Man weigert douche droog te maken

13-03-2022 10:43 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
Is dit dan voor het eerst in zijn leven dat hij een douche heeft?
Mijn man wil ook dat ik de douche droog trek na gebruik maar ik heb er geen zin in.
1 x per week maak ik hem schoon en klaar.
Ik doe eens in de maand (ofzo, net als het me opvalt) een rondje met de antikalk en als het nodig is wat antischimmelspray.

Dan ruikt de badkamer of je in een binnenzwembad bent :proud:
mafalda schreef:
13-03-2022 11:03
Mijn man wil ook dat ik de douche droog trek na gebruik maar ik heb er geen zin in.
1 x per week maak ik hem schoon en klaar.
Maar wat als je man de schoonmaker van de douche is?
Gewoon omdat zondag is en ik nog even tijd heb...wat maakt hij allemaal schoon in huis?
Gisselle schreef:
13-03-2022 11:00
Ik denk dat je hem dit topic moet laten lezen. Het is gewoon heel normaal om na het douchen even met een trekker over de wanden te gaan, en het daarna nog even na te drogen, kost een minuut, maar scheelt heel veel kalk- en schimmel ellende. Ik ken eigenlijk niemand die dit niet doet.
Ik was het van huis uit niet gewend, heb het daarna nooit gedaan en doe het ook niet in mijn eigen huis. Alleen de kraan maak ik droog. Bij mijn vriend een trekkertje over de nepglazen wand en de vloer. Gelukkig hoeven de tegels niet.
Attraverso schreef:
13-03-2022 11:02
:rofl: nou, zo een drama zeg: je douche niet droogtrekken :)
Er zijn meer mensen die dit nooit doen, hoe kunnen ze zo leven XD
kers wijzigde dit bericht op 13-03-2022 11:06
1.59% gewijzigd
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Wat een natte dweil zeg!
Saartjepoes2 schreef:
13-03-2022 10:59
Neem een waterontkalker. Zelfde effect iedereen blij.
Juist, ik vind de douche drogen ook onzin, al poets ik 'm wel zelf.
Ik spray de wanden en kraan na het douchen met badkamerreiniger of antikal. Even zijn werk laten doen en daarna koud afspoelen. Alleen de vloer doe ik met een trekkertje.
Bedankt voor de reacties. Ik poets altijd de badkamer uit. We hadden eerst een verouderde badkamer en toen droogden we de douche niet na. Maar toen had ik wekelijks meer werk met het schoonmaken van de douche en ik kreeg de schimmel niet meer weg, want die trok echt in de kitranden. En de kalk van het glas af krijgen lukte ook niet echt geweldig. Heb me toen voorgenomen om hem voortaan wel droog te maken, maar dan moet je inderdaad de hele douche schoonmaken en niet alleen de wand...

Een waterontkalker is volgens mij heel erg duur.
libe wijzigde dit bericht op 13-03-2022 11:12
11.97% gewijzigd
Groetjes!
La_Galette schreef:
13-03-2022 10:47
Pfff als ik dit soort dingen lees weet ik weer waarom ik geen relatie heb, ik zou niet geschikt zijn voor dit soort geneuzel. Iemand die zeurt over het droogmaken van een kraan bedoel ik dan.
:rofl:
Ttroeteltje schreef:
13-03-2022 10:47
Je kunt hem laten weten dat iedereen die ik ken dit doet. Dus dan zeg je……wacht eens even….Ttroeteltje en al haar kennissen doen dit!

Ik ken serieus niemand die geen trekkertje in de douche heeft hangen om dit na gebruik even snel te doen. Je man is een sul.

En anders is de langdurige poetsbeurt inclusief het vele ontkalken voor hem.
Ik ken echt niemand die het wel doet.
libe schreef:
13-03-2022 11:10
Bedankt voor de reacties. Ik poets altijd de badkamer uit. We hadden eerst een verouderde badkamer en toen droogden we de douche niet na. Maar toen had ik wekelijks meer werk met het schoonmaken van de douche en ik kreeg de schimmel niet meer weg, want die trok echt in de kitranden. En de kalk van het glas af krijgen lukte ook niet echt geweldig. Heb me toen voorgenomen om hem voortaan wel droog te maken, maar dan moet je inderdaad de hele douche schoonmaken en niet alleen de wand...
Dan zou ik hem laten kiezen, hij gaat de badkamer poetsen en kalkvrij maken elke zoveel weken of hij gaat trekkeren.
Ik vind het ook teveel werk.
Inmiddels hebben wij een waterontkalker :)
Wij drogen niks na. In de eerste maanden wel de kraan geloof ik. Daarna sloop het eruit. Dan maar iets meer aanslag.
Pikstraf. Werkt altijd.
ik geef mn bek ook maar een douw
LuciFee2022 schreef:
13-03-2022 10:58
Prima, maakt hij vanaf nu de badkamer schoon, lekker hem laten antikalken.

Wat een kind zeg.
Allebei je eigen gelijk willen halen is natuurlijk gewoon een beetje kinderachtig gedrag.
Woon solo, heb kalkarm water en geen of amper schimmel. Heb een spuughekel aan met de trekker over de wanden gaan, het zijn bewegingen die ik kennelijk erg onprettig vind; ben ik net lekker ontspannen in de douche, moet ik me in allerlei bochten wringen terwijl de vloer nat en misschien wel wat glad is.

De vloer trek ik wel vaak even droog, want dat scheelt vocht in mijn huis.

Laat hem de badkamer de komende maanden schoonmaken. Ziet hij zelf wat er vies wordt en kan hij zelf beslissen of hij de trekker gaat gebruiken.
libe schreef:
13-03-2022 11:10

Een waterontkalker is volgens mij heel erg duur.
Met de trekker over de wand scheelt toch niks in de kitranden?

Gewoon zelf doen, dat scheelt al de helft. En dan niet hem de schuld geven als je kitranden na x jaar niet helemaal nieuw zijn.
Birdie schreef:
13-03-2022 11:03
Ik doe eens in de maand (ofzo, net als het me opvalt) een rondje met de antikalk en als het nodig is wat antischimmelspray.

Dan ruikt de badkamer of je in een binnenzwembad bent :proud:
Deed ik ook altijd. Ideaal :rofl:

In onze nieuwe badkamer halen we alleen een trekker over de glazen douchedeur en -wand. Kranen zijn koper en wanden grote marmerlook tegels dus ik zie geen kalk.

Maar als hij het vertikt en je krijgt 1 grote kalkbende dan zou ik het hem idd laten schoonmaken.
Dan kan hij vanaf nu mooi die douche schoonmaken. Wat een idioot gedoe zeg.
Life is short. Eat dessert first.
Ik doe het ook nooit, als het niet nat mocht worden had het niet in een badkamer moeten staan, is mijn devies.

In jouw geval zou ik een schoonmaakklusje ruilen. Hij vanaf nu de badkamer, jij stofzuigen ofzo.
Mijn vriend doet dit ook niet helaas. Het is gelukkig niet belangrijk genoeg om ruzie over te maken. Hij is geen opvoedproject.
Attraverso schreef:
13-03-2022 11:02
Schat in dat mama dit eerst altijd deed.
Everything you see I owe to spaghetti!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven