Het “leed” dat vakantie vrienden heet
maandag 23 mei 2022 om 08:07
Voor Augustus hebben we eindelijk een vakantie geboekt. Toen ik dat terloops aan een andere nursery moeder vertelde, vroeg ze wanneer en waarheen. Onze dochter speelt geregeld met haar zoon. Ik kreeg zaterdag alleen wel een beetje een onaangename verassing. De moeder heeft aangegeven dat ze bewust de tweede week van onze vakantie hetzelfde hotel hebben geboekt. Is een all inclusive resort dus we komen elkaar absoluut tegen.
Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?
Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.
Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?
Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.
Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 9 juli 2022 om 21:33
Whhhhhhaaaaaaatttt?! Ik kan het hele artikel niet lezen, want zit achter een betaalmuur (of ik moet een account aanmaken) maar dit is wel eh..verassend…Lalala- schreef: ↑09-07-2022 19:29Het AD leest hier mee
https://www.ad.nl/mezza/ze-heeft-precie ... ~ad08a848/

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 9 juli 2022 om 21:41
Nu ben ik nieuwsgierig. Wat voor schema?
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF

zaterdag 9 juli 2022 om 21:47
NIEUWS
HOME
NIEUWS
Alle artikelen
Binnenland
Buitenland
Politiek
Economie
Bizar
Wetenschap
Reizen
Opinie
REGIO
SPORT
SHOW
PLAY
PODCAST
PUZZEL
AUTO
GELD
GEZIN
GEZOND
KOKEN & ETEN
TECH
WERK
WONEN
SERVICE
ABONNEREN
Weer
TV-Gids
Welkom,
Zoek op trefwoord, titel of auteur
ZOEK
Binnenland
Buitenland
Politiek
Economie
Bizar
Wetenschap
Reizen
Opinie
Joost Prinsen.
PREMIUM
Joost Prinsen. © Jeannette Huisman
Ze heeft precies hetzelfde vakantiepark geboekt en daar baal ik van, wat nu?
JOOST WEET HETWijsheid komt met de jaren. Omdat acteur Joost Prinsen (80) al een eind op weg is, beantwoordt hij jullie vragen.
Joost Prinsen > 09-07-22, 19:00
Laatste update: 19:13
0 REACTIES
Ze heeft precies hetzelfde vakantiepark geboekt en daar baal ik van
Vraag: Laatst vertelde ik op het schoolplein dat ik voor de zomervakantie een fijne all-inclusive heb geboekt in een bepaald vakantiepark. Een dag later vertelde één van de moeders blij dat ze diezelfde week hetzelfde park heeft geboekt. Ik ben ontzettend not amused. Onze kinderen kunnen wel samen spelen, maar ik heb helemaal geen zin om verder met deze mensen op te trekken. Wat zou u doen?
Lees ook
Mijn man weigert de douche droog te maken, wat moet ik doen?
PREMIUM
We zijn steeds ziek als we bij vrienden hebben gegeten, wat nu?
PREMIUM
Joost: In ons kerstnummer beloof ik u de top tien ‘Hoe vertel ik de waarheid zonder te beledigen’. En als ik tijd van leven heb, een uitdrukking die ik langzamerhand letterlijk moet nemen, zal ik ter zake een lijvig standaardwerk schrijven.
Mijn grote smoezenvoorbeeld is de theateragent uit de film Dinner at Eight. Hij moet een oude acteur op zijn retour (dank u) een rolletje van maar één korte scène aansmeren. De agent: ‘Jij speelt die scène natuurlijk grandioos, je steelt de show. Dus het publiek denkt: wanneer komt die oude man weer terug. Klap op de vuurpijl: Je komt niet meer!!!’
Uw geval. Ik denk aan mijn moeder die vaak tegen me zei: ‘Ach manneke toch, gij huilt al vóór je geslagen wordt.’ Ook u maakt zich zorgen voor de tijd. Misschien staan die mensen aan de andere kant van het park, misschien zijn het doeners die er iedere dag op uit trekken. Het kan alleen maar meevallen.
Heb je een prangende kwestie die je Joost Prinsen wilt voorleggen? Mail dan naar joostweethet@dpgmedia.nl
En zo niet, dan is er weinig mis met een zin als: ‘Sorry maar mijn man en ik zijn op de vakantie graag op onszelf. We hebben de rest van het jaar al zoveel verplichtingen.’
Kunt u die moed niet opbrengen? Dan zult u de aardige uitdrukking ‘Ik ben ontzettend not amused’ nog erg vaak nodig hebben in uw leven.
HOME
NIEUWS
Alle artikelen
Binnenland
Buitenland
Politiek
Economie
Bizar
Wetenschap
Reizen
Opinie
REGIO
SPORT
SHOW
PLAY
PODCAST
PUZZEL
AUTO
GELD
GEZIN
GEZOND
KOKEN & ETEN
TECH
WERK
WONEN
SERVICE
ABONNEREN
Weer
TV-Gids
Welkom,
Zoek op trefwoord, titel of auteur
ZOEK
Binnenland
Buitenland
Politiek
Economie
Bizar
Wetenschap
Reizen
Opinie
Joost Prinsen.
PREMIUM
Joost Prinsen. © Jeannette Huisman
Ze heeft precies hetzelfde vakantiepark geboekt en daar baal ik van, wat nu?
JOOST WEET HETWijsheid komt met de jaren. Omdat acteur Joost Prinsen (80) al een eind op weg is, beantwoordt hij jullie vragen.
Joost Prinsen > 09-07-22, 19:00
Laatste update: 19:13
0 REACTIES
Ze heeft precies hetzelfde vakantiepark geboekt en daar baal ik van
Vraag: Laatst vertelde ik op het schoolplein dat ik voor de zomervakantie een fijne all-inclusive heb geboekt in een bepaald vakantiepark. Een dag later vertelde één van de moeders blij dat ze diezelfde week hetzelfde park heeft geboekt. Ik ben ontzettend not amused. Onze kinderen kunnen wel samen spelen, maar ik heb helemaal geen zin om verder met deze mensen op te trekken. Wat zou u doen?
Lees ook
PREMIUM
PREMIUM
Joost: In ons kerstnummer beloof ik u de top tien ‘Hoe vertel ik de waarheid zonder te beledigen’. En als ik tijd van leven heb, een uitdrukking die ik langzamerhand letterlijk moet nemen, zal ik ter zake een lijvig standaardwerk schrijven.
Mijn grote smoezenvoorbeeld is de theateragent uit de film Dinner at Eight. Hij moet een oude acteur op zijn retour (dank u) een rolletje van maar één korte scène aansmeren. De agent: ‘Jij speelt die scène natuurlijk grandioos, je steelt de show. Dus het publiek denkt: wanneer komt die oude man weer terug. Klap op de vuurpijl: Je komt niet meer!!!’
Uw geval. Ik denk aan mijn moeder die vaak tegen me zei: ‘Ach manneke toch, gij huilt al vóór je geslagen wordt.’ Ook u maakt zich zorgen voor de tijd. Misschien staan die mensen aan de andere kant van het park, misschien zijn het doeners die er iedere dag op uit trekken. Het kan alleen maar meevallen.
Heb je een prangende kwestie die je Joost Prinsen wilt voorleggen? Mail dan naar joostweethet@dpgmedia.nl
En zo niet, dan is er weinig mis met een zin als: ‘Sorry maar mijn man en ik zijn op de vakantie graag op onszelf. We hebben de rest van het jaar al zoveel verplichtingen.’
Kunt u die moed niet opbrengen? Dan zult u de aardige uitdrukking ‘Ik ben ontzettend not amused’ nog erg vaak nodig hebben in uw leven.
zaterdag 9 juli 2022 om 21:59
Nou ik had ook niet anders verwacht van een man van de oude stempel... het zal wel meevallen en anders ligt het aan jezelf meisje.
Maar Baggal heeft hem niks gevraagd dus dit is weer een prachtvoorbeeld van hoe mensen met je omgaan... voor eigenbelang doen alsof ze het goed met je voorhebben.
Voortaan lees ik het AD niet meer, de geloofwaardigheid is wel zoek zo en qua entertainment heb ik andere standaarden.
Verder is het al gezegd, to hoeft aan niemand iets te verklaren. Hoi en doei volstaat wanneer het haar uitkomt.
Maar Baggal heeft hem niks gevraagd dus dit is weer een prachtvoorbeeld van hoe mensen met je omgaan... voor eigenbelang doen alsof ze het goed met je voorhebben.
Voortaan lees ik het AD niet meer, de geloofwaardigheid is wel zoek zo en qua entertainment heb ik andere standaarden.
Verder is het al gezegd, to hoeft aan niemand iets te verklaren. Hoi en doei volstaat wanneer het haar uitkomt.
Lorem Ipsum
zaterdag 9 juli 2022 om 22:23
Dan vallen er nog meer kranten af, want zo ongeveer alle kranten zitten bij hetzelfde persbureau, of hoe dat ook heten mag. Vind het altijd wel een grappige rubriek, vaak en antwoord waar je niets mee kunt, maar lekker nuchter meestal.turquasi schreef: ↑09-07-2022 21:59Nou ik had ook niet anders verwacht van een man van de oude stempel... het zal wel meevallen en anders ligt het aan jezelf meisje.
Wat zou Beatrijs in dit geval zeggen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zondag 10 juli 2022 om 08:22
Mikmakmadame schreef: ↑10-07-2022 08:15Heeft baggal gezegd dat zij de krant niks gevraagd heeft? Zo nee, aanname.
Gaat dit stuk over Baggal? Dat weten we niet, is ook een aanname. Er zullen vast meer mensen zijn die niet zo assertief zijn en hiertegen aanlopen.
Lijkt me nogal duidelijk dat het stuk gebaseerd is op dit topic.

zondag 10 juli 2022 om 08:24
Maar zo naïef als jij zie je ze zelden.Mikmakmadame schreef: ↑10-07-2022 08:15Er zullen vast meer mensen zijn die niet zo assertief zijn en hiertegen aanlopen.

zondag 10 juli 2022 om 08:26
Waarom is dat nogal duidelijk?Metallover schreef: ↑10-07-2022 08:22Lijkt me nogal duidelijk dat het stuk gebaseerd is op dit topic.
Heb jij het hele stuk gelezen achter de betaalmuur of alleen dat deel dat hier door westerpaviljoen gepost is en je gratis op de site van AD kan lezen?
Staan er soms details in die duiden op Baggal, zoals bijv. Overmatig gebruik van het woord nursery?
Anoniem11072022100711 wijzigde dit bericht op 10-07-2022 08:31
42.47% gewijzigd

zondag 10 juli 2022 om 08:34
Ja natuurlijk is dat zo. Ik ken ook wel wat soortgelijke verhalen. Dat inleidende stukje tekst is bovendien zo algemeen dat t bij wijze van spreken ook over Truus en Bep op de Landal kan gaan.
Sterker nog, ik heb het zelf ook meegemaakt. Ging een weekendje alleen voor m’n sport weg naar een kleinschalige locatie, had even tijd voor mezelf nodig. vertelde dat kort voor vertrek aan iemand en die was daar opeens ook alleen. Vrijheid blijheid, kon die persoon niet verbieden daar te zijn. Ik heb gewoon gezegd dat ik daar voor m’n rust kwam en m’n eigen plan ging trekken. Die persoon vond dat overduidelijk niet leuk, maar ik heb vriendelijk doch beslist gezegd dat dit het risico is als je zelf zomaar zonder overleg jezelf “erbij boekt”. Verder daarbij gelaten en me er niks van aangetrokken . Uiteindelijk 1 avondje samen een wijntje gedronken bij het kampvuur en dat was gezellig. Verder niks aan de hand.
Anoniem11072022100711 wijzigde dit bericht op 10-07-2022 08:38
48.03% gewijzigd
zondag 10 juli 2022 om 08:36
Bij de "lees ook" (zie de post van Westerpaviljoen) staat ook "mijn man weigert de douche droog te maken." Dat is ook een topic van een tijdje terug, dat zeer amusant was trouwens. Lijkt me iets teveel toeval.Mikmakmadame schreef: ↑10-07-2022 08:26Waarom is dat nogal duidelijk?
Heb jij het hele stuk gelezen achter de betaalmuur of alleen dat deel dat hier door westerpaviljoen gepost is en je gratis op de site van AD kan lezen?
Staan er soms details in die duiden op Baggal, zoals bijv. Overmatig gebruik van het woord nursery?

zondag 10 juli 2022 om 08:38
Misschien kunnen we eens een belachelijk probleem maken, en dan kijken of deze op het AD komt.Wijndruifje schreef: ↑10-07-2022 08:36Bij de "lees ook" (zie de post van Westerpaviljoen) staat ook "mijn man weigert de douche droog te maken." Dat is ook een topic van een tijdje terug, dat zeer amusant was trouwens. Lijkt me iets teveel toeval.

zondag 10 juli 2022 om 08:39
Het is maar goed dat Nederland geen juryrechtspraak kent….Wijndruifje schreef: ↑10-07-2022 08:36Bij de "lees ook" (zie de post van Westerpaviljoen) staat ook "mijn man weigert de douche droog te maken." Dat is ook een topic van een tijdje terug, dat zeer amusant was trouwens. Lijkt me iets teveel toeval.

zondag 10 juli 2022 om 08:56
Maar dat betekent niet dat het nu ook het geval is met die zeer summiere informatie die hier gepost wordt.Wijndruifje schreef: ↑10-07-2022 08:49Het forum wordt gezien als "cultureel erfgoed" en het is een publiek geheim dat tijdschriften hier wel eens inspiratie op komen doen![]()
zondag 10 juli 2022 om 09:19
Ik vind het wel opvallend en heb een sterk vermoeden (geen bewijs) dat dit topic toch echt als inspiratie heeft gediend hoor.
Natuurlijk wordt het woord “nursery” niet genoemd en is dat vervangen door “schoolplein”, maar verder…
Het is, hoe dan ook, zeer toevallig. En als het inderdaad zo is, is het ook geen wereldramp.
Natuurlijk wordt het woord “nursery” niet genoemd en is dat vervangen door “schoolplein”, maar verder…
Het is, hoe dan ook, zeer toevallig. En als het inderdaad zo is, is het ook geen wereldramp.

zondag 10 juli 2022 om 09:34
Maar heb je de hele tekst gelezen of alleen dat kleine gratis stukje?Baggal schreef: ↑10-07-2022 09:19Ik vind het wel opvallend en heb een sterk vermoeden (geen bewijs) dat dit topic toch echt als inspiratie heeft gediend hoor.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in