Man weigert douche droog te maken

13-03-2022 10:43 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
Om 1x per week een 7 kilo wasmachine te draaien moet :-] ik elke douche een schoon badlaken gebruiken, mijn theedoeken en dekbedovertrek erbij doen en dan nog wat 60C doekjes/dekentjes van hond en katten.

( ik ben een viezerd :-] )
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
samarinde schreef:
14-03-2022 20:07
Ja, ik geniet ook! Niets heerlijker dan je voorstellen hoe iemand poedelnaakt met een trekker op een douchewand staat te zwoegen - het beeld alleen al maakt me ongelukkig. Maar blijkbaar is het (vrij) normaal. Zo leer je nog eens iets.
Whahaha ja, voor mij gaat er een wereld open dat er schijnbaar hele bevolkingsgroepen zijn voor wie dit een volkomen logisch gebruik is. Ik vraag me ook af van wie je dat dan leert? Van je ouders? Van partners? Van internet?
samarinde schreef:
14-03-2022 20:20
Ja, maar als je zo gaat beginnen, hebben we geen geniet-topic meer!

Om de discussie op gang te houden: ik strijk niet. Nooit. Ik weiger. Maar gelukkig hebben wij een Turks kledingreparatie-winkeltje waar ze de de overhemden van mijn man met liefde wassen en strijken. Kost wat, maar sommige dingen zijn het geld gewoon waard.
Ik bedoel in mijn relatie.

Mijn partner wilt geen schoonmaakster. Dat heeft consequenties voor hem😅
Moiren schreef:
14-03-2022 20:03
Desinfectie haalt vuil helemaal niet van je handen. Ik mg toch hopen dat hij zijn handen wel eens wast.
Ja, maar hij kwam dan zelf schoon uit de douche na werk, nam die telefoon nog vol vetvlekken mee in bed, en als we dan ergens zin in kregen of hij me gewoon door mijn haar wilde kroelen, dan kon ik het nooit uit mijn hoofd zetten dat z'n handen niet schoon waren. Je kunt je telefoon moeilijk soppen onder de kraan :-P)
konwalia schreef:
14-03-2022 20:26
Mja, over hoe lang het nog acceptabel is worden we het ook moeilijk eens. Mijn redenen: je bent schoon als je je afdroogt :clown: Verder... na 1 dag zitten er waarschijnlijk net zo veel bacteriën op als na 14 dagen, en elke dag een nieuwe voelt sowieso als verspilling. En mijn ouders zouden ook gaan zeuren.

Alles tussen 5 en 10 dagen zou ik eigenlijk een prima frequentie vinden, persoonlijk... nu voelt het wel alsof ik altijd het oprek. Maar ik gebruik nooit een muf ruikende handdoek omdat hij wel gewoon in een geventileerde ruimte te luchten hangt. Tot zo ver handdoeken :loveit:
Elk kwartier vermenigvuldigen die bacteriën zich op je natte handdoek.

Als je partner regelmatig door de dag zijn handen wast en een keer een brillendoekje over zijn foon, dan zijn zijn handen stukken schoner dan jouw handdoek.
Wanna grow up to be
Be a debaser
samarinde schreef:
14-03-2022 20:20
Ja, maar als je zo gaat beginnen, hebben we geen geniet-topic meer!

Om de discussie op gang te houden: ik strijk niet. Nooit. Ik weiger. Maar gelukkig hebben wij een Turks kledingreparatie-winkeltje waar ze de de overhemden van mijn man met liefde wassen en strijken. Kost wat, maar sommige dingen zijn het geld gewoon waard.
Ik ook niet. Zo'n tijdverspilling! Een vriendin strijkt alles, maar dan ook alles! Sportbroeken, lakens, zelfs ondergoed. Tot ze mij leerde kennen, nu is ze ook team niet strijken :-D

Mijn vriend moest vroeger ook de douche droogmaken van zijn moeder. Hij is blij dat het van mij niet hoeft. Leve de schoonmaakazijn!
NU ga ik toch maar eens met mijn leesbril op kijken welke ellende zich op de tegeltjes in de douche afspeelt, als bacteriën enzo zich daar gaan vermenigvuldigen, wat dan???
konwalia schreef:
14-03-2022 20:26
Mja, over hoe lang het nog acceptabel is worden we het ook moeilijk eens. Mijn redenen: je bent schoon als je je afdroogt :clown: Verder... na 1 dag zitten er waarschijnlijk net zo veel bacteriën op als na 14 dagen, en elke dag een nieuwe voelt sowieso als verspilling. En mijn ouders zouden ook gaan zeuren.

Alles tussen 5 en 10 dagen zou ik eigenlijk een prima frequentie vinden, persoonlijk... nu voelt het wel alsof ik altijd het oprek. Maar ik gebruik nooit een muf ruikende handdoek omdat hij wel gewoon in een geventileerde ruimte te luchten hangt. Tot zo ver handdoeken :loveit:
O_O
Wow……..wat……. Tussen de 5 en 10 dagen. Wat bizar.
Don’t grow up, it’s a trap
Chienandalou schreef:
14-03-2022 20:47
Elk kwartier vermenigvuldigen die bacteriën zich op je natte handdoek.
Waar komt deze informatie vandaan, ik weet dit allemaal niet, hoor! Ik doe vannacht geen oog meer dicht. De badkamer, mét die zichzelf vermenigvuldigende bacteriën, is naast de slaapkamer O_o
Wijndruifje schreef:
14-03-2022 20:49
Ik ook niet. Zo'n tijdverspilling! Een vriendin strijkt alles, maar dan ook alles! Sportbroeken, lakens, zelfs ondergoed. Tot ze mij leerde kennen, nu is ze ook team niet strijken :-D
Ik had ook een collega die theedoeken en (keuken)handdoeken streek. ‘Anders blijven die randjes verkreukeld/verfrommeld’. Uh….ja. Lekker belangrijk. Het is een keukendoek.
Don’t grow up, it’s a trap
Wijndruifje schreef:

Mijn vriend moest vroeger ook de douche droogmaken van zijn moeder. Hij is blij dat het van mij niet hoeft. Leve de schoonmaakazijn!

Kijk uit met schoonmaakazijn het maakt ook cement ( of hoe het heet) tussen tegeltjes los en kruipt ook tussen naden van metalen afvoeren ...echt, je kunt je lol op als dat even aan het 'werk' gaat, een sopje met soda of zo is veiliger.
Muselet schreef:
NU ga ik toch maar eens met mijn leesbril op kijken welke ellende zich op de tegeltjes in de douche afspeelt, als bacteriën enzo zich daar gaan vermenigvuldigen, wat dan???
Hier de 13 meest vieze plekken in je badkamer:

https://suusmaaktschoon.nl/meest-vieze- ... ntsmetten/

De wandtegels staan er niet tussen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Miss-Pippi schreef:
14-03-2022 20:51
O_O
Wow……..wat……. Tussen de 5 en 10 dagen. Wat bizar.
Ja, nou, ach… ik ben opgevoed door een moeder die ons gerust iets van de grond liet eten, goed voor de weerstand, en een gebruikte handdoek was zéker geen reden voor paniek. Ik ben er niet zo van ondersteboven, eigenlijk. De andere kant van het spectrum - douches drogen en ovens desinfecteren - verbaast mij meer.
samarinde schreef:
14-03-2022 20:52
Waar komt deze informatie vandaan, ik weet dit allemaal niet, hoor! Ik doe vannacht geen oog meer dicht. De badkamer, mét die zichzelf vermenigvuldigende bacteriën, is naast de slaapkamer O_o

Bacteriën vermenigvuldigen echt razendsnel, 1=2 2=4 4=8 8=16 en dan nog vlugger..ik zou ergens anders gaan slapen :lol: :lol:
Nimbus2020 schreef:
14-03-2022 20:39
Whahaha ja, voor mij gaat er een wereld open dat er schijnbaar hele bevolkingsgroepen zijn voor wie dit een volkomen logisch gebruik is. Ik vraag me ook af van wie je dat dan leert? Van je ouders? Van partners? Van internet?
Bij mijn ouders thuis moest dit wel, wanden droogmaken. Ik zorgde er altijd zorgvuldig voor dat ik de eerste was die douchte elke avond.
Chienandalou schreef:
14-03-2022 20:57
Hier de 13 meest vieze plekken in je badkamer:

https://suusmaaktschoon.nl/meest-vieze- ... ntsmetten/

De wandtegels staan er niet tussen.

Dank je, ik ga verder zoek met de bril op :sherlock:
Muselet schreef:
14-03-2022 20:55
Kijk uit met schoonmaakazijn het maakt ook cement ( of hoe het heet) tussen tegeltjes los en kruipt ook tussen naden van metalen afvoeren ...echt, je kunt je lol op als dat even aan het 'werk' gaat, een sopje met soda of zo is veiliger.
Je gebruikt het ook niet onverdund ;-). Klein scheutje in een fles met water: werkt hier perfect.
Alecta schreef:
14-03-2022 21:01
Je gebruikt het ook niet onverdund ;-). Klein scheutje in een fles met water: werkt hier perfect.

Ik pakte dat grondig aan ..halve fles in de afvoer, kost niks en het resultaat kostte bakken met geld :|
samarinde schreef:
14-03-2022 20:58
Ja, nou, ach… ik ben opgevoed door een moeder die ons gerust iets van de grond liet eten, goed voor de weerstand, en een gebruikte handdoek was zéker geen reden voor paniek. Ik ben er niet zo van ondersteboven, eigenlijk. De andere kant van het spectrum - douches drogen en ovens desinfecteren - verbaast mij meer.
Oh ja, van de grond eten. Dan hanteer ik gewoon de 5 secondenregel en als het iets heeeel lekkers is en in mijn eigen huis, mag het ook een 10 secondenregel zijn.

Een dag of 3 is ook niet zo’n probleem hoor, als je de handdoek meteen goed uithangt aan de radiator of in een droge ruimte. Maar 14 dagen? Bah. Volgens mij wandelt zo’n handdoek dan zelf de wasmand in.

Douches drogen, ovens schoonmaken en strijken doe ik ook niet. Zonde van de tijd.
Wanna grow up to be
Be a debaser
ik doe 2 dagen met een handdoek, daarna gaat die echt de was in. moet er niet aan denken om dezelfde handdoek 2 weken lang te gebruiken om me mee af te drogen na het douchen :pukey:
Dream it, wish it, do it ♥
kevin_ schreef:
14-03-2022 22:02
ik doe 2 dagen met een handdoek, daarna gaat die echt de was in. moet er niet aan denken om dezelfde handdoek 2 weken lang te gebruiken om me mee af te drogen na het douchen :pukey:
Precies. Twee dagen is eigenlijk al smerig.
Ugli schreef:
14-03-2022 15:45
Mensen maken hun oven ook al niet schoon? o_o Ik leer allemaal nieuwe dingen hier. En de kookplaat dan? Of laat je dat ook een week lang aankoeken?
Waarom iets schoonmaken als het niet vies is? Daar is toch geen klap aan. Als ik poets wil ik ook resultaat zien, anders voelt het totaal nutteloos.
Ik gebruik altijd twee handdoeken per douchebeurt. Één voor m’n haar en één voor mij lichaam. De haarhanddoek gebruik ik twee keer en de andere maar één keer.

Ik logeerde een keer bij een vriendin en die kwam helemaal in de problemen als ik twee handdoeken zou gebruiken, dan had ze er zelf niet genoeg of zo…
Wij gebruiken alle handdoeken maar 1 keer en dan in de was.
Dus allevier de handdoeken na het douchen of in bad, dagelijks schone handdoeken bij de wastafel en schone hydrofieldoek waarmee we de wastafels nadrogen (scheelt ook zoveel schoonmaakwerk!), iedere dag schone handdoek, theedoek en vaatdoek in de keuken en schoon handdoekje in het toilet.

Ik houd van schone handdoeken :-)
eenhoornn schreef:
14-03-2022 22:50
Wij gebruiken alle handdoeken maar 1 keer en dan in de was.
Dus allevier de handdoeken na het douchen of in bad, dagelijks schone handdoeken bij de wastafel en schone hydrofieldoek waarmee we de wastafels nadrogen (scheelt ook zoveel schoonmaakwerk!), iedere dag schone handdoek, theedoek en vaatdoek in de keuken en schoon handdoekje in het toilet.

Ik houd van schone handdoeken :-)
Jij wint! :cheer: Hier kan niemand tegenop, of biedt iemand meer?

(De hydrofieldoek doet het hem voor mij. Dat is echt next level!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven