Het “leed” dat vakantie vrienden heet
maandag 23 mei 2022 om 08:07
Voor Augustus hebben we eindelijk een vakantie geboekt. Toen ik dat terloops aan een andere nursery moeder vertelde, vroeg ze wanneer en waarheen. Onze dochter speelt geregeld met haar zoon. Ik kreeg zaterdag alleen wel een beetje een onaangename verassing. De moeder heeft aangegeven dat ze bewust de tweede week van onze vakantie hetzelfde hotel hebben geboekt. Is een all inclusive resort dus we komen elkaar absoluut tegen.
Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?
Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.
Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?
Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.
Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 17 juni 2022 om 08:47
Ze blijft dus erg aardig en wil graag contact.
Voor jou misschien fijn dat ze aardig blijft doen, dat scheelt ongemakkelijke situaties, maar ik vraag me af of ze je boodschap goed begrepen heeft. Of ze echt begrijpt wat je haar hebt verteld.
Heeft ze zelf ook andere vriendinnen? Of klampt ze zich wanhopig aan je vast?
Voor jou misschien fijn dat ze aardig blijft doen, dat scheelt ongemakkelijke situaties, maar ik vraag me af of ze je boodschap goed begrepen heeft. Of ze echt begrijpt wat je haar hebt verteld.
Heeft ze zelf ook andere vriendinnen? Of klampt ze zich wanhopig aan je vast?
vrijdag 17 juni 2022 om 09:29
Nu weer een zelfde soort fiets. Die vrouw blijft maar doorgaan. Het klinkt allemaal behoorlijk obsessief.Baggal schreef: ↑16-06-2022 23:49Ik zag haar maandag toen ze met de auto voorbij reed en ik mijn dochter met haar fiets wegbracht. Ze deed het raampje open en zwaaide enthousiast. Woensdag kreeg ik een what’s app berichtje met een filmpje: ze had voor haar zoon eenzelfde soort fiets gekocht en hij reed daarop rond. Ze vroeg of de kinderen dit weekend samen konden fietsen. Ik ben te druk voor speel afspraakjes (wat echt zo is, want pas net klaar met werk en moet dit weekend ook wat doen).
Verder heeft ze bonje met haar man want de pup is de deur uit (ik weet dat ze daar gesteggel over hadden).
maandag 20 juni 2022 om 16:51
Daar leek het idd wel even op. Tegelijkertijd is het kopen van een fiets ook best normaal (was alleen erg toevallig en wat impulsief). Hoe dan ook, ik heb de komende weken absoluut geen tijd voor play dates. Belachelijk druk - druk - druk met twee klussen tot midden juli. En wat dat betreft heeeel erg toe aan een rustige vakantie.Leslie Knobe schreef: ↑17-06-2022 08:35Och, het lijkt of ze met die fiets toch weer een ingang probeert te vinden.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 20 juni 2022 om 17:24
Erdogan is normaal bij haar vergelekenBaggal schreef: ↑16-06-2022 23:49Ik zag haar maandag toen ze met de auto voorbij reed en ik mijn dochter met haar fiets wegbracht. Ze deed het raampje open en zwaaide enthousiast. Woensdag kreeg ik een what’s app berichtje met een filmpje: ze had voor haar zoon eenzelfde soort fiets gekocht en hij reed daarop rond. Ze vroeg of de kinderen dit weekend samen konden fietsen. Ik ben te druk voor speel afspraakjes (wat echt zo is, want pas net klaar met werk en moet dit weekend ook wat doen).
Verder heeft ze bonje met haar man want de pup is de deur uit (ik weet dat ze daar gesteggel over hadden).
dinsdag 21 juni 2022 om 09:13
Nee hoor. Anders missen we een smeuïg topic.

Maar inderdaad vriendelijk zijn, maar niet verder iets afspreken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 21 juni 2022 om 11:19
Wat blijf je kalm! Ik had al lang jeukende rode uitslag gehad, haaruitval, spontane contactallergie door dit soort acties. En was spastisch in het contact gaan doen, waardoor ik al mijn waardigheid zou verliezen.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
zondag 3 juli 2022 om 21:53
Het scheelt dat ik de laatste weken bizar druk ben geweest met werk - ben ook weinig op Viva geweest en maak ongekend lange dagen. Ik kreeg van de week wel een sms’je: of we konden afspreken. “I miss you” Aangegeven echt geen tijd te hebben. Wat wel geldt is dat ik na deze 1,5 maand (van gekke uren) de vakantie en gewoon extra hard nodig heb…
Mijn dochter heeft het wel minder over L. Helemaal prima. We hebben op 23 juli afscheidsborrel van de nursery. Ik zal haar dan wel even zien. Maar zoals ik mij nu voel heb ik gewoon nog minder zin om op de welverdiende vakantie tijd met haar door te brengen. Ik werk mij het schompes en wil juist graag even rust met het gezin.
maandag 4 juli 2022 om 21:54
Baggal I miss youBaggal schreef: ↑03-07-2022 21:53Het scheelt dat ik de laatste weken bizar druk ben geweest met werk - ben ook weinig op Viva geweest en maak ongekend lange dagen. Ik kreeg van de week wel een sms’je: of we konden afspreken. “I miss you” Aangegeven echt geen tijd te hebben. Wat wel geldt is dat ik na deze 1,5 maand (van gekke uren) de vakantie en gewoon extra hard nodig heb…
Mijn dochter heeft het wel minder over L. Helemaal prima. We hebben op 23 juli afscheidsborrel van de nursery. Ik zal haar dan wel even zien. Maar zoals ik mij nu voel heb ik gewoon nog minder zin om op de welverdiende vakantie tijd met haar door te brengen. Ik werk mij het schompes en wil juist graag even rust met het gezin.
Baggal I miss you
Baggal I miss you
Baggal I miss you
Baggal I miss you
Baggal I miss you
Baggal I miss you
Baggal I miss you
Kots

dinsdag 5 juli 2022 om 21:17
Ai, ik hoop niet dat ze je afwimpeling wegens "geen tijd" als een aanmoediging ziet om het weer te proberen als je wel tijd hebt.Baggal schreef: ↑03-07-2022 21:53Het scheelt dat ik de laatste weken bizar druk ben geweest met werk - ben ook weinig op Viva geweest en maak ongekend lange dagen. Ik kreeg van de week wel een sms’je: of we konden afspreken. “I miss you” Aangegeven echt geen tijd te hebben. Wat wel geldt is dat ik na deze 1,5 maand (van gekke uren) de vakantie en gewoon extra hard nodig heb…
Tegen sommige mensen moet je echt heel erg letterlijk zeggen dat je er niet op zit te wachten. Nu niet, nooit niet.
anoniem_67d85b620a3f1 wijzigde dit bericht op 06-07-2022 08:47
0.20% gewijzigd
woensdag 6 juli 2022 om 06:45
Nou dat. Inmiddels heeft ze bij mijn man gisteren beklag gedaan dat ze mij nooit meer ziet. Ze kwamen elkaar tegen bij het ophalen van de kinderen bij de nursery en dat ze ons zo miste. Ik word hier wel echt pissig van. De laatste keer zag ik haar bij de jubilee picnic en ben ik ook wel duidelijk geweest over de vakantie. En nu begint het toch weer.andnowwedance schreef: ↑05-07-2022 21:17Ai, ik hoop niet dat ze je afwimpeling wegens "geen tijd" als aan aanmoediging ziet om het weer te proberen als je wel tijd hebt.
Tegen sommige mensen moet je echt heel erg letterlijk zeggen dat je er niet op zit te wachten. Nu niet, nooit niet.
Het is bij mij nog geen 6 uur ‘s morgens en ik ben al een tijd aan het werk. Vorige week heb ik meer dan 110 uur gewerkt. Al zou ik het willen dan heb ik nog steeds geen tijd voor haar deze week/maand (ik heb een deadline voor een project en het team gaat dat met geen mogelijkheid redden en iedereen aan de klus loopt op z’n tandvlees) en ik zou echt hopen dat iemand dat kan respecteren zonder te zeuren. Welk beetje is daarvan onduidelijk voor haar vraag ik mij af.
Van die opdringerige acties - ik merk dat ik dat er in alle drukte echt heeeeel slecht bij kan hebben op dit moment. Die vakantie wordt nog wat… En omdat ik nu moe ben, merk ik dat ik het even echt slecht trek. Echt WTF…
baggal wijzigde dit bericht op 06-07-2022 06:51
12.04% gewijzigd
woensdag 6 juli 2022 om 06:56
Ik had haar van de week al terug geappt dat ik tot over mijn oren in het werk zat. Dat is ook echt zo. Als ze dan ook bij mijn man haar beklag doet dan vind ik dat zeuren worden. Ik heb te veel te doen in een te korte tijd en ik wil niet met haar teleurstelling hoeven dealen. Het is ook niet: hey ik mis jullie, maar begrijp dat je druk bent, het was een verwijt. En daar kan ik, gelet op de drukte, even niet zo goed tegen (heeft ook met mijn stress levels te maken hoor - ik kan het er even niet zo goed bij hebben).
woensdag 6 juli 2022 om 07:02
Ja - absoluut. Ik kan dit er ook even niet echt bij hebben. En hoe zij zich hierover voelt vind ik ergens ook niet zo belangrijk. Ik heb niet heel veel tijd om daar nu uitvoerig bij stil te staan. Haar gemopper over het weinige contact versterkt echter wel de frustratie bij mij. En dan denk ik: die welverdiende vakantie wordt nog wat straks…viva-amber schreef: ↑06-07-2022 06:54Precies, je kan zelf ook loslaten en besluiten dat het niet uitmaakt wat zij doet of zegt buiten jou om.
woensdag 6 juli 2022 om 07:09
Dit zou mij ook op mijn zenuwen werken als het op zo'n verwijtende manier gaat.Baggal schreef: ↑06-07-2022 06:56Ik had haar van de week al terug geappt dat ik tot over mijn oren in het werk zat. Dat is ook echt zo. Als ze dan ook bij mijn man haar beklag doet dan vind ik dat zeuren worden. Ik heb te veel te doen in een te korte tijd en ik wil niet met haar teleurstelling hoeven dealen. Het is ook niet: hey ik mis jullie, maar begrijp dat je druk bent, het was een verwijt. En daar kan ik, gelet op de drukte, even niet zo goed tegen (heeft ook met mijn stress levels te maken hoor - ik kan het er even niet zo goed bij hebben).
Sterkte met de drukte Baggal en ik hoop echt dat je volgende maand lekker kunt ontspannen op vakantie.
woensdag 6 juli 2022 om 07:12
Precies dit. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat zij zoveel irritatie bij jou triggert, ze kan werkelijk niets goed doen. Wat maakt het nou uit dat ze zegt dat ze je mist, jammer voor haar maar je bent druk. Ik zou haar zelfs niet geappt hebben als ik toch niets met haar te maken wil hebben. Negeer haar dan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in