Als voor 2e kindje gaan niet vanzelf gaat

10-11-2021 20:35 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben bibi. Ik ben benieuwd of er meiden zijn die al een kindje hebben en al enige tijd lopen met de wens voor een broertje of zusje maar dit niet wil lukken.

Ik heb een dochter van 3.5 jaar en zijn al 2 jaar bezig voor een broertje of zusje .
Helaas hebben wij 1.5 jaar geleden een bbz meegemaakt en met tussen pozes vroege miskramen.
We willen nu de stap naar gynaecoloog gaan zetten.
Zijn er meer mamas met ervaringen om die graag mee
zwanger/als-voor-een-tweede-kindje-niet ... #p33756033
bibi30 wijzigde dit bericht op 24-02-2022 12:46
6.53% gewijzigd
Jeetje Bibi ik had zo voor jullie gehoopt dat alles nu duidelijk en goed zou zijn. Nu weer een week wachten, kan me voorstellen dat dit slopend is. Maar je bent in ieder geval zwanger inderdaad, hopelijk volgende week dan eindelijk echt een goed beeld!
Nou pffff.

Vandaag, 14 februari, is de UD van mijn eerste miskraam. Baaldag, dus.

Maar deze tuurstreepjes maken mijn dag wel nét een beetje beter!

https://ibb.co/fxWpx0J
https://ibb.co/MV7qjPb
Oh wat fijn Elyani! Hoeveel dpo zit je nu? Ik zie ze op allebei hoor, gefeliciteerd :)

UD van (2e) miskraam is voor mij volgende week, de dag dat we de 13 weken echo hebben. Helemaal niet over nagedacht eigenlijk, maar wel een beetje gek idee.
Oh wat goed elyani, hopelijk over paar dagen knaltesten. En wel bijzonder dan net vandaag een positieve test.

Wij hadden zondag beetje beladen dag. bleek 2 jaar geleden met 11 weken dat het met 10+4 mis was gegaan. Toen heb ik ook precies op die dag tegen vriend gezegd dat ik idee had niet meer zwanger te zijn. Dat was dus zondag. Nu zijn we die grens over. Hopelijk deze week weer goede echo en dat dat nog laatste stukje vertrouwen geeft.

Gekke dag ook voor jou volgende week bess, maar levert dit keer vast beter nieuws op. Voel je je al wat beter of nog steeds heel misselijk?
Alles kan als jij het laat gebeuren
Wat moeilijk die datums die eraan komen .. heel gek genoeg weet ik alleen nog de bbz uitgerekende datum en de miskraam erna..
De andere heb ik blijkbaar geen eens doorberekend.

Elayani ohh ik gun het je zo! Ik vind de kdv 2 voor 5 altijd wel duidelijkheid geven. Hoeveel dpo zit je ?? Spannend!
Ximun, hoe laat mag je vandaag voor echo?

Elyani, hoe is t bij jou? Alweer getest?
Ja goh vandaag gaat het niet te best… Mijn kruidvat lijkt wat afgenomen, dus ik ben echt helemaal in paniek. De Action lijkt wel een fractie duidelijker en gisteren was de clearblue digitaal nog negatief en vandaag wel positief… maar ja die kruidvat zijn vaak net heel goed in het opsporen van oploop/afloop, dus in mijn hoofd is het alweer klaar. Wat denken jullie?

https://ibb.co/f2KsZQf
https://ibb.co/RDCTLbv
Ik begrijp wat je bedoeld. Wat een onzekerheid weer .
Hoeveel dpo wordt je meestal ongesteld?
Ik ga hard duimen voor je.
Ik ken dit als geen ander heb dit ook 3x zo gehad.
Heb je bij je andere kindje een keizersnede gehad?
Pff elyani, dat is idd niet perse een rustgevende test. Ik heb altijd Kruidvat testen gebruikt. En uiteindelijk moet ie wel gaan oplopen. Maar je bent volgens mij nog best vroeg. T kan zijn dat er net dit keer wat minder hcg in je urine zat. Enige wat je kan doen is afwachten. En evt vragen of je bloed mag prikken, maar ook daarmee heb je niet direct zekerheid. Ook dan moet je eigenlijk nog een keer prikken om stijging te zien.

Pff dit zijn zulke spannende en onzekere dagen.
Ik kan je foto's niet openen, maar wat Sammie zegt: het kan zijn dat de urine nu net wat dunner is dan de vorige. Enige wat je kunt doen is een paar daagjes wachten (tot 14 dpo als je het vol houdt) en nog een keer testen. Dan zou ie echt donkerder moeten zijn. Sterkte, het is zo zenuwslopend!
Ah Elyani wat een onzekerheid :( Hopelijk ben je idd nog aan de te vroege kant en heb je over een paar dagen toch een wat duidelijkere test :hug:

De termijnecho was gelukkig helemaal goed! Kindje was al druk aan het bewegen en zwaaien met de handjes, zo leuk om te zien :heart: Het was nog even spannend of de echo door kon gaan, omdat ik gisteren ineens een positieve coronatest had... Maar gelukkig mochten we toch komen, verloskundige had wat extra beschermende kleding aan en toen kon het gewoon door gaan.

Bibi hoe is het met jou, mogen jullie vrijdag weer voor een echo?
Ximun wat fijn!! Zo’n nieuws zien we graag!!

Ik ga morgen nog wel testen, dan zou er oploop moeten zijn tegenover gisteren. Gek genoeg als ik kijk naar de test van vandaag hoe die was binnen de 10 min, was die wel opgelopen tegen gisteren. Maar opgedroogd dus niet. Echt bizar. Ik hoop morgen op een duidelijke oploop, en dan test ik pas zaterdag of zondag weer. Stressssss.
Ik ga hard voor jullie duimen elayani
Hou je goed aan de aflees tijd dat id t eerlijkste beeld voor jezelf.
Knuffel

Ik mag morgen uit het werk voor echo. Ik heb hem ook echt wel weer nodig merk ik.
Ene moment voelt alles goed andere moment weer niet
Ik hoop zo dat mijn wachten beloond wordt morgen

Ximun wat geweldig nieuws. Fijn dat alles goed was. Genieten nu he
Bibi om welk uur mag je morgen? Ga ik lekker een extra kaarsje branden. Mag nu wel eindelijk eens duidelijk worden voor je, je hebt lang genoeg moeten wachten.

Ik laat zeker morgen ook wat weten van mn test. Ben doodsbang, hoop echt dat hij mij ook duidelijkheid biedt. En dan liefst natuurlijk wel duidelijkheid in de goeie richting van het spectrum :@@:
Meiden wat spannend, ik hoop zo hard met jullie mee!
Fijn dat echo goed was ximun. Ik mag straks ook weer. Pfoe blijft toch elke keer spannend.

Spannend elyani. Ik duim voor je dat test morgen goed duidelijker is.

Nog een dagje ook voor jou bibi. Hopelijk goed nieuws en daarna beetje meer ontspannen.

Bess, hoe gaat t met jou?
Ohhh jeetje. Ik had dus zoals gebruikelijk Action en Kruidvat gedaan. Kruidvat was om te janken… wel nog positief, maar DUIDELIJK minder dan de laatste dagen. Echt slechtste streepje dat ik al gehad heb. Terwijl de Action… die loopt op?! Ik snapte er geen snars van, maar rustig wordt een mens er niet van.
Ik heb dan echt een uurtje later nog een kruidvat getest, en een wereld van verschil!! Ik ben voorlopig echt gewoon zwanger joh :cry: :heart: kan het niet geloven…
Vandaag pas 11 dpo. Dus nog wel een hele weg te gaan. Maar: so far so good!

https://ibb.co/TT6R5Rk
Huh Elyani ik zie in je foto gewoon oploop hoor. Dit is Kruidvat toch? So far so good :)
Ik zie t ook heel duidelijk oplopen. Vertrouwen!!!! En duimen!!!

Hier was alles goed! Zo blij!!! Volgende week nipt.
Ziet er goed uit Elyani, ik duim voor jullie dat het goed blijft gaan!

En Sammie superfijn ook weer een goede echo, wat een opluchting he :) Ik ga maandag ook bloedprikken voor de nipt.
Sammie wat fijn!! Weer een stap verder!!!

En Ximun ook alweer aan de nipt toe, gaat hard hé zeg.
Jaa dat ziet er heel mooi uit elayani. Ik blijf buiten op een plakkerd.

Ik heb nu een loeidrukke werkdag en sjees om 16u naar t zkh half 5 de afspraak hopelijk mag hij.nu rust in de tent brengen.

Spannend zo richting richting de nipt. Ik heb daar morgen gesprek over met de vk .
En maandag bij de vk een echo . Is wel even goed voor me zo vaak nu en t loopt toevallig zo.
Heel veel succes straks Bibi, ik duim voor jullie!
Zo balen . De afspraak kon onverwachts niet doorgaan. Nu mag ik morgen 1515 maar dan bij echoscopiste ipv gynaecoloog.
Nog een nachtje wachtje
he gedsie dat die afspraak ineens verzet is, bibi. Ik duim voor een goede echo morgen!

Elyani, gefeliciteerd! Hopelijk blijven de testen mooi oplopen.

Verder ben ik even het overzicht kwijt van wie welke echo heeft gehad, maar fijn om te lezen dat die in ieder geval goed waren!

Hier verder een baalweek want weer ongesteld geworden :'(.
happiness = reality - expectations

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven