Veel twijfel
vrijdag 22 juli 2022 om 20:58
Hoi,
Ik twijfel heel erg. Momenteel werk ik in de avond uren, maar nu de oudste richting school gaat wil ik toch overdag gaan werken.
Ben dus bezig met solliciteren. Momenteel 3 dingen lopen. 2 in mijn oude werk gebied en oude salaris. Beide voor 24 uur 1 dag vanuit huis - 2 op kantoor.
een andere buiten mijn 'comfort zone' erg interessant maar wel 3 euro per uur minder. 1 dag per week op kantoor andere uren thuis.
Na een rekensom scheelt dat mij 480 euro per maand, best veel natuurlijk maar eigenlijk zou ik zo graag juist iets anders gaan doen.
Het salaris kan helaas niet omhoog omdat het een klein en groeiend bedrijf is.
Wat vinden jullie?
Ik twijfel heel erg. Momenteel werk ik in de avond uren, maar nu de oudste richting school gaat wil ik toch overdag gaan werken.
Ben dus bezig met solliciteren. Momenteel 3 dingen lopen. 2 in mijn oude werk gebied en oude salaris. Beide voor 24 uur 1 dag vanuit huis - 2 op kantoor.
een andere buiten mijn 'comfort zone' erg interessant maar wel 3 euro per uur minder. 1 dag per week op kantoor andere uren thuis.
Na een rekensom scheelt dat mij 480 euro per maand, best veel natuurlijk maar eigenlijk zou ik zo graag juist iets anders gaan doen.
Het salaris kan helaas niet omhoog omdat het een klein en groeiend bedrijf is.
Wat vinden jullie?
dansjedansje1000 wijzigde dit bericht op 22-07-2022 21:39
Reden: typfout
Reden: typfout
0.15% gewijzigd

zaterdag 23 juli 2022 om 11:37
Ik ook. Maar mijn motivatie hangt nu eenmaal sterk samen met m’n salaris. Ik wil gewoon fatsoenlijk verdienen, al maak ik van m’n hobby mijn werk. Een slecht salaris levert bij mij gewoon onvrede op.
zaterdag 23 juli 2022 om 11:48
Ik zou niet gaan voor de baan die minder salaris bied.
Het heeft gevolgen voor de pensioenopbouw en een eventuele ww uitkering mocht je contract niet verlengd worden of dat bedrijf failliet gaat. Houd ook rekening met lagere bedragen voor eventuele ziektewetuitkeringen of WAO/WIA. Vakantiegeld word ook minder.
En wat als je man door een recessie zijn baan kwijtraakt of jullie toch onverhoopt uit elkaar gaan? Kan je dan die 480 bruto dan missen?
Bij een nieuwe baan vanuit de oude kun je beter in salaris omhoog gaan dan omlaag.
Het heeft gevolgen voor de pensioenopbouw en een eventuele ww uitkering mocht je contract niet verlengd worden of dat bedrijf failliet gaat. Houd ook rekening met lagere bedragen voor eventuele ziektewetuitkeringen of WAO/WIA. Vakantiegeld word ook minder.
En wat als je man door een recessie zijn baan kwijtraakt of jullie toch onverhoopt uit elkaar gaan? Kan je dan die 480 bruto dan missen?
Bij een nieuwe baan vanuit de oude kun je beter in salaris omhoog gaan dan omlaag.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
zaterdag 23 juli 2022 om 12:23
Ik zou eerst eens naar het netto verschil gaan kijken in jullie bestedingsruimte. Dus niet alleen het netto verschil in salaris, maar ook in je reiskosten en reiskosten (en eventuele thuiswerkvergoeding). En als je oudste naar school gaat is er dan ook een bso die je nodig gaat hebben en een jongste die naar de opvang moet? Wat gaat dat jullie netto (meer) kosten dan in de huidige situatie?
En, zoals anderen ook al noemen, denk ook aam de lange termijn gevolgen voor je pensioen en doorgroei mogelijkheden. Als dit een heel niche bedrijf is en er geen vergelijkbare banen zijn, kan je dan nog wel vanuit daar verder groeien of overstappen naar een ander bedrijf?
En, zoals anderen ook al noemen, denk ook aam de lange termijn gevolgen voor je pensioen en doorgroei mogelijkheden. Als dit een heel niche bedrijf is en er geen vergelijkbare banen zijn, kan je dan nog wel vanuit daar verder groeien of overstappen naar een ander bedrijf?
zaterdag 23 juli 2022 om 13:06
Die 480 bruto zal ongeveer 380 netto zijn. Ik vind dat best wel een flink bedrag, maar ik weet niet wat jouw partner verdiend? Maak eens een overzicht wat je aan maandelijkse kosten kwijt bent. Dan kan je inschatten of je die 380 euro kan missen. En wil missen. Want bij ons zou dat betekenen dat wij niet meer kunnen sparen. Dus ik zou er niet voor kiezen.
Daarnaast heb je geen garantie dat die 2 dagen vanuit huis ook zo blijft. Misschien in de toekomst gewoon weer 3 dagen op kantoor?
Je werkt nu in de avonduren dus geen opvang nodig? Hoe gaan jullie dat die 3 dagen doen als je overdag werkt? Met nog 1 kind thuis, lijkt mij lastig om dan thuis te werken. Als je schoolgaand kind moet brengen/halen dan wordt die dag een 8 urige werkdag maken lastig.
Daarnaast heb je geen garantie dat die 2 dagen vanuit huis ook zo blijft. Misschien in de toekomst gewoon weer 3 dagen op kantoor?
Je werkt nu in de avonduren dus geen opvang nodig? Hoe gaan jullie dat die 3 dagen doen als je overdag werkt? Met nog 1 kind thuis, lijkt mij lastig om dan thuis te werken. Als je schoolgaand kind moet brengen/halen dan wordt die dag een 8 urige werkdag maken lastig.

zaterdag 23 juli 2022 om 13:24
Hoe kom je aan 480? Je zegt 3 euro per uur verschil. 3,- maal 24 is 72,- per week, dan kom ik op 312,- per maand. Als je dan nog vakantiegeld meerekent kom ik op 337,-. Netto is dat ongeveer 212,-.
Alsnog een aardig bedrag. Maar je bent wel flexibeler met je uren, je kunt meer thuiswerken.
Wat zijn de toekomstperspectieven? Kun je in de toekomst met een soortgelijke functie nog doorgroeien bij een andere werkgever?
Alsnog een aardig bedrag. Maar je bent wel flexibeler met je uren, je kunt meer thuiswerken.
Wat zijn de toekomstperspectieven? Kun je in de toekomst met een soortgelijke functie nog doorgroeien bij een andere werkgever?
zaterdag 23 juli 2022 om 20:32
Beide,maar ze gaven ook gewoon teveel geld uit aan onzin.
zaterdag 23 juli 2022 om 20:35
We hebben nu al wel opvang voor de jongste. Omdat onze oudste gehandicapt is moesten wij heel ons werk schema omgooien. Ik ben veel met hem meegegaan en de jongste is dus gewoon bij een gastouder geweest.sassie24 schreef: ↑23-07-2022 13:06Die 480 bruto zal ongeveer 380 netto zijn. Ik vind dat best wel een flink bedrag, maar ik weet niet wat jouw partner verdiend? Maak eens een overzicht wat je aan maandelijkse kosten kwijt bent. Dan kan je inschatten of je die 380 euro kan missen. En wil missen. Want bij ons zou dat betekenen dat wij niet meer kunnen sparen. Dus ik zou er niet voor kiezen.
We zullen idd beide eens moeten schakelen bij een ziek kind. Maar goed dat heeft elke werkende ouder.
Ik wil minimaal tot de jongste naar school is 1 dag thuis blijven werken.
Bij ons zou het wel betekenen dat we minder kunnen sparen. We hebben dat geld nu ook niet, omdat ik nu minder werk dan dat ik ga doen. Wil vooral gewoon iets gaan doen waarbij ik wel een leuk bedrag verdien en mijn werkplezier uit haal.
zaterdag 23 juli 2022 om 20:38
Dat zeg ik ook niet toch? Ik zeg alleen dat in het buiten mijn comfort zone baan niet heel veel bedrijven zijn die dit bieden. Dus dat daarin niet zoveel banen zijn. De in mijn comfort zone daar heb ik meer dan keus genoeg.viva-amber schreef: ↑23-07-2022 06:45De arbeidsmarkt is zo krap, er zijn echt niet maar 2 mogelijkheden.
zaterdag 23 juli 2022 om 20:43
Nog een aanvullende reactie;
Het bedrijf met weinig salaris heeft wel een pensioen fonds. Dat heb ik na een andere sollicitatie wel gevraagd. Ze willen niks op papier zetten over salaris groei. Dat vind ik wel vervelend.
De andere 2 functies zijn wel nieuwe banen. Dus ik ga hoe dan ook naar een nieuwe baan.
2 dagen op kantoor staat vast 1 dag thuis.
Jongste gaat 2 dagen naar de gastouder en een ochtend naar de peuterspeelzaal.
Oudste gaat met een taxi naar school en daarna is er zorg voor hem in huis. Dat is ook voor 80% rond.
Alle banen lijken mij leuk. Maar vind het verschil in salaris wel groot.
Het bedrijf met weinig salaris heeft wel een pensioen fonds. Dat heb ik na een andere sollicitatie wel gevraagd. Ze willen niks op papier zetten over salaris groei. Dat vind ik wel vervelend.
De andere 2 functies zijn wel nieuwe banen. Dus ik ga hoe dan ook naar een nieuwe baan.
2 dagen op kantoor staat vast 1 dag thuis.
Jongste gaat 2 dagen naar de gastouder en een ochtend naar de peuterspeelzaal.
Oudste gaat met een taxi naar school en daarna is er zorg voor hem in huis. Dat is ook voor 80% rond.
Alle banen lijken mij leuk. Maar vind het verschil in salaris wel groot.
zaterdag 23 juli 2022 om 20:54
Bij die banen in je oude werkveld heb je één dag meer reizen, hoe zit het met reiskostenvergoeding? Als je moet toeleggen op je reiskosten en dat kost je per maand bv 100 euro meer dan naar de baan in het nieuwe werkveld, zou ik dat ook meewegen.
Maar als jullie het financieel aan kunnen, zou ik gaan voor de baan die je het leukste lijkt.
Maar als jullie het financieel aan kunnen, zou ik gaan voor de baan die je het leukste lijkt.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
zaterdag 23 juli 2022 om 20:57
Dat valt wel mee gelukkig. Het gaat om weinig km en wij rijden een diesel op grijs kenteken ivm onze gehandicapte zoon. Maar thuis een dag meer heb ik ook meer kosten. Dus denk zelf dat 2 dagen op kantoor wel goedkoper is ondanks het rijden.Roxy21 schreef: ↑23-07-2022 20:54Bij die banen in je oude werkveld heb je één dag meer reizen, hoe zit het met reiskostenvergoeding? Als je moet toeleggen op je reiskosten en dat kost je per maand bv 100 euro meer dan naar de baan in het nieuwe werkveld, zou ik dat ook meewegen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in