Lijf & Lijn alle pijlers

WW'ers april 2009

02-05-2009 15:46 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we dan:

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

naamgewicht nubmi nustreef bmistreeftotaal afdeze weekNeele7527683,0+0,5Sunflower2467,2616,1-0,1Pauline6576,927,625706,4-0,2Kookie88,825712,9+0,8Propje84,829,224,4687,5-0,0Paulusje716713,1-0,3ellablue64,02321614-0,5bentetje94,5759.2+0,6Gemini78755,10,0BMss87,8686,7-1,7Shisensa75,1222,4+0,3
@ Haags meisje: ik heb vandaag een strengere dag, omdat ik in het weekend wat meer punten heb gegeten. Ik heb 17,5 punten, ik zal hieronder even mijn lijstje van vandaag typen, misschien heb je er wat aan als voorbeeld. Je zult zien dat ik er royaal van kan eten.

ontbijt

- 200 gr magere yoghurt met een perzik in stukjes

- 1 knackebrot met sandwichspread

- 1 boterham met aardbeien

tussendoor

- 1 appel

lunch

- 200 gr magere yoghurt met 1 eetlepel jam (voor de jam tel ik een sterretje)

- 3 boterhammen met 3x halvarine en als beleg: 1/2 plak milner kaas, WW-cervelaat, gestampte muisjes

tussendoor

- cherrytomaatjes

avondeten

- tomatensoep

- roerbakmaaltje van: 80 gr kip, champignons, paprika, sperzieboontjes, krieltjes (kip gemarineerd in een schepje suiker (sterretje), sambal, ketjap en azijn).

yoghurt is samen 2,5

knackebrot 1

brood 5

kaas 1

muisjes 0,5

ww-cervelaat 0,5

3x halvarine 1,5

sandwichspread 1

aardappelen 2

kip 2

ketjap 0,5

p.s. Ik drink de hele dag door thee zonder suiker, dus voor drank ook geen punten
@ mamsxx: kun jij als ww-coach wat meer vertellen over de gedachte achter het 0-punten-fruit? In fruit zitten relatief veel calorieën en ik vraag me af waarom je het desondanks onbeperkt mag eten. Is de gedachte erachter dat mensen dan een appel nemen ipv een koekje en daarmee verzadigd zijn (ipv na "een koekje" de hele doos leeg te eten)?
quote:poyt schreef op 15 juni 2009 @ 17:33:

@ mamsxx: kun jij als ww-coach wat meer vertellen over de gedachte achter het 0-punten-fruit? In fruit zitten relatief veel calorieën en ik vraag me af waarom je het desondanks onbeperkt mag eten. Is de gedachte erachter dat mensen dan een appel nemen ipv een koekje en daarmee verzadigd zijn (ipv na "een koekje" de hele doos leeg te eten)?

misschien zegt mamsxx iets anders maar toevallig kwam die vraag vorige keer voorbij. Deze coach zegt dat je het niet onbeperkt mag eten maar je aan 2 per dag moet houden, ga je erover heen dat moet je toch wel een punt rekenen.

ging voor het eten de mist in, kletskop (1 punt) genomen
Poyt, het is ook niet dat je fruit onbeperkt mag eten. Het heeft een pointswaarde van 0 (de meeste fruitsoorten dan) omdat het een lage calorische waarde heeft. Idd bevat het wel fruitsuikers.

Een van de fitformules is dat je 5 porties groente en fruit per dag eet. Bij voorkeur 2 keer fruit en 3 keer groente. Heb je nou een keer lekkere trek en wil je iets snacken, dan kun je wel beter een stuk fruit nemen ipv koek of snoep. Dat is stukken beter en dan is het ook helemaal niet erg dat je meer fruit eet en daardoor dus de suikers binnen krijgt.

Twompie, wat die coach zegt, daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb het net nog even opgezocht in mijn voedingshandeleiding en er wordt ook niet over gesproken hoor. Je hoeft voor meer fruit geen points te rekenen (misschien hooguit als je echt 5, a 6 stuks gaat eten maar dan nog staat het er niet in als regel), behalve als er een pointswaarde voor staat zoals bijv een banaan.

Wb. de calculator, die is inderdaad streng, hahaha. Komt omdat hij alleen de "harde feiten" kent, en dus niet in kan spelen op situaties. Als je dat aanhoudt, is het prima hoor, als je het maar niet onnodig moeilijk maakt voor jezelf. En stabiliseren straks is goed, maar voeg dan niet te snel teveel points toe. Mooi per 1 of 2 en dan eens kijke n hoe het gaat.

Mag ik vragen wat je weegt bij welke lengte? Of hou je dat liever prive?
@mamsxx, dat was ik van dat fruit! Heel fijn, jouw uitleg van het groente en fruit, daar kan ik wel wat mee.

Maak nu de aardbeien schoon voor vanavond!
@ mamsxx: bedankt voor de heldere uitleg!

@ twompie: ik ben blij dat ik niet bij jouw coach ben want ik eet bijna elke dag meer dan 2x fruit! Zo gaat het afvallen misschien wat langzamer, maar op deze manier houd ik de levensstijl wél vol en dat lijkt me op lange termijn toch belangrijker.
Mamsxx, wil je bij ons blijven?)) Je weet er echt veel van!

Twompie, gefeliciteerd!

Poyt, jij bent wel handig met de punten! Je eet inderdaad genoeg volgens mij en dat voor zo weinig punten.

Kookie, jij ook bedankt voor je menuutje! Is 1 boterham 's ochtends niet te weinig? Ik heb dan na een uur alweer trek! Of zou dat gewenning zijn?

Vandaag heb ik het redelijk goed gedaan vind ik. Ik had een bijeenkomst van mn werk en daar werden lunchpakketjes verschaft. Heb wel de broodjes opgegeten (1 bruine met kaas, 1 witte met ham) en een flesje sinaasappelsap gedronken. Appeltje voor later bewaard. Kwam ik thuis, stelde vriendje voor om ff buiten de deur te gaan eten. Was sterk in de verleiding om óf saté te nemen óf hun hamburger op een paninibroodje (eetcafé in de buurt). Maar zag ineens dat ze als dagmenu tilapiafilet hadden met tomatensalsa en salade. Heb dat genomen en géén frietjes gehad:-) Ben best trots op mezelf! Al met al zit ik op de 19,5 punten vandaag, dus dat is best netjes vind ik! Zou de knop dan nu écht om zijn? Eerst maar eens een paar weken het zo doen haha, voordat ik begin te juichen. Maar deze dag is maar weer binnen...

Allemaal een fijne avond!
quote:Kookie schreef op 15 juni 2009 @ 18:17:

@mamsxx, dat was ik van dat fruit! Heel fijn, jouw uitleg van het groente en fruit, daar kan ik wel wat mee.

Maak nu de aardbeien schoon voor vanavond!

En mijn zoon geniet nu van de aardbeien!

@HM, goed van je!

@poyt, jij bent echt wel goed met je punten verdelen. Ik gruwel alleen zo van yoghurt, kwark etc. Dat is wel weer nadelig voor me
@propje, toevallig keek ik op een emailadres wat ik niet veel gebruik.

Ik heb je verzoek bevestigd, leuk!
Haha, HM, dank voor het compliment.

Wat ik nog wel eens doe is een bak optimel kwark eten als ontbijt. Soms helemaal, soms de helft en dan later op de dag nog als tussendoortje. Een hele bak is 3 points, dus daar kun je je geen bult aan vallen.

Heb net eten voor morgen gehaald. Mager, want we hebben op het werk morgen een lunch, en ik vind de broodjes gezond zo lekker. Gelukkig zijn het kleine pistoletjes en niet vreselijk dik belegd, dus dat gaat nog wel. Mijn plan voor morgen:

O: bak optimel kwark (3)

T: appel

L: 2 pistoletjes gezond (9)

T: perzik

D: roerbakgroente met kipfilet en rijst (8)

Dan zit ik op 20 points, nog 3 te besteden dus. Hoewel ik in het weekend volgens mij iets teveel op heb, dus ik kan ze nog compenseren.

Ik wil graag voor eind augustus nog min. 5 kg eraf, dan weten jullie mijn doel. Wat dat betreft zit ik nog midden met jullie in het programma, en heb ik ook veel aan de steun van anderen!
@ haags meisje: knap dat je het vandaag onder de 20 punten hebt weten te houden! Je mag echt wel trots op jezelf zijn! En er zal vast wel weer een dag komen waarop je over je puntenaantal heen gaat, maar dan weet je voor de dag erna dat je het WEL kunt en hoef je dus niet de handdoek in de ring te gooien.

@ kookie: bedankt voor het compliment!
@ mamsxx: optimel at ik eerst ook vaak, reuze lekker voor weinig punten! Maar helaas, mijn darmen zijn niet goed bestand tegen de aspartaam die erin zit. Heb er een hele tijd over gedaan om te weten waar mijn klachten vandaan kwamen, vandaar dat ik het hier even zeg. Maar als jullie er geen last van hebben, lekker blijven eten hoor!
quote:poyt schreef op 15 juni 2009 @ 19:12:

@ mamsxx: bedankt voor de heldere uitleg!

@ twompie: ik ben blij dat ik niet bij jouw coach ben want ik eet bijna elke dag meer dan 2x fruit! Zo gaat het afvallen misschien wat langzamer, maar op deze manier houd ik de levensstijl wél vol en dat lijkt me op lange termijn toch belangrijker.

uh? ik denk dat je me verward met Kookie?

Ik heb geen coach, ben m'n eigen coach en heb alleen een calculator van de WW.
quote:mamsxx schreef op 15 juni 2009 @ 18:01:

Twompie, wat die coach zegt, daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb het net nog even opgezocht in mijn voedingshandeleiding en er wordt ook niet over gesproken hoor. Je hoeft voor meer fruit geen points te rekenen (misschien hooguit als je echt 5, a 6 stuks gaat eten maar dan nog staat het er niet in als regel), behalve als er een pointswaarde voor staat zoals bijv een banaan.

Wb. de calculator, die is inderdaad streng, hahaha. Komt omdat hij alleen de "harde feiten" kent, en dus niet in kan spelen op situaties. Als je dat aanhoudt, is het prima hoor, als je het maar niet onnodig moeilijk maakt voor jezelf. En stabiliseren straks is goed, maar voeg dan niet te snel teveel points toe. Mooi per 1 of 2 en dan eens kijke n hoe het gaat.

Mag ik vragen wat je weegt bij welke lengte? Of hou je dat liever prive?

Uhhhm verwar jij me nou ook met Kookie?

Ik heb geloof ik niets over fruit gezegd?
Euh? De verwarring is compleet, ik eet nooit zoveel fruit op een dag.

Ga wel regelmatig naar de WW meeting met coach.

Wie het snapt mag het zeggen!
Snap hetzelf nu wel.

mamsxx verwart ons inderdaad Twompie, met de vraag van Poyt over fruit.
hahaha oke, was de draad ook verrry kwijt
Klopt, ik heb Kookie met Twompie verward, en Poyt ging ook nog in op de fruitvraag. Verwarring compleet, hahahahaha.
@mamsxx, het is inmiddels wel weer helder.

Wat is het ontzettend rustig hier?

@Pauline, heb je het leuk gehad? Ben je helemaal relaxed?

(en kon je binnen de perken houden?)
Ik loop nog maar eens naar de postbus, de post komt niet meteen over! Kijken of het zo lukt!
Hier ben ik dan (eindelijk) weer!

Elke keer als ik een reactie wilde plaatsen, werd ik eruit gegooid. Misschien dat het hier daarom zo rustig is, als iedereen dat probleem heeft.

Het was heerlijk relaxed gisteren. Ik heb nog regelmatig aan je gedacht Kookie en aan onze deal!

Als lunch heb ik dan ook geen overheerlijke salade genomen met geitenkaas en noten; maar een klein soepje en een pistolet met gerookte zalm. Er zat wel een redelijke berg zalm op, maar dat telt niet zo hard aan; ik heb nagerekend dat die lunch ongeveer 9 punten was.

Verder heb ik een vers vruchtensapje gedronken en daarbuiten alleen maar thee en heeeeel veeeeel water.

Ik ben wel erg opgeblazen, maar dat komt omdat mijn menstruatie er waarschijnlijk aan zit te komen; dan heb ik daar wel vaker last van.

Ga er snel vandoor, heb zo nog een vergadering!
Heel goed Pauline.

Maar ook fijn voor je dat het zo ontspannend was.

Vandaag ging het aan deze kant ook goed.

Man en kinderen soep, stokbrood en pizza. Zelf geen pizza genomen, wel 2 stukjes kruidenstokbrood.

Zelfs nog genoeg over voor wat M&Ms.

Heb al drie dagen buikpijn, kan niets zinnigs zeggen over al dan niet menstrueren, dus ik wacht rustig af.
Pauline, welkom terug:-) En knap van je!

Even een heel kort berichtje, want weinig tijd. Maar het gaat goed, hoop vrijdag wel wat minder te wegen:-)

Fijne dag en vanavond misschien een wat langer berichtje!
Hoi allemaal,

hier weer erg druk met m'n man die weer in het ziekenhuis ligt.

Iedereen een goede week verder en tot vrijdag!
De dag weer goed begonnen met fruit, yoghurt en Allbran.

Nu ook vol gaan houden, want ik ben gisteravond toch weer (een beetje) de mist in gegaan.

Toen ik thuiskwam een glas wijn op en ook nog wat zoutjes meegesnaaid uit het bakje van mijn man, terwijl ik bij hoog en bij laag had gezegd dat ik echt, nee ECHT geen zoutjes ging eten.

Maar goed, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik ben nog steeds hartstikke opgeblazen en voor m'n gevoel eerder 2 kilo aangekomen dan een pond afgevallen.

Het lukt me al 2 dagen om 's ochtends niet op de weegschaal te gaan staan; het wordt vrijdag dus echt een verrassing!

Kookie: knap hoor! maar 2 stukjes kruidenstokbrood genomen. Dat zijn voor mij altijd moeilijke dingen om het bij een paar stukjes te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven