Ik ben er nog niet overheen
zondag 27 maart 2022 om 01:17
Als je iets beëindigd omdat het nooit echt zal gaan werken, maar het is wel de eerste echte liefde die je hebt gevoeld.. dus je gaat door totdat je beseft dat je een einde alleen maar aan het uitstellen bent. Door de depressie en dat, toch de romantische vriendschap verbroken. Maar nu na een jaar hakt t gemis er intens nog in. Van jarenlang dagelijks contact, wordt iemand onderdeel van je. En ik geloof dat ik ooit dezelfde gevoelens kan hebben voor een ander. Ik heb ook nog steeds geen behoefte aan een ander. Ik dacht dat vriendschap en liefde wel samengaat, maar dat werkte voor mij toch niet. Maar nu denk ik had het wel aangekund. Ik had ze beide, had ze ook kunnen afbouwen naar alleen vriendschap. Maar uiteindelijk kon ik er geen genoegen mee nemen, al zie ik zelf er ook geen toekomst in door gecompliceerde redenen. Nu heb ik spijt.. alleen contact opnemen is geen optie, denk ik. Soms denk ik waarom niet je gevoelens achteraan gaan wat jou weer tot leven brengt maar ik denk dat ego en verstand in de weg zit. Het is nu ook te laat. Ik moet verder of ik moet toch wel om de afsluiting te repareren.
zondag 27 maart 2022 om 01:33
Ik weet het, dat loepen moet verboden worden of ik had er een nieuw account voor moeten maken. Ik weet dat ik eerst nog aan mezelf moet werken en dat heeft ook prioriteit. Maar iemand zei me laatst, wacht je te lang dan is de kans groot dat diegene al getrouwd is en die gedachte deed me best wel veel eerlijk gezegd.
Alhoewel ik denk dat ik het niet erbij kan of wil hebben dat gedoe, houdt het me toch vaak bezig. Al wil ik het niet, ik kan het niet vergeten en het blijft opkomen. Is dat dan niet een teken dat ik er wat mee moet doen of moet ik door de zure appel heen bijten en voor de rest van mijn leven met het gemis blijven lopen?
Alhoewel ik denk dat ik het niet erbij kan of wil hebben dat gedoe, houdt het me toch vaak bezig. Al wil ik het niet, ik kan het niet vergeten en het blijft opkomen. Is dat dan niet een teken dat ik er wat mee moet doen of moet ik door de zure appel heen bijten en voor de rest van mijn leven met het gemis blijven lopen?
zondag 27 maart 2022 om 01:57
Goed, ik heb niet geloept. Met risico dat ik dus iets zeg wat misschien niet relevant is. Maar afgaande op je post en het standpunt wat je daarin zegt, ik denk dat je op zich wel een punt hebt. Aan jezelf werken... het wordt vaak gezegd. Ga eerst maar eens aan jezelf werken, verwerken... en daarna pas leven. Maar wat als je zo lang en druk bezig bent met aan jezelf werken dat je vergeet te leven? Wat als je zolang bezig bent met de scherven van je verleden opruimen dat je wanneer je klaar bent om je heen kijkt en een weliswaar keurig opgeruimd leven hebt maar inmiddels te oud bent om nog iets te beleven? Ik geloof er niet in dat je moet wachten met liefde of leven omdat je eerst nog van jezelf moet leren houden, aan jezelf moet werken, of aan wie weet allemaal nog meer moet werken, maar wat ik wel zeker denk is dat je er heel voorzichtig mee om zou moeten gaan en ONDERTUSSEN wel heel zorgvuldig zal moeten werken waar je aan moet werken.
zondag 27 maart 2022 om 03:39
Saartjexx schreef: ↑27-03-2022 01:33Ik weet het, dat loepen moet verboden worden of ik had er een nieuw account voor moeten maken. Ik weet dat ik eerst nog aan mezelf moet werken en dat heeft ook prioriteit. Maar iemand zei me laatst, wacht je te lang dan is de kans groot dat diegene al getrouwd is en die gedachte deed me best wel veel eerlijk gezegd.
Nee hoor, je snapt zelf ook wel dat jouw problemen hier niet thuis horen dus dat kan je wel vervelend vinden alleen wat heb je er ondertussen mee/aan gedaan? Indien niks, wat wil je dan nog?
wij slapen nooit.
zondag 27 maart 2022 om 05:45
zondag 27 maart 2022 om 06:25
Gecompliceerde redenen hebben meestal een eenvoudige basis.
Je blijft niet de rest van je leven met het gemis lopen, tenzij je daar zelf oprecht veel moeite voor doet.
Je kunt aan een korstje blijven krabben, dan heelt het langzaam.
Je kunt gewoon teruggaan. Meestal blijkt dat wat eerst niet werkte, nog steeds niet werkt.
De kans bestaat dat je het idee en het gevoel dat je had meer mist dan de persoon.
Je blijft niet de rest van je leven met het gemis lopen, tenzij je daar zelf oprecht veel moeite voor doet.
Je kunt gewoon teruggaan. Meestal blijkt dat wat eerst niet werkte, nog steeds niet werkt.
De kans bestaat dat je het idee en het gevoel dat je had meer mist dan de persoon.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zondag 27 maart 2022 om 07:24
Dan doe je dat aan jezelf werken dus voor hem en om hem terug te krijgen. Maar zo zou het niet moeten zijn. Die relatie is over, geweest. En daar mag je verdrietig over zijn, je mag hem zeker missen en het is niet gek (wel k*t) dat je je na een jaar nog zo voelt. Maar laat hem los, en sluit dat hoofdstuk.Saartjexx schreef: ↑27-03-2022 01:33Ik weet het, dat loepen moet verboden worden of ik had er een nieuw account voor moeten maken. Ik weet dat ik eerst nog aan mezelf moet werken en dat heeft ook prioriteit. Maar iemand zei me laatst, wacht je te lang dan is de kans groot dat diegene al getrouwd is en die gedachte deed me best wel veel eerlijk gezegd.
Werk aan je eigen issues, voor jezélf. En ga dan kijken met wie de new & improved you samen een toekomst kan gaan opbouwen.
zondag 27 maart 2022 om 07:50
De meeste mensen die zo denken idealiseren het verleden.
Eigenlijk ben je dan niet eerlijk naar jezelf.
In mijn ideale wereld heb ik ook ideale maten, loop ik een marathon en heb ik honderd beste vrienden die ik dagelijks spreek, een dag niet oppervlakkig naar echt goed.
In mijn huidige wereld is het iets anders, omdat ik ook nog moet werken, slapen en mijn gezin aandacht wil geven. En ik haat rennen.
Als het ideaal was dan was het niet uitgegaan. Wat je je afvraagt is niet reëel.
Een vriendschap waarbij één van de twee verliefd is lukt niet. Dat kun je van jezelf niet vragen. Net als de ander niet opeens verliefd kan worden.
Er zijn altijd nog kansen.
De kansen zijn groter en beter als jij al van jou houdt.
Eigenlijk ben je dan niet eerlijk naar jezelf.
In mijn ideale wereld heb ik ook ideale maten, loop ik een marathon en heb ik honderd beste vrienden die ik dagelijks spreek, een dag niet oppervlakkig naar echt goed.
In mijn huidige wereld is het iets anders, omdat ik ook nog moet werken, slapen en mijn gezin aandacht wil geven. En ik haat rennen.
Als het ideaal was dan was het niet uitgegaan. Wat je je afvraagt is niet reëel.
Een vriendschap waarbij één van de twee verliefd is lukt niet. Dat kun je van jezelf niet vragen. Net als de ander niet opeens verliefd kan worden.
Er zijn altijd nog kansen.
De kansen zijn groter en beter als jij al van jou houdt.
zondag 27 maart 2022 om 08:04
Je klinkt verstandig genoeg. Nu alleen nog achter jezelf gaan staan. Word je gelukkig van gemis? Liefdesverdriet is natuurlijk romantisch: heel veel liedjes zijn op dit thema gebaseerd; de ene nog gevoeliger dan de andere. Maar ze lopen allemaal op hetzelfde uit: je staat op, ruimt de rotzooi op, zet de deuren (naar je hart) open en stapt het gewone leven weer in. Kandidaten zat die anders op jouw plek azen!
En zeg eens zelf: denk je dat hij nog dagelijks met veel gemis aan je denkt? Meestal niet hoor.
En zeg eens zelf: denk je dat hij nog dagelijks met veel gemis aan je denkt? Meestal niet hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

zondag 27 maart 2022 om 09:20
Helemaal eens verder.lolapaloeza schreef: ↑27-03-2022 06:25Gecompliceerde redenen hebben meestal een eenvoudige basis.
De kans bestaat Wat er daadwerkelijk aan de hand is, is dat je het idee en het gevoel dat je had meer mist dan de persoon.

zondag 27 maart 2022 om 09:30
Je haalt het zelf allemaal in je hoofd..
En dan ga je overal aan twijfelen en komt er steeds meer bij.
Het is belangrijk dat als je een keuze hebt gemaakt: de relatie verbroken om goede redenen, dat je daar ook achter staat en achter blijft staan.
Dat moet je bewust blijven doen. Dan hebben die andere twijfelgedachten geen kans wortel te schieten en is er ruimte om het goed te verwerken (dat kan dan ook heel snel gaan) en voel je je stuken beter en is er de kans een echt leuk iemand tegen te komen.
Dus ga alsnog achter je keuze staan. En focus daarop. Want die keuze was goed en dan geef je jezelf daadwerkelijk een goed gevoel over jezelf. Wat je volgens mij ook nodig hebt.
En dan ga je overal aan twijfelen en komt er steeds meer bij.
Het is belangrijk dat als je een keuze hebt gemaakt: de relatie verbroken om goede redenen, dat je daar ook achter staat en achter blijft staan.
Dat moet je bewust blijven doen. Dan hebben die andere twijfelgedachten geen kans wortel te schieten en is er ruimte om het goed te verwerken (dat kan dan ook heel snel gaan) en voel je je stuken beter en is er de kans een echt leuk iemand tegen te komen.
Dus ga alsnog achter je keuze staan. En focus daarop. Want die keuze was goed en dan geef je jezelf daadwerkelijk een goed gevoel over jezelf. Wat je volgens mij ook nodig hebt.
zondag 27 maart 2022 om 10:48
Het leven bestaat niet uit tekens en als diegene dan al getrouwd is dan is dat zo. Dan zijn er komen echt nog andere mannen. Ik heb niet geloept maar je klinkt best wel dramatisch en je schrijft over een depressie. Als je een depressie hebt is het absoluut geen tijd om een relatie aan te gaan. Dan moet je aan jezelf werken en daarna ziet de wereld er heel anders uit en vindt je hem waarschijnlijk niet eens meer leuk. Als je depressief bent zie je de wereld heel anders.Saartjexx schreef: ↑27-03-2022 01:33Ik weet het, dat loepen moet verboden worden of ik had er een nieuw account voor moeten maken. Ik weet dat ik eerst nog aan mezelf moet werken en dat heeft ook prioriteit. Maar iemand zei me laatst, wacht je te lang dan is de kans groot dat diegene al getrouwd is en die gedachte deed me best wel veel eerlijk gezegd.
Vriendschap en liefde kan trouwens heel goed samen gaan. Ik heb nu 4 jaar relatie met een man die meer dan 25 jaar eerst alleen een vriend was. Van liefde naar vriendschap gaat maar zelden goed. Omdat er gevoelens zijn en de vriendschap daardoor voorbij, zeker als je er zo dramatisch instaat als jij.
Dus meid... Focus je op je eigen herstel hou je niet bezig met mannen en relaties. daar is t nu echt geen tijd voor. Als je straks beter bent dan zijn er echt genoeg leuke mannen.
zondag 27 maart 2022 om 13:09
Dank voor alle reacties. Ik moet dit denk ik steeds erbij halen wanneer weer de behoefte opkomt om contact op te nemen. Ik weet dat ik dat niet moet doen en het voor meer drama zorgt.
Het is alleen moeilijk. Want ik kamp al heel mijn leven met neerslachtigheid. En de ene moment er meer of minder last van. Ik hoop ooit er helemaal geen last meer van te hebben, maar dat klinkt te optimistisch nu.
Het zal ook nooit gaan werken; al zou het wel kunnen, het kan niet.
Ik dacht dat vriendschap wel kan na liefde, maar bij mij lukte het niet. Ik denk dat het voor sommigen wel kan, dus daarom denk ik soms waarom wij niet dan want ik ben nu mijn maatje kwijt die mij juist motivatie, steun en liefde gaf. Alleen waren er heel veel issues, die ik ook voornamelijk met mezelf had en daardoor ontving ik veel onbegrip of nog een natrap.
Btw ik ben al onder behandeling en krijg hulp, dat is fijn want nu begrijp ik mezelf ook beter.
Het is trouwens geen man, dat heb ik voor nu sowieso voorlopig afgezworen. Dus misschien maakt dat de situatie anders en wellicht veranderd het de richting van advies? Of maakt het niets uit en moet ik echt verder gaan. Gedachten blokkeren en blijven relativeren.
Het is alleen moeilijk. Want ik kamp al heel mijn leven met neerslachtigheid. En de ene moment er meer of minder last van. Ik hoop ooit er helemaal geen last meer van te hebben, maar dat klinkt te optimistisch nu.
Het zal ook nooit gaan werken; al zou het wel kunnen, het kan niet.
Ik dacht dat vriendschap wel kan na liefde, maar bij mij lukte het niet. Ik denk dat het voor sommigen wel kan, dus daarom denk ik soms waarom wij niet dan want ik ben nu mijn maatje kwijt die mij juist motivatie, steun en liefde gaf. Alleen waren er heel veel issues, die ik ook voornamelijk met mezelf had en daardoor ontving ik veel onbegrip of nog een natrap.
Btw ik ben al onder behandeling en krijg hulp, dat is fijn want nu begrijp ik mezelf ook beter.
Het is trouwens geen man, dat heb ik voor nu sowieso voorlopig afgezworen. Dus misschien maakt dat de situatie anders en wellicht veranderd het de richting van advies? Of maakt het niets uit en moet ik echt verder gaan. Gedachten blokkeren en blijven relativeren.
zondag 27 maart 2022 om 14:37
Waarom zou het geslacht het advies beïnvloeden?Saartjexx schreef: ↑27-03-2022 13:09
Je zegt zelf al het werkt niet, dat zal het dan straks ook niet doen.
zondag 27 maart 2022 om 17:32
zondag 27 maart 2022 om 20:50
Jullie hebben volkomen gelijk.
Ik wil jullie nog enorm bedanken voor alle steun, adviezen en troost dat is aangeboden de afgelopen maanden en jaren.
Ik heb door jullie toedoen eindelijk hulp geaccepteerd en hoop oprecht dat ik ooit mentaal stabiel zal kunnen zijn.
Niet altijd heb ik de adviezen opgevolgd door koppigheid en dan moest ik een paar keer maar flink op mijn bek gaan voordat ik kon inzien dat ik niet zo verder wil of kan gaan.
Ik wilde altijd er alleen uit komen, niemand nodig hebben of anderen tot last zijn. Nog steeds heb ik er wel een beetje moeite mee, maar ben al trots op mezelf dat ik voor het eerst in mijn leven de hulp maandenlang heb geaccepteerd en niet ben gestopt wanneer het me weer te zwaar werd.
Ik ren het liefst weg voor mijn problemen, vergeten en vermijden wat me dwars zit en dan weer volledig storten op een nieuwe bezigheid.
In principe niks mis mee, maar die balans heb ik nog niet onder controle. Ben er nu wel bewust van en bereid er alles aan te doen om mijn drama op alle vlaktes achter te laten en wat te betekenen voor mezelf. En dan voor anderen. Ik wil weer krachtig en zelfverzekerd zijn, plezier beleven en niet last hebben van die moodswings. De impulsiviteit heb ik nu ik ieder geval wel onder controle. Ik besef nu ook dat ik echt op mezelf moet richten en niet contant moeten laten sleuren in negativiteit door externe factoren.
Sorry voor mij lange betoog. Ik hoop ook niet dat ik jullie tot te veel last ben geweest. Veel liefde toegewenst lieve mensjes.
Ik wil jullie nog enorm bedanken voor alle steun, adviezen en troost dat is aangeboden de afgelopen maanden en jaren.
Ik heb door jullie toedoen eindelijk hulp geaccepteerd en hoop oprecht dat ik ooit mentaal stabiel zal kunnen zijn.
Niet altijd heb ik de adviezen opgevolgd door koppigheid en dan moest ik een paar keer maar flink op mijn bek gaan voordat ik kon inzien dat ik niet zo verder wil of kan gaan.
Ik wilde altijd er alleen uit komen, niemand nodig hebben of anderen tot last zijn. Nog steeds heb ik er wel een beetje moeite mee, maar ben al trots op mezelf dat ik voor het eerst in mijn leven de hulp maandenlang heb geaccepteerd en niet ben gestopt wanneer het me weer te zwaar werd.
Ik ren het liefst weg voor mijn problemen, vergeten en vermijden wat me dwars zit en dan weer volledig storten op een nieuwe bezigheid.
In principe niks mis mee, maar die balans heb ik nog niet onder controle. Ben er nu wel bewust van en bereid er alles aan te doen om mijn drama op alle vlaktes achter te laten en wat te betekenen voor mezelf. En dan voor anderen. Ik wil weer krachtig en zelfverzekerd zijn, plezier beleven en niet last hebben van die moodswings. De impulsiviteit heb ik nu ik ieder geval wel onder controle. Ik besef nu ook dat ik echt op mezelf moet richten en niet contant moeten laten sleuren in negativiteit door externe factoren.
Sorry voor mij lange betoog. Ik hoop ook niet dat ik jullie tot te veel last ben geweest. Veel liefde toegewenst lieve mensjes.
maandag 28 maart 2022 om 11:07
Een relatie met hem zal dus nooit gaan werken en het nare gevoel omdat hij straks iemand anders heeft, heet jaloezie.
Heel vervelend, heel normaal ook, maar ook een mooie gelegenheid om voor jezelf schoon schip te maken.
maandag 28 maart 2022 om 12:46
Die jaloezie heb ik nooit bij iemand anders gevoeld, al probeerde ze t aan te wakkeren. Dat zegt wel dat mijn gevoelens oprecht waren, maar helaas..
maandag 28 maart 2022 om 14:17
Je bent goed bezig to. En hulp accepteren en therapie is ook gewoon het zelf doen hé? Niemand doet het voor je... Ze reiken alleen handvaten waardoor het makkelijker zal gaan. Je hoeft het wiel niet op opnieuw uit te vinden, er zijn genoeg mensen die met dezelfde dingen kampen als jij. Je kan je echt beter voelen als je hulp accepteert.
Ik heb ook een tijd gehad waarin ik me heel slecht voelde. Ik ben toen hard aan de slag gegaan en heb hulp geaccepteerd en ben nu heel stabiel. En dat is echt het allerfijnste wat je voor jezelf kan doen.
Ik heb ook een tijd gehad waarin ik me heel slecht voelde. Ik ben toen hard aan de slag gegaan en heb hulp geaccepteerd en ben nu heel stabiel. En dat is echt het allerfijnste wat je voor jezelf kan doen.