De 3-dates vloek

22-03-2022 19:02 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goede maand geleden begon ik te daten met een jongen die ik op een feestje heb leren kennen. Gezellige dates, leuke klik. Twee weken terug hadden we eigenlijk weer wat afgesproken. In de loop van de middag stuurde hij een bericht of we het een week uit konden stellen, omdat hij zich nog beroerd voelde van de stapavond daarvoor. Geen probleem zei ik. Diezelfde dag nog wel bij hem langsgegaan om iets af te geven wat hij bij mij had laten liggen (hier had hij ook om gevraagd). Hij was niet thuis dus had een appje gestuurd dat ik dat bij hem afgegeven had. Bedankje terug geappt en vervolgens dagen lang radiostilte.

Een dag of 5 later stuurde hij een andere vraag aan mij gericht in een groepsapp waar we beiden inzitten. Hier op gereageerd, vervolgens weer geen reactie. Twee dagen hierna stuurde ik hem weer een bericht, kort casual gesprek over hoe het gaat, daarna vroeg ik of hij nog zin had om af te spreken en of dat weekje later eigenlijk nog doorging. Daarop reageerde hij dat hij het even druk heeft en contact met mij opneemt om een dag af te spreken. Maar ik heb niks meer gehoord sindsdien! Is nu een week geleden. We hebben wel eens vaker 1-2 dagen geen contact gehad, maar de laatste 2 weken merkte ik al een verandering in de enthousiasme in de appjes. Voorheen stuurde hij berichtjes dat ie zin had om me te zien en ernaar uit keek (en deed dit zelf ook).

De hele situatie spookt door m’n hoofd. Ik ben naar mijn inzicht helemaal niet opdringerig geweest. Het is de zoveelste keer dat het na 3-4 dates ineens zo eindigt. Ik snap het niet. Het doet me meer dan ik zou willen en ook nu kan ik het moeilijk loslaten. Waarom is het zo moeilijk om even eerlijk te laten weten dat je geen zin meer hebt om te daten dan iemand te gaan ghosten?
dubbel...
yep wijzigde dit bericht op 25-03-2022 12:10
97.26% gewijzigd
Attraverso schreef:
25-03-2022 11:58
Nou nee appeltje, dat kan wel zijn maar is niet altijd zo. Ik ben momenteel misschien iemand aan het ghosten al is dat niet echt mijn bedoeling. We hadden 'mwa' app contact en dan vraagt hij me plots om dit weekend af te spreken. Ik heb na 2 dagen nog niet gereageerd omdat ik niet weet wat te antwoorden, ik voel het enthousiasme nog niet maar wil hem niet helemaal afschrijven. Weet niet wat te zeggen, ben er eigenlijk wel mee bezig.
Ik heb het gevoel dat ik gewoon nog niet gereageerd heb maar hij kan zich geghosted, of hoe noem je dat, voelen.

Maar Attraverso, dan kun je toch schrijven: 'ik vind het een beetje te snel om nu al af te spreken, maar wil misschien wel over een tijdje met je afspreken. Wil je graag eerst wat beter leren kennen via de app. Hoop dat je begrip hier voor hebt'

Is toch veel beter dan iemand in onzekerheid te laten zitten?
Het is al vrijdag he..
Ik zou het niet netjes vinden en op je afknappen.
Maar zou je bovenstaande reactie geven, dan niet; dan zou ik denken; oké, dan blijven we nog even appen met elkaar; geen probleem; fijn dat de ander reageert op mijn vraag ipv niet te reageren...
Attraverso schreef:
25-03-2022 11:58
Nou nee appeltje, dat kan wel zijn maar is niet altijd zo. Ik ben momenteel misschien iemand aan het ghosten al is dat niet echt mijn bedoeling. We hadden 'mwa' app contact en dan vraagt hij me plots om dit weekend af te spreken. Ik heb na 2 dagen nog niet gereageerd omdat ik niet weet wat te antwoorden, ik voel het enthousiasme nog niet maar wil hem niet helemaal afschrijven. Weet niet wat te zeggen, ben er eigenlijk wel mee bezig.
Ik heb het gevoel dat ik gewoon nog niet gereageerd heb maar hij kan zich geghosted, of hoe noem je dat, voelen.
Waarom zeg je dan niet meteen: daar moet ik over nadenken? Of: dit weekend komt mij niet uit, ik kom er later nog op terug?
Ik denk dat wanneer je aan het daten/appen/mailen enz. bent met mensen, dat je dan op elke vraag toch gewoon antwoord kunt geven? Nu laat je iemand zitten die zich afvraagt waarom je niets meer zegt en heb je zelf er ook niet een al te best gevoel bij.
Zelfde mechanisme als uitstelgedrag in het algemeen denk ik. Ik kan me ook voorstellen dat Attraverso het gewoon ook nog niet weet en er nog even op moet broeden. Ik ben tot hetzelfde gedrag in staat denk ik. Zeker als ik met een vraag een beetje in verlegenheid wordt gebracht.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 25-03-2022 14:14
20.08% gewijzigd
Jullie hebben helemaal gelijk.
Antoon, uitstelgedrag is de beste omschrijving.
Dan kun je toch gewoon schrijven: ik wil het hierbij laten want ik voel te weinig enthousiasme (of te weinig overeenkomsten, klik etc)

Je wordt toch echt niet enthousiaster als je er een paar dagen/week/weken overheen laat gaan. En intussen date je wellicht ook verder en voel je het metéén als je wel enthousiaster bent.

Dan is er nog de optie dat de komende dates allemaal nóg sneuer zijn, maar dat is toch geen reden om te denken: ja nou in dat geval Herman dan nog maar een tweede kans geven...
anoniem_407295 wijzigde dit bericht op 25-03-2022 15:16
0.50% gewijzigd
Oké, het nog even niet weten en uit stellen.
Maar hoe zouden jullie het zelf vinden als je iemand voorstelt om af te spreken dit weekend en je hebt de vrijdag ervoor nog helemaal geen reactie van de ander gehad?
Is toch niet zo fijn?...
Yep schreef:
25-03-2022 14:16
Oké, het nog even niet weten en uit stellen.
Maar hoe zouden jullie het zelf vinden als je iemand voorstelt om af te spreken dit weekend en je hebt de vrijdag ervoor nog helemaal geen reactie van de ander gehad?
Is toch niet zo fijn?...

Ik weet niet in dit geval. Hij moet ook wel een beetje zelf aanvoelen of zo'n verzoek niet veel te vroeg komt.
Vragen mag altijd toch?
En als je het te vroeg vindt om af te spreken, dan zeg je dat gewoon?
"ik spreek liever nog niet af; wil eerst nog even een tijdje blijven appen"
Hoe moeilijk kan het zijn..?
Antoon69 schreef:
25-03-2022 14:20
Ik weet niet in dit geval. Hij moet ook wel een beetje zelf aanvoelen of zo'n verzoek niet veel te vroeg komt.

Onzin, hij vráágt je iets, kan je gewoon antwoord op geven.

Niet reageren is bij mij gelijk aan geen interesse.
Ik ga dan ook niet wachten maar kijk verder, ajuus.
I wanna live my life with the volume full!
Maar ook... we zouden hier waarschijnlijk met zn allen (of in ieder geval met heleboel) heel hard roepen dat de ander niet geïnteresseerd is als ze 2 dagen niet gereageerd hebben op je vraag of je een drankje wilt doen... is uitstellen dan niet ook een signaal dat je eigenlijk geen (of niet genoeg) enthousiasme of interesse voelt voor iemand? Want op iemand die we wel leuk vinden, reageren we wel snel, toch?
Naar aanleiding van jullie reacties heb ik de man een bericht gestuurd.
Heb gemeld het enthousiasme te missen en dat ik het daarom niet zinvol vind om te daten. Gewoon gezegd hoe het is.
En wat nu volgt is de reden waarom ik soms gewoon liever niets laat horen: hij vraagt om tóch af te spreken.
Dus nu zet hij me wéér in een ongemakkelijke positie waar ik hem moet afwimpelen.
Ghosten wordt hier soms in een slecht daglicht gezet en is een scheldwoord geworden maar ik toon er echt wel begrip voor soms. Ik vind geen reactie ook een reactie en als je gewend bent dat iemand snel reageert en dan hoor je een halve dag nadien niets dan ga je gewoon verder.
Ik reageer nu een beetje uit frustratie en misschien een beetje grof maar zo voel ik het momenteel wel.
Pas op, ik heb het nu gewoon over online contact, niet na enkele keren daten.
Eidde schreef:
25-03-2022 14:40
Onzin, hij vráágt je iets, kan je gewoon antwoord op geven.

Niet reageren is bij mij gelijk aan geen interesse.
Ik ga dan ook niet wachten maar kijk verder, ajuus.
Maar dat is net waarop mensen die niet reageren hopen. Die vinden het niet erg dat je verder kijkt hoor.
@Attraverso, ik vind het netjes dat je van hebt laten horen. Als hij dan verder niet wil luisteren, vind ik het niet meer noodzakelijk om wat te blijven sturen. Je hebt immers al laten weten niet geïnteresseerd te zijn. Ik herken het gevoel dat je anders grover wordt in taalgebruik, terwijl je dat eigenlijk niet wilt, maar omdat je punt anders niet overkomt.

Iemand anders had ook zo'n voorbeeld ergens hierboven, dat ze dan blijven appen of vragen waarom je dan niet wilt daten. Na je eerste verklaring vind ik niet dat je meer verschuldigd bent. Noem het ghosten, noem het negeren... hij weet waar je staat, dat is meer dan anderen krijgen. Irritant dat hij door blijft gaan...
Attraverso schreef:
25-03-2022 14:44
Heb gemeld het enthousiasme te missen en dat ik het daarom niet zinvol vind om te daten. Gewoon gezegd hoe het is.
En wat nu volgt is de reden waarom ik soms gewoon liever niets laat horen: hij vraagt om tóch af te spreken.
Dus nu zet hij me wéér in een ongemakkelijke positie waar ik hem moet afwimpelen.
Heel goed Attraverso!! Goed dat je hem een bericht hebt gestuurd!!
En als ze daarna nog moeilijk gaan doen, of gaat zitten drammen, zoals deze man in dit geval, DAN heb je wel het recht om er niet meer op te reageren, want je bent duidelijk genoeg geweest.
En dat weet die ander dan ook wel hoor; maar hij probeert gewoon een discussie aan te gaan.
Je hebt het netjes afgesloten met hem, en klaar.
Attraverso schreef:
25-03-2022 14:46
Maar dat is net waarop mensen die niet reageren hopen. Die vinden het niet erg dat je verder kijkt hoor.

Weet ik. Ze dalen alleen wel enorm in mijn achting.
Attraverso schreef:
Ghosten wordt hier soms in een slecht daglicht gezet en is een scheldwoord geworden maar ik toon er echt wel begrip voor soms. Ik vind geen reactie ook een reactie en als je gewend bent dat iemand snel reageert en dan hoor je een halve dag nadien niets dan ga je gewoon verder.
Ik reageer nu een beetje uit frustratie en misschien een beetje grof maar zo voel ik het momenteel wel.
Jij hebt er gevoelens bij voor hem ben je dan gewoon een kans op seks. Een makkelijke ook, je pikt lekker veel en je standaard is laag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Attraverso schreef:

Dat is ook geen ghosten, je bent duidelijk geweest.
Ghosten is zonder aanleiding vanuit het niets stil vallen.
Mee eens. Op dít tegenbericht hoef je niet meer te reageren hoor. Je reden heb je immers al gegeven: je bent niet enthousiast. Je hoeft heus niet uitgebreid uit te gaan leggen waarom niet.

Hij weet nu dat hij niet meer op een (vervolg)afspraak hoeft te rekenen en daar gaat het ten slotte om.
viva-amber schreef:
25-03-2022 15:14
Jij hebt er gevoelens bij voor hem ben je dan gewoon een kans op seks. Een makkelijke ook, je pikt lekker veel en je standaard is laag.
Oh ja ik ben lekker makkelijk.
Hebben jullie seks gehad de laatste date/avond?
viva-amber schreef:

???????????????
:whut:
Yep schreef:
25-03-2022 15:53
???????????????
:whut:
:mrgreen:
viva-amber schreef:
Waar haal je dit uit dan??
Hoe dan ook, ik vind het een vervelende reactie. Ik hou van direct en to the point, maar niet van dit veroordelende..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven