daten met thuiswonende kinderen

woensdag 1 juni 2022 om 13:26
Mijn ex en ik zijn nu ruim een half jaar uit elkaar. Hij heeft een nieuwe partner. Ik heb 2 maanden geleden iemand leren kennen met wie ik een super klik heb. Mijn kinderen wonen 100% bij mij. Ex woont wel op 5 minuten fietsafstand. Kinderen zijn 18 en 15. Ze zijn beide niet zo'n stappers dus veel thuis. Nu wil met name oudste nog geen nieuwe partners leren kennen. Dat is haar goed recht en dat respecteer ik. Consequentie is dat ik mijn 'partner' niet thuis kan uitnodigen. Ik ga dus veel zijn kant op. 15 minuten autorijden vanaf mijn huis. Ik ben als ik daar ben gewoon bereikbaar voor de kinderen. De laatste 2 weken ben ik zo'n drie keer in de week blijven slapen bij hem. Echter in combi met een fulltime baan betekent dat dat ik mijn kinderen een stuk minder zie. Ik merk ook dat ik mij hier behoorlijk schuldig over voel. Ik ben gewend er eigenlijk altijd voor ze te zijn en nu neem ik iets voor mij zelf. Het voelt ergens niet goed. Maar hem bij mij thuis laten komen gaat dus ook weer niet. Qua zelfstandigheid redden ze zich prima. Oudste is klaar met haar eindexamens, ze kookt vaak voor haar en haar broertje maar dat deed ze toch al want een hobbie.
Ik had eigenlijk niet verwacht zo snel iemand te leren kennen bij wie ik al zo snel meer tijd zou willen doorbrengen. Ik voel me echt in een spagaat zitten met het gevoel dat ik er voor de kinderen moet zijn en het gevoel bij mijn nieuwe relatie te willen zijn.
wat zouden jullie in mijn geval doen?
Ik had eigenlijk niet verwacht zo snel iemand te leren kennen bij wie ik al zo snel meer tijd zou willen doorbrengen. Ik voel me echt in een spagaat zitten met het gevoel dat ik er voor de kinderen moet zijn en het gevoel bij mijn nieuwe relatie te willen zijn.
wat zouden jullie in mijn geval doen?
zaterdag 4 juni 2022 om 13:14
Pittenbrood schreef: ↑04-06-2022 12:59Ja, al heel lang. Maar mn kind alleen thuis laten omdat ik zo nodig van bil moest gaan nee vreselijk.
Leuk voor het kind, mama moet perse rollebollen, en doe dat lieve4 dan bij jullie zijn.
Ik vind het zó bijzonder dat je het hebben van een relatie dan zo platslaat tot alleen maar een potje stomende sex. Constant "aan" staan als alleen maar moeder is ongelofelijk zwaar. Met een chronisch zieke partner in het huwelijk dat er bij TO aan voorafging was er naast moederschap nog een andere additionele zorgtaak. Die is nu komen te vervallen en jij maakt het met een hele sliert onaardige zuigende posts de taak van TO om zowel moeder als vader te zijn voordat het een keer goed genoeg is.
Als je ieder jaar hetzelfde gewas verbouwt op hetzelfde stuk grond en je daar nooit een keer mest op gooit dan gaat je oogst achteruit tot hij uiteindelijk finaal mislukt.
Dat is bij mensen net zo, alleen mensen voeden zichzelf in interactie met andere mensen. En aangezien je je kinderen niet op mag zadelen met de verantwoordelijkheid jou te voeden (en dat in sommige opzichten ook onmogelijk is) heb je simpelweg interactie buiten je ouder-kind bubbel nodig.
Dat is een heel gepuzzel, ik kan me gewoon niet voorstellen dat je je dat niet herinnert als je ooit alleenstaande ouder was.
zaterdag 4 juni 2022 om 13:20
zaterdag 4 juni 2022 om 13:20
Ik vraag me of hoeveel 15-jarigen 7 avonden in de week gezellig bij mama op de bank willen zitten. Ik spendeerde veeeeel meer tijd op mijn kamer, zoveel als me werd toegestaan eigenlijk.Pittenbrood schreef: ↑04-06-2022 12:46Is toch erg dat dat potje stomende sex belangrijker is dan de franse woordjes overhoren en gezellig met elkaar eten. Ook voor de kinderen allesbehalve leuk om te weten dat moeder liever sex heeft dan een fijne avond vol betrokkenheid te creeeren. Kan me er echt niks bij voorstellen dat dat belangrijkeelr is voor to.
zaterdag 4 juni 2022 om 13:23
zaterdag 4 juni 2022 om 13:28
Natuurlijk is dat een prioriteit, maar wie zegt dat TO dat niet geprobeerd heeft of vindt? Als ik het zo lees, kon vader niet veel aan of wilde niet dus tja dan kun je organiseren wat je wil. Je moet het niet tegenhouden en faciliteren, stimuleren maar als vader niet wil of kan meewerken houdt het op. Ik heb de eerst drie jaar na de scheiding ook de kinderen volledig hier gehad, heel veel energie gestoken in het behouden van een band met vader, dingen georganiseerd, gezegd dat hij altijd hier mocht komen, dat ik dan zelfs wel even weg zou gaan eventueel, hem hier uitgenodigd op verjaardagen, hij kon ze in principe altijd bellen want ze hadden alledrie een mobieltje. OP een gegeven moment wild de kinderen dat het van hem zelf uitkwam en niet van mij en tsja toen is het contact heel lang op een laag pitje geweest, af en toe een hapje eten, 1 weekje vakantie hooguit samen per jaar en dan nog.... nooit eens een weekend of vaste avond /dag in de week, hoe graag ik dat voor de kinderen ook had gewild en voor mij op zoals TO zegt even op te laden. Misschien zijn zij nu ook op zo'n punt dat vader het nu weer wel aan kan of wil en dan is het alleen maar te prijzen van TO dat dit opnieuw aankaart en probeert te regelen voor welke reden dan ook. TO knap dat je dit zo probeert op te lossen, zelfreflectie hebt gehad en een voor iedereen bevredigende oplossing probeert te vinden, geniet van wat er komen gaat, met deze man of andere personen op je pad!Noekie-Noek schreef: ↑04-06-2022 10:35Wat mij dan weer raakt is dat het hiervoor niet belangrijk was aan het herstel van contact met vader te werken maar nu jij ineens een date hebt en meer ruimte wil ze ineens 1x per week daar gaan eten. Zou dat niet vanaf de scheiding prioriteit 1 moeten zij geweest?
zaterdag 4 juni 2022 om 13:28
Pittenbrood schreef: ↑04-06-2022 13:20Ja dat hoort bij het moederschap.
Ik heb ook fulltime gewerkt maat dat hele gezeik van metime enz ik vind dat zo raar. Een moeder heeft genoeg tijd voor zichzelf. Constant aanstaan...dat is gewoon het moederschap.
Nogmaals ik vind dit echt heel zielig voor de kinderen een moeder die dit doet.
Dat doet het niet.
De verantwoordelijkheid van de moeder is voor de moeder.
De verantwoordelijkheid van de vader is voor de vader.
Wanneer één van de twee wegvalt is het de taak van de ander om te zorgen dat dit opgevangen wordt dat kàn door het zelf op te vangen, maar dat kan ook op andere manieren.
Wanneer beiden er nog gewoon zijn is elk verantwoordelijk voor zijn/haar eigen rol.
zaterdag 4 juni 2022 om 13:34
Nou geloof mij geen kind vind het normaal dat moeder een avond plus nacht 1 a 2 x per week boven haar kinderen stelt. Echt geen een kind.Nachtmusik schreef: ↑04-06-2022 13:27Wel interessant dat je zo hamert op die seks en dat het eerste “geoorloofde” voorbeeld dat je geeft dan een babyshower is. Alsof vrouwen echt alleen moeders en hoeren kunnen zijn.
En geen een kind vindt het een probleem als moeder leuke dingen voor zichzelf doet. Af en toe een avondje of een zaterdag er niet is. Dat vinden kinderen echt over het alg doodnormaal en gunnen het moeder ook.
T wordt anders als moeder sex boven haar kinderen kiest en 2 keer per week een nacht wegblijft. Dat is gewoon diep triest voor die kinderen
Wat gaat mama vanavond doen
Ja ze gaat weer een avond en nacht doorbrengen met een of andere vent want ze vindt sex zo lekker.
Eh....nee

zaterdag 4 juni 2022 om 13:40
Wat kinderen allemaal vinden kun je echt niet zo stellig zeggen. Maar feit is dat TO er eentje heeft die het lastig vindt.
Daarbij zijn kinderen ook een product van hun eigen opvoeding, dus wat ze vinden is ook deels projectie van wat de ouder vindt.
Ik denk vooral dat TO zichzelf voorbij loopt, en al loepend de posts van TO lezend, ook nog eens met iemand waarbij ik vermoed dat er nog wel meer dilemma’s tussen gezin en liefdesleven zullen volgen. De kerstdagen komen er alweer bijna aan
.
Daarbij zijn kinderen ook een product van hun eigen opvoeding, dus wat ze vinden is ook deels projectie van wat de ouder vindt.
Ik denk vooral dat TO zichzelf voorbij loopt, en al loepend de posts van TO lezend, ook nog eens met iemand waarbij ik vermoed dat er nog wel meer dilemma’s tussen gezin en liefdesleven zullen volgen. De kerstdagen komen er alweer bijna aan

anoniem_64099e414652c wijzigde dit bericht op 04-06-2022 13:42
8.20% gewijzigd
zaterdag 4 juni 2022 om 13:41
Wel bijzonder dar wanneer TO dus omhoog zit met de kids en ze contact met ex opneemt het in 1 telefoontje geregeld is. Buiten 1x per week eten ook nog eens 1x per maand slapen. Dat zoeits na 6 maanden in 1 gesprek geregeld is, zegt eigenlijk genoeg. Misschien wilde ex of de kinderen niet maar TO heeft het wel zo gekaten en nu ze zelf omhoog zit kan het ineens wel.kes49240 schreef: ↑04-06-2022 13:28Natuurlijk is dat een prioriteit, maar wie zegt dat TO dat niet geprobeerd heeft of vindt? Als ik het zo lees, kon vader niet veel aan of wilde niet dus tja dan kun je organiseren wat je wil. Je moet het niet tegenhouden en faciliteren, stimuleren maar als vader niet wil of kan meewerken houdt het op.

zaterdag 4 juni 2022 om 14:00
Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Ik denk juist dat ze blij is haar nieuwe leven te kunnen starten.Pittenbrood schreef: ↑04-06-2022 13:56Ik denk dat to het moeilijk vind dat ex een nieuwe vriendin heeft.
zaterdag 4 juni 2022 om 14:07
zaterdag 4 juni 2022 om 14:25
Ik debk dat ze inmiddels wel blij is maar toen ze nog samen met ex was en besloot te scheiden zat het haar wel degelijk dwars dat hij al een nieuwe partner had en dat zal ongetwijfeld meewegen in alles.
zaterdag 4 juni 2022 om 14:33
Beetje flauw om dat TO aan te rekenen.Noekie-Noek schreef: ↑04-06-2022 13:41Wel bijzonder dar wanneer TO dus omhoog zit met de kids en ze contact met ex opneemt het in 1 telefoontje geregeld is. Buiten 1x per week eten ook nog eens 1x per maand slapen. Dat zoeits na 6 maanden in 1 gesprek geregeld is, zegt eigenlijk genoeg. Misschien wilde ex of de kinderen niet maar TO heeft het wel zo gekaten en nu ze zelf omhoog zit kan het ineens wel.
zaterdag 4 juni 2022 om 14:43
Die ex is ook wel eens naar voren gekomen in andere topics. Dat is er een die ik gerust een weg gewaaid dakraam zou noemen. Rot van zijn ziekte, maar hij komt over als een egocentrische man waarvoor TO zich in allerlei bochten wrong om hem tevreden te houden (ten koste van de kinderen) en die er als dank steeds nieuwe liefjes op na hield.

zaterdag 4 juni 2022 om 14:52
Kan, maar dat het bewuste acties zijn lijkt me sterk. Alles wat je in je leven meemaakt beïnvloedt natuurlijk je handelen.Noekie-Noek schreef: ↑04-06-2022 14:25Ik debk dat ze inmiddels wel blij is maar toen ze nog samen met ex was en besloot te scheiden zat het haar wel degelijk dwars dat hij al een nieuwe partner had en dat zal ongetwijfeld meewegen in alles.
zaterdag 4 juni 2022 om 14:54
Ik vind wel dat TO hard van stapel loopt met deze nieuwe vriend, maar dat staat eigenlijk los van de kinderen. Na een zwaar huwelijk, moeilijke scheiding, verschillende dates, en nu dus een nieuwe vriend allemaal binnen een half jaar. En dan nu al 3x per week overnachten bij die vriend waarmee ze net een maand date... vind ik sowieso vrij vlot... Ik zou het dus zeker wat rustiger aan doen.
Ook met een fulltime baan , een hond en de kinderen is het ook wel eens fijn om iets meer tijd voor jezelf te hebben en niet vervolgens ook nog constant naar die kerel toe.
Ik zou het dus rustig opbouwen, ook in het belang van de kinderen. 1 of 2x per week lijkt me inderdaad prima.
Verder mag je natuurlijk als ouder ook best tijd voor jezelf nemen, die kinderen zijn ook niet meer zo klein, ze hebben een vader, kunnen best even alleen zijn en het is ook belangrijk als ouder zelf wat tijd te nemen voor jezelf en ja,ook voor een nieuwe relatie.
Ook met een fulltime baan , een hond en de kinderen is het ook wel eens fijn om iets meer tijd voor jezelf te hebben en niet vervolgens ook nog constant naar die kerel toe.
Ik zou het dus rustig opbouwen, ook in het belang van de kinderen. 1 of 2x per week lijkt me inderdaad prima.
Verder mag je natuurlijk als ouder ook best tijd voor jezelf nemen, die kinderen zijn ook niet meer zo klein, ze hebben een vader, kunnen best even alleen zijn en het is ook belangrijk als ouder zelf wat tijd te nemen voor jezelf en ja,ook voor een nieuwe relatie.
zaterdag 4 juni 2022 om 15:02
Ik vind je nogal kinderlijk reageren. Lekker aan het projecteren?Pittenbrood schreef: ↑04-06-2022 12:53De kinderen zijn veel belangrijker! Hoe moet dat voor die kinderen zijn te weten dat moeder enkele malen per week liever sex heeft en aandacht wil van een man ipv thuis te zijn bij hun en een fijne avond te creëren. Ik zou mn moeder echt uitkotsen sorry hoor.
zaterdag 4 juni 2022 om 15:24
Djeeez, ben je nu op jezelf aan het projecteren of zo? Vind je het nodig om zo vaak te zeggen dat ze sex hebben? Hoe weet jij trouwens dat ze stomende sex hebben?Pittenbrood schreef: ↑04-06-2022 12:46Is toch erg dat dat potje stomende sex belangrijker is dan de franse woordjes overhoren en gezellig met elkaar eten.
Nou ja, dat ik hier überhaupt nog woorden aan vuil maak...

zaterdag 4 juni 2022 om 15:30
Wat ben je geobsedeerd over seks?! Wat maakt het uit welke activiteit to met haar vriend doet, kantklossen of seks, het gaat daar niet om.Pittenbrood schreef: ↑04-06-2022 13:34Nou geloof mij geen kind vind het normaal dat moeder een avond plus nacht 1 a 2 x per week boven haar kinderen stelt. Echt geen een kind.
En geen een kind vindt het een probleem als moeder leuke dingen voor zichzelf doet. Af en toe een avondje of een zaterdag er niet is. Dat vinden kinderen echt over het alg doodnormaal en gunnen het moeder ook.
T wordt anders als moeder sex boven haar kinderen kiest en 2 keer per week een nacht wegblijft. Dat is gewoon diep triest voor die kinderen
Wat gaat mama vanavond doen
Ja ze gaat weer een avond en nacht doorbrengen met een of andere vent want ze vindt sex zo lekker.
Eh....nee
zaterdag 4 juni 2022 om 15:32
Ik herhaalde de woorden stomende sex van een ander.
En wsch gaan ze niet alleen maar tv kijken en slapen. En ook al deden ze dat wel t is triest voor de kinderen.
zaterdag 4 juni 2022 om 15:35
Kind, je bent niet wijs.Pittenbrood schreef: ↑04-06-2022 15:32Ik herhaalde de woorden stomende sex van een ander.
En wsch gaan ze niet alleen maar tv kijken en slapen. En ook al deden ze dat wel t is triest voor de kinderen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in