IPhone snel leeg

26-03-2022 10:55 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar weken een refurbished iPhone SE 2020.
Prima ding. Snel, loopt niet vast zoals mijn vorige telefoon, helemaal prima.
Er is alleen één probleem.
Hij loopt bizar snel leeg. Ik moet hem zeker twee keer per dag opladen terwijl ik er echt niet vaak en lang op zit.
De batterij zit nog op 89%. Niet top, maar zou nog oke moeten zijn lijkt me.
Het scherm staat niet op helder, zelfs op donkere stand. Heb er niet veel apps op staan en energieslurpende apps staan er niet op. Heb dat al gezien.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik nog zou kunnen proberen?
Misschien dat er veel dingen verversen op de achtergrond? Zoal Facebook, het weer, mail en dergelijke. WiFi en Bluetooth standaard aan, zodat de telefoon steeds netwerken of apparaten blijft zoeken?

Sluit je apps helemaal af nadat je er klaar mee bent?
Satchikoo schreef:
26-03-2022 11:03
Misschien dat er veel dingen verversen op de achtergrond? Zoal Facebook, het weer, mail en dergelijke. WiFi en Bluetooth standaard aan, zodat de telefoon steeds netwerken of apparaten blijft zoeken?

Sluit je apps helemaal af nadat je er klaar mee bent?

Ja apps sluit ik helemaal af, locatievoorzieningen heb ik ook uit. Verversen heb ik alleen aan bij openen van de app.
Ik heb zelf slechte ervaringen met refurbished iPhones. Ik vind ze helemaal niet zo goed als nieuw.

Dit klinkt gewoon alsof het tijd is voor een nieuwe batterij.
Heb je nog garantie?

Zelf goede ervaring met refurbished macbook. Ik zou dit toch even aankaarten bij de verkopende partij.
Such fun!1
Ik heb dit ook een keer gehad, nieuwe batterij erin en hij deed het weer prima. Kostte toen 25 euro, was het zeker waard :)
Wilde er sowieso een nieuwe batterij in laten zetten over een tijdje. Maar dacht dat het misschien met wat instellingen op te lossen zou zijn. Verder is het een prima ding. Behalve dit.
Gisteravond voor het naar bed gaan op 100% en vanmorgen rond een uur of 10 leeg. Nu scroll ik dan wel op facebook en app ik wat, maar dat is me dan ook wel wat te gek.
Klinkt alsof de batterij die erin zit niet zo goed is als ie zou moeten zijn. Dat zou ik dus navragen bij de verkoper.
Such fun!1
Apple zet bij oudere modellen softwarematig expres de capaciteit van batterijen lager, zodat je eerder een nieuwe gaat kopen.
Batterij vervangen hen inderdaad
Beetje raar dat ze dat niet gedaan hadden

Als je nog garantie hebt, ermee teruggaan
Soms doet mijn telefoon (nieuw model) dit ook. Ik zet hem dan helemaal uit en weer aan. Vaak is het dan voorbij.
Een harde reset kan ook nog weleens helpen.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
jo12345 schreef:
26-03-2022 11:25
Apple zet bij oudere modellen softwarematig expres de capaciteit van batterijen lager, zodat je eerder een nieuwe gaat kopen.
Echt?! Bizar zeg. Heb je daar een linkje van?
Doe je aan geoptimaliseerd opladen?

Ik doe mijn telefoon altijd in de lader in de nacht en op vliegtuigmodus.
jo12345 schreef:
26-03-2022 11:25

Wat idioot zoiets.

Heb een harde reset gedaan. Even zien of dat iets doet.
Doe ook aan geoptimaliseerd opladen btw.
Ik heb de SE 2020 vorig jaar in juni gekocht en heb ook nog 89% capaciteit over. Ik denk dat het bij mij komt door te vaak opladen of hem 's nachts aan de lader te leggen. Dat doe ik nu niet meer en zet hem overdag in de energiebesparende modus. Toch blijf ik het idd wel apart vinden dat een nieuwe SE 2020 in 9 maanden al 11% minder batterij capaciteit heeft.
Misschien updaten?
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
26-03-2022 11:46
Misschien updaten?
Updates staan automatisch aan. Even gechecked; geen updates.
aardbei35 schreef:
26-03-2022 11:44
Ik heb de SE 2020 vorig jaar in juni gekocht en heb ook nog 89% capaciteit over. Ik denk dat het bij mij komt door te vaak opladen of hem 's nachts aan de lader te leggen. Dat doe ik nu niet meer en zet hem overdag in de energiebesparende modus. Toch blijf ik het idd wel apart vinden dat een nieuwe SE 2020 in 9 maanden al 11% minder batterij capaciteit heeft.
Wat gek.
Misschien toch het model dan denk ik?
zat er ook een nieuwe batterij in toen je deze telefoon kocht? Batterij duur bij de iPhone is niet zo goed. Ik heb ook een refurbished iPhone. En daar zat een nieuwe accu in.

Misschien anders contact opnemen met de verkoper. Doen zij er niets mee, da een nieuwe accu kopen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Mijn toestel valt nog onder de garantie dus ik denk dat ik binnenkort maar even bij de verkoper dit ga melden. Misschien kunnen zij er een nieuwe accu inzetten mocht dat nodig zijn of vaststellen wat de oorzaak van een snel leeglopende accu is van een nieuwe Iphone van nog 9 maanden oud. De Iphone SE2016 heb ik als tweedehands overgenomen een paar jaar terug en die had na 1 jaar 91% capaciteit over. Dat daalde niet toen ik hem nog vervolgens een jaar heb gebruikt. Heel raar dit invergelijking met de SE2020.
Zelfde ervaring, maar dan met een Iphone 7. Ik ben (was) een Applefan, maar mijn volgende telefoon wordt geen Apple meer. Nieuwe accu heeft de boel maar matig opgelost.
Ik zou ermee terug gaan en het probleem voorleggen.
Om deze reden ben ik wel altijd huiverig voor refurbished, je weet niet wat er mis mee was en of het 100% is opgelost wanneer je het koopt.
TsumTsum schreef:
26-03-2022 12:20
Ik zou ermee terug gaan en het probleem voorleggen.
Om deze reden ben ik wel altijd huiverig voor refurbished, je weet niet wat er mis mee was en of het 100% is opgelost wanneer je het koopt.
Ik heb hetzelfde probleem ook met nieuw. Het is gewoon raar dat het probleem niet volledig wordt opgelost bij een nieuwe accu.
Alecta schreef:
26-03-2022 12:23
Ik heb hetzelfde probleem ook met nieuw. Het is gewoon raar dat het probleem niet volledig wordt opgelost bij een nieuwe accu.
In jou geval zou ik er helemaal mee terug gaan dan,
Heb hem bij een abonnement gekregen zeg maar. Dus heb die partij even gemaild.

Nieuw een iPhone kopen was vanwege de prijs gewoon geen optie. En heb er altijd goede ervaringen mee gehad. Behalve nu dus :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven