Hoe denken jullie over vreemdgaan?

zondag 20 februari 2022 om 14:02
toffifee schreef: ↑20-02-2022 13:53Ik was vrij jong (ben ik nog steeds) toen ik een relatie kreeg met mijn man. Ik zei altijd dat het over zou zijn. Totdat het na 15 jaar gebeurde. Een collega. Hij biechtte het zelf op, nadat hij de grens over is gegaan met zoenen. Hij dacht dat hij verliefd op haar was.
Had man ook. En hij is er mee aan het werk gegaan. Wij hebben een doorstart gemaakt, collega was ook snel buiten beeld door een nieuwe baan. Ik denk er eigenlijk amper meer aan. Soms als ik dit soort topics lees wel. Ik vertrouw hem ook al heel lang weer100%. Gevaarlijk? Misschien. Ik durf het aan. We zijn nu 9 jaar verder. Het gaat gewoon goed. En het gouden randje zit er wel weer aan hoor. Anders dan hoeft het niet voor mij.
Ik vind wel dat als je de keuze maakt door te gaan, je dit je partner niet moet na blijven dragen. Ik heb het echt wel moeilijk gehad het eerste half jaar, maar daarna is de knop ook omgegaan.
Dat laatste klopt helemaal. Je kunt dan niet met iedere ruzie het vreemdgaan weer uit de kast halen. Als je kiest om door te gaan dan zul je dat ook los moeten laten anders gaat het niet werken.
Fijn dat het bij jullie goedgekomen is! Vertrouwen is idd te herstellen en ook dat gouden randje. Voor minder moet je ook niet willen gaan denk ik.

zondag 20 februari 2022 om 14:05
MrsMorrison schreef: ↑20-02-2022 14:02Dat laatste klopt helemaal. Je kunt dan niet met iedere ruzie het vreemdgaan weer uit de kast halen. Als je kiest om door te gaan dan zul je dat ook los moeten laten anders gaat het niet werken.
Fijn dat het bij jullie goedgekomen is! Vertrouwen is idd te herstellen en ook dat gouden randje. Voor minder moet je ook niet willen gaan denk ik.
Dat gaat natuurlijk wel iets makkelijker als het bij zoenen is gebleven.

zondag 20 februari 2022 om 14:07
Bij mij ging het vreemdgaan door terwijl wij in therapie waren om met het eerdere vreemdgaan om te gaan. En ik had niks door. Gewoon helemaal niks.
Ik denk soms ook wel eens of ik ooit een nieuwe relatie wil. En ergens wil ik dat wel.
Maar ik weet moet of ik ooit iemand in een relatie echt kan vertrouwen
Ik denk soms ook wel eens of ik ooit een nieuwe relatie wil. En ergens wil ik dat wel.
Maar ik weet moet of ik ooit iemand in een relatie echt kan vertrouwen
zondag 20 februari 2022 om 14:08

zondag 20 februari 2022 om 14:16
Klopt maar evenzogoed wel waar. In ons geval was het meer dan alleen zoenen en we hebben ook besloten door te gaan. Dat hoofstuk is afgesloten nu en het komt niet meer ter sprake. Dat zou ik ook erg oneerlijk vinden want dat doe je ook niet met andere onderwerpen waar je in het verleden problemen mee hebt gehad.

zondag 20 februari 2022 om 14:26
MrsMorrison schreef: ↑20-02-2022 14:16Klopt maar evenzogoed wel waar. In ons geval was het meer dan alleen zoenen en we hebben ook besloten door te gaan. Dat hoofstuk is afgesloten nu en het komt niet meer ter sprake. Dat zou ik ook erg oneerlijk vinden want dat doe je ook niet met andere onderwerpen waar je in het verleden problemen mee hebt gehad.
Ik heb dat dus niet want zoals iemand hierboven al schreef: ik wil geen relatie waar ik zó hard aan moet werken. Dan ben ik liever alleen. Een relatie moet voor mij een leuke toevoeging zijn. Niet hard werken.

zondag 20 februari 2022 om 14:28
En dat mag ook. Zoals ik zei er is geen juiste of foute keuze hier wanneer je daar zelf 100% achter staat en deze ook neemt zonder de druk van buitenaf. Kan nu wel zeggen dat het niet meer hard werken is hoor. Ik vind dat we er sterker uitgekomen zijn.
zondag 20 februari 2022 om 14:37
Ik heb zelf bedrogen in een prille relatie, daarna wel meteen gemeld. Ik ben zelf bedrogen in een langere relatie waarin we samen een gezin hadden. Dat kon ik toen totaal niet begrijpen, wel voor gekozen om door te gaan en om na de herstelperiode zeg maar nooit meer achterom te kijken. Ik denk dat het een van de grootste accomplishments van mijn leven was maar achteraf heel erg blij mee.MrsMorrison schreef: ↑20-02-2022 14:16Klopt maar evenzogoed wel waar. In ons geval was het meer dan alleen zoenen en we hebben ook besloten door te gaan. Dat hoofstuk is afgesloten nu en het komt niet meer ter sprake. Dat zou ik ook erg oneerlijk vinden want dat doe je ook niet met andere onderwerpen waar je in het verleden problemen mee hebt gehad.
Jaren later begrijp ik nu heeeeeeel goed waarom hij vreemd ging. En ja, theoretisch gezien had hij zijn onvrede op tafel kunnen leggen maar die had ik er toen zo vanaf geveegd. Ik was nogal dominant en ongevoelig op dat moment in mijn leven......
zondag 20 februari 2022 om 15:03
Vreemdgaan = einde relatie. Het meest pijnlijke is het vetrouwen dat geschaad is, heb het meegemaakt na een relatie van 28 jaar en drie kinderen. Ex leefde al een tijdje een dubbelleven. Wees dan wel zo eerlijk en ga netjes weg als je iets met de verliefde gevoelens voor een ander wil doen. Hoop het niet nog een keer mee te maken met nieuwe relatie. Ik zou er niet over heen kunnen stappen denk ik, maar goed ieder zijn eigen idee en eigen weg in dit soort zaken
zondag 20 februari 2022 om 15:17
Is dat zo? Want hij dacht dat hij verliefd was. Dat was wat ik zo erg vond. Beetje plat gezegd, liever een keer sex met een wildvreemde dan gevoelens ontwikkelen voor een ander, twijfelen aan onze relatie en zoenen.
zondag 20 februari 2022 om 15:26
Dat vind ik zo'n dooddoener. En dat staat los van mijn keuze om door te gaan hoor. Een relatie is misschien niet hard werken als je leven altijd over rozen gaat. Als je te maken krijgt met overlijden van een kind, een kind dat zwaar lichamelijk beperkt is, intensieve mantelzorg voor een dierbare, ziekte van de partner, weet ik veel wat, dan zal je soms merken dat ook een relatie die tot dan toe altijd makkelijk ging, niet altijd van een leien dakje gaat. Omdat je moe bent, omdat je energie naar andere dingen moet.
Mijn kind lag ooit drie maanden in het ziekenhuis, waarvan twee weken op de IC. Er moest gewerkt worden, er waren zorgen, we zagen elkaar amper want er was nog een kind. De één zat thuis, de ander in het ziekenhuis. Wij zijn er doorheen gekomen toen hoor, het ging pas enkele jaren daarna mis. Maar ik begrijp wel heel goed dat mensen elkaar kwijt kunnen raken in langdurige stressvolle situaties waarin veel van je gevraagd wordt, dan ben je niet bezig met de leuke toevoeging van een relatie, maar met overleven van de situatie. En het liefst met partner.
zondag 20 februari 2022 om 15:29
Ik kan je garanderen dat hij uiteindelijk weer zal terugvallen in zijn oude gedrag.Verena11 schreef: ↑20-02-2022 09:16Ik ben er net een paar maanden achter dat ik altijd bedrogen ben (man blijkt obsessieve hoerenloper, ook al voor mijn tijd) en ik weet nu dat ik er nog niet uit ben. Ik wil dat hij zijn fuckedup gedrag uitpluist en oplost, voor onze kinderen, zichzelf en misschien ook voor mij. Ik weet niet wat er nog mogelijk is, maar het was in elk geval niet meteen einde verhaal voor mij. Mijn theoretische oordeel en handelen zijn veel harder gebleken dan wat het werkelijk was. Ik weet nog niet of ik hier overheen kan komen, maar ik lijk vooralsnog wel bereid het te proberen. Voorwaarde is wel een transformatie bij mijn man, geen seksverslaving meer en eerlijkheid als hoogste goed. Die transformatie lijkt voorzichtig gaande. Ik wacht af en zorg ondertussen goed voor mezelf en mijn kinderen.
Natuurlijk wil hij niet scheiden en alles proberen en goed z'n best doen. Het is een kwestie van tijd.
Maar ik begrijp heel goed waarom je niet gelijk de handdoek in de ring gooit. Liefde is niet zomaar weg.
Ja en?

zondag 20 februari 2022 om 15:37
toffifee schreef: ↑20-02-2022 15:26Dat vind ik zo'n dooddoener. En dat staat los van mijn keuze om door te gaan hoor. Een relatie is misschien niet hard werken als je leven altijd over rozen gaat. Als je te maken krijgt met overlijden van een kind, een kind dat zwaar lichamelijk beperkt is, intensieve mantelzorg voor een dierbare, ziekte van de partner, weet ik veel wat, dan zal je soms merken dat ook een relatie die tot dan toe altijd makkelijk ging, niet altijd van een leien dakje gaat. Omdat je moe bent, omdat je energie naar andere dingen moet.
Mijn kind lag ooit drie maanden in het ziekenhuis, waarvan twee weken op de IC. Er moest gewerkt worden, er waren zorgen, we zagen elkaar amper want er was nog een kind. De één zat thuis, de ander in het ziekenhuis. Wij zijn er doorheen gekomen toen hoor, het ging pas enkele jaren daarna mis. Maar ik begrijp wel heel goed dat mensen elkaar kwijt kunnen raken in langdurige stressvolle situaties waarin veel van je gevraagd wordt, dan ben je niet bezig met de leuke toevoeging van een relatie, maar met overleven van de situatie. En het liefst met partner.
Ik benader dat dus van de andere kant: JUIST omdat het leven zo hard werken is wil ik niet ook nog hard moeten werken aan een relatie. Dan ben je al aan het knokken om je hoofd boven water te houden met alle ellende die er op je afkomt en dan gaat zo'n lamlul (m/v) ook nog eens vreemd. Rot maar op dan hoor, dan doe ik het wel alleen.
Het leven is veel te zwaar om ook nog zo'n dood gewicht mee te moeten zeulen. Ik heb dat één keer gedaan, ik doe het nooit meer.

zondag 20 februari 2022 om 15:47
RikM schreef: ↑20-02-2022 15:37Ik benader dat dus van de andere kant: JUIST omdat het leven zo hard werken is wil ik niet ook nog hard moeten werken aan een relatie. Dan ben je al aan het knokken om je hoofd boven water te houden met alle ellende die er op je afkomt en dan gaat zo'n lamlul (m/v) ook nog eens vreemd. Rot maar op dan hoor, dan doe ik het wel alleen.
Het leven is veel te zwaar om ook nog zo'n dood gewicht mee te moeten zeulen. Ik heb dat één keer gedaan, ik doe het nooit meer.
Je hebt groot gelijk.
Alleen zijn is lang niet zo erg als in een relatie zitten met iemand die je niet kan vertrouwen/je vertrouwen heeft beschadigd.

zondag 20 februari 2022 om 15:59
snoopylynn schreef: ↑20-02-2022 15:29Ik kan je garanderen dat hij uiteindelijk weer zal terugvallen in zijn oude gedrag.
Natuurlijk wil hij niet scheiden en alles proberen en goed z'n best doen. Het is een kwestie van tijd.
Maar ik begrijp heel goed waarom je niet gelijk de handdoek in de ring gooit. Liefde is niet zomaar weg.
Ik begrijp dat dus echt niet. Ik kan me er geen voorstelling van maken hoe ik verder zou moeten gaan met iemand die me een keer bedrogen heeft..laat staan iemand die al decennia lang naar de hoeren gaat en alles bij elkaar liegt en bedriegt.
Ik kan me echt niet voorstellen dat ik ook nog maar een greintje liefde zou kunnen voelen voor zo'n persoon.
zondag 20 februari 2022 om 16:18
Juist omdat het gevoel van liefde niet met een knopje uitgezet kan worden helaas is het zo moeilijk, het vertrouwen is weg, de onmacht en ongeloof, het verdriet en de boosheid groot maar de gevoelens ook nog, heeft veel tijd nodig om echt knopen door te hakken en afstand te nemen.Birdie schreef: ↑20-02-2022 15:59Ik begrijp dat dus echt niet. Ik kan me er geen voorstelling van maken hoe ik verder zou moeten gaan met iemand die me een keer bedrogen heeft..laat staan iemand die al decennia lang naar de hoeren gaat en alles bij elkaar liegt en bedriegt.
Ik kan me echt niet voorstellen dat ik ook nog maar een greintje liefde zou kunnen voelen voor zo'n persoon.

zondag 20 februari 2022 om 16:22
Helemaal mee eens.DontYouHatePants schreef: ↑20-02-2022 15:47Je hebt groot gelijk.
Alleen zijn is lang niet zo erg als in een relatie zitten met iemand die je niet kan vertrouwen/je vertrouwen heeft beschadigd.
zondag 20 februari 2022 om 16:33
Oké, dan denken wij daar gewoon anders over. Ik heb er geen spijt van dat ik door ben gegaan.RikM schreef: ↑20-02-2022 15:37Ik benader dat dus van de andere kant: JUIST omdat het leven zo hard werken is wil ik niet ook nog hard moeten werken aan een relatie. Dan ben je al aan het knokken om je hoofd boven water te houden met alle ellende die er op je afkomt en dan gaat zo'n lamlul (m/v) ook nog eens vreemd. Rot maar op dan hoor, dan doe ik het wel alleen.
zondag 20 februari 2022 om 16:40
Tenzij jij een werkende glazen bol hebt kun je niets garanderen. Jij denkt dat hij weer terug zal vallen en misschien kun je dat prima onderbouwen, maar tenzij jij de partner van verena bent en weet dat je van plan bent om het weer te gaan doen is het best aanmatigend om zulke garanties te willen geven.snoopylynn schreef: ↑20-02-2022 15:29Ik kan je garanderen dat hij uiteindelijk weer zal terugvallen in zijn oude gedrag.

zondag 20 februari 2022 om 16:48
kes49240 schreef: ↑20-02-2022 16:18Juist omdat het gevoel van liefde niet met een knopje uitgezet kan worden helaas is het zo moeilijk, het vertrouwen is weg, de onmacht en ongeloof, het verdriet en de boosheid groot maar de gevoelens ook nog, heeft veel tijd nodig om echt knopen door te hakken en afstand te nemen.
Bij jou misschien. Bij mij zou de deur direct dicht zitten.
zondag 20 februari 2022 om 16:50
Precies.aikidoka schreef: ↑20-02-2022 16:40Tenzij jij een werkende glazen bol hebt kun je niets garanderen. Jij denkt dat hij weer terug zal vallen en misschien kun je dat prima onderbouwen, maar tenzij jij de partner van verena bent en weet dat je van plan bent om het weer te gaan doen is het best aanmatigend om zulke garanties te willen geven.

zondag 20 februari 2022 om 16:53
Nou, sommige behaalde resultaten geven wél garanties voor de toekomst.aikidoka schreef: ↑20-02-2022 16:40Tenzij jij een werkende glazen bol hebt kun je niets garanderen. Jij denkt dat hij weer terug zal vallen en misschien kun je dat prima onderbouwen, maar tenzij jij de partner van verena bent en weet dat je van plan bent om het weer te gaan doen is het best aanmatigend om zulke garanties te willen geven.
zondag 20 februari 2022 om 16:57
Als je relatie hard werken is door omstandigheden die door overmacht komen, zoals de gezondheid van je kind, dan is het dat denk ik echt wel waard, kan het je relatie ook zelfs sterker en beter maken, je zet samen de schouders eronder.
Het is toch wel heel anders als je heel hard aan je relatie moet werken door het gedrag van je partner. Daar zou ik niet zoveel geduld mee hebben.
Hoewel het ook weer sterk zou afhangen van de omstandigheden.
Het is toch wel heel anders als je heel hard aan je relatie moet werken door het gedrag van je partner. Daar zou ik niet zoveel geduld mee hebben.
Hoewel het ook weer sterk zou afhangen van de omstandigheden.

zondag 20 februari 2022 om 17:26