Gezondheid alle pijlers

Stoppen Mirena wanneer ongesteld?

14-07-2022 21:04 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil graag mijn mirena spiraal eruit laten halen, maar ik twijfel of ik dat nog voor mijn vakantie wil doen of beter even kan wachten. Ben namelijk de afgelopen 7 jaar niet ongesteld geweest dus zit er niet echt op te wachten om dat gelijk de eerste keer tijdens vakantie te zijn.
Daarom de vraag, hoe lang duurde het bij jou tot je weer ongesteld werd na het stoppen met mirena? En was dat gelijk een heftige ongesteldheid of juist niet?
En zijn er nog meer dingen die je opmerkte nadat je stopte?

Ik stop trouwens omdat ik wil weten hoe ik me voel zonder hormonen (en nu kan het want vriend = gesteriliseerd)
Ik zou wachten tot na je vakantie. Bij mij was dat beide keren de eerste keer een hele zware menstruatie. Heeft je vriend ook nacontrole gehad?
Nachtvlinder2022 schreef:
14-07-2022 21:07
Ik zou wachten tot na je vakantie. Bij mij was dat beide keren de eerste keer een hele zware menstruatie. Heeft je vriend ook nacontrole gehad?
Balen! Nu wel beter?
Sterilisatie vriend is al zo’n 10 jaar geleden, ken hem nu 2,5 jaar ;)
Ik was volgens mij drie weken later ongesteld. Normale menstruatie. Maar je bent dus ook meteen weer vruchtbaar. Ik had wel even wat PMS-achtige klachten omdat mijn lichaam weer even moest uitbalanceren, zoals moodswings en rug- en buikpijn.

Als je nog niet teveel haast hebt, zou ik het lekker over de vakantie heen tillen.

En oh ja, ik was al 22 jaar niet natuurlijk ongesteld geweest voor 'ie eruit ging, waarvan 16 jaar met spiraal.
Ik werd 2 dagen na het verwijderen licht ongesteld, dat heeft zo'n 4 dagen geduurd.
Ze is er nu een week of 6 uit en ik ben daarna niet meer ongesteld geweest. Nu ben ik 52 dus de kans dat ik wat in de overgang ben is groot. Ik ben heel benieuwd wanneer ik voor de 2e keer ongesteld ga worden.

Mirena heeft er zo'n 18 jaar gezeten (nou ja, 3 stuks dan). Heel lang niet ongesteld geweest dus.
.
Ik ging meteen menstrueren en heel heftig. Daarna weer normale cyclus.

Ik zou dus idd wachten tot na je vakantie.
vicky87 schreef:
14-07-2022 21:13
Balen! Nu wel beter?
Sterilisatie vriend is al zo’n 10 jaar geleden, ken hem nu 2,5 jaar ;)
Dan hoop ik dat hij die nacontrole heeft gehad.

Bij mij is het vooral beter sinds mijn baarmoederverwijdering.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven