Ex en strubbelingen dochter
maandag 25 april 2022 om 10:16
Mijn ex heeft sinds kort een nieuwe vriendin. Nu een maand of drie. Hij woont ook al bij haar in. Wij hebben samen een dochter van 7. Zij woont bij mij en gaat om het weekend naar hem toe en de vakanties 50/50. Ik heb zijn vriendin nu twee keer gezien. Ze lijkt mij verder wel aardig. Is ook lief voor onze dochter. Mijn ex heeft voor zover ik weet zijn eigen huisje ook nog steeds. Maar is daar bijna nooit meer. Onze dochter vind dit alles super lastig.
Ze gaat nu een week naar hem toe maar is compleet overstuur. Dit breek mijn hart. Heb al met haar gepraat, ook mijn ex gevraagd om met haar over deze nieuwe situatie te praten. Het enige wat ik krijg te horen “ je zal er zelf wel moeite mee hebben”. En “ je bent jaloers”. Wat dus niet zo is, hij gaat zijn gang maar. Het enige wat ik vraag is of hij rekening wil houden met haar gevoelens. Het gaat haar te snel. Ze heeft daar nog niks, geen eigen kamer, niks. Ze slaapt bij mijn ex en vriendin op de kamer. Ook heeft de vriendin zelf nog vier kinderen die al wat ouder zijn.
Ik zit elke keer met een verdrietig meisje. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ze gaat nu een week naar hem toe maar is compleet overstuur. Dit breek mijn hart. Heb al met haar gepraat, ook mijn ex gevraagd om met haar over deze nieuwe situatie te praten. Het enige wat ik krijg te horen “ je zal er zelf wel moeite mee hebben”. En “ je bent jaloers”. Wat dus niet zo is, hij gaat zijn gang maar. Het enige wat ik vraag is of hij rekening wil houden met haar gevoelens. Het gaat haar te snel. Ze heeft daar nog niks, geen eigen kamer, niks. Ze slaapt bij mijn ex en vriendin op de kamer. Ook heeft de vriendin zelf nog vier kinderen die al wat ouder zijn.
Ik zit elke keer met een verdrietig meisje. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
dinsdag 26 april 2022 om 18:15
Dat ex een vriendin heeft is prima maar ik vind dat dochter hier te snel in betrekt. Ik weet dat ik hier geen zeggenschap in heb maar hij had beter moeten nadenken over hoe hij dit beter kom aanpakken. Dochter voelt zich niet welkom, geen eigen plekje. Haar vader ineens moeten delen. Ik vind het nogal wat.
Als hij nou had gezorgd voor een eigen (slaap)plek en dat hij een op een tijd met haar heeft. Dan zou dochter er ook anders in staan denk ik. Hij heeft onze dochter steeds gezegd, dat ze in zijn huis zullen verblijven en af en toe een dag naar vriendin gaan. Maar daar houd hij zich dus niet aan.
Als hij nou had gezorgd voor een eigen (slaap)plek en dat hij een op een tijd met haar heeft. Dan zou dochter er ook anders in staan denk ik. Hij heeft onze dochter steeds gezegd, dat ze in zijn huis zullen verblijven en af en toe een dag naar vriendin gaan. Maar daar houd hij zich dus niet aan.
dinsdag 26 april 2022 om 19:43
Ja, allemaal niet handig. Maar daar doe je weinig aan. Geen rechter gaat daarvoor het hele ouderschapsplan op de schop gooien. Dan moet er echt wel meer aan de hand zijn. Je wekt dan ook al snel de indruk dat het om jaloezie gaat, terwijl dat niet het geval is.
Met iemand die voor rede vatbaar is, kun je er ook over praten. Met een narcist haalt dat natuurlijk niks uit.
Ik zou je dus op je dochter richten.
Met iemand die voor rede vatbaar is, kun je er ook over praten. Met een narcist haalt dat natuurlijk niks uit.
Ik zou je dus op je dochter richten.
woensdag 27 april 2022 om 11:30
Maar Lisa, je bent hier toch niet verbaasd over mag ik hopen? Je weet toch al sinds jaar en dag dat je een narcist aan de haak geslagen hebt/had? Denk je dat hij zomaar ineens de liefdevolle vader gaat uithangen omdat jullie gescheiden zijn? Een narcist die een ander ineens voorop zet? Come on.Lisa2022 schreef: ↑26-04-2022 18:15Dat ex een vriendin heeft is prima maar ik vind dat dochter hier te snel in betrekt. Ik weet dat ik hier geen zeggenschap in heb maar hij had beter moeten nadenken over hoe hij dit beter kom aanpakken. Dochter voelt zich niet welkom, geen eigen plekje. Haar vader ineens moeten delen. Ik vind het nogal wat.
.
woensdag 27 april 2022 om 11:42
Het zou wel kunnen op zich, maar dan doet een narcist dat vooral om de moeder dwars te zitten.Rooss4.0 schreef: ↑27-04-2022 11:30Maar Lisa, je bent hier toch niet verbaasd over mag ik hopen? Je weet toch al sinds jaar en dag dat je een narcist aan de haak geslagen hebt/had? Denk je dat hij zomaar ineens de liefdevolle vader gaat uithangen omdat jullie gescheiden zijn? Een narcist die een ander ineens voorop zet? Come on.
woensdag 27 april 2022 om 12:56
Zolang het effect heeft. Kinderen kunnen bijdragen aan z'n eigen imago naar buiten toe. Via de kinderen kan hij enige controle houden over zijn ex. Zou dus niet te snel hopen dat een narcist het niet lang vol houdt. Zolang het zijn "belangen" dient, zit je ermee opgescheept.
maandag 2 mei 2022 om 11:41
Dochter heeft wel een eigen bed nu. Gelukkig! Slaapt dus niet meer bij ex en vriendin.
Ze zijn alleen niet naar zijn huis geweest. Vriendin werd verdrietig en wilde dat de zouden blijven. Dochter durfde hier niks van te zeggen want ze is bang dat vader dan boos word. “ dan gaat papa weer zo zeuren” zei ze. Ze zijn dus bij de vriendin thuis gebleven. Er is helaas niet naar de wensen van dochter geluisterd. Ze hebben eigelijk alleen met Koningsdag wat gedaan en voor de rest is er weinig ondernomen met dochter.
Blij dat ze weer thuis is.
Ze zijn alleen niet naar zijn huis geweest. Vriendin werd verdrietig en wilde dat de zouden blijven. Dochter durfde hier niks van te zeggen want ze is bang dat vader dan boos word. “ dan gaat papa weer zo zeuren” zei ze. Ze zijn dus bij de vriendin thuis gebleven. Er is helaas niet naar de wensen van dochter geluisterd. Ze hebben eigelijk alleen met Koningsdag wat gedaan en voor de rest is er weinig ondernomen met dochter.
dinsdag 3 mei 2022 om 09:20
dinsdag 3 mei 2022 om 09:52
Hoe sneu ook.. blijf ervan weg. Je hebt er geen enkele invloed op. Zoals eerder geschreven, je ex zal nu niet ineens wereldkampioen Beste Vader worden. Hier overigens ook soortgelijke ervaringen.. en de kinderen hebben zich er gaande weg een weg in gevonden. We gaven ruimte om te uiten hoe de weekenden ervaren waren, maar stelden geen verdiepingsvragen. Het is namelijk niet aan ons om te bepalen hoe de weekenden daar verlopen.Lisa2022 schreef: ↑02-05-2022 11:41Dochter heeft wel een eigen bed nu. Gelukkig! Slaapt dus niet meer bij ex en vriendin.
Nou ja.. dat dus..
dinsdag 3 mei 2022 om 13:20
Singlejingle schreef: ↑03-05-2022 11:35Betekent een eigen bed dat ze dan nu ook een eigen plekje/eigen kamertje heeft daar?
Min of meer wel. Ze slaapt nu zeg maar op de gastkinderen hun kamer. Vriendin is gastouder, heeft dus soms kinderen daar te slapen in dat kamertje. Maar volgens mij zijn die er in de weekenden niet.