Man weigert douche droog te maken

13-03-2022 10:43 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
Ik droog mijn haar met een hydrofiel en daar doe ik daarna ook even de wasbak mee.
Ghost79 schreef:
14-03-2022 22:36
Waarom iets schoonmaken als het niet vies is? Daar is toch geen klap aan. Als ik poets wil ik ook resultaat zien, anders voelt het totaal nutteloos.
Haha ja dat heb ik ook.
samarinde schreef:
14-03-2022 20:15
Ik heb ook een lievelingshanddoek(je), ik haat die 2 bij 2 meter grote picknick-lakens waarmee mijn man en kinderen zich afdrogen, dat wordt bij mij altijd een heel gevecht. Maar goed, dat kleine handdoekje zit dus áltijd in de was :cry:
Ik heb mijn lievelingshanddoek voor mezelf in een andere kleur gekocht en die ligt in een aparte badkamer (HEMA hotel) . Mijn kinderen houden van picknicklakens dus die in een andere kleur. Mijn man houdt van kleinere handdoeken dus die in dezelfde kleur van de kinderen.
Als de kinderen in 'mijn' badkamer willen douchen moeten ze hun eigen handdoek meenemen, doen ze graag want dan schrijden ze in hun badhanddoek jurk naar beneden.
Mijn man gebruikt alles wat voor handen is, dus boven 'mijn' handdoeken en beneden wat daar ligt.
_melon schreef:
15-03-2022 06:29
Ik droog mijn haar met een hydrofiel en daar doe ik daarna ook even de wasbak mee.
Wat briljant. Ik heb een hele berg hydrofiels weggedaan toen de kinderen groter werden, dom van me :roll: .
Miss-Pippi schreef:
14-03-2022 20:51
O_O
Wow……..wat……. Tussen de 5 en 10 dagen. Wat bizar.
Jij hebt hier ergens geschreven dat een zongekleurde of zelfs donkere persoon afgeeft op een witte handdoek... als je dat werkelijk gelooft, dan snap ik dat je hier niet mee kunt dealen. Of was je gewoon enorm verbrand?
konwalia schreef:
15-03-2022 09:48
Jij hebt hier ergens geschreven dat een zongekleurde of zelfs donkere persoon afgeeft op een witte handdoek... als je dat werkelijk gelooft, dan snap ik dat je hier niet mee kunt dealen. Of was je gewoon enorm verbrand?
Ik ben bruin en als ik in de zomer nog bruiner ben geef ik wel degelijk af. Die huidcellen zie je er toch weer af komen na de zomer.
Lorem_Ipsum schreef:
15-03-2022 09:54
Ik ben bruin en als ik in de zomer nog bruiner ben geef ik wel degelijk af. Die huidcellen zie je er toch weer af komen na de zomer.
Dat zijn losgelaten huidcellen. Dat is iets anders dan afgeven.
Ongeacht de hoeveelheid pigment in de huidcellen ze laten los en zitten in de handdoek. Ik gebruik een handdoek voor mijn gezicht en (lange) haar en die hang ik op een rekje uit. Volgende keer pak ik die voor mijn lijf en daarna droogt die handdoek op de wasmand zodat ik die bij de was kan doen.
samarinde schreef:
14-03-2022 20:10
Ja maar… het hele woord ‘huidschilfers’ is nieuw voor mij! Ik vind het vies klinken, alsof er hele lagen eczeem vrijkomen tijdens het afdrogen. Ik scrub mijn huid wel vaak onder de douche, misschien helpt dat?!
Hoe denk je dat speurhonden een mens zoeken? Ze laten een hond aan een stukje stof ruiken waarmee je in contact bent geweest en aan de hand van de huidschilfers die je op je weg achterlaat kan een hond je opsporen.
Stof in huis bestaat ook voor een groot deel uit huidschilfers. Je bent er gewoon overal door omringd.
Prettige dag :-D
Serieus? Ik ben half bruin en kleur enorm in de zomer, maar heb nog nooit ergens op afgegeven :wtf: Zie je dat dan ook niet op je kleding of beddengoed? Ik begrijp ook wel dat je continu huidcellen verliest, maar om echt vlekken te maken moet ik toch wel heel lang in dezelfde kleding lopen en dat is dan eerder huidsmeer denk ik, dat heb je ongeacht huidskleur.
konwalia schreef:
15-03-2022 09:48
Maar dat is gewoon realiteit. Ik zie het probleem niet. Bleke mensen ‘geven ook af’ maar dat is gewoon niet zichtbaar op een witte handdoek.
Surebaby schreef:
15-03-2022 06:57
Wat briljant. Ik heb een hele berg hydrofiels weggedaan toen de kinderen groter werden, dom van me :roll: .

Vooral ideaal bij krullen. Dan pluist het minder.
konwalia schreef:
15-03-2022 10:05
Serieus? Ik ben half bruin en kleur enorm in de zomer, maar heb nog nooit ergens op afgegeven :wtf: Zie je dat dan ook niet op je kleding of beddengoed? Ik begrijp ook wel dat je continu huidcellen verliest, maar om echt vlekken te maken moet ik toch wel heel lang in dezelfde kleding lopen en dat is dan eerder huidsmeer denk ik, dat heb je ongeacht huidskleur.
Nee, dat zie je niet op beddengoed. En het moet ook echt een witte handdoek zijn. Maar vieze kragen zie ik bijvoorbeeld vaak genoeg bij mannen, en dat zijn echt huidschilfers.

Ik pak elke dag een schone handdoek. Vind ik gewoon fijn.
Ik maak trouwens de badkamer droog als ik klaar ben. Mijn man niet tenzij ik net binnenloop om tanden te poetsen. Dan doet ie het zo onhandig dat het duidelijk geen routine is. Overigens zie ik heus wel dat ie het niet heeft gedaan andere. Ik zeg er niks van.
Dat ik het doe scheelt de helft. En we hebben een waterontharder dus het is meer pure gewoonte dan dat het kalk scheelt. De kit blijft wel langer goed zitten, paar maanden. (Beun de Haas deed de badkamer voor de vorige bewoner en heeft alle badkamer fouten gemaakt die je kunt bedenken. Het bad waar we in staan te douchen hangt aan de kit).
petra123456 schreef:
15-03-2022 10:19
Ik maak trouwens de badkamer droog als ik klaar ben. Mijn man niet tenzij ik net binnenloop om tanden te poetsen. Dan doet ie het zo onhandig dat het duidelijk geen routine is. Overigens zie ik heus wel dat ie het niet heeft gedaan andere. Ik zeg er niks van.
Dat ik het doe scheelt de helft. En we hebben een waterontharder dus het is meer pure gewoonte dan dat het kalk scheelt. De kit blijft wel langer goed zitten, paar maanden. (Beun de Haas deed de badkamer voor de vorige bewoner en heeft alle badkamer fouten gemaakt die je kunt bedenken. Het bad waar we in staan te douchen hangt aan de kit).
Wat zielig dat hij het gevoel heeft een showtje te moeten doen in z'n eigen huis en voor z'n eigen vrouw.
konwalia schreef:
Huidsmeer. :-[ Eerst briepiemel, kaasballetjes en nu dit. :'-(
Ugli schreef:
15-03-2022 10:26
Is gewoon een minder abstract woord voor talg :-P)
ldp schreef:
15-03-2022 10:21
Wat zielig dat hij het gevoel heeft een showtje te moeten doen in z'n eigen huis en voor z'n eigen vrouw.
Wat zielig dat je dat ervan maakt.

Hij zeek over natte sokken als hij de badkamer inliep, ik gaf aan dat komt doordat hij na het douchen de badkamer niet droog maakt. Sindsdien doet hij dit.
Ugli schreef:
15-03-2022 10:26
:rofl:
Dream it, wish it, do it ♥
Attraverso schreef:
Hoe denk je dat speurhonden een mens zoeken? Ze laten een hond aan een stukje stof ruiken waarmee je in contact bent geweest en aan de hand van de huidschilfers die je op je weg achterlaat kan een hond je opsporen.
Stof in huis bestaat ook voor een groot deel uit huidschilfers. Je bent er gewoon overal door omringd.
Prettige dag :-D
Ik moet duidelijk vaker enge series kijken met speurhonden en detectives, dan had ik dit vast geweten. Nu ga ik het allemaal een plekje geven :'-(
Ik vind het zo raar dat hier n topic over is met voor en tegens .
Ik moest vroeger thuis ook de badkamer al droog maken vind ik de normaalste zaak van de wereld .
Je gaat douchen je wordt nat je droogt je af en maakt tevens de badkamer droog plus even ventileren .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
chrisjoh schreef:
15-03-2022 15:34
Ik vind het zo raar dat hier n topic over is met voor en tegens .
Ik moest vroeger thuis ook de badkamer al droog maken vind ik de normaalste zaak van de wereld .
Je gaat douchen je wordt nat je droogt je af en maakt tevens de badkamer droog plus even ventileren .
Ja, nee, echt niet! Nog nooit van dit mysterieuze ritueel gehoord, zelfs. Misschien is de gewoonte streekgebonden? :-)
samarinde schreef:
15-03-2022 15:39
Ja, nee, echt niet! Nog nooit van dit mysterieuze ritueel gehoord, zelfs. Misschien is de gewoonte streekgebonden? :-)
Wij deden en doen alleen de vloer.
Je ouders zijn in ieder geval wel flink tekeer gegaan met die paplepel, als je je zelfs niet kan voorstellen dat het ook anders zou kunnen.
konwalia schreef:
Ja, als je gaat vervellen zeg maar. Dus als je gebruind bent en dan ietsjes later gaat je zomerkleur er weer af. Dat zie je dan als je je flink afdroogt. Dat zijn echt ieniemievelletjes, geen huidsmeer en het geeft ook niet af, het zijn velletjes zo klein als korreltjes die dan loskomen.

Het kan mij verder niet schelen, ik ben niet zo’n hygiënebeest, maar ik zie het in de zomer wel altijd.
17 pagina´s, niet gelezen. Aan TO: een collega van mijn man moet de douche ook drogen van zijn vrouw sinds ze vorig jaar, na heel lang klussen, eindelijk een nieuwe badkamer hebben. Hij heeft daar geen zin in en dat gaat zo ver, dat hij tegenwoordig op het werk doucht. (echt waar)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven