IPhone snel leeg
zaterdag 26 maart 2022 om 10:55
Ik heb sinds een paar weken een refurbished iPhone SE 2020.
Prima ding. Snel, loopt niet vast zoals mijn vorige telefoon, helemaal prima.
Er is alleen één probleem.
Hij loopt bizar snel leeg. Ik moet hem zeker twee keer per dag opladen terwijl ik er echt niet vaak en lang op zit.
De batterij zit nog op 89%. Niet top, maar zou nog oke moeten zijn lijkt me.
Het scherm staat niet op helder, zelfs op donkere stand. Heb er niet veel apps op staan en energieslurpende apps staan er niet op. Heb dat al gezien.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik nog zou kunnen proberen?
Prima ding. Snel, loopt niet vast zoals mijn vorige telefoon, helemaal prima.
Er is alleen één probleem.
Hij loopt bizar snel leeg. Ik moet hem zeker twee keer per dag opladen terwijl ik er echt niet vaak en lang op zit.
De batterij zit nog op 89%. Niet top, maar zou nog oke moeten zijn lijkt me.
Het scherm staat niet op helder, zelfs op donkere stand. Heb er niet veel apps op staan en energieslurpende apps staan er niet op. Heb dat al gezien.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik nog zou kunnen proberen?

zaterdag 26 maart 2022 om 11:05
Ja apps sluit ik helemaal af, locatievoorzieningen heb ik ook uit. Verversen heb ik alleen aan bij openen van de app.
zaterdag 26 maart 2022 om 11:19
Wilde er sowieso een nieuwe batterij in laten zetten over een tijdje. Maar dacht dat het misschien met wat instellingen op te lossen zou zijn. Verder is het een prima ding. Behalve dit.
Gisteravond voor het naar bed gaan op 100% en vanmorgen rond een uur of 10 leeg. Nu scroll ik dan wel op facebook en app ik wat, maar dat is me dan ook wel wat te gek.
Gisteravond voor het naar bed gaan op 100% en vanmorgen rond een uur of 10 leeg. Nu scroll ik dan wel op facebook en app ik wat, maar dat is me dan ook wel wat te gek.

zaterdag 26 maart 2022 om 11:42
zaterdag 26 maart 2022 om 11:44
Ik heb de SE 2020 vorig jaar in juni gekocht en heb ook nog 89% capaciteit over. Ik denk dat het bij mij komt door te vaak opladen of hem 's nachts aan de lader te leggen. Dat doe ik nu niet meer en zet hem overdag in de energiebesparende modus. Toch blijf ik het idd wel apart vinden dat een nieuwe SE 2020 in 9 maanden al 11% minder batterij capaciteit heeft.
zaterdag 26 maart 2022 om 11:58
Wat gek.aardbei35 schreef: ↑26-03-2022 11:44Ik heb de SE 2020 vorig jaar in juni gekocht en heb ook nog 89% capaciteit over. Ik denk dat het bij mij komt door te vaak opladen of hem 's nachts aan de lader te leggen. Dat doe ik nu niet meer en zet hem overdag in de energiebesparende modus. Toch blijf ik het idd wel apart vinden dat een nieuwe SE 2020 in 9 maanden al 11% minder batterij capaciteit heeft.
Misschien toch het model dan denk ik?
zaterdag 26 maart 2022 om 12:00
zat er ook een nieuwe batterij in toen je deze telefoon kocht? Batterij duur bij de iPhone is niet zo goed. Ik heb ook een refurbished iPhone. En daar zat een nieuwe accu in.
Misschien anders contact opnemen met de verkoper. Doen zij er niets mee, da een nieuwe accu kopen.
Misschien anders contact opnemen met de verkoper. Doen zij er niets mee, da een nieuwe accu kopen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zaterdag 26 maart 2022 om 12:11
Mijn toestel valt nog onder de garantie dus ik denk dat ik binnenkort maar even bij de verkoper dit ga melden. Misschien kunnen zij er een nieuwe accu inzetten mocht dat nodig zijn of vaststellen wat de oorzaak van een snel leeglopende accu is van een nieuwe Iphone van nog 9 maanden oud. De Iphone SE2016 heb ik als tweedehands overgenomen een paar jaar terug en die had na 1 jaar 91% capaciteit over. Dat daalde niet toen ik hem nog vervolgens een jaar heb gebruikt. Heel raar dit invergelijking met de SE2020.

zaterdag 26 maart 2022 om 12:23
Ik heb hetzelfde probleem ook met nieuw. Het is gewoon raar dat het probleem niet volledig wordt opgelost bij een nieuwe accu.