Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn, ook in 2022 gaan we verder

01-01-2022 22:23 2599 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Denk erom: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven. En zo af en toe schrijf je dus een egocentrisch bericht, zonder te reageren op anderen hier. Dat is het leven. Soms moet je gewoon even wat kwijt omdat je vol zit en kun je niet direct reageren op een ander.

Zeg geen sorry als je al even niet bent geweest, als je niet alles hebt (bij)gelezen, als je het niet helemaal kunt bijhouden of wat dan ook. We moeten allemaal zuinig zijn met onze energie. Dit is de laatste plek waar je je daarvoor zou moeten verontschuldigen.

Extra:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Nlnj heerlijk hè, thuis zijn. Wij gaan half augustus een weekje naar Port zelande, maar omdat ik in het onderwijs werk heb ik al vakantie.

Alcedo je zegt iets om over na te denken, ben benieuwd wat het gaat worden. Geen ervaring met migraine hier dus geen idee of advies.

Lientje wat werk je veel! Denk je ook aan jezelf?

Ik heb dinsdag uiteindelijk verdeeld over de hele dag de hele bovenverdieping gedaan en vandaag de hele benedenverdieping. Eigenlijk te veel, maar moet toch profiteren van de tijd dat dochter er niet is om dit soort dingen te doen. Er moet ook nog een tweede ronde opgeruimd worden na de verhuizing dus dat staat vanaf volgende week op de planning, maar dan heeft vriend ook vakantie dus kunnen we samen aan de slag.
"After all this time?" "Always."
Goedemiddag :sun:

Weekend
Gisteren na werk vreselijke hoofdpijn en de hele nacht door ook, nu gelukkig niet. Wat een gedoe is dat ook.

Nu weekend
En zon

Lekker.
Later is nu
Dreamer schreef:
27-07-2022 20:09

OH dat is dan wel lastig, Alcedo, moet de botox echt helemaal uit je lijf zijn dus. Maar... de CGRP lijkt wel beter te helpen toch? Nog minder migraine zou ook fijn zijn.

Dat het niet gecombineerd mag worden heeft alleen te maken met de regels die de zorgverzekeraar hanteert. Medisch gezien mag het gewoon gecombineerd worden en vroege onderzoeken laten zien dat het resultaat enorm effectief is juist. Maar het zijn allebei dure behandelingen helaas.
Ik voel me weer heel moe en futloos. Ik heb nergens energie voor of zin. Ik heb inmiddels ook weer migraine, maar gelukkig niet heel zwaar (vooralsnog).
Man komt vanavond laat pas terug, dus ik heb het rijk alleen.

Ik ben wel blij dat de hitte weer een beetje achter de rug is, al had het van mij nog wel wat koeler mogen zijn :P
Vandaag op mijn vrije dag even snel op en neer naar het graf van man zijn grootouders geweest in Brussel. Om de contactpersoon te wijzigen, dat moet persoonlijk. Nu schoonvader overleden is, wordt man de contactpersoon voor het graf. Mijn Frans was gelukkig beter dan ik dacht, ze hadden vrij snel door wat ik bedoelde.
Wel ben ik zowel op de heenweg als op de terugweg drie keer in slaap gevallen... korte slaapjes maar toch.
Ik ben wat oververmoeid lijktwel, helaas afgelopen nacht ook slecht geslapen.

Dit weekend werk ik 2 avonddiensten. Maandag vrij. Dan 3 dagdiensten dan weer sinds enkele tijd wel 3 hele vrije dagen achter elkaar.
Laatste week voor mijn vakantie is idd nog een pittige volle werkweek ,daarna heerlijk 3 weken vrij.
Er is gewoon heel veel personeelstekort Severus. Suzy had mij een leuk stukje van Facebook gestuurd van een verzorgende hoe haar dag eruit ziet. Dat was heel herkenbaar. Ik moest er erg om lachen, maar eigenlijk is het triest.
Ik heb zelf geen Facebook maar heb al van meerdere mensen gehoord dat ze het op hun tijdlijn gezien hebben, misschien kom je het ook nog tegen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik zit weer even aan de Passieflora, Lientje
Mss ook iets voor jou 😉
Ik kan me echt heul druk maken en nu gaat t weer stukken beter 🙏

Schoonmoeders is vandaag naar andere afdeling gegaan, wat ze natuurlijk helemaal niet leuk vond.
Dus daar gaan we straks nog even kijken, maar eerst ff plat op bed, nek speelt op en dan is plat op bed het beste.
Pieremachochel
Gaan jullie nog weg in die weken Lientje? Of kun je dan echt even lekker tot rust komen.

@NLNJ, hopelijk went ze daar snel.

Gelukkig was de migraineaanval van gisteren een korte. Misschien straks nog even bij man kijken, maar verder geen echte plannen. Misschien maak ik er maar een lekker leesochtendje van :P
Alcedo schreef:
30-07-2022 09:33
Gaan jullie nog weg in die weken Lientje? Of kun je dan echt even lekker tot rust komen.

@NLNJ, hopelijk went ze daar snel.

Gelukkig was de migraineaanval van gisteren een korte. Misschien straks nog even bij man kijken, maar verder geen echte plannen. Misschien maak ik er maar een lekker leesochtendje van :P
Wij gaan precies in de 2e week een weekje naar Oostenrijk Alcedo. Dus ervoor en erna kan ik wat meer uitrusten. Moet wel dan ook nodig de jaarboekhouding van 2021 voor de boekhouder in orde maken, dat kost me een dag denk ik.
En ik wil eigenlijk wat opruimen en schoonmaken in huis, maar ik zie wel of ik daar zin in heb
Oostenrijk is zo mooi, Lientje.

Man, wat een rommel steeds in mijn wasmachine (6)

Zoon kwam gisteren thuis met zn was vd hele week (onderweg met de vrachtwagen) en ik had een wasje van (schoon)moeders...

Moeders spaart wss wc rolletjes, alle schone was vol met witte en bruine stukjes vd wc papier en dat kartonnen wc rolletje🤣

Ik weet wel dat ze die vroeger spaarde voor school, alleen mogen scholen dat tegenwoordig niet meer aannemen vanwege hygiëne.

Maargoed, gisteravond weer een lading was van moeders in de machine gedaan én wéér die rommel, toen ging er mij een lampje branden dat ze vroeger die rolletjes altijd spaarde.
Pieremachochel
Dat wordt dus eerst goed de zakken doorzoeken en leeghalen voortaan NLNJ.
Yep Lientje, ben nu genoeg ‘gestraft’. :-D

Ben ook weer een gestaft vanmorgen :)

Ik staf zelf niet, dus ik begrijp het dan ook niet zo goed.
Men moet dat toch onderling kunnen oplossen?

Maar t zat me best ‘hoog’, ik kon er niet meer van autorijden :@@: toen ik onderweg was voor de boodschappen, dus zo maar ff wat halen op de fiets hier in t dorp.
Pieremachochel
lientje69 schreef:
30-07-2022 12:22
Wij gaan precies in de 2e week een weekje naar Oostenrijk Alcedo. Dus ervoor en erna kan ik wat meer uitrusten. Moet wel dan ook nodig de jaarboekhouding van 2021 voor de boekhouder in orde maken, dat kost me een dag denk ik.
En ik wil eigenlijk wat opruimen en schoonmaken in huis, maar ik zie wel of ik daar zin in heb
Heerlijk vooruitzicht, op vakantie!
Mijn volledige werkweek zit erop
Vooral de laatste dag viel me zwaar, niet in het minst omdat de huiskamer medewerker niet bepaald actief was, waardoor ik ook nogal wat werkzaamheden voor haar moest opvangen. Nu een dagje vrij, komende dagen weer werken.

Ik zou vandaag nog wat leuks doen met man ( evenement in de buurt) maar twijfel nu of we dat wel moeten doen.
Man is nu sowieso eerst naar dokter, omdat hij nogal veel pijn op een vreemde plek heeft de laatste weken. Benieuwd wat ze zeggen/ doen, ze zijn bij ons erg van kijk het nog maar een tijdje aan.
Maar wij doen dat meestal al, man is helemaal niet dokterig en heeft al weken last.
Alcedo schreef:
29-07-2022 16:46
Dat het niet gecombineerd mag worden heeft alleen te maken met de regels die de zorgverzekeraar hanteert. Medisch gezien mag het gewoon gecombineerd worden en vroege onderzoeken laten zien dat het resultaat enorm effectief is juist. Maar het zijn allebei dure behandelingen helaas.
Oh dat maakt de keuze niet makkelijker. Weet je al wat je gaat doen?
Later is nu
Lekker toch bijna vakantie Lientje. Ik verbaas me er toch altijd weer over dat je maar blijft willen opruimen en schoonmaken. Ik weet dat veel daarvan steeds terugkomt maar zo erg toch niet? Je bent de laatste tijd veel meer alleen. Het lijkt wel of dat steeds je focus is.

Wat vervelend steeds die rommel in je wasmachine, NLNJ. Mijn man laat wel eens een papieren zakdoekje in z'n zak zitten. Dat blijft gelukkig vooral op zijn kleding zitten. Hij heeft één keer beweerd dat ik zijn zakken ook leeg hoor te halen. Alsof ik z'n moeder ben, dachtutniet. Hij let er nu wel meer op.

Mijn voet met hielspoor doet echt steeds meer pijn. Ik heb net op thuisarts.nl gekeken en je hoeft alleen maar te bellen als je voet ook in rust zeer doet. Dat ik er 's nachts wakker van word, zou dus een reden kunnen zijn, denk ik :roll: Maar meestal gaat het vanzelf over, ze zetten liever geen spuiten (en daar heb ik al 1 van gehad) Nieuwe zooltjes zou moeten helpen, die krijg ik volgende week. Ik wacht maar af, maar beweeg steeds minder wat natuurlijk niet goed is.
Vanmiddag mn fiets naar de fietsenmaker gebracht voor een nieuwe achterband, zat geen profiel meer op, en naar huis gelopen. Dat was dus niet zo slim.
Later is nu
Oei dat klinkt niet zo goed Lientje, hopelijk komen ze erachter wat je man mankeert.
Wij zitten momenteel in Germany. Prachtig weer, morgen en overmorgen wordt wel loeiheet 😅.

Gisteren zat ik echt ver over mijn grens. Kon amper nog op mijn benen staan en mijn hart voelde ook compleet uitgeput. Kan dan? Zo voelde het wel een beetje. Alsof het geen idee had hoe het nog goed moest pompen. De nacht ervoor had ik ook flinke saturatiedipjes, maar wel gemeten met horloge, wel aan de binnenkant.

Ik wil morgenochtend een uitstapje maken naar vriend is bang dat het dan al te warm is. Ik denk juist dan. Want als we tot einde week wachten zit alles in een piek. Want we willen een kasteel bezoeken, naar een belevenispad en een dierentuin. Normaliter doen we dat steeds met een dag rust ertussen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Goedemorgen :sun:

En, wat gaan doen, Suzy? Ik denk dat 's morgens inderdaad het beste moment is, voor de warmte aan, als je daar niet tegen kunt. Een kasteel is binnen ook koel, dat scheelt. In de dierentuin zullen de dieren ook vooral liggen en slapen, heb ik ooit gezien in Praag. Zitten/liggen ze wel lekker stil voor fotograferen :D
Als je vooral 's morgens activiteiten hebt, heb je 's middags ook weer gerust. Dat kan ook schelen.

Maar goed, wij zijn geen ochtendmensen. Als wij wat gingen doen, werd het meestal al 11 uur. Maar man en ik vinden die warmte lekker. De kinderen vonden dat vroeger wel lastig, geloof ik.
Later is nu
Blauwe trui, hij mag voor een echo
Maar er is pas plek in september.

Dreamer, nou , mijn konijn gooit nogal veel stro uit zijn kooi. Dat geeft rotzooi
En ik heb niet veel puf de laatste tijd, dus gooi her en der ook nogal eens wat neer. Zo af en toe moet ik dan toch wat doen, maar het is niet zo dat ik de halve dag bezig ben hoor. Zeker nu man weer weg is, die kan echt alles laten slingeren . Dat ergert me soms nogal, en 10 keer vragen word ik ook gek van. Dan doe ik het liever zelf.

Suzy, ik krijg dan altijd hartkloppingen als ik erg moe ben.
Ben op mijn werk, de dag gaat mega snel. Het is gierend druk vandaag. Artsenvisite, ergotherapeut, mailen naar familie en apotheek, alles komt voorbij vandaag. Metingen doen ( bloeddruk, temperatuur, saturatie), wondzorg, materialen bijvullen, medicatie delen...
Ik heb nog niet eens tijd gehad voor rapporteren en de agenda.
Op zich wel weer fijn ook, ben moe maar geen tijd om te voelen. :biggrin:
Die moeheid voel ik dan wel als ik het lees, Lientje :proud:

of ik voel die sowieso, kan ook. Wel irritant, voel me in m'n hoofd energiek, maar m'n lichaam wil niet mee. Straks de fiets ophalen, dan wandel ik in elk geval en ga ik met een fietsomweg weer terug naar huis.
Later is nu
Dreamer schreef:
02-08-2022 21:43
Oh dat maakt de keuze niet makkelijker. Weet je al wat je gaat doen?
Ik heb tot nu toe altijd alles geprobeerd dus ik denk dat, als ik ervoor in aanmerking kom, ik het wel doe. Ik kan altijd weer terug naar de botox.
Pfoe, dat duurt dan nog even Lientje. Denken ze al in een bepaalde richting of weten ze het echt nog niet?
Blauwetrui schreef:
03-08-2022 18:08
Pfoe, dat duurt dan nog even Lientje. Denken ze al in een bepaalde richting of weten ze het echt nog niet?
Kan echt van alles zijn. Van darmen tot nieren.
We wachten het maar af. Hij zei straks dat hij vandaag nog helemaal geen pijn had gehad.
Maar hij voelt het het meest als hij ligt.
Ik was best moe en verhit toen ik thuiskwam. Toen ben ik in het zwembad gedoken. Koud! Niet normaal! Maar friste er heerlijk van op. Ben weer helemaal fit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven