WW'ers april 2009
zaterdag 2 mei 2009 om 15:46
Daar zijn we dan:
Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.
naamgewicht nubmi nustreef bmistreeftotaal afdeze weekNeele7527683,0+0,5Sunflower2467,2616,1-0,1Pauline6576,927,625706,4-0,2Kookie88,825712,9+0,8Propje84,829,224,4687,5-0,0Paulusje716713,1-0,3ellablue64,02321614-0,5bentetje94,5759.2+0,6Gemini78755,10,0BMss87,8686,7-1,7Shisensa75,1222,4+0,3
Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.
naamgewicht nubmi nustreef bmistreeftotaal afdeze weekNeele7527683,0+0,5Sunflower2467,2616,1-0,1Pauline6576,927,625706,4-0,2Kookie88,825712,9+0,8Propje84,829,224,4687,5-0,0Paulusje716713,1-0,3ellablue64,02321614-0,5bentetje94,5759.2+0,6Gemini78755,10,0BMss87,8686,7-1,7Shisensa75,1222,4+0,3
vrijdag 12 juni 2009 om 16:15
@propje, hoera voor jou! Heel erg goed, je tussendoel bereikt!
@voor ieder die afgevallen is, ga zo door! :
@Pauline, speciaal voor jou, deze week laten wij de weegschaal en poepie ruiken. Ik vermoed dat je een beetje moedeloos bent, klopt dat? Maar denk erom, buik in, borst vooruit! (in mijn geval heb ik van beide genoeg!) Hebben we een deal?
@voor ieder die afgevallen is, ga zo door! :
@Pauline, speciaal voor jou, deze week laten wij de weegschaal en poepie ruiken. Ik vermoed dat je een beetje moedeloos bent, klopt dat? Maar denk erom, buik in, borst vooruit! (in mijn geval heb ik van beide genoeg!) Hebben we een deal?
vrijdag 12 juni 2009 om 20:43
Thx Kookie
Wat mij betreft hebben we een deal!!
Het klopt dat ik inderdaad wat moedeloos ben. Moet er wel bij vertellen dat ik nog niet helemaal opgekrabbeld ben uit een burn-out. Gisteren de mevrouw even gebeld die me begeleid heeft en hoewel het een gesprekje van amper 10 minuten was, heeft het me wel erg goed gedaan.
Ik ben echt weer op het goede spoor gezet en zie nu ook wel in dat ik weer in oude fouten aan het vervallen was.
Vandaag is het erg goed gegaan:
Ontbijt: aardbeien, halve banaan, kiwi, 10 gram Allbran en 100 gr magere yoghurt 'geblenderd' 1,5 punt
Tussendoor: 2 koffie met een bokkenpootje 1 punt
Lunch: WW-groentesoep, 2 boterhammen met light brie en karnemelk 4 punten
Tussendoor: 2 thee met een koekje 1 punt
en een bakje Japanse mix 1,5 punt
en 4 dropjes 2 punten
Diner: WW-groentesoep, 20 gram frietjes en een knackebrod met filet americain, stukje 30+ kaas 6 punten
Net nog een kop thee met een koekje 1 punt
Dus tot nu toe 18 punten.
Wel iets te veel punten aan tussendoortjes, maar goed, in elk geval is het qua punten zeer acceptabel.
Wist ik al, maar ik moet gewoon vaker van die soep maken, dat werkt voor mij erg goed.
Dit weekend niks bijzonders, dus dat scheelt al weer aan verleidingen.
Allemaal weer succes gewenst!
Het klopt dat ik inderdaad wat moedeloos ben. Moet er wel bij vertellen dat ik nog niet helemaal opgekrabbeld ben uit een burn-out. Gisteren de mevrouw even gebeld die me begeleid heeft en hoewel het een gesprekje van amper 10 minuten was, heeft het me wel erg goed gedaan.
Ik ben echt weer op het goede spoor gezet en zie nu ook wel in dat ik weer in oude fouten aan het vervallen was.
Vandaag is het erg goed gegaan:
Ontbijt: aardbeien, halve banaan, kiwi, 10 gram Allbran en 100 gr magere yoghurt 'geblenderd' 1,5 punt
Tussendoor: 2 koffie met een bokkenpootje 1 punt
Lunch: WW-groentesoep, 2 boterhammen met light brie en karnemelk 4 punten
Tussendoor: 2 thee met een koekje 1 punt
en een bakje Japanse mix 1,5 punt
en 4 dropjes 2 punten
Diner: WW-groentesoep, 20 gram frietjes en een knackebrod met filet americain, stukje 30+ kaas 6 punten
Net nog een kop thee met een koekje 1 punt
Wel iets te veel punten aan tussendoortjes, maar goed, in elk geval is het qua punten zeer acceptabel.
Wist ik al, maar ik moet gewoon vaker van die soep maken, dat werkt voor mij erg goed.
Dit weekend niks bijzonders, dus dat scheelt al weer aan verleidingen.
Allemaal weer succes gewenst!
vrijdag 12 juni 2009 om 21:39
vrijdag 12 juni 2009 om 21:42
[quote]Pauline65 schreef op 12 juni 2009 @ 20:43:
Thx Kookie
Hoeveel punten mag je?
Volgens mij moet je oppassen dat je niet te steng bent voor jezelf.
Je bent nog niet eens aan je totaal punten per dag, toch?
Thx Kookie
Hoeveel punten mag je?
Volgens mij moet je oppassen dat je niet te steng bent voor jezelf.
Je bent nog niet eens aan je totaal punten per dag, toch?
zaterdag 13 juni 2009 om 09:56
Oh jongens, het gaat hier ook helemaal niet goed:-( Gistermiddag een chocolademuffin gehad, gisteravond véél te veel gegeten bij een bbq (thema was Griekenland, dus veel te veel brood, tzatziki, olijven, dolmades, souvlaki en niet te vergeten de rosé en likeur). Ik snap niet waarom ik er zo met de pet naar gooi. Ik heb echt zo'n week van wat kan mij het ook schelen en het helpt toch allemaal niks. Heel raar, want vorige week (toen die kilo er af was) was ik echt weer overtuigd dat WW-en echt goed werkt. Bleh. Ik moet een doel stellen anders kom ik er niet. Ik ga eens even nadenken over een hele goeie reden om af te vallen. Vandaag ben ik alleen thuis (vriendje is klussen bij vriend) dus ik ga maar eens rustg aan doen met eten en vanavond ook een slank soepie eten. Wilde eerst een fruitdag doen, maar vind dat eigenlijk een beetje onzin...
Pauline, fijn dat jij je weer wat beter voelt na je gesprek!
Kookie, wat voor soep wordt het bij jou?
En iedereen die wél is afgevallen, gefeliciteerd natuurlijk!
Pauline, fijn dat jij je weer wat beter voelt na je gesprek!
Kookie, wat voor soep wordt het bij jou?
En iedereen die wél is afgevallen, gefeliciteerd natuurlijk!
zaterdag 13 juni 2009 om 10:15
Och Haags meisje, die dagen hebben we allemaal gehad!
Vooral na een slechte dag ben je inderdaad geneigd om dat te denken.
Maar ik zeg altijd: probeer het eens andersom te bekijken.
Je hebt genoten van je bbq , het heeft je duidelijk gesmaakt
Niks meer aan te veranderen en nu weer vol goede moed er tegenaan!
Je moet voor de grap eens de vorige 12 of 13 pagina's lezen: we hebben zelfs eens een gezamelijke baaldag gehad
Gewoon doorgaan!
Vooral na een slechte dag ben je inderdaad geneigd om dat te denken.
Maar ik zeg altijd: probeer het eens andersom te bekijken.
Je hebt genoten van je bbq , het heeft je duidelijk gesmaakt
Niks meer aan te veranderen en nu weer vol goede moed er tegenaan!
Je moet voor de grap eens de vorige 12 of 13 pagina's lezen: we hebben zelfs eens een gezamelijke baaldag gehad
Gewoon doorgaan!
zaterdag 13 juni 2009 om 10:27
@Kookie; ik zat inderdaad nog niet aan m'n punten, ik mag er namelijk 21 per dag. Maar die heb ik gisteren nog wel gehaald met een glaasje Prosecco en een paar toastjes met filet americain!
Die soep maak ik zelf; heel simpel met een liter water, een klein handje (zee)zout en dan groenten erdoor. Gisteren heb ik het gemaakt met wat bloemkool die ik nog over had, een courgette, een gesnipperde ui en flink wat basilicum.
Vaak doe ik er ook bleekselderij door (drijft vocht af) of ik maak 'm met een struikje broccoli en een handje sperziebonen en een ontvelde tomaat. Maakt verder niet uit als je het maar bij groentes en water houdt.
Na een half uurtje koken zet ik de staafmixer erin zodat het een gladde soep wordt.
Ik vind het ook een goede manier om flink wat groente binnen te krijgen, want dat vind ik nog wel eens lastig.
@Haagsmeisje: stom is dat hè, ben je net zo lekker op dreef en krijg je uit het niets weer zo'n vreetaanval.
Niet opgeven hoor, want het werkt echt wel (als je je er aan houdt tenminste; zei zij uit ervaring sprekend!!).
Fijne dag.
Die soep maak ik zelf; heel simpel met een liter water, een klein handje (zee)zout en dan groenten erdoor. Gisteren heb ik het gemaakt met wat bloemkool die ik nog over had, een courgette, een gesnipperde ui en flink wat basilicum.
Vaak doe ik er ook bleekselderij door (drijft vocht af) of ik maak 'm met een struikje broccoli en een handje sperziebonen en een ontvelde tomaat. Maakt verder niet uit als je het maar bij groentes en water houdt.
Na een half uurtje koken zet ik de staafmixer erin zodat het een gladde soep wordt.
Ik vind het ook een goede manier om flink wat groente binnen te krijgen, want dat vind ik nog wel eens lastig.
@Haagsmeisje: stom is dat hè, ben je net zo lekker op dreef en krijg je uit het niets weer zo'n vreetaanval.
Niet opgeven hoor, want het werkt echt wel (als je je er aan houdt tenminste; zei zij uit ervaring sprekend!!).
Fijne dag.
zaterdag 13 juni 2009 om 11:15
zaterdag 13 juni 2009 om 12:28
zaterdag 13 juni 2009 om 14:54
Ik word niet goed van de nieuwste forumbug!!
Enfin, ik post nu eerst een . zodat ik het laatste bericht kan lezen en pas vervolgens mijn bericht weer aan.
Ben nog steeds goed bezig vandaag:
Lunch: de inmiddels bekende soep, 1 tarwebolletje met achterham, 1 knackebrod met 30+ kaas en karnemelk 4,5
Een stuk gefietst om bij 2 boeren respectievelijk asperges en aardbeien te gaan kopen.
Tussendoor een glas thee met een beschuit met muisjes 1,5 punt.
Je moet in de winkel gewoon alle weegschalen uitproberen Kookie en degene die het minste gewicht aangeeft koop je dan!
Enfin, ik post nu eerst een . zodat ik het laatste bericht kan lezen en pas vervolgens mijn bericht weer aan.
Ben nog steeds goed bezig vandaag:
Lunch: de inmiddels bekende soep, 1 tarwebolletje met achterham, 1 knackebrod met 30+ kaas en karnemelk 4,5
Een stuk gefietst om bij 2 boeren respectievelijk asperges en aardbeien te gaan kopen.
Tussendoor een glas thee met een beschuit met muisjes 1,5 punt.
Je moet in de winkel gewoon alle weegschalen uitproberen Kookie en degene die het minste gewicht aangeeft koop je dan!
zaterdag 13 juni 2009 om 15:22
Haha, dat zou grappig geweest zijn!
Inmiddels heb ik een nieuwe en ben erg benieuwd wat ik morgen weeg. Ben wat neurotisch aangelegd wat de getalletjes betreft, dus ik ga waarschijnlijk op oud en nieuw staan.
Goed bezig, Pauline! Ga een rondje met de hondjes en dan plat in de tuin met een bakje aardbeien! Vanochtend 2 boterhammen met kaas gehad en verder niets te eten, wel koffie en water.
tot later!!
Inmiddels heb ik een nieuwe en ben erg benieuwd wat ik morgen weeg. Ben wat neurotisch aangelegd wat de getalletjes betreft, dus ik ga waarschijnlijk op oud en nieuw staan.
Goed bezig, Pauline! Ga een rondje met de hondjes en dan plat in de tuin met een bakje aardbeien! Vanochtend 2 boterhammen met kaas gehad en verder niets te eten, wel koffie en water.
tot later!!
zaterdag 13 juni 2009 om 17:00
Dank voor de bemoedigende woorden, dames:-)
Ik ben ook goed bezig vandaag:
Ontbijt: koffie verkeerd, twee knackebrod met slankie kaas en pindakaas, kwark met ananas en klein beetje "bröd in de melk " (Bolletje) erin.
Tussendoor: niks
Lunch: 2 knackebrod met cottage cheese en beetje honing, tomatensoep (van liter water, 1/2 bouillonblokje, tomatenblokjes, soepgroente, peper, zout, klein beetje chilipoeder)
tussendoor: kwark met ananas en weer een beetje bröd
avond: de genoemde soep en brood
Denk dat ik vandaag wel binnen mn punten blijf. Maar heb nog steeds geen concreet doel voor ogen. Een motivator zeg maar... Komt vroeg of laat wel in me op.
Iedereen is goed bezig vandaag zo te lezen! We kunnen het wel!
Ik ben ook goed bezig vandaag:
Ontbijt: koffie verkeerd, twee knackebrod met slankie kaas en pindakaas, kwark met ananas en klein beetje "bröd in de melk " (Bolletje) erin.
Tussendoor: niks
Lunch: 2 knackebrod met cottage cheese en beetje honing, tomatensoep (van liter water, 1/2 bouillonblokje, tomatenblokjes, soepgroente, peper, zout, klein beetje chilipoeder)
tussendoor: kwark met ananas en weer een beetje bröd
avond: de genoemde soep en brood
Denk dat ik vandaag wel binnen mn punten blijf. Maar heb nog steeds geen concreet doel voor ogen. Een motivator zeg maar... Komt vroeg of laat wel in me op.
Iedereen is goed bezig vandaag zo te lezen! We kunnen het wel!
zondag 14 juni 2009 om 08:47
Ik ben gisteren keurig binnen mijn punten gebleven.
's Avonds haricots vert op met aardappeltjes en daarbij stukjes komkommer met light feta. Toen had ik nog punten genoeg over om later op de avond nog een bakje Japanse mix met Prosecco erbij te nemen.
Vandaag ook al weer keurig begonnen met een handvol aardbeien, een kiwi, Allbran en yoghurt.
Vanavond eten we de gisteren gekochte asperges, pak ik er maar 1 gekookt eitje bij en zal ik (zeer) matig zijn met de boter!
@Haagsmeisje; mijn grootste motivator zit niet zozeer in een bepaald getal op de weegschaal, maar in een paar hele leuke rokken en jurkjes die ik heel graag weer aan zou willen deze zomer!!
's Avonds haricots vert op met aardappeltjes en daarbij stukjes komkommer met light feta. Toen had ik nog punten genoeg over om later op de avond nog een bakje Japanse mix met Prosecco erbij te nemen.
Vandaag ook al weer keurig begonnen met een handvol aardbeien, een kiwi, Allbran en yoghurt.
Vanavond eten we de gisteren gekochte asperges, pak ik er maar 1 gekookt eitje bij en zal ik (zeer) matig zijn met de boter!
@Haagsmeisje; mijn grootste motivator zit niet zozeer in een bepaald getal op de weegschaal, maar in een paar hele leuke rokken en jurkjes die ik heel graag weer aan zou willen deze zomer!!
zondag 14 juni 2009 om 09:20
zondag 14 juni 2009 om 09:46
Ik ben gisteren maar liefst 8 punten over de schreef gegaan.
Die weekenden hè
Pauline dat is wel een heel goed begin van de week hoor!
Ik heb inderdaad vaker gehoord dat je de weegschaal op een stabiele ondergrond moet zetten Kookie. Anders kunnen er echt grote verschillen inzitten.
Iedereen weer veel succes vandaag!
Die weekenden hè
Pauline dat is wel een heel goed begin van de week hoor!
Ik heb inderdaad vaker gehoord dat je de weegschaal op een stabiele ondergrond moet zetten Kookie. Anders kunnen er echt grote verschillen inzitten.
Iedereen weer veel succes vandaag!
zondag 14 juni 2009 om 11:57
Hoi!
Ik wilde even zeggen dat ik hier af en toe mee lees en het leuk vind dat jullie elkaar zo motiveren. Ik ben zelf coach bij WW en zie dat dit soort dingen een heel positieve uitwerking kunnen hebben op cursisten. Je staat er niet alleen voor.
Stiekem heb ik er zelf ook nog veel aan, ik zit zelf ook nog in het prgramma. Nog 9 ons en dan zit ik binnen een gezond bmi en nog een kilo of 6,7 en dan zit ik op mijn streefgewicht. Ik ben zelf nu bijna 20 kg afgevallen met WW.
Succes iedereen, hou vol! En bedenk: Niets smaakt zo goed als slank zijn voelt!
Ik wilde even zeggen dat ik hier af en toe mee lees en het leuk vind dat jullie elkaar zo motiveren. Ik ben zelf coach bij WW en zie dat dit soort dingen een heel positieve uitwerking kunnen hebben op cursisten. Je staat er niet alleen voor.
Stiekem heb ik er zelf ook nog veel aan, ik zit zelf ook nog in het prgramma. Nog 9 ons en dan zit ik binnen een gezond bmi en nog een kilo of 6,7 en dan zit ik op mijn streefgewicht. Ik ben zelf nu bijna 20 kg afgevallen met WW.
Succes iedereen, hou vol! En bedenk: Niets smaakt zo goed als slank zijn voelt!
zondag 14 juni 2009 om 12:06
Ik mag officieel 21 punten per dag, maar ik heb het opgevoerd naar 24... (ze zeggen dat elke punt 60 calorieen is en ik vind 1240 calo's te weinig). Hoewel ik me nu zit te bedenken dat je met het 'gratis' fruit en groente misschien alsnog wel op de 1500 calo's komt. Nouja, als ik niet afval met 24 punten per dag kan ik altijd nog minderen toch?
Pauline, ik vind het knap van je!
Propje, 8 punten is nog wel weer bij elkaar te sparen toch?
Kookie, fijn dat de weegschaal niet meer gewicht aangeeft! Dat scheelt maar weer toch?
Het regent hier pijpestelen:-( Als het vanmiddag een beetje opknapt, maar ff eropuit. Maar nu is het niks. Ik zit erover te denken om een Nintendo DS te kopen. Er is nu een aanbieding bij een of andere speelgoedwinkel en daar krijg je dan voor 200,00 de Nintendo en een stappenteller en bijbehorend programmaatje bij. Misschien wel aardig om te kijken of je echt wel genoeg beweegt per dag.
Ff off topic: heeft een van jullie misschien een Nintendo? En doe je er wat mee?
Pauline, ik vind het knap van je!
Propje, 8 punten is nog wel weer bij elkaar te sparen toch?
Kookie, fijn dat de weegschaal niet meer gewicht aangeeft! Dat scheelt maar weer toch?
Het regent hier pijpestelen:-( Als het vanmiddag een beetje opknapt, maar ff eropuit. Maar nu is het niks. Ik zit erover te denken om een Nintendo DS te kopen. Er is nu een aanbieding bij een of andere speelgoedwinkel en daar krijg je dan voor 200,00 de Nintendo en een stappenteller en bijbehorend programmaatje bij. Misschien wel aardig om te kijken of je echt wel genoeg beweegt per dag.
Ff off topic: heeft een van jullie misschien een Nintendo? En doe je er wat mee?