Man doordeweeks naar het buitenland

20-05-2022 12:11 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vooraf: geen idee of dit topic op relatie thuis hoort of bij kinderen dus als het ergens anders moet hoor ik het graag!

Man en ik hebben 2 kinderen (2,5 en 4 maanden). Werken beiden (meer dan)fulltime en ik begin in oktober weer met werken na een langer zwangerschapsverlof. Kinderen gaan 3 dagen naar het kdv en 1 dag opa/oma.

Nu heeft hij waarschijnlijk vanaf juli een project in het buitenland waardoor hij 3 dagen/2 nachten of 4 dagen/3 nachten doordeweeks thuis afwezig is.

Zelf heb ik ongeveer 2 uur reistijd per dag als ik op kantoor werk (gemiddeld 2 dagen per week). Gemiddeld werk ik 38 uur in 4 dagen en de avonden. We hebben 4 uur per week een huishoudster en opa en oma's die kunnen bijspringen in geval van nood.

Zijn er hier andere dames die zelf (een meer dan) fulltime baan hebben en doordeweeks het thuis draaiende houden? Waar lopen jullie tegen en wat zijn eventuele tips?

Of is dit gewoon een gevalletje: leuk bedacht schat maar dit is niet het goede moment. Ik wil man niet beperken, maar het lijkt mij best zwaar om thuis te combineren met werk, zeker als de jongste dan nog niet doorslaapt.
Bbubbels schreef:
20-05-2022 15:36
Ja dit. Want leuk idee dat jij dan niks gaat doen in de weekenden maar hoe zie je dat voor je? Je kids negeren en ze voor alles naar papa sturen? Ik snap dat je, als man dit doet, afspreekt dat hij niet ook nog hele weekenden weg gaat, maar hem een soort gevangen zetten in zijn eigen huis gaat je relatie natuurlijk niet ten goede komen. Het komt over alsof je zijn keuze om te gaan accepteert, maar alleen door hem vervolgens dat wel in alles even te laten “voelen”. Want dan heb je geen vrije tijd meer hoor! Je kan ook gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je het niet ziet zitten. Omdat je hem dan te veel mist (als man en als vader) en dat je geen parttime moeder wil zijn voor 4 dagen in de week. Dan groeit je man maar wat ballen en zegt ie nee tegen zn werkgever. Want als jij er ok mee bent dan kan je niet hem het achteraf toch stiekem gaan zitten verwijten.
Nee ik ga hem niet vastzetten en tuurlijk doe ik veel met de kinderen, maar man is nu een hele dag per weekend weg meestal en dat vind ik dan niet acceptabel.
Susan schreef:
20-05-2022 15:39
Zo komt het op mij helemaal niet over. Je schildert haar nu heel kinderachtig en rancuneus af, maar het zal er eerder op neerkomen dat zij in het weekend even haar handen vrij heeft. En natuurlijk zal het dan niet zo letterlijk zijn dat ze de kinderen voor alles doorverwijst naar papa en hij voor straf huisarrest heeft of zo, maar het is dan wel begrijpelijk dat ze verwacht dat het meeste dan op hem neerkomt en hij niet op zaterdag ook nog eens gaat voetballen en op zondag naar vrienden of zoiets.
Ik mag toch wel hopen dat man dit uit zichzelf al tegen haar heeft gezegd?
Dat hij niet na zijn zware buitenland werk week vind 'recht' te hebben op tijd voor zichzelf.
Want dat, tijd voor jezelf, zit er de komende 18 maanden voor beide niet erg in als ik het zo moet lezen.
Roodborstje86 schreef:
20-05-2022 15:43
Nee ik ga hem niet vastzetten en tuurlijk doe ik veel met de kinderen, maar man is nu een hele dag per weekend weg meestal en dat vind ik dan niet acceptabel.
Elk weekend een dag weg?
Daar zou ik nu ook niet blij van worden, aangezien je zegt dat hij meer dan fulltime werkt.
Dan is die 50-50% verdeling er nu toch ook al niet?
Roodborstje86 schreef:
20-05-2022 15:43
In hoeverre is je man overgestapt naar 'vader'? Want ik lees vanuit hem niet zoveel aanpassingen in zijn leven, tussen de regels door....
Als ik 7 blz doorlees, blijven er 3 dingen over: 1 waarom zou man dit moeten willen?
Keuze voor de 2e, ruim een jaar geleden, is toch ook door hem gemaakt. En geen nee kunnen zeggen, is geen reden om iets te willen. Welke voordelen ziet hij eraan?
Het lijkt toch enigszins op tijdens het spel de spelregels veranderen.
2 Realiseer jij je dat de dagen, nachten, de ochtend- en avondspits enz allemaal leuk en aardig zijn, maar dat de avonden je kunnen gaan opbreken als je dan moet werken en dat niet lukt omdat jongste tandjes krijgt, oudste een enge droom heeft enz? En een huilend kind is zwaar, maar loodzwaar als je eigenlijk moet werken. Dan is er oppas nodig.
3 wat is erop tegen dat je man geen “nee” zegt, maar in plaats daarvan vanaf september 2023 kan ik weer? En ondertussen ook naar een andere baan gaat kijken?
bloem1970 wijzigde dit bericht op 20-05-2022 15:47
Reden: Typo
0.30% gewijzigd
Rosalind* schreef:
20-05-2022 15:46
Elk weekend een dag weg?
Daar zou ik nu ook niet blij van worden, aangezien je zegt dat hij meer dan fulltime werkt.
Sowieso lees ik alleen een schema en geen gezinsleven
Rosalind* schreef:
20-05-2022 15:46
Elk weekend een dag weg?
Niet altijd een hele dag, maar wel van 1 tot 7 of van 9 tot 4. Aan zoiets moet je denken, een potje golfen met vrienden of naar thuiswedstrijd van zijn voetbal club. De andere dag van het weekend kan ik dan gaan sporten of wat langer op pad met zoontje.
Roodborstje86 schreef:
20-05-2022 15:48
Niet altijd een hele dag, maar wel van 1 tot 7 of van 9 tot 4. Aan zoiets moet je denken, een potje golfen met vrienden of naar thuiswedstrijd van zijn voetbal club. De andere dag van het weekend kan ik dan gaan sporten of wat langer op pad met zoontje.
En jij denkt écht dat hij dit op gaat geven als hij in het buitenland gaat werken? Waarom zou hij dat gaan doen?
Heeft hij dat tegen jou gezegd of wil je dat van hem? Ik denk niet dat hij dit gaat opgeven.
Roodborstje86 schreef:
20-05-2022 15:48
En als gezin samen?
Rosalind* schreef:
20-05-2022 15:51
En als gezin samen?
Vraag ik me ook af.
Waar is de speeltuin, de kinderboerderij, zwemmen, naar een waterplas, op vakantie als gezin?

Nu was het Corona toen jullie ouders werden, maar ondernemen jullie wel iets samen als gezin met eerst 3 en nu 4?
Rosalind* schreef:
20-05-2022 15:51
En als gezin samen?
Vaak de andere ochtend, dan samen lunchen. Dan ben ik 2 a 3 uurtjes wielrennen (zoontje slaapt) en dan de rest van de dag samen tot hij gaat slapen. Om de 2 weken gaan wij samen uiteten/bios/theater in het weekend als zoontje slaapt en komt er een oppas. En om de 2 weken op de avond als mijn ouders er zijn doen we ook samen iets buiten de deur, meestal als zoontje slaapt. Andere dag variërend van wanneer man is weg is (of ik incidenteel) en dan rommelen we vaak thuis of in de tuin.
Doreia* schreef:
20-05-2022 15:53
Vraag ik me ook af.
Waar is de speeltuin, de kinderboerderij, zwemmen, naar een waterplas, op vakantie als gezin?

Nu was het Corona toen jullie ouders werden, maar ondernemen jullie wel iets samen als gezin met eerst 3 en nu 4?
Ja sowieso ieder weekend....maar denk (veel) minder dan gemiddeld gezin. Vind met vier op pad ook lastig ivm slaapje oudste en voedingen van de jongste, dat matcht totaal niet.

Vakantie in de zomer 3 weken als gezin en wintersport met zijn 2-en (kinderen zijn daar te jong voor) z
Ik voel in de reacties veel competitie. Terwijl echt niet alle mannen er op uit zijn om hun vrouw aan de kant te zetten als oppas .

Wat is voor je man de consequentie als hij nee zegt? Heeft hij echt keuze? Wil hij het graag?

ik denk dat het heftig is, maar wel te doen als je jezelf genoeg praktische hulp gunt. Het liefst zou ik in jouw geval iemand (part time) in huis hebben die kan helpen. Een student bijvoorbeeld die wel even op wil passen s avonds. Of een buurmeisje die helpt met het avond ritueel. En als je man idd op zijn buitenland dagen zijn vrije tijd nuttig gebruikt, kan hij jou in het weekend wat vrij spelen. En in het werken kun je afspreken echt met elkaar te zijn. Het gaat wel tijd van andere dingen nemen denk ik zoals vriendschappen. Of onderhoud in huis.
72Jelle schreef:
20-05-2022 15:47
Sowieso lees ik alleen een schema en geen gezinsleven
Moet TO zich nu echt verantwoorden voor haar keuzes en gezinsleven?

Het gaat om een man die naar het buitenland gaat. Kan dat? ja hoor, passen en meten het lukt
Moet je het willen? geen idee, dat mag TO zelf weten
Net zoals of ze ieder weekend naar het bos gaat of maar 2x per jaar
Hou op schei uit
lilalinda schreef:
20-05-2022 16:16

Het gaat om een man die naar het buitenland gaat. Kan dat? ja hoor, passen en meten het lukt
Hou op schei uit
Mee eens maar wel met een extra opmerking. Man had deze baan al toen ze elkaar leerde kennen. Deze projecten horen bij zijn werk, dit wisten ze dus van te voren.
lilalinda schreef:

Hou op schei uit
Eens.
Maar op Viva ben je per definitie een slechte ouder als je fulltime werkt.

Ik vind mezelf en man prima ouders, ondanks onze fulltime banen. Wel zijn onze weekenden een stuk rustiger dan die van van TO. Maar als TO en haar man er tevreden mee zijn, dan is dat prima natuurlijk.
Ik de k dat je moet inzetten op: Hoe laat ik het thuis draaien.
Extra uren voor de huishoudster
Boodschappen laten bezorgen
Was laten doen
Maaltijdservice, hulp in de tuin
Robot stofzuiger en maaier
Iemand die de kinderen van en naar school brengt.

Dat soort dingen.
lilalinda schreef:

Hou op schei uit
Voor mij hoeft niemand zich te verantwoorden. Als mensen zo willen leven, eigen keuze. Voor de kinderen is het een ander verhaal, zij moeten het maar doen met hun plek in het schema. Papa doordeweeks missen, moeder doodmoe, oppas, opa oma. Hopelijk past hun gezondheid en karakter later ook goed in het schema.
Doreia* schreef:
20-05-2022 15:50
En jij denkt écht dat hij dit op gaat geven als hij in het buitenland gaat werken? Waarom zou hij dat gaan doen?
Heeft hij dat tegen jou gezegd of wil je dat van hem? Ik denk niet dat hij dit gaat opgeven.
Nee precies. Ik denk sowieso dat hij straks ook bekaf is van al het reizen en in het buitenland zitten - wat logisch is maar ook wel het gevolg van zijn keus - en dat als puntje bij paaltje komt de kans nog behoorlijk groot is dat hij gaat zeggen dat hij daarvan bij moet komen, en dat hij dan uiteindelijk nog degene is die ontzien wordt in het weekend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
72Jelle schreef:
20-05-2022 16:33
Voor mij hoeft niemand zich te verantwoorden. Als mensen zo willen leven, eigen keuze. Voor de kinderen is het een ander verhaal, zij moeten het maar doen met hun plek in het schema. Papa doordeweeks missen, moeder doodmoe, oppas, opa oma. Hopelijk past hun gezondheid en karakter later ook goed in het schema.
ach hou op, jij laat heel goed merken, dat je van alles vindt van haar gezinsleven
"geen gezinsleven alleen een schema" tssss
en nu weer, bezorgdheid om haar kinderen, ga lekker je eigen leven op orde brengen
lilalinda schreef:
20-05-2022 16:36
ach hou op, jij laat heel goed merken, dat je van alles vindt van haar gezinsleven
"geen gezinsleven alleen een schema" tssss
en nu weer, bezorgdheid om haar kinderen, ga lekker je eigen leven op orde brengen
Volgens mij is dit een forum waar je je mening mag geven, ook al staat dat jou kennelijk niet aan

Verder is mijn leven prima op orde, dank je.
Vaak genoeg topics gelezen waar dat niet het geval is en dan krijg je weer: 'Daar maak je toch afspraken over vóór er kinderen komen?' Nu heeft een keer iemand dat gedaan, is het weer niet goed.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind het maar een ongeëmancipeerde bedoening, moeders de vrouw die alles thuis mag opknappen vanwege mans’ carrière en vooruit; omdat ze zo graag wil ook ernaast zich nog de ballen uit de broek mag werken. Wat natuurlijk niet vol te houden is, waardoor ze vanzelf wel gaat minderen. Ik zou hier echt nooit mee akkoord gaan to. Tenzij jij er ook echt gelukkig van wordt, maar dat lees ik niet. Volgens mij wil jij ook lekker knallen en werken aan je carrière. Alles hangt nu al van scaffolding aan elkaar. Straks als er iets mis gaat ben jij continu het haasje.
Mocht dit doorgaan, hoop ik dat jullie basis goed is. Het klinkt alsof jullie, door jullie volle weken, nu amper echt samen zijn. Door de weeks veel en lang werken, jij ligt er op tijd in, in het weekend is hij een dag op pad. Straks is er sowieso de afstand. En als het dan tegenvalt voor de achterblijver, krijg je daar ook nog verwijten bij.
72Jelle schreef:
20-05-2022 16:42
Volgens mij is dit een forum waar je je mening mag geven, ook al staat dat jou kennelijk niet aan

Verder is mijn leven prima op orde, dank je.
Een mening ie iets anders dan een waardeoordeel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven