(Ex)vriend ONS tijdens break - hoe mee om te gaan?

07-04-2022 13:54 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ivm herkenbaarheid een nieuw account aangemaakt.
Ik zit namelijk met een dingetje waarvan ik zelf vind dat ik er niet zo zwaar aan zou moeten tillen. Het zit als volgt.
Mijn vriend en ik hebben ruim 1,5 jaar een relatie. De laatste tijd is nogal turbulent, omdat we beiden een dingetje hebben met vertrouwen uit het verleden. Hij is in meerdere relaties bedrogen (sexueel/liefde), ik ben in een vorige lange relatie langdurig en frequent voorgelogen (financieel). Dit heeft bij beide z'n sporen na gelaten.
Daarnaast spelen er nog wat zaken waar we geen invloed op hebben (elkaar niet kunnen zien door COVID, medische problematiek bij kinderen aan beide kanten), maar die wel extra stress opleveren.

Uiteindelijk heb ik zo'n 6 weken geleden een punt achter de relatie gezet, omdat ik het gevoel had dat bepaalde issues niet opgelost konden worden. In de weken daarna heeft mijn (ex)vriend zijn best gedaan om te laten zien dat dat wel kon, en groeiden we weer naar elkaar toe. Totdat hij aangaf te veel stress te hebben en even geen contact te willen hebben. Dat heeft ongeveer anderhalve week geduurd. Toen kwamen we weer beter tot elkaar, goede gesprekken gehad. En zijn een weekendje weg geweest samen om te kijken hoeveel gevoel er nog wel is, en om wat quality time samen te hebben. Dat was 2 en halve week geleden.
Sindsdien zijn we samen aan het kijken hoe we samen onze issues kunnen oplossen. Individuele hulp daarbij is al gezocht, maar ook samen wilden we er graag uit komen. Maar door die gezamenlijke issues zal dat niet makkelijk zijn. We houden van elkaar, willen eigenlijk niet zonder elkaar en we delen ook heel veel leuke en waardevolle dingen. Dus er is genoeg om voor te gaan. En daarover zouden we het gesprek gaan voeren. Tot hij afgelopen weekend aangaf niet te kunnen veranderen, en dat de issues dus zouden blijven bestaan. Dit kan ik niet, dus gaf ik aan niet verder te willen als geliefden, omdat die issues voor mij breekpunten zijn. We zouden vrienden blijven.

Nu ben ik er gisteren achter gekomen dat hij zo'n 2-3 weken geleden een one-night stand heeft gehad, met een bekende van vroeger. Het was niet de bedoeling zoals hij zelf zegt, maar wijn op en laten meeslepen etc etc, je kent het wel. Het was onbeschermde sex. En ze hebben dus niet alleen sex gehad, ze hebben ook uitgebreid gepraat over de situatie van onze relatie, waarin hij mij best wel de zwarte piet heeft toegespeeld.

Ik merk dat dit me erg raakt. Ergens vind ik dat niet terecht, want officieel hadden we geen relatie. Maar we waren wel in die tijd aan het verkennen wat er nog wel was, en of het nog wat kon worden. Die ONS zou zelfs in de tijd van ons weekendje weg ongeveer geweest zijn, als ik terug reken.
Dus ik voel me wat bedonderd. Dat hij aan de ene kant met mij aan het verkennen was. En aan de andere kant toch met een ander het bed in duikt. Onbeschermd nog wel, wat ik ongelooflijk stom vind.

Kortom, het roept nogal wat op merk ik. Ik ben op zoek naar een spiegel die me voorgehouden kan worden. Moet ik me inderdaad niet aanstellen, want we hadden officieel geen relatie? Of is mijn gevoel van bedonderd zijn terecht? En hoe kan ik hier nou voor mezelf op een constructieve manier mee omgaan?
Alvast bedankt voor jullie zienswijze
PunkGirl schreef:
07-04-2022 15:55
Ja dat is ook zo, en dat realiseer ik me ook wel.
Maar het voelt dus anders omdat er op dat moment ook nog wel eea speelde tussen ons. Alsof hij toch van 2 walletjes heeft gesnoept op dat moment.
Maar het maakt inderdaad eigenlijk niet zoveel meer uit. Klaar is klaar, ben er goed vanaf gekomen zo.
Vanuit hem is het denk ik anders: jij beëindigt de relatie en dus is hij vrij om te doen en laten wat hij wil. Jij geen commitment, hij ook geen commitment.

Ook al heb je dan nog contact met elkaar.

Dus nee, er was geen walletje meer.
Heeft hij met jou sex gehad na die ONS? Onveilig? Alleen dat al zou voor mij een absolute dealbreaker zijn. Nog los van het feit dat hij dacht hem ergens anders in te moeten steken terwijl hij (met) jou aan het exploreren was. Hij zou van mij mogen exploreren en onderzoeken tot hij vleugels krijgt, en dan zou hij van mij naar het Zuiden mogen emigreren. Voorgoed.
Het helpt vast als je zijn acties niet koppelt aan jouw eigenwaarde / hoe belangrijk jij en jullie relatie voor hem was.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
WE WERE ON A BREAK!
ik geef mn bek ook maar een douw
bijtie schreef:
07-04-2022 16:39
Je doet net alsof het verkeerd is om je genaaid te voelen. Hoezo zou je hier niet flink over de zeik van zijn, waarom zo correct allemaal? Je hebt erin geïnvesteerd, hoop gehad, vertrouwen, kansen gegeven en hij pakt net zo makkelijk een ander in plaats van ergens aan te werken.

Maakt niet uit of het terecht is of niet, ik zou me zwaar klote voelen. Maar er zit geen toekomst in, dus nu kom je in een periode van verwerking. Niet leuk en kost tijd, doet pijn, maar er zit niets anders op.

Maar je hoeft je pijn en verdriet niet dood te rationaliseren dat wil ik eigenlijk zeggen. Je bent gekwetst, dat doet zeer.
Wat hij zelf zei te willen.

Ik snap aantal reacties ook niet. Tuurlijk is dit gewoon een klotestreek en mag TO zich genaaid voelen, djeez.
lolapaloeza schreef:
07-04-2022 17:25
Het helpt vast als je zijn acties niet koppelt aan jouw eigenwaarde / hoe belangrijk jij en jullie relatie voor hem was.
Hou effe op zeg. Natuurlijk zegt het wel iets daarover.
Jullie Ijn 1,5 jaar samen en al zoveel issues. Dit moet genoeg reden zijn om aan te nemen dat jullie gewoon geen match zijn.

Jullie waren uit elkaar dus echt iets te zeggen heb je niet, al snap ik dat je er wel een rotgevoel van krijgt. En om te zeggen dat je een eerlijke kans gehad hebt...... als je bezig bent te kijken wat er nog is en dan het bed deelt met iemand anders......
Maar het maakt wel duidelijk dat dit hem dus echt niet meer gaat worden.
LuciFee2022 schreef:
07-04-2022 17:41
Vind jij! Geen feit hoor en TO mag het ook zo voelen natuurlijk. De vrouw in kwestie was gewoon een reboundje. Probeer lust eens los te zien van liefde…….
Live Life to the fullest
Noekie-Noek schreef:
07-04-2022 17:45
Jullie Ijn 1,5 jaar samen en al zoveel issues. Dit moet genoeg reden zijn om aan te nemen dat jullie gewoon geen match zijn.

Jullie waren uit elkaar dus echt iets te zeggen heb je niet, al snap ik dat je er wel een rotgevoel van krijgt.
En dit!
Live Life to the fullest
GeweldigWeer schreef:
07-04-2022 17:46
Vind jij! Geen feit hoor en TO mag het ook zo voelen natuurlijk. De vrouw in kwestie was gewoon een reboundje. Probeer lust eens los te zien van liefde…….
Natuurlijk zegt het wel iets over hoe hij hun relatie( doorstart) zag.

Hij wilde verder en ze zijn samen weg om te kijken of dat lukt, als hij dan ook in die zelfde tijd met een ander naar bed gaat, zegt dat echt iets over die relatie.

Echt hoor, hou op met me. :rofl:
GeweldigWeer schreef:
Nou zeg. Van zo veel lust met een ander droog ik spontaan op en verdampt de liefde eveneens.

Mensen die toeteren dat ze het allemaal begrijpen, want lust en liefde moet je los van elkaar zien……..no way.
Noekie-Noek schreef:
07-04-2022 17:45

Jullie waren uit elkaar dus echt iets te zeggen heb je niet, al snap ik dat je er wel een rotgevoel van krijgt. En om te zeggen dat je een eerlijke kans gehad hebt...... als je bezig bent te kijken wat er nog is en dan het bed deelt met iemand anders......
Maar het maakt wel duidelijk dat dit hem dus echt niet meer gaat worden.
Nou ja, ze heeft er wel íéts over te zeggen, mocht hij nog op het idee komen dat hij toch spijt heeft en het nog een keer wil proberen dan heeft ze alle recht om het vanwege die one-night-stand niet te willen.

Sowieso heb je uiteindelijk alleen zeggenschap over wat je ergens zelf mee doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
GeweldigWeer schreef:
Ja een reboundje, moet hij mooi doen toch.

Maar dan is het ook wel definitief klaar met de relatie. Dit soort gedrag kan je amper serieus nemen. Je hebt relatieproblemen en tegen je vriendin zeg je dat je ervoor wil gaan dus ga je maar zitten zuipen, klagen over je relatie en seks hebben met een bekende. Ik zou denken dat dit zo'n persoon is die zijn relaties onbewust saboteert vanuit bindingsangst. Niet klaar voor commitment in ieder geval.
LuciFee2022 schreef:
07-04-2022 17:50
Natuurlijk zegt het wel iets over hoe hij hun relatie( doorstart) zag.

Hij wilde verder en ze zijn samen weg om te kijken of dat lukt, als hij dan ook in die zelfde tijd met een ander naar bed gaat, zegt dat echt iets over die relatie.

Echt hoor, hou op met me. :rofl:
Allemaal eigen invulling, TO weet toch niet wanneer deze ONS heeft plaatsgevonden? Daarnaast, het is uit?! Zet er een streep onder en ga inzien dat het geen match was na 1.5 jaar en al zoveel ellende.
Live Life to the fullest
GeweldigWeer schreef:
07-04-2022 18:29
Allemaal eigen invulling, TO weet toch niet wanneer deze ONS heeft plaatsgevonden? Daarnaast, het is uit?! Zet er een streep onder en ga inzien dat het geen match was na 1.5 jaar en al zoveel ellende.

Lees anders nog eens de OP en haar reactie later over die ons en wat hij heeft toegegeven.

En het is uit, maar ze mag echt wel even rot voelen over zijn gedrag en die ons, nadat ze het een kans wilde geven, die hij ook heel graag wilde.
ONS of niet, dit zou me allemaal veel te hard werken zijn. Ik houd m’n leven graag wat luchtiger.
GeweldigWeer schreef:
Dit. Toen ik al knetterverliefd was op mijn lief maar het nog niet echt aan was heb ik een fenomenale ONS gehad. Nooit meer gezien, toch nog even leuk meegepikt :proud:
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Susan schreef:
07-04-2022 17:53
Nou ja, ze heeft er wel íéts over te zeggen, mocht hij nog op het idee komen dat hij toch spijt heeft en het nog een keer wil proberen dan heeft ze alle recht om het vanwege die one-night-stand niet te willen.

Sowieso heb je uiteindelijk alleen zeggenschap over wat je ergens zelf mee doet.
Ik bedoelde ze heeft niets te zeggen van de ONS. Zij had de relatie verbroken en hij ondernam actie met een andere vrouw.
Iets te zeggen over de ONS staat natuurlijk totaal los van wat je te zeggen hebt over de verdere toekomst met deze man.
“En hoe kan ik hier nou voor mezelf op een constructieve manier mee omgaan?”

The best way to get over someone is to get under someone else.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
07-04-2022 19:09
“En hoe kan ik hier nou voor mezelf op een constructieve manier mee omgaan?”

The best way to get over someone is to get under someone else.
Dat is al bullshit. Sommige vrouwen hebben graag de regie en klimmen er boven op. Niks eronder liggen.

Als we toch gaan muggenziften (niet jij) , kan deze er ook wel ingegooid worden.
Murgatroyd schreef:
07-04-2022 15:24
YOU WERE ON A BREAK
Hihi ik dacht precies hetzelfde. :rolling:
Ttroeteltje schreef:
07-04-2022 19:36
Dat is al bullshit. Sommige vrouwen hebben graag de regie en klimmen er boven op. Niks eronder liggen.

Als we toch gaan muggenziften (niet jij) , kan deze er ook wel ingegooid worden.
Fair point

Sorry TO, dan heb ik verder geen tips.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
07-04-2022 19:45
Fair point

Sorry TO, dan heb ik verder geen tips.
Ik vond jouw tip eigenlijk wel een goeie 😉
LuciFee2022 schreef:
Wat hij zelf zei te willen.

Ik snap aantal reacties ook niet. Tuurlijk is dit gewoon een klotestreek en mag TO zich genaaid voelen, djeez.
Precies dit. TO, hij was al weg, maar durfde de deur niet dicht te trekken. Sterkte!
LuciFee2022 schreef:
Ik denk dat acties van anderen die zich volledig buiten mij om afspelen over het algemeen heel veel met hen te maken hebben, en heel weinig met mij.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven