Microsoft upgrade your account ad

18-05-2022 20:46 13 berichten
Elke keer als ik outlook open staat in mijn maillijst bovenaan een irritante mail van microsoft over het upgraden van mijn account. Dat schijnt een nieuw soort advertentie te zijn. Ik kan nergens op klikken zodat hij niet meer verschijnt. (behalve microsoft blokkeren, maar dat lijkt me niet wenselijk)
Hebben jullie dat ook? En hoe kom je er vanaf?
(het gaat om de webapp)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp alleen mijn adblocker
Mijn favoriete kleur is glitter
sweetnovember schreef:
18-05-2022 20:59
Bij mij hielp alleen mijn adblocker
Hmm, die heb ik wel, maar hij komt toch door in mijn maillijst.
Na 3 dagen constant weggooien lijkt het bij mij nu klaar te zijn.

Even volhouden.

(En ik even afkloppen)
Birdie schreef:
18-05-2022 22:32
Na 3 dagen constant weggooien lijkt het bij mij nu klaar te zijn.

Even volhouden.

(En ik even afkloppen)
Hopelijk is dat echt zo!
Ik heb wel last van een blauw nagscreen elke paar dagen als ik mijn computer opstart 's morgens (ik sluit hem altijd helemaal af als ik wegga of naar bed ga).

Ik moet dan nog bepaalde settings instellen volgens dat screen, terwijl ik daar jarenlang geen behoefte aan heb gehad, dus waarom nu wel? De oorzaak is denk ik omdat zij denken er voordeel van te hebben als ik een functie ga gebruiken, of dat ik per ongeluk mijn privacysettings in hun voordeel ga veranderen. Ik sluit eigenlijk uit dat het een stommiteit is, aangezien ook Apple dergelijke zeur-tooltips heeft. Maar die kan je negeren omdat ze niet het hele scherm bedekken.

Tegenwoordig krijg ik er nóg een bij, en dat is "upgrade your system". Dat zal ik niet doen; pas als ik een nieuwe koop zal ik het nieuwe systeem wat meegeleverd wordt gebruiken. Ik wil geen gezeur met drivers e.d.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
19-05-2022 06:38
Ik heb wel last van een blauw nagscreen elke paar dagen als ik mijn computer opstart 's morgens (ik sluit hem altijd helemaal af als ik wegga of naar bed ga).

Ik moet dan nog bepaalde settings instellen volgens dat screen, terwijl ik daar jarenlang geen behoefte aan heb gehad, dus waarom nu wel? De oorzaak is denk ik omdat zij denken er voordeel van te hebben als ik een functie ga gebruiken, of dat ik per ongeluk mijn privacysettings in hun voordeel ga veranderen. Ik sluit eigenlijk uit dat het een stommiteit is, aangezien ook Apple dergelijke zeur-tooltips heeft. Maar die kan je negeren omdat ze niet het hele scherm bedekken.

Tegenwoordig krijg ik er nóg een bij, en dat is "upgrade your system". Dat zal ik niet doen; pas als ik een nieuwe koop zal ik het nieuwe systeem wat meegeleverd wordt gebruiken. Ik wil geen gezeur met drivers e.d.
Nee, ik ga dat ook niet doen.

Vind het een nare, aggresieve manier van adverteren, omdat je het niet kunt blokkeren of wat dan ook.
Maar TO, misschien komt de mail in jouw geval niet van Microsoft maar van iemand die je computer wil hacken. Ik ken Outlook al minstens twintig jaar niet meer, maar je kan (misschien door rechts te klikken op de afzender?) de originele afzender van de mail vinden. Die info is altijd te vinden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
19-05-2022 07:06
Maar TO, misschien komt de mail in jouw geval niet van Microsoft maar van iemand die je computer wil hacken. Ik ken Outlook al minstens twintig jaar niet meer, maar je kan (misschien door rechts te klikken op de afzender?) de originele afzender van de mail vinden. Die info is altijd te vinden.
Dank je, dat zal ik eens controleren.
Is het echt een mail? Een tijdje geleden kon je er voor kiezen om de advertenties gewoon aan de zijkanten te laten of echt tussen je mail. Dat kun je ergens bij je instellingen veranderen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
19-05-2022 09:39
Is het echt een mail? Een tijdje geleden kon je er voor kiezen om de advertenties gewoon aan de zijkanten te laten of echt tussen je mail. Dat kun je ergens bij je instellingen veranderen.
Volgens mij een mail, maar ik zal eens kijken bij de instellingen.
Het is een advertentie in de vorm van een mail en het is van outlook zelf omdat ik (en ik denk Wol dus ook) de gratis versie gebruik.
Daar kan geen addblocker tegenop.

Bij mij nog steeds weg trouwens. Na een keer of 10 verwijderen.
Volgens mij is hij hier nu ook gestopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven