Even geen mannen meer

11-04-2022 20:07 78 berichten
-
anoniem_411764 wijzigde dit bericht op 15-06-2022 09:40
0.00% gewijzigd
Smickelt schreef:
12-04-2022 11:18
Potentieel leuke mannen alleen voor de spanning? Wat kan er misgaan?
Je zoekt nu uitvluchten in motorrijden (leuk maar niet spannend) en parachutespringen (leuk maar kort). Zolang die onvrede in je zit gaat niets die leegte goed opvullen.
Wat moet ik dan doen? Blijven stilzitten. Ik ga het alsnog allemaal gewoon doen en dan helpt het maar even. Wat vult de leegte, liefde? Maar die is niet aan mij weggelegd.
Hoe creeer ik vrede in mezelf, ik ben me er al bewust van maar nu nog hoe te doorbreken
Reborn schreef:
12-04-2022 11:30
Wat moet ik dan doen? Blijven stilzitten. Ik ga het alsnog allemaal gewoon doen en dan helpt het maar even. Wat vult de leegte, liefde? Maar die is niet aan mij weggelegd.
Hoe creeer ik vrede in mezelf, ik ben me er al bewust van maar nu nog hoe te doorbreken

Inderdaad naar de sportschool gaan. Lichaam en geest zijn een geheel en vullen elkaar aan. Door te trainen kun je gedachtenpatronen doorbreken of even vergeten waardoor ruimte ontstaat voor nieuwe energie. “Old energy out, new energy come’
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
12-04-2022 12:12
Inderdaad naar de sportschool gaan. Lichaam en geest zijn een geheel en vullen elkaar aan. Door te trainen kun je gedachtenpatronen doorbreken of even vergeten waardoor ruimte ontstaat voor nieuwe energie. “Old energy out, new energy come’
Euh, hier werkt dat niet zo hoor.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
12-04-2022 12:22
Euh, hier werkt dat niet zo hoor.

Het is een oosterse filosofie. Natuurlijk werkt dat niet voor iedereen en is geen tovermiddel . Bij mij en medesporters werkt het in elk geval best goed.
De kunst van leven is om energie en inspiratie in jezelf kunnen laten ontstaan door verveling, leegte, wat dan ook voor gevoelens, er te laten zijn en ruimte te geven.

Het is een passief proces. Wat je blijkbaar ook wel weet maar je durft het ergens nog niet aan. En dat is niet erg, je bent al stappen aan het zetten.

Ik denk dat er bij jou ook veel pijn onder zit die je niet wil voelen, klopt dat?
Boogschutter10 schreef:
12-04-2022 12:26
Het is een oosterse filosofie. Natuurlijk werkt dat niet voor iedereen en is geen tovermiddel . Bij mij en medesporters werkt het in elk geval best goed.
Het werkt wel. Het is in ieder geval beter dan niets doen. Dus het heeft zeker een positieve bijdrage. Alleen lost het de probleem niet van binnen op. De leegte blijft bestaan.
Heb eerder wel eens langere periode intensief gesport maar ik bleef me raar van binnen voelen. Onverklaarbaar.

Avage schreef:
12-04-2022 12:40
De kunst van leven is om energie en inspiratie in jezelf kunnen laten ontstaan door verveling, leegte, wat dan ook voor gevoelens, er te laten zijn en ruimte te geven.

Het is een passief proces. Wat je blijkbaar ook wel weet maar je durft het ergens nog niet aan. En dat is niet erg, je bent al stappen aan het zetten.

Ik denk dat er bij jou ook veel pijn onder zit die je niet wil voelen, klopt dat?
Je hebt gelijk, dankjewel voor je reactie.

Klopt inderdaad. Ik vind het erg moeilijk om ze toe te laten doordat het geen nuttige emoties zijn en ik me daardoor alleen maar slechter erdoor ga voelen. Moet ik dan maar huilen totdat ik niet meer kan? Ik wil juist lachen en alles vergeten en doorgaan met mijn leven.
Ja dat is een paradox. Hoe meer je een goed gevoel nastreeft, hoe slechter je je gaat voelen.
Door de pijn heen is de enige manier.
Reborn schreef:
12-04-2022 13:22
Moet ik dan maar huilen totdat ik niet meer kan? Ik wil juist lachen en alles vergeten en doorgaan met mijn leven.
Het is niet óf huilen óf lachen. Je moet de balans zien te vinden. Huilen en doorvoelen helpt om daarna weer ruimte te hebben om te lachen. Kan dus allebei naast elkaar bestaan.
Jullie hebben volkomen gelijk hoor. Heb alleen te lang mezelf ellendig gevoeld en laten voelen. Ik ben er moe van geworden en het zat geraakt. Ik wil verandering. Ik voel ook dat het tijd is voor een drastische omslag in mijn leven en te werken aan doelen opdat ik weer succesvol en gelukkig kan worden.
Alles in jouw teksten gaat nog over gevoel en over jezelf of anderen. Dan is echt geluk nog ver weg.

Het helpt om je te richten op iets anders en minder navelstaarderigs. Maak eens wat, zorg eens ergens voor.

Waarom? daarom! Omdat het bijdraagt aan een mooiere en betere wereld.

In plaats van bezig zijn met een mooiere en leukere zelf.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
lolapaloeza schreef:
12-04-2022 18:17
Alles in jouw teksten gaat nog over gevoel en over jezelf of anderen. Dan is echt geluk nog ver weg.

Het helpt om je te richten op iets anders en minder navelstaarderigs. Maak eens wat, zorg eens ergens voor.

Waarom? daarom! Omdat het bijdraagt aan een mooiere en betere wereld.

In plaats van bezig zijn met een mooiere en leukere zelf.
Ik heb heel mijn leven lang aan anderen gedacht en gezorgd. Daar ben ik klaar mee.
Je krijgt uiteindelijk stank voor dank. Dus ben nu vooral met mezelf bezig, mag ik?
Een betere wereld, ik haat iedereen en de wereld. Een en al verdorven als je niet uitkijkt word je slachtoffer van iedereen.
Veel succes daarmee
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Inderdaad succes je lijkt te gaan van door anderen laten opjagen naar dat zelf doen.

Tuurlijk mag dat, iedereen geeft alleen maar aan dat je in het hele topic alles behalve stabiel over komt op anderen. Maar dat is niet verrassend want je wil ook alleen maar heftig anders rennen etc. Ben je maybe bang jezelf tegen te komen als je rust neemt voor jezelf of ben je dat rust kunnen pakken gewoon compleet kwijt geraakt door alle eerdere omstandigheden?
Lillian_ schreef:
12-04-2022 19:51
Inderdaad succes je lijkt te gaan van door anderen laten opjagen naar dat zelf doen.

Tuurlijk mag dat, iedereen geeft alleen maar aan dat je in het hele topic alles behalve stabiel over komt op anderen. Maar dat is niet verrassend want je wil ook alleen maar heftig anders rennen etc. Ben je maybe bang jezelf tegen te komen als je rust neemt voor jezelf of ben je dat rust kunnen pakken gewoon compleet kwijt geraakt door alle eerdere omstandigheden?
Ik voel me weer heel onrustig, heb last van hartkloppingen en hoofdpijn. Denk paniekaanval of weet het niet. In ieder geval een bezwaard gevoel.

Ik heb de rust genomen doordat ik niet anders kon. Was helemaal op door allerlei omstandigheden. Maar nu wil ik dus mezelf weer herpakken. Ik word gewoon moedeloos van mezelf.

Ik weet overigens wel dat ik extreem labiel kan zijn, alleen nu niet echt want ik doe vrij weinig. Mijn emoties voelen gewoon te overweldigend dat ik alleen maar terug wil gaan slapen.

Ik weet dat ik met kleine stapjes moet beginnen en zo voort maar ben tegelijkertijd ook teleurgesteld en boos dat het zo ver is gekomen dat ik weer mijn kracht vanaf 0 moet zien op te bouwen. Ben de weg kwijt letterlijk en figuurlijk.
Bij ups horen ook downs, het feit alleen al dat je date voor de spanning en zogenaamd niet om iets bestendigs op te bouwen, betekent dat je ook de lows zal moeten accepteren naast de highs.

Ga bungee-jumpen als je casual daten niet aan kunt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Reborn schreef:
12-04-2022 15:27
Jullie hebben volkomen gelijk hoor. Heb alleen te lang mezelf ellendig gevoeld en laten voelen. Ik ben er moe van geworden en het zat geraakt. Ik wil verandering. Ik voel ook dat het tijd is voor een drastische omslag in mijn leven en te werken aan doelen opdat ik weer succesvol en gelukkig kan worden.
Dan zou ik maar eens los laten dat wat je doet een drama is.

Die erge dingen, ik gok dat ze legaal zijn en uit de categorie de sloerie uithangen?
Dat mag gewoon hè, we leven in een vrij land.

Heb gewoon eens wat meer schijt aan wat iedereen wel niet van je denkt en laat los dat dingen wel of niet “horen”.

Het is jou leven. Jij mag er mee doen wat je wil. En je hoeft je gewoon niet te verantwoorden om keuze die je maakt.

En welke keuze dat ook is: er is altijd wel een azijnpisser die er wat van vindt…
Reborn schreef:
12-04-2022 19:57
Ben de weg kwijt letterlijk en figuurlijk.
En wie heb je ingeschakeld om je te helpen die weg te vinden?
Ik denk dat je op zoek moet naar rust in jezelf. Je bent nu op zoek naar spanning en sensatie, maar dat lijkt mij een teken van onrust in jezelf.
Misschien kun je je eens verdiepen of een Mindfulness training iets voor je is. Geen spanning of sensatie, maar wel rust, situaties accepteren zoals ze zijn en vooral niks doen, maar gewoon 'zijn' en daar dan ook je rust in vinden. Niet bezig zijn met het verleden of de toekomst, maar met nu. Als je meer rust ervaart zal je ook minder op zoek gaan naar thrill seekers die niet best voor je zijn.
Wat je nu voelt zal ongetwijfeld de rekening zijn van je eerdere keuzes.

Het is zuur maar zo is het leven, vallen en opstaan en op enig moment ga je vanzelf andere keuzes maken.

Als je wil slapen geef eraan toe, blijkbaar heb je het even nodig. Slapen is ook verwerken.
viva-amber schreef:
12-04-2022 20:08
Bij ups horen ook downs, het feit alleen al dat je date voor de spanning en zogenaamd niet om iets bestendigs op te bouwen, betekent dat je ook de lows zal moeten accepteren naast de highs.

Ga bungee-jumpen als je casual daten niet aan kunt.
Ik ben al eens gaan parachute springen.
Eerlijk gezegd voelde ik niks. Die instructeur bleef vragen of ik het eng vond maar de adrenaline ontbrak. Pas op t moment van t uitstappen voelde ik wel wat. Maar deze activiteit is kortdurend plezier.

Misschien moet ik inderdaad leren accepteren dat het leven gewoon ups en downs kent. En je niet 24/7 elke dag gelukkig kan of moet zijn.

Ik denk niet dat ik een vaste relatie wil of aankan. Maar ook niet casual daten aankan. Ik weet oprecht niet wat ik wil dus wellicht beter helemaal niet mee bezig zijn nu.
meisje22 schreef:
12-04-2022 20:19
Ik denk dat je op zoek moet naar rust in jezelf. Je bent nu op zoek naar spanning en sensatie, maar dat lijkt mij een teken van onrust in jezelf.
Misschien kun je je eens verdiepen of een Mindfulness training iets voor je is. Geen spanning of sensatie, maar wel rust, situaties accepteren zoals ze zijn en vooral niks doen, maar gewoon 'zijn' en daar dan ook je rust in vinden. Niet bezig zijn met het verleden of de toekomst, maar met nu. Als je meer rust ervaart zal je ook minder op zoek gaan naar thrill seekers die niet best voor je zijn.
Ik denk dat je gelijk hebt. Dat probeerde ik net ook even te doen. Gewoon zijn, niet piekeren over verleden of toekomst. Mindfulness heb ik vaker van gehoord, ga het een opzoeken. Ik probeer al te mediteren en dat heeft min of meer wel geholpen om mij weer wat te bedaren met een kop thee erbij.
NweNick schreef:
12-04-2022 20:10
Dan zou ik maar eens los laten dat wat je doet een drama is.

Die erge dingen, ik gok dat ze legaal zijn en uit de categorie de sloerie uithangen?
Dat mag gewoon hè, we leven in een vrij land.

Heb gewoon eens wat meer schijt aan wat iedereen wel niet van je denkt en laat los dat dingen wel of niet “horen”.

Het is jou leven. Jij mag er mee doen wat je wil. En je hoeft je gewoon niet te verantwoorden om keuze die je maakt.

En welke keuze dat ook is: er is altijd wel een azijnpisser die er wat van vindt…
Nee klopt dat interesseert me ook niet. Dat zit me niet eens dwars. Ik krijg al hulp hoor over alles enzo maar ik ben nogal wanhopig in de zin dat ik niet echt overtuigd ben dat me volledig kan genezen al heeft het een beetje geholpen. Ik merk dat het vaak slechter gaat na zo’n behandeling en dan denk ik waarvoor doe ik dit eigenlijk. Al weet ik dat het erbij hoort en door de zure appel wellicht doorheen moet blijven bijten.
Ik mis echt mijn ex
De aandacht
De liefde
Ik verveel me

Ik denk dat ik weer wat moet gaan doen
Misschien toch wel voor anderen en een betere wereld ook. En voor mezelf.

Vinden jullie uitrusten fijn of vervelen jullie ook
Ik wil van alles maar t liefst een ondernemer worden. Maar ik ben zo lui en lamlendig nu, dat ik niet in mezelf geloof. Of als ik geloof dan moet ik elke dag 24/7 knallen als een gek
Werk je?
-
anoniem_411764 wijzigde dit bericht op 18-06-2022 23:49
0.00% gewijzigd
-
anoniem_411764 wijzigde dit bericht op 16-04-2022 07:16
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven