Kan niet meer mailen op iPad en iPhone

11-05-2022 21:18 37 berichten
Oh mensen, wie kan me helpen?
Ben al uren aan het kloten.
Mijn mail werkte opeens niet meer op mijn iPad en iPhone.
In het verleden hielp het dan om het account te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat lukt nu niet!
Het gaat om een Caiway-account. Heb een uur met de helpdesk gechat, maar ook zij hebben me niet kunnen helpen. Ze gaven me nieuwe instellingen (IMAP in plaats van POP), maar het werkt allemaal niet. Ik kan wel mail ontvangen, maar niet versturen, krijg continu foutmeldingen. Ook is bij de postbussen de optie 'verstuurd' weg, kan ik dat terugkrijgen? En als ik een mail wil sturen, staat er bij Kopie/blind, Van: (en dan mijn eigen e-mailadres).

Ben lichtelijk de wanhoop nabij.
Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
En als je je account verwijdert en een harde reset doet?
Ik heb het ook wel eens gehad maar verwijderen en opnieuw instellen was toen voldoende. Heb je een ander emailadres waarmee je het kunt testen? Dan weet je of het aan de mail of aan de iphone ligt
Via de webmail kan ik wel mailen.
Het ligt dus echt aan de instellingen van de iPad en IPhone.
Ik heb werkelijk alle combinaties geprobeerd, maar niks lukt.
Net dacht ik dat het gelukt was, toen kon ik één mail versturen.
Meteen daarna nog eentje geprobeerd, en die werd weer niet verstuurd.

Wat is dit mateloos irritant zeg.
Ik heb de iPad al opnieuw ingesteld, heeft ook niet gewerkt.
Hoe KAN dit nou!
Ik krijg de volgende melding:

E-mail versturen mislukt.

De server accepteert de ontvanger (mijn e-mailadres) niet, omdat de server relaying niet toestaat.

Wat betekent dat in vredesnaam :(
https://www.argeweb.nl/e-mail/kb/foutme ... d-670.html

Kan je hier wat mee?
Foutmelding: Relay Access Denied

Laatste update: 11 Jun 2020
Indien u de melding 'Relay Access Denied' krijgt binnen uw e-mailprogramma, dan staan de instellingen voor de uitgaande mailserver niet goed ingesteld. Wanneer u een Iphone/Ipad gebruikt, kunt de melding 'De server accepteert de ontvanger niet omdat de server relaying niet toestaat' in beeld krijgen. Het is belangrijk dat er voor de uitgaande mailserver verificatie ingesteld staat en dat de mail verstuurd wordt via poort 587. U kunt dit wijzigen door de volgende stappen te volgen:

Apple Mail
- U kunt naast het Apple icoon op 'Mail' klikken en vervolgens op 'Voorkeuren'.

apple1

- U ziet hier de instellingen van uw account. Bij de optie 'Server uitgaande e-mail (SMTP)' ziet u een uitgaande mailserver staan en hier kunt u op klikken.

apple mail

- Er komt een dropdown menu waarin u op 'Wijzig SMTP server lijst' klikt.

apple mail

- U klikt vervolgens op het tabblad 'Geavanceerd' en vult de volgende informatie in:

Gebruik aangepaste poort: 587

Identiteitscontrole: Wachtwoord
Gebruikersnaam: Uw volledige e-mailadres
Wachtwoord: Het wachtwoord van uw mailbox

gebruik identiteitscontrole
Dank jullie wel.
Dit heb ik allemaal al geprobeerd, ook samen met de helpdesk.

Het lukt gewoon niet.

Ik weet het effe niet meer.
Gebruik je de native app? Dat is een vreselijke kut app. Gmail of Outlook (ik ben fan van Outlook) werken veel fijner, je kan kijken of die werken met jouw mail adres.
Ik dacht dat caiway geen imap had?
Ik gebruik mijn Caiway mail. Als ik een account maak, kies ik de optie 'Andere', Ik gebruik dit al tien jaar, ging prima. Maar vanmiddag wilde ik veel foto's mailen, dat ging een soort mis. Toen blokkeerde mijn account. Dit heb ik toen verwijderd, en wilde het opnieuw instellen. Ben vanaf vijf uur vanmiddag al bezig, het lukt me gewoon NIET. Het is zo frustrerend.
Je gebruikt altijd “andere”, daarna kies je voor pop of imap.
aardbeienslof schreef:
11-05-2022 22:49
Ik dacht dat caiway geen imap had?

Ik gebruikte ook altijd POP, maar de helpdesk zei nu dat ze dat niet meer gebruiken, dus dat het IMAP moest zijn.
Kreeg keurig een lijst met alle instellingen, heb die precies ingevoerd, maar het werkt niet.
Mijn oude mail wordt wel opgehaald, maar ik kan niks meer versturen.
Ook is de postbus ‘Verstuurd’ weg en staat mijn eigen adres bij ‘Blinde kopie’.

Ben in staat iPad en iPhone tegen de muur te knallen.
Mijn hemel, er cirkelen ruimterobots rond Mars, maar een mailaccount op een iPad instellen is schier onmogelijk.
:P

Heb je nu misschien een map “sent”?
Ik zou het via pop proberen
Heb ik gedaan, maar lukt ook niet.
aardbeienslof schreef:
11-05-2022 22:58
:P

Heb je nu misschien een map “sent”?

Nee, ook niet.
Ik ben niet dom, en geen opgever, maar nu weet ik het echt niet meer.

Ik ben er meer dan zes uur mee in de weer geweest.
Ik heb dat ook gehad. Het stomme was dat hij het thuis wel deed en elders niet. Ik had al die mailinstellingen aangepast, maar toen bleek er nog een wachtwoord bij gezet te moeten worden (in de app instellingen). Heb je daar een optie voor?
Met dat soort problemen ga ik naar een Apple winkel, daar zit gelukkig een techneut en die lost dat op :)
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Welke gegevens heb je voor uitgaande mail staan dan? Die van caiway of van je mailaccount?
En wat voor mailaccount gebruik je? Gmail of zo?
Misschien is het volgende aan de hand: voor het versturen van e-mail kun je in principe gebruik maken van meerdere uitgaande SMTP servers. Dus technisch gezien kun je voor het versturen van e-mails voor account A gebruik maken van de SMTP server van account B. Dat dat kan (kon) is een overblijfsel uit vroeger tijden; tegenwoordig wordt dat niet meer toegestaan door de meeste SMTP servers. En dan krijg je dus die foutmelding: "relaying denied", wat betekent dat de SMTP server die je aanspreekt weigert om mail te versturen uit naam van een mailadres dat ie niet kent.

Dus je moet even nakijken wat er is ingesteld op je iPad/iPhone aan uitgaande mailservers voor dat account. Wat je instelt aan "uitgaande mailserver" voor het account is de "hoofdserver". Als je erop tikt, dan zie je daaronder een lijstje met "andere SMTP servers". In dat lijstje wil je alles uit "uit" hebben staan, zodat je zeker weet dat alleen de hoofdserver gebruikt wordt.

Hier een pagina waarop je kunt zien waar het zit : https://www.kinamo.be/nl/support/faq/io ... erver-smtp . Op deze pagina is het lijstje met andere SMTP servers leeg; als jij er meerdere hebt staan, dan hoef je ze niet weg te halen, maar je moet ze wel op "uit" hebben staan.
Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik waardeer dat erg!

Vanmorgen heb ik drie kwartier aan de lijn gehangen met iemand van Apple support. Hij kon op afstand in mijn iPad, en samen hebben we werkelijk alles geprobeerd. Alle mogelijke instellingen, hele account opnieuw, inderdaad servers uitgezet (zoals jij zegt, Carooo), de hele mail-app verwijderd en opnieuw gedownload vanuit de appstore. Niets hielp. De Apple-man zei dat hij iets dergelijks nog nooit had meegemaakt. Hij dacht ook dat het zeker niet aan de iPad (en iPhone, want ook daarin heeft hij meegekeken) lag, maar aan de server van Caiway zelf.

Dus ik heb ook nog de helpdesk van Caiway gebeld. Daar werd ik echt een stuk minder vriendelijk geholpen. Kreeg weer de lijst met instellingen voor IMAP die ik gisteren al had geprobeerd, en heb die, terwijl de medewerker nog aan de telefoon was, ingevoerd. Weer zonder resultaat. Mail ontvangen gaat als een speer, bij verzenden krijg ik meteen een foutmelding en komt het bericht in postvak uit te staan. De medewerker zei verveeld dat ik geen ‘recht heb’ op Caiway via Apple mail, en dat ik ook een ander programma zoals Google of Outlook kan gaan gebruiken. Dat weet ik ook, maar ik vond dit gewoon heel fijn werken en tot gisteren ging het ook als een speer.

En ik houd niet van verandering, maar nu heb ik geen keus. Ik heb Outlook op mijn iPad gezet, en kan daar gewoon mijn kabelfoon-mail op ontvangen en verzenden. Mijn telefoon is te oud voor de nieuwste versie van Outlook, dus daar heb ik nu nog niks.

Wat gebruiken jullie voor mailprogramma?
Tips zijn welkom.

En nogmaals dank voor het reageren!
Ik gebruik gewoon de mail-app van Apple zelf. Nooit gedoe mee. Heb daar mijn Hotmail/Outlook aan hangen.
Vervelend zeg. Ik gebruik ook gewoon de mail-app van Apple. Voor al mijn accounts. Ik heb er best een aantal; ik moet er niet aan denken dat ik daar allemaal verschillende apps voor nodig zou hebben.

Heeft het misschien iets te maken met het verschil tussen @kabelfoon.net en @caiway.net ? Nouja, dat zul je waarschijnlijk allemaal al wel geprobeerd hebben...
Carooo1985 schreef:
12-05-2022 16:59
Heeft het misschien iets te maken met het verschil tussen @kabelfoon.net en @caiway.net ? Nouja, dat zul je waarschijnlijk allemaal al wel geprobeerd hebben...

Dat heeft er ook wel mee te maken, maar niemand, ook bij Caiway niet, kan me uitleggen wat dan precies.

Caiway heeft ook een winkel hier in de buurt.
Morgen ga ik daarheen met mijn telefoon, en laat hen daar mijn account opnieuw invoeren.
Het is mijn laatste poging, als zelfs dat niet werkt geef ik het op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven