Twijfels over relatie met 22 jaar oudere man
vrijdag 29 april 2022 om 10:40
.maar de kans dat deze papa zijn kind(eren) ziet opgroeien naar volwassenen, is natuurlijk nihil.
Nihil? Waarom verwacht je dat hij heel vroeg zal overlijden?
Nou ja, ik zou het in elk geval niet doen met een toekomstbeeld in mijn hoofd. Als je het nu leuk hebt, prima, lekker van genieten. Voor mezelf zou ik het leeftijdsverschil te groot vinden.

vrijdag 29 april 2022 om 10:43
Mijn man is 10 jaar ouder dan ik. En dat vind ik eigenlijk wel de max. Was hij 22 jaar ouder geweest, dan was een relatie niet eens in mij opgekomen. Ik was ook halverwege de 20, mijn man halverwege de 30. We zijn nu halverwege de 40 en halverwege de 50. Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken om als mid 40-er een man te hebben van tegen de 70. Maar dat is hoe ik erin sta.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 29-04-2022 10:46
0.78% gewijzigd
vrijdag 29 april 2022 om 10:45
hagelslagjes schreef: ↑29-04-2022 10:40.
Nihil? Waarom verwacht je dat hij heel vroeg zal overlijden?
Nou ja, ik zou het in elk geval niet doen met een toekomstbeeld in mijn hoofd. Als je het nu leuk hebt, prima, lekker van genieten. Voor mezelf zou ik het leeftijdsverschil te groot vinden.
Omdat hij dit jaar 48 wordt en ik niet verwacht dat er op korte termijn al een kindje zal komen (mocht het ons überhaupt gegeven zijn). Dus stel hij is dan 55, dan zou hij 85 zijn als het desbetreffende kind 30 is…
vrijdag 29 april 2022 om 11:37
Er zijn mannen die pas na hun 45e voor het eerst vader worden.
Mijn vader heeft zijn jongste kind op zijn 46e gekregen. Moet wel zeggen dat het een nakomeling was en er een behoorlijk verschil zat tussen zijn oudste kind en jongste (18 jaar verschil).
Hij vond het krijgen van een kind op zijn 46e emotioneel en fysiek het zwaarste. Ik was al 13 jaar toen mijn broertje geboren werd en zag dat mijn vader op een gegeven moment niet de vader kon zijn die hij in zijn jongere jaren voor ons kon zijn. Vooral toen mijn broertje in de puberteit kwam en mijn vader over de 60 liep, zag je dat hij echt naar (emotionele) rust verlangde en het ouderschap (jonge drukke heftige dwarse tiener nog in huis) op die leeftijd hem echt uitputte. Laten we zeggen dat hij er nog sneller ouder door werd...
Mijn vader heeft zijn jongste kind op zijn 46e gekregen. Moet wel zeggen dat het een nakomeling was en er een behoorlijk verschil zat tussen zijn oudste kind en jongste (18 jaar verschil).
Hij vond het krijgen van een kind op zijn 46e emotioneel en fysiek het zwaarste. Ik was al 13 jaar toen mijn broertje geboren werd en zag dat mijn vader op een gegeven moment niet de vader kon zijn die hij in zijn jongere jaren voor ons kon zijn. Vooral toen mijn broertje in de puberteit kwam en mijn vader over de 60 liep, zag je dat hij echt naar (emotionele) rust verlangde en het ouderschap (jonge drukke heftige dwarse tiener nog in huis) op die leeftijd hem echt uitputte. Laten we zeggen dat hij er nog sneller ouder door werd...
vrijdag 29 april 2022 om 11:56
Moeilijk, hier ook een relatie met groot leeftijdsverschil en ondertussen meer dan 10 jaar samen en wel ouders geworden. Het is mijn grootste zorgenpunt dat mijn kind inderdaad in een best case scenario een ouder verliest rond de 20/30 jaar oud. Energie voor het ouderschap is vooralsnog geen issue, het scheelt ook als je nooit kinderen hebt gehad denk ik, dat is toch anders dan bij een nakomer of 2e leg waarbij je al x aantal jaar in de kinderen zit.
Ik ben 'per ongeluk' in de situatie gerold. De relatie begon voor de leuk en is serieuzer geworden dan ik vooraf had verwacht. Het is moeilijk om te zeggen of ik vooraf bewust dezelfde keuze had gemaakt, het leven is ook weer niet zo maakbaar dat je altijd de luxe hebt om een partner te selecteren die op alle fronten perfect voldoet.
Wel wil ik gezegd hebben dat ik gevoelsmatig wat minder groen in het leven stond als jij toen ik mijn partner ontmoette. Ik had al meerdere lange relaties gehad en was al jaren het huis uit. Daardoor was er ook veel gelijkwaardigheid in de relatie en dat vind ik met alle respect bij jou wel een struikelblok als het leeftijdsverschil ook al zo groot is.
Ik ben 'per ongeluk' in de situatie gerold. De relatie begon voor de leuk en is serieuzer geworden dan ik vooraf had verwacht. Het is moeilijk om te zeggen of ik vooraf bewust dezelfde keuze had gemaakt, het leven is ook weer niet zo maakbaar dat je altijd de luxe hebt om een partner te selecteren die op alle fronten perfect voldoet.
Wel wil ik gezegd hebben dat ik gevoelsmatig wat minder groen in het leven stond als jij toen ik mijn partner ontmoette. Ik had al meerdere lange relaties gehad en was al jaren het huis uit. Daardoor was er ook veel gelijkwaardigheid in de relatie en dat vind ik met alle respect bij jou wel een struikelblok als het leeftijdsverschil ook al zo groot is.

vrijdag 29 april 2022 om 12:34
Nu krijg je allerlei meningen, adviezen en ervaringsverhalen TO, helemaal prima en best interessant natuurlijk, maar het gaat erom dat je al twijfels hebt. Dat zegt toch genoeg ? Je klinkt ook niet erg enthousiast over hem als liefdespartner. Je beschrijft het bovendien alsof je bijna ongemerkt in een relatie gerold bent met hem. Klinkt in ieder geval niet echt als een heel bewuste keuze.
En je hebt dus twijfels, die zijn er niet voor niets. Luister naar wat je gevoel je probeert te vertellen.
En je hebt dus twijfels, die zijn er niet voor niets. Luister naar wat je gevoel je probeert te vertellen.

vrijdag 29 april 2022 om 13:01
vrijdag 29 april 2022 om 13:09
Dat is dan de keuze: jij hebt de tijd, maar jij vindt dat hij die niet heeft, dus of je ziet er helemaal van af, of je begint iets eerder aan een kind als je dat graag wil.Sunshine1996 schreef: ↑29-04-2022 10:45Omdat hij dit jaar 48 wordt en ik niet verwacht dat er op korte termijn al een kindje zal komen (mocht het ons überhaupt gegeven zijn). Dus stel hij is dan 55, dan zou hij 85 zijn als het desbetreffende kind 30 is…
Maar als je nu begint en hij is 48 als er een kind komt, is hij 78 als dat kind 30 is. Vind je dat dan nog wel acceptabel? Ik zie eerlijk gezegd weinig verschil tussen 78 en 85.
vrijdag 29 april 2022 om 13:18
Ik zou me eerlijk gezegd wel afvragen wat hij met zo een jonge vrouw moet en jij met zo een oude man? Jullie hebben totaal andere levensfases. Jij hebt nog nooit een relatie gehad en woont zelfs nog bij je ouders. Hij heeft wellicht al 10 relaties gehad en woont al 20+ jaar op zichzelf.
Kan je niet eerst jezelf verder ontwikkelen, dus op jezelf gaan wonen, het volwassen leven meemaken etc. Dan zou jullie relatie ook al een stuk gelijkwaardiger zijn dan nu.
Vind je het zelf ook niet bijzonder dat een man van bijna 50 interesse heeft in een jonge vrouw die nog thuis woont? Is hij emotioneel gezien nog een jongvolwassene? En zo ja, is dat wel waar je dan een toekomst mee wil? Iemand die zoveel ouder is en toch emotioneel gezien op hetzelfde niveau zit?
Kan je niet eerst jezelf verder ontwikkelen, dus op jezelf gaan wonen, het volwassen leven meemaken etc. Dan zou jullie relatie ook al een stuk gelijkwaardiger zijn dan nu.
Vind je het zelf ook niet bijzonder dat een man van bijna 50 interesse heeft in een jonge vrouw die nog thuis woont? Is hij emotioneel gezien nog een jongvolwassene? En zo ja, is dat wel waar je dan een toekomst mee wil? Iemand die zoveel ouder is en toch emotioneel gezien op hetzelfde niveau zit?
vrijdag 29 april 2022 om 13:20
Dat is nou juist lastig in zo’n soort relatie : hij heeft al een ingericht ( koop?)huis , hij heeft misschien geen zin meer in bepaalde dingen die jij - nog - niet zou kunnen doen qua budget, jouw energielevel zal ook hoger liggen bij jou. Hij zal misschien zo snel mogelijk aan kinderen willen beginnen terwijl jij - biologisch gezien - nog jaren de tijd hebt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 29 april 2022 om 13:25
De natte droom van menige 50er...Cactusjeprik schreef: ↑29-04-2022 13:18
Vind je het zelf ook niet bijzonder dat een man van bijna 50 interesse heeft in een jonge vrouw die nog thuis woont?