
Kan niet meer mailen op iPad en iPhone

woensdag 11 mei 2022 om 21:18
Oh mensen, wie kan me helpen?
Ben al uren aan het kloten.
Mijn mail werkte opeens niet meer op mijn iPad en iPhone.
In het verleden hielp het dan om het account te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat lukt nu niet!
Het gaat om een Caiway-account. Heb een uur met de helpdesk gechat, maar ook zij hebben me niet kunnen helpen. Ze gaven me nieuwe instellingen (IMAP in plaats van POP), maar het werkt allemaal niet. Ik kan wel mail ontvangen, maar niet versturen, krijg continu foutmeldingen. Ook is bij de postbussen de optie 'verstuurd' weg, kan ik dat terugkrijgen? En als ik een mail wil sturen, staat er bij Kopie/blind, Van: (en dan mijn eigen e-mailadres).
Ben lichtelijk de wanhoop nabij.
Iemand een idee?
Ben al uren aan het kloten.
Mijn mail werkte opeens niet meer op mijn iPad en iPhone.
In het verleden hielp het dan om het account te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat lukt nu niet!
Het gaat om een Caiway-account. Heb een uur met de helpdesk gechat, maar ook zij hebben me niet kunnen helpen. Ze gaven me nieuwe instellingen (IMAP in plaats van POP), maar het werkt allemaal niet. Ik kan wel mail ontvangen, maar niet versturen, krijg continu foutmeldingen. Ook is bij de postbussen de optie 'verstuurd' weg, kan ik dat terugkrijgen? En als ik een mail wil sturen, staat er bij Kopie/blind, Van: (en dan mijn eigen e-mailadres).
Ben lichtelijk de wanhoop nabij.
Iemand een idee?
woensdag 11 mei 2022 om 21:46

woensdag 11 mei 2022 om 21:50
Via de webmail kan ik wel mailen.
Het ligt dus echt aan de instellingen van de iPad en IPhone.
Ik heb werkelijk alle combinaties geprobeerd, maar niks lukt.
Net dacht ik dat het gelukt was, toen kon ik één mail versturen.
Meteen daarna nog eentje geprobeerd, en die werd weer niet verstuurd.
Wat is dit mateloos irritant zeg.
Ik heb de iPad al opnieuw ingesteld, heeft ook niet gewerkt.
Hoe KAN dit nou!
Het ligt dus echt aan de instellingen van de iPad en IPhone.
Ik heb werkelijk alle combinaties geprobeerd, maar niks lukt.
Net dacht ik dat het gelukt was, toen kon ik één mail versturen.
Meteen daarna nog eentje geprobeerd, en die werd weer niet verstuurd.
Wat is dit mateloos irritant zeg.
Ik heb de iPad al opnieuw ingesteld, heeft ook niet gewerkt.
Hoe KAN dit nou!

woensdag 11 mei 2022 om 22:11

woensdag 11 mei 2022 om 22:13
Foutmelding: Relay Access Denied
Laatste update: 11 Jun 2020
Indien u de melding 'Relay Access Denied' krijgt binnen uw e-mailprogramma, dan staan de instellingen voor de uitgaande mailserver niet goed ingesteld. Wanneer u een Iphone/Ipad gebruikt, kunt de melding 'De server accepteert de ontvanger niet omdat de server relaying niet toestaat' in beeld krijgen. Het is belangrijk dat er voor de uitgaande mailserver verificatie ingesteld staat en dat de mail verstuurd wordt via poort 587. U kunt dit wijzigen door de volgende stappen te volgen:
Apple Mail
- U kunt naast het Apple icoon op 'Mail' klikken en vervolgens op 'Voorkeuren'.
apple1
- U ziet hier de instellingen van uw account. Bij de optie 'Server uitgaande e-mail (SMTP)' ziet u een uitgaande mailserver staan en hier kunt u op klikken.
apple mail
- Er komt een dropdown menu waarin u op 'Wijzig SMTP server lijst' klikt.
apple mail
- U klikt vervolgens op het tabblad 'Geavanceerd' en vult de volgende informatie in:
Gebruik aangepaste poort: 587
Identiteitscontrole: Wachtwoord
Gebruikersnaam: Uw volledige e-mailadres
Wachtwoord: Het wachtwoord van uw mailbox
gebruik identiteitscontrole
Laatste update: 11 Jun 2020
Indien u de melding 'Relay Access Denied' krijgt binnen uw e-mailprogramma, dan staan de instellingen voor de uitgaande mailserver niet goed ingesteld. Wanneer u een Iphone/Ipad gebruikt, kunt de melding 'De server accepteert de ontvanger niet omdat de server relaying niet toestaat' in beeld krijgen. Het is belangrijk dat er voor de uitgaande mailserver verificatie ingesteld staat en dat de mail verstuurd wordt via poort 587. U kunt dit wijzigen door de volgende stappen te volgen:
Apple Mail
- U kunt naast het Apple icoon op 'Mail' klikken en vervolgens op 'Voorkeuren'.
apple1
- U ziet hier de instellingen van uw account. Bij de optie 'Server uitgaande e-mail (SMTP)' ziet u een uitgaande mailserver staan en hier kunt u op klikken.
apple mail
- Er komt een dropdown menu waarin u op 'Wijzig SMTP server lijst' klikt.
apple mail
- U klikt vervolgens op het tabblad 'Geavanceerd' en vult de volgende informatie in:
Gebruik aangepaste poort: 587
Identiteitscontrole: Wachtwoord
Gebruikersnaam: Uw volledige e-mailadres
Wachtwoord: Het wachtwoord van uw mailbox
gebruik identiteitscontrole


woensdag 11 mei 2022 om 22:51
Ik gebruik mijn Caiway mail. Als ik een account maak, kies ik de optie 'Andere', Ik gebruik dit al tien jaar, ging prima. Maar vanmiddag wilde ik veel foto's mailen, dat ging een soort mis. Toen blokkeerde mijn account. Dit heb ik toen verwijderd, en wilde het opnieuw instellen. Ben vanaf vijf uur vanmiddag al bezig, het lukt me gewoon NIET. Het is zo frustrerend.

woensdag 11 mei 2022 om 22:56
Ik gebruikte ook altijd POP, maar de helpdesk zei nu dat ze dat niet meer gebruiken, dus dat het IMAP moest zijn.
Kreeg keurig een lijst met alle instellingen, heb die precies ingevoerd, maar het werkt niet.
Mijn oude mail wordt wel opgehaald, maar ik kan niks meer versturen.
Ook is de postbus ‘Verstuurd’ weg en staat mijn eigen adres bij ‘Blinde kopie’.
Ben in staat iPad en iPhone tegen de muur te knallen.
Mijn hemel, er cirkelen ruimterobots rond Mars, maar een mailaccount op een iPad instellen is schier onmogelijk.

woensdag 11 mei 2022 om 23:27

donderdag 12 mei 2022 om 15:32
Misschien is het volgende aan de hand: voor het versturen van e-mail kun je in principe gebruik maken van meerdere uitgaande SMTP servers. Dus technisch gezien kun je voor het versturen van e-mails voor account A gebruik maken van de SMTP server van account B. Dat dat kan (kon) is een overblijfsel uit vroeger tijden; tegenwoordig wordt dat niet meer toegestaan door de meeste SMTP servers. En dan krijg je dus die foutmelding: "relaying denied", wat betekent dat de SMTP server die je aanspreekt weigert om mail te versturen uit naam van een mailadres dat ie niet kent.
Dus je moet even nakijken wat er is ingesteld op je iPad/iPhone aan uitgaande mailservers voor dat account. Wat je instelt aan "uitgaande mailserver" voor het account is de "hoofdserver". Als je erop tikt, dan zie je daaronder een lijstje met "andere SMTP servers". In dat lijstje wil je alles uit "uit" hebben staan, zodat je zeker weet dat alleen de hoofdserver gebruikt wordt.
Hier een pagina waarop je kunt zien waar het zit : https://www.kinamo.be/nl/support/faq/io ... erver-smtp . Op deze pagina is het lijstje met andere SMTP servers leeg; als jij er meerdere hebt staan, dan hoef je ze niet weg te halen, maar je moet ze wel op "uit" hebben staan.
Dus je moet even nakijken wat er is ingesteld op je iPad/iPhone aan uitgaande mailservers voor dat account. Wat je instelt aan "uitgaande mailserver" voor het account is de "hoofdserver". Als je erop tikt, dan zie je daaronder een lijstje met "andere SMTP servers". In dat lijstje wil je alles uit "uit" hebben staan, zodat je zeker weet dat alleen de hoofdserver gebruikt wordt.
Hier een pagina waarop je kunt zien waar het zit : https://www.kinamo.be/nl/support/faq/io ... erver-smtp . Op deze pagina is het lijstje met andere SMTP servers leeg; als jij er meerdere hebt staan, dan hoef je ze niet weg te halen, maar je moet ze wel op "uit" hebben staan.

donderdag 12 mei 2022 om 16:41
Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik waardeer dat erg!
Vanmorgen heb ik drie kwartier aan de lijn gehangen met iemand van Apple support. Hij kon op afstand in mijn iPad, en samen hebben we werkelijk alles geprobeerd. Alle mogelijke instellingen, hele account opnieuw, inderdaad servers uitgezet (zoals jij zegt, Carooo), de hele mail-app verwijderd en opnieuw gedownload vanuit de appstore. Niets hielp. De Apple-man zei dat hij iets dergelijks nog nooit had meegemaakt. Hij dacht ook dat het zeker niet aan de iPad (en iPhone, want ook daarin heeft hij meegekeken) lag, maar aan de server van Caiway zelf.
Dus ik heb ook nog de helpdesk van Caiway gebeld. Daar werd ik echt een stuk minder vriendelijk geholpen. Kreeg weer de lijst met instellingen voor IMAP die ik gisteren al had geprobeerd, en heb die, terwijl de medewerker nog aan de telefoon was, ingevoerd. Weer zonder resultaat. Mail ontvangen gaat als een speer, bij verzenden krijg ik meteen een foutmelding en komt het bericht in postvak uit te staan. De medewerker zei verveeld dat ik geen ‘recht heb’ op Caiway via Apple mail, en dat ik ook een ander programma zoals Google of Outlook kan gaan gebruiken. Dat weet ik ook, maar ik vond dit gewoon heel fijn werken en tot gisteren ging het ook als een speer.
En ik houd niet van verandering, maar nu heb ik geen keus. Ik heb Outlook op mijn iPad gezet, en kan daar gewoon mijn kabelfoon-mail op ontvangen en verzenden. Mijn telefoon is te oud voor de nieuwste versie van Outlook, dus daar heb ik nu nog niks.
Wat gebruiken jullie voor mailprogramma?
Tips zijn welkom.
En nogmaals dank voor het reageren!
Vanmorgen heb ik drie kwartier aan de lijn gehangen met iemand van Apple support. Hij kon op afstand in mijn iPad, en samen hebben we werkelijk alles geprobeerd. Alle mogelijke instellingen, hele account opnieuw, inderdaad servers uitgezet (zoals jij zegt, Carooo), de hele mail-app verwijderd en opnieuw gedownload vanuit de appstore. Niets hielp. De Apple-man zei dat hij iets dergelijks nog nooit had meegemaakt. Hij dacht ook dat het zeker niet aan de iPad (en iPhone, want ook daarin heeft hij meegekeken) lag, maar aan de server van Caiway zelf.
Dus ik heb ook nog de helpdesk van Caiway gebeld. Daar werd ik echt een stuk minder vriendelijk geholpen. Kreeg weer de lijst met instellingen voor IMAP die ik gisteren al had geprobeerd, en heb die, terwijl de medewerker nog aan de telefoon was, ingevoerd. Weer zonder resultaat. Mail ontvangen gaat als een speer, bij verzenden krijg ik meteen een foutmelding en komt het bericht in postvak uit te staan. De medewerker zei verveeld dat ik geen ‘recht heb’ op Caiway via Apple mail, en dat ik ook een ander programma zoals Google of Outlook kan gaan gebruiken. Dat weet ik ook, maar ik vond dit gewoon heel fijn werken en tot gisteren ging het ook als een speer.
En ik houd niet van verandering, maar nu heb ik geen keus. Ik heb Outlook op mijn iPad gezet, en kan daar gewoon mijn kabelfoon-mail op ontvangen en verzenden. Mijn telefoon is te oud voor de nieuwste versie van Outlook, dus daar heb ik nu nog niks.
Wat gebruiken jullie voor mailprogramma?
Tips zijn welkom.
En nogmaals dank voor het reageren!
donderdag 12 mei 2022 om 16:59
Vervelend zeg. Ik gebruik ook gewoon de mail-app van Apple. Voor al mijn accounts. Ik heb er best een aantal; ik moet er niet aan denken dat ik daar allemaal verschillende apps voor nodig zou hebben.
Heeft het misschien iets te maken met het verschil tussen @kabelfoon.net en @caiway.net ? Nouja, dat zul je waarschijnlijk allemaal al wel geprobeerd hebben...
Heeft het misschien iets te maken met het verschil tussen @kabelfoon.net en @caiway.net ? Nouja, dat zul je waarschijnlijk allemaal al wel geprobeerd hebben...

donderdag 12 mei 2022 om 19:01
Carooo1985 schreef: ↑12-05-2022 16:59Heeft het misschien iets te maken met het verschil tussen @kabelfoon.net en @caiway.net ? Nouja, dat zul je waarschijnlijk allemaal al wel geprobeerd hebben...
Dat heeft er ook wel mee te maken, maar niemand, ook bij Caiway niet, kan me uitleggen wat dan precies.
Caiway heeft ook een winkel hier in de buurt.
Morgen ga ik daarheen met mijn telefoon, en laat hen daar mijn account opnieuw invoeren.
Het is mijn laatste poging, als zelfs dat niet werkt geef ik het op.