Het “leed” dat vakantie vrienden heet

23-05-2022 08:07 1735 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor Augustus hebben we eindelijk een vakantie geboekt. Toen ik dat terloops aan een andere nursery moeder vertelde, vroeg ze wanneer en waarheen. Onze dochter speelt geregeld met haar zoon. Ik kreeg zaterdag alleen wel een beetje een onaangename verassing. De moeder heeft aangegeven dat ze bewust de tweede week van onze vakantie hetzelfde hotel hebben geboekt. Is een all inclusive resort dus we komen elkaar absoluut tegen.

Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?

Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.

Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
06-06-2022 14:57
Snap dat je dat zegt, maar ik wilde ook geen algemene holiday “ban” geven. Kom ik weer een beetje op het 20 - 100 verhaal, want de kids zien elkaar of je nou wil of niet. Noch mijn man noch ik hebben er gigantische problemen mee dat dit gebeurt. Alleen de boodschap “we hebben GEEN gezamenlijke vakantie” en we doen vooral ons eigen ding is denk ik wel duidelijk overgekomen en daar was het mij om te doen.
Je hebt het goed gedaan, vind ik.
Baggal schreef:
06-06-2022 10:25
Nou ik ben vooral blij dat het gezegd is. Maar vond het vervelend om het op een feestje te melden en kwam gisteren maar moeilijk in slaap. Was vanmorgen erg opgelucht dat ik haar even niet zag bij de nursery… :-?

Maar voel vooral opluchting dat zij weet hoe wij er in staan.
Goed gedaan hoor! Ik zou me ook een beetje rot voelen, maar dat is eigenlijk nergens voor nodig.

Ik ben wel benieuwd hoe je uiteindelijke vakantie gaat verlopen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
08-06-2022 09:10
Goed gedaan hoor! Ik zou me ook een beetje rot voelen, maar dat is eigenlijk nergens voor nodig.

Ik ben wel benieuwd hoe je uiteindelijke vakantie gaat verlopen.
Ja ik ook. Ik voel sinds maandag een beetje een opluchting moet ik bekennen. Ben ook benieuwd hoe de vakantie gaat verlopen. Mijn man zag haar nog gisteren bij het ophalen bij de opvang - van een afstand even gezwaaid.

Hoop vooral dat de vakantie ontspannen en gezellig wordt. We gaan midden augustus.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
08-06-2022 09:13
Ja ik ook. Ik voel sinds maandag een beetje een opluchting moet ik bekennen. Ben ook benieuwd hoe de vakantie gaat verlopen. Mijn man zag haar nog gisteren bij het ophalen bij de opvang - van een afstand even gezwaaid.

Hoop vooral dat de vakantie ontspannen en gezellig wordt. We gaan midden augustus.
Nu begint de voorpret in ieder geval weer! :cheer2:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
samarinde schreef:
28-05-2022 12:40
Oh, ik heb nog een leuk verhaal, eigenlijk nog veel erger. Mijn ouders hadden vroeger ook een vakantiehuis in Spanje. Wij waren die zomer met het hele gezin bij vrienden in Italië langs geweest, en daarna zouden we nog twee weken in ons eigen vakantiehuis verblijven. Daar aangekomen, na een lange autotocht, zagen we licht in het huis branden. Raar! En eng, misschien waren het inbrekers?

Dus mijn vader ging in zijn eentje naar binnen, terwijl wij gespannen in de auto bleven wachten, en even later kwam hij naar buiten met in zijn kielzog... kennissen van mijn ouders uit Nederland! Ach ja, legden ze heel relaxed uit, ze waren zo benieuwd naar dat vakantiehuis van ons, ze waren er toevallig langs gereden en toen hadden ze even een kijkje genomen. De huissleutel lag toch onder de bloempot naast het schuurtje, dat hadden mijn ouders toch ooit verteld? Maar serieus: de bedden waren beslapen, ze hadden gewoon in dat huis gebivakkeerd! Hoe gênant! Hoe asociaal!

Ik weet niet meer precies hoe het is afgelopen, maar ik denk niet eens dat mijn ouders er echt een probleem van hebben gemaakt. Te absurd, of zo. En te pijnlijk. We maakten er later altijd grappen over als we erheen gingen: "Nou jongens, we zijn er bijna, hopelijk hebben de De Vriesjes onze bedden al opgemaakt en lekker voor ons gekookt."

NEE joh :ugeek: :ugeek: Wat een verhaal!
Mensen zijn echt bizar....hoe verzin je het
dianaf schreef:
08-06-2022 09:58
Nu begint de voorpret in ieder geval weer! :cheer2:
69 dagen...! Ik ben ook wel toe aan vakantie - de laatste dateerde alweer uit juli 2019.

Wel begreep ik dat L. inmiddels iets tegen mijn dochter op de nursery gezegd heeft over een gezamelijk vakantie naar Turkije. De leidster vertelde het mij gisteren (''ik wist niet dat jullie samen gingen - wat leuk''). Ik neem aan dat dit aan L. is verteld door zijn ouders voor ons gesprek van afgelopen Zondag. Mijn dochter is er, verassend genoeg, met ons niet over begonnen en ik negeer het dus maar :whistle: want ik kan mij er nu niet druk over maken.

In de week van de vakantie zelf zal ik met haar wel 'afspraken' maken of eerder, als ze er toch over begint.
Baggal, je topic doet me denken aan een jaar of 15 geleden toen vriend en ik een 2-weekse vakantie hadden geboekt en er een week van tevoren achter kwamen dat een vriend van ons in dezelfde periode naar dezelfde plaats zou gaan. 'Joh, wat leuk! Nou dan meeten we daar een keer en doen we een drankje!'

Alles goed en aardig, drankje gedaan en samen nog een excursie geboekt, megagezellig allemaal en helemaal zin in! Tot zijn vriendin een paar dagen later besloot de relatie te beëindigen en wij nog een dag of 4 een +1 op de kamer hadden.

We hadden door een eerder mazzeltje een suite met extra slaapbank dus hij hoefde gelukkig nog net niet tussen ons in te slapen :biggrin:

Meest memorabele vakantie ooit, dat wel.
Idd goed gedaan Baggal! Ik ben heel benieuwd of het nu beter is geland bij haar en hoe de komende twee maanden tot de vakantie gaan. Of ze zich nu wat terugtrekt in het contact of nog steeds allerlei voorstellen doet tot blijven eten, samen naar kinderactiviteiten gaan etc. Ik hoop heel erg het eerste voor je, het heeft je al genoeg hoofdbrekens gekost ;-D Blijf je af en toe wat posten over hoe het gaat :)?
Better_Call_Sally schreef:
09-06-2022 09:09
Baggal, je topic doet me denken aan een jaar of 15 geleden toen vriend en ik een 2-weekse vakantie hadden geboekt en er een week van tevoren achter kwamen dat een vriend van ons in dezelfde periode naar dezelfde plaats zou gaan. 'Joh, wat leuk! Nou dan meeten we daar een keer en doen we een drankje!'

Alles goed en aardig, drankje gedaan en samen nog een excursie geboekt, megagezellig allemaal en helemaal zin in! Tot zijn vriendin een paar dagen later besloot de relatie te beëindigen en wij nog een dag of 4 een +1 op de kamer hadden.

We hadden door een eerder mazzeltje een suite met extra slaapbank dus hij hoefde gelukkig nog net niet tussen ons in te slapen :biggrin:

Meest memorabele vakantie ooit, dat wel.
Dat je dat doet?! :O Daar zou ik niet aan begonnen zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wie Better Call… Was dat uiteindelijk nog gezellig :$ ?! Ik kan ook vanuit hier schrijven dat ik daar niet aan begonnen zou zijn, maar is natuurlijk verdomde moeilijk

Ik zal tzt wel een vakantie update geven hoor, voor nu wacht ik maar af en neem ik geen initiatief tot contact.
Ja, was echt reuzegezellig! Bijzondere situatie wel, maar hij was heel dankbaar en attent.

@dianaf, ik zou een vriend nooit laten stikken op zo'n moment. Z'n relatie uit, z'n vakantie naar de knoppen én dan ook nog eens moederziel alleen in een ver land je tijd uitzingen. Als ik het was geweest was ik ook graag opgevangen.

We lachen er nog regelmatig om :-D
Baggal schreef:
09-06-2022 12:23
Wie Better Call… Was dat uiteindelijk nog gezellig :$ ?! Ik kan ook vanuit hier schrijven dat ik daar niet aan begonnen zou zijn, maar is natuurlijk verdomde moeilijk

Ik zal tzt wel een vakantie update geven hoor, voor nu wacht ik maar af en neem ik geen initiatief tot contact.
Zou dat nodig zijn als de volgende viva-meet ook op het resort gehouden wordt :rofl:
PizzaVreter schreef:
09-06-2022 12:55
Zou dat nodig zijn als de volgende viva-meet ook op het resort gehouden wordt :rofl:
Oh wees welkom. Jij en Wester zeker :hello:
09-06-2022 12:42
Ja, was echt reuzegezellig! Bijzondere situatie wel, maar hij was heel dankbaar en attent.

@dianaf, ik zou een vriend nooit laten stikken op zo'n moment. Z'n relatie uit, z'n vakantie naar de knoppen én dan ook nog eens moederziel alleen in een ver land je tijd uitzingen. Als ik het was geweest was ik ook graag opgevangen.

Nee, ik had hem wel op sleeptouw genomen, maar niet in hetzelfde appartement laten slapen. Maar als ik het nu nog eens lees, jullie hadden daar echt ruimte voor? Ik dacht in eerste instantie met zijn 3-en op één kamer. :lol: Dan is het wel minder erg.
Baggal schreef:
09-06-2022 14:19
Oh wees welkom. Jij en Wester zeker :hello:
Ik kom ook. Heb al geboekt.
sende schreef:
09-06-2022 14:53
Ik kom ook. Heb al geboekt.
Ook welkom :-D
09-06-2022 12:42

Snap ik ook wel. Ze koos wel een zeer ongelukkig moment om een streep te zetten onder de relatie. Hoe hadden ze het opgelost als jullie er niet waren geweest?!
Baggal schreef:
09-06-2022 17:32
Snap ik ook wel. Ze koos wel een zeer ongelukkig moment om een streep te zetten onder de relatie. Hoe hadden ze het opgelost als jullie er niet waren geweest?!
Ik zou samen naar de hoeren gaan en voor hem betalen
Baggal schreef:
06-06-2022 11:50
Ze reageerde teleurgesteld omdat ze vond dat het zo leuk was/is voor L. en S. En dat haar zoontje vaak vraagt of hij met S. of P (een ander meisje) kan spelen. Ik snap het best. Zij gaat een maand naar Turkije naar haar familie en vrienden. Haar man komt in de laatste twee weken. Haar zoontje spreekt geen Turks, dus het is voor hem juist zo leuk als hij aan het eind van de vakantie een week mijn S. ziet. Snap ik wel, maar is niet helemaal mijn probleem en ze had het dan moeten overleggen: “you just stated that we’re going on holiday together, however we’re going on holiday as a family of three and you just happen to be there since you booked the same resort. We’re looking forward to have some quality time as a family. If S. and L. bump into each other and want to play, that can be fine occasionally, but we will want to do most things separately from your family if that’s ok as we never planned a holiday together.”
En verder zei ik zoiets van we vinden jullie aardig, maar hebben ook space nodig. Ik heb het daar bij gelaten en ben bij een ander groepje ouders gaan staan bij het springkussen. Aan haar reactie te merken weet ze wel dat we niet enthousiast zijn over het idee van een “gezamenlijke vakantie”.

Mijn man kwam hen later tegen en deed wat aan de organisatie van het event en zij dat er een “atmosphere” was tussen T. en haar man (dat was voordat hij wist dat ik haar gesproken had). Maar ik weet niet of dat kwam doordat zij het haar man inmiddels had verteld, want ik weet ook dat ze ook eerder die dag ruzie met haar man gehad had over de pup die ze hebben (en waar zij vanaf wil). Tja…

Ik ben heel erg benieuwd of ze nu dan afgestapt is van het idee dat jullie familie zijn en het contact ook echt zal veranderen. Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze zondag een cadeau(tje) bij zich zou hebben voor je maar dat was niet zo?
S-Groot schreef:
10-06-2022 21:54
Ik ben heel erg benieuwd of ze nu dan afgestapt is van het idee dat jullie familie zijn en het contact ook echt zal veranderen. Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze zondag een cadeau(tje) bij zich zou hebben voor je maar dat was niet zo?
Ze had geen cadeautje meegenomen afgelopen zondag. Ze had, maar dat was normaal, want bijna iedereen had wat eten meegebracht, wat aubergines in bladerdeeg met kip gemaakt voor de Jubilee viering. Het is rustig so far ;-) Ik ben ook benieuwd hoe het verder zal gaan.
Een Viva meet and greet op je resort lijkt mij ook wel leuk Baggal :lol:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Muselet schreef:
11-06-2022 08:57
Een Viva meet and greet op je resort lijkt mij ook wel leuk Baggal :lol:
Ik heb ook al geboekt! :yes:
Gaat gezellig worden daar :cheers:
Ik ben benieuwd hoe het nu gaat, Baggal? Ben je haar tegen gekomen en hoe doet ze nu tegen jou?
Creatieveling schreef:
15-06-2022 22:34
Ik ben benieuwd hoe het nu gaat, Baggal? Ben je haar tegen gekomen en hoe doet ze nu tegen jou?
Ik zag haar maandag toen ze met de auto voorbij reed en ik mijn dochter met haar fiets wegbracht. Ze deed het raampje open en zwaaide enthousiast. Woensdag kreeg ik een what’s app berichtje met een filmpje: ze had voor haar zoon eenzelfde soort fiets gekocht en hij reed daarop rond. Ze vroeg of de kinderen dit weekend samen konden fietsen. Ik ben te druk voor speel afspraakjes (wat echt zo is, want pas net klaar met werk en moet dit weekend ook wat doen).

Verder heeft ze bonje met haar man want de pup is de deur uit (ik weet dat ze daar gesteggel over hadden).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven