen dat ze niks waard zijn.
Ik heb je geloept, en zie tot mijn verbazing dat veel van jouw eigen opmerkingen vrij vergelijkbaar zijn met wat ik zojuist neerpende.
Jij noemt mensen losers, je gunt ze ziektes zegt wel tig keer tegen mensen hier op het forum; “wat praat je dom”.
En tussen al die posts door, heb je het voortdurend op een onaardige en belerende toon over het respect dat ontbreekt bij medeforummers?
Werkelijk, mijn excuses iedereen, voor mijn lelijke opmerking. Nogmaals, voortaan denk ik goed na voordat ik zoiets eruit floep.
Maar Foux en ik zijn nu uitgepraat, lijkt me. Ik laat me niet door iemand op mijn plek zetten, die precies hetzelfde doet.
zondag 6 februari 2022 om 00:33
Dan zal je de verkeerde hebben geloept, ik wens mensen nooit ziektes toe oid. En ik praat zeker niet over mensen met termen die jij gebruikt.Saivash schreef: ↑06-02-2022 00:25Interessante uitspraken allemaal, Foux.
Ik heb je geloept, en zie tot mijn verbazing dat veel van jouw eigen opmerkingen vrij vergelijkbaar zijn met wat ik zojuist neerpende.
Jij noemt mensen losers, je gunt ze ziektes zegt wel tig keer tegen mensen hier op het forum; “wat praat je dom”.
En tussen al die posts door, heb je het voortdurend op een onaardige en belerende toon over het respect dat ontbreekt bij medeforummers?
Werkelijk, mijn excuses iedereen, voor mijn lelijke opmerking. Nogmaals, voortaan denk ik goed na voordat ik zoiets eruit floep.
Maar Foux en ik zijn nu uitgepraat, lijkt me. Ik laat me niet door iemand op mijn plek zetten, die precies hetzelfde doet.
Dat mijn toon jou niet aanstaat mag, ik hoef niet met iedereen vrienden te zijn. Je reageert nu zo op mij omdat je het vervelend vindt dat ik je aanspreek op je taalgebruik en ook dat snap ik.
Het lijkt mij inderdaad beter als we niet meer op elkaar reageren.
zondag 6 februari 2022 om 00:41
De manier waarop vond ik vervelend. En ook het feit dat het van iemand komt die het zelf ook doet.Foux schreef: ↑06-02-2022 00:33Dan zal je de verkeerde hebben geloept, ik wens mensen nooit ziektes toe oid. En ik praat zeker niet over mensen met termen die jij gebruikt.
Dat mijn toon jou niet aanstaat mag, ik hoef niet met iedereen vrienden te zijn. Je reageert nu zo op mij omdat je het vervelend vindt dat ik je aanspreek op je taalgebruik en ook dat snap ik.
Het lijkt mij inderdaad beter als we niet meer op elkaar reageren.
En jezelf nog eens loepen, als je zo ontzettend zeker bent van jouw eigen goedheid, en andermans slechtheid, lijkt me niet verkeerd. Graag gedaan voor de tip

zondag 6 februari 2022 om 00:44
Dan is dat wat jij daar aan hebt getrokken. Tinder is gewoon net als de kroeg, laagdrempelig en voor ieder wat wils en natuurlijk ook wat minder leuke mensen daartussen, want die vind je overal.
zondag 6 februari 2022 om 00:48
En toch door blijven gaan.
Ik kan ongenuanceerd uit de hoek komen ja maar ik wens mensen geen ziektes toe of noem ze afval.
Ik noemde je geen slecht mens, ik ken je niet dus dat oordeel kan ik niet geven.
zondag 6 februari 2022 om 00:50
Ik ben nooit op tinder geweest. Wel meegekeken met anderen, en veel ervaringen gehoord en gelezen.

zondag 6 februari 2022 om 06:09
Heb je er wel eens op gezeten?
Het is net als in de kroeg, er zitten horken bij die op zoek zijn naar seks en gewoon serieuze mannen.
Ik hoor van vriendinnen wel eens dat het aan de mannenkant iets anders is bijvoorbeeld getrouwde mannen.
Ik zie alleen de vrouwen kant en geen slechte ervaringen, een enkele getrouwde vrouw (staat er bij) een enkeling die niet reageert en soms verouderde foto's
zondag 6 februari 2022 om 06:14
Jij zegt het zoals ik het bedoel

Toen ik in de jaren 90 ging stappen waren er ook wat grotere Bar-dancings waar mannen rondliepen met hun trouwring in hun portemonnee (misschien vrouwen ook wel) mannen die wilden scoren, zich vol lieten lopen en vrouwen om seks vroegen.
Het voordeel van zo'n ontmoeting in het uitgaansleven is natuurlijk dat je dan meteen kan beoordelen (of een poging doen) of iemand serieus is dat is het nadeel van online, iemand kan zich grandioos goed voordoen en op de eerste date door het ijs zakken.
zondag 6 februari 2022 om 06:42
zondag 6 februari 2022 om 06:46
Ik vermoed dat je er niet zo succesvol was en daarom zo negatief bent.
Natuurlijk is het een vleeskeuring maar dat is "daten" altijd geweest, kijk naar de ouderwetse dansgelegenheden jaren 50 en daarvoor, meisjes aan de ene kant jongens aan de andere kant elkaar beloeren en dan vragen "wil je met me dansen" en je ziet het nu ook nog bij horecagelegenheden waar eens dansvloer is, een deel danst en de rest staat er omheen te kijken.
Datingsites zijn niet heel anders - het is een digitale horeca gelegenheid - alleen is het iets makkelijker om te liegen en te bedriegen.

zondag 6 februari 2022 om 08:13
Natuurlijk draait Tinder vooral om de foto’s, als je dat niet ligt is het niet de app voor jou.
Maar als je vooral vrouwen treft die sixpacks en dikke salarissen verwachten, dan zit je misschien ook te vissen in een vijver die niet bij je past.
zondag 6 februari 2022 om 08:24
Volgens mij zijn alle datingapps/sites "1 pot nat".. Je moet het gewoon treffen om de juiste tegen te komen, en dat kan net zo goed op Tinder..

zondag 6 februari 2022 om 08:38
Ik merk dat je voor een serieuze relatie je beter kunt aanmelden bij een Parship achtig iets i.p.v. Tinder.
Op Tinder al veel lullo’s van mannen tegengekomen, maar er zullen vast ook veel onaardige vrouwen zijn. Geen idee. Meestal weet ik ze er wel een beetje uit te filteren, inmiddels.
Ook kijk ik tegenwoordig minder naar uiterlijk. Tuurlijk er moet een bepaald iets zijn wat je aantrekkelijk vindt, maar misschien een tip om soms ook wat “door” uiterlijk heen te kijken? Mooi uiterlijk is niet per definitie het startschot van een stabiele/fijne relatie.
Verder merk ik zelf, dat ik mannen van begin 40 veel vriendelijker/toegankelijker vindt dan mannen van pakweg 35. Laatste groep vraagt soms heel specifiek dingen over uiterlijk, gaan snel over op het onderwerp seks etc.
Op Tinder al veel lullo’s van mannen tegengekomen, maar er zullen vast ook veel onaardige vrouwen zijn. Geen idee. Meestal weet ik ze er wel een beetje uit te filteren, inmiddels.
Ook kijk ik tegenwoordig minder naar uiterlijk. Tuurlijk er moet een bepaald iets zijn wat je aantrekkelijk vindt, maar misschien een tip om soms ook wat “door” uiterlijk heen te kijken? Mooi uiterlijk is niet per definitie het startschot van een stabiele/fijne relatie.
Verder merk ik zelf, dat ik mannen van begin 40 veel vriendelijker/toegankelijker vindt dan mannen van pakweg 35. Laatste groep vraagt soms heel specifiek dingen over uiterlijk, gaan snel over op het onderwerp seks etc.
zondag 6 februari 2022 om 09:33
Nou dit dus, Tinder, Paiq, Lexa of Dateplaats, wat mij betreft hetzelfde soort mannen,
Misschien dat het anders is op een site voor 'hoger opgeleiden' of Parship (hmz, die is geloof ik ook voor hoger opgeleiden) maar las net al dat het daar ook is.
Mijn ervaring: geluk hebben en soms iets een kans geven