Het “leed” dat vakantie vrienden heet

23-05-2022 08:07 1735 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor Augustus hebben we eindelijk een vakantie geboekt. Toen ik dat terloops aan een andere nursery moeder vertelde, vroeg ze wanneer en waarheen. Onze dochter speelt geregeld met haar zoon. Ik kreeg zaterdag alleen wel een beetje een onaangename verassing. De moeder heeft aangegeven dat ze bewust de tweede week van onze vakantie hetzelfde hotel hebben geboekt. Is een all inclusive resort dus we komen elkaar absoluut tegen.

Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?

Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.

Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dat wordt dus een bosje bloemen en een uitnodiging voor een High Tea .. :)
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Begin een lijstje met smoezen, als ze dan weer wat vraagt zegje : even kijken, dit staat op blz. 16 ..Eh, Jan van hiernaast komt de oprit schoonmaken tijdens de vakantie, jammer voor je dat kan dus niet.
Muselet schreef:
13-08-2022 07:18
Dat wordt dus een bosje bloemen en een uitnodiging voor een High Tea .. :)
Of niet omdat we zo’n gesteggel hebben tijdens de vakantie… en wij ons onttrekken van het gezelschap.

Ik vind het wel fascinerend om te zien dat mensen hier dan zeggen: oh die auto had je niet op je terrein moeten laten, daarmee geef je mixed signals af.
Als je weet hoe ik woon, is dat echt niet iets dat je makkelijk weigert en bovendien op welke grondslag? Het argument dat wij dat stuk nodig hebben voor eigen gebruik gaat niet op en zowel mijn man en ik vonden dat iets waar we niet over wilde vallen. Ik wil de banden niet aanhalen, maar bewust dwarsliggen wanneer iemand een gunst vraagt (die mij verder niets kost) is van een totaal andere orde.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik had ook ja gezegd hoor en gezucht als er dan een bosje bloemen voor kwam of wie weet nog meer. :lol:

Kleverige mensen zijn een probleem, je wilt niet rot doen en je wilt dat gekleef niet.
Ze komt nog steeds bemoeierig over, met haar 'ik hoop dat je de computer thuis laat'. Goed dat je daar niet meer op gereageerd hebt.

Baggal, geniet van jullie vakantie en blijf naar haar toe erg duidelijk en zeg wat je hier zegt. Lange werkweken gemaakt en tijd nodig als gezin om samen te zijn. Daar past geen ander gezin bij. Als ze dat niet snapt ligt het geheel aan haar zelf.
Nou dat wordt een gezellige vakantie let maar op

Ik vlieg woensdag Baggal. Tot dan.
Daar kunnen we het over eens zijn Muselet. Ik wil niet bot weigeren als daar echt geen reden voor is, maar evenmin wil ik de banden aanhalen of elke dag met ze optrekken. Dat is van meet af aan duidelijk geweest.

Crea: je kan het op twee manieren uitleggen: ze gunt mij rust of hoopt dat ik niet werk zodat ik tijd met haar kan doorbrengen. Ik vermoed het laatste en daar heb ik nou juist geen zin in. Maar iemand die 80-100 urige werkweken heeft gemaakt in de afgelopen maanden heeft natuurlijk een verdomd goede reden om even niets te willen. Al hoef ik natuurlijk geen reden te hebben… ook zonder de drukte had ik geen zin om bijna uitsluitend tijd met hen door te brengen.

Wester: gezellig ;-)
We snappen je wel hoor, in in elk ander geval zou ik precies hetzelfde doen...maar daardoor heb ik dus geleerd dat inderdaad Jan klusjes moet gaan doen op of aan de oprit. Sommige mensen moet je niet eens die shit van je zolder geven waar je vanaf wil.
Lorem Ipsum
Ik snap weinig van wat je zegt over de data zonder overleg en versnipperde dagen samen.
De hele vakantie was toch niet in overleg?
Je hebt allang besloten dat het een vakantie voor jullie gezin en niet met hen wordt. Wat maakt het dan nog uit wanneer zij er precies zijn?

Joh, doe jezelf een lol en stop gewoon met dit contact. Jullie kinderen gaan naar een andere school, je ergert je (heel begrijpelijk) aan alles, dit wordt nooit meer een vriendschap. Negeer hen zoveel mogelijk tijdens de vakantie en daarna stop het contact daarna volledig. Dan krijg je ook geen rare verzoeken over de auto stallen meer. Want als ze jullie niet zouden kennen hadden ze daar ook een andere oplossing voor gevonden.
turquasi schreef:
13-08-2022 08:12
We snappen je wel hoor, in in elk ander geval zou ik precies hetzelfde doen...maar daardoor heb ik dus geleerd dat inderdaad Jan klusjes moet gaan doen op of aan de oprit. Sommige mensen moet je niet eens die shit van je zolder geven waar je vanaf wil.
Dit is precies mijn ervaring.
Sommige mensen geef je een vinger en ze nemen je hand. Elke keer weer.
Daar moet je op een gegeven moment echt een halt toe roepen.
Straks in het gunstige geval dat jullie een fijne vakantie hebben samen blijkt er iets aan de auto stuk en moet er een monteur komen... zit ze daar lekker bij jou op te wachten. In het niet zo gunstige geval is er iets stuk aa de auto na de vakantie en krijgen jullie de schuld. Sorry. Ik ben niet van 'het glas is half vol'. Ik ben van het comité het glas is stuk.
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
13-08-2022 09:14
Straks in het gunstige geval dat jullie een fijne vakantie hebben samen blijkt er iets aan de auto stuk en moet er een monteur komen... zit ze daar lekker bij jou op te wachten. In het niet zo gunstige geval is er iets stuk aa de auto na de vakantie en krijgen jullie de schuld. Sorry. Ik ben niet van 'het glas is half vol'. Ik ben van het comité het glas is stuk.
Mag ik bij uw comité?
Ja hoor. Hoe meer scherven hoe meer vreugd.
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
13-08-2022 09:14
Dat denk ik niet. Ze gaan natuurlijk geen 2 dagen wachten om die auto te laten maken alleen om een koffietje te doen Baggal.
Ja, je had die auto prima kunnen weigeren, alles wat zij doen en vragen en appen is gewoon die grens die je toen op die feestdag hebt geprobeerd aan te geven, lekker te negeren. Bewust.

En je hebt je dus al ingesteld op toch dagen samen zijn, al dan niet met je boek op schoot.

Ik had denk ik juist nee gezegd op die auto op de oprit en aangegeven op dat appje met data, dat je niet van plan bent om die week dus steeds samen door te brengen. Dat jullie als gezin echt deze tijd met alleen elkaar willen doorbrengen en willen uitrusten. Maar goed dat had ik al meteen gezegd of 10x na die verwachting, dat wil of durf jij niet, dus dan misschien zoiets tikken en dan iets van: dat je wel gezellig vind om ( kies een datum en tijd) 1x een drankje te doen daar.

Dat de rest van de week voor gezin is.

Dan maar bot, hierna zit je kind niet bij hen op school en hoef je er verder niets mee.
Ik heb mij niet ingesteld op “dagen samen zijn” - als we elkaar treffen ok om even een drankje te doen, maar niet veel meer dan dat. Kom zeg…

De kinderen zullen ongetwijfeld samen willen spelen en dat maakt het straks misschien wat lastig. Voor de duidelijkheid: ik heb de laatste weken extreem veel gewerkt en eigenlijk nog meer toe aan quality time met mijn gezin. Ik denk dat ik daar, zeker nu, echt wel reden toe heb (al hoef je strikt genomen geen reden te hebben: het feit dat je er geen zin in hebt zou genoeg moeten zijn). En ik ben ook zeker van plan dat aan te geven als het moet. Na de “merger” van de afgelopen weken ben ik wel een beetje “op”.

Een auto weigeren die even bij je op de oprit staat, staat daar mijns inziens echt los van. Dat had ik andere mensen/kennissen ook niet snel geweigerd. Wij hebben de ruimte en bovendien is de auto weg voordat wij thuis komen, omdat zij eerder terugkeren naar de UK. Tegen de tijd dat wij terug zijn zou de auto ook weg moeten zijn.

Onze kinderen gaan in September naar andere scholen inderdaad. Ze heeft nog wel geprobeerd haar zoon op de school van SA te krijgen, maar die zit vol.
Heel eerlijk, zo communiceer je wel, of niet of heel vaag, zoals hier net ook. En zij vat dat ook zeker zo op. Maar goed, is al triljoen keer gezegd en je wil per se aardig gevonden worden tot op de laatste minuut.

Ik hoop echt dat je nog wat rust vind die vakantie, maar vrees dat je onduidelijke grenzen echt overwalst gaan worden als je niet ene keer duidelijker nee zegt.
Luci: ik ben wel een beetje “op” en er is ook niet zoveel ruimte voor alleen maar aardig doen of aardig gevonden willen worden. Zeker niet na de marathon weken (ik ben nog steeds aan het werk).
Dit is/was ook geen alles of niets situatie (zie ook de OP). Jij noemt dat vaag, maar ik heb haar niet uitgebreid gezien/gesproken in de afgelopen weken. En er zit alleen ook even niet zoveel rek in mij wat dat betreft. Dat je het op verzoek toestaat dat iemand een auto op je ruime oprit parkeert zegt ook niet dat je best friends for life bent. Ik heb haar amper gezien sinds de Jubilee.
Nou ja, in ieder geval fijne vakantie Baggal! Even helemaal ontspannen en weer terugschakelen. Want poe, lange dagen hoor, hoe kan het dat jij nog functioneert????
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik vrees dat zij helemaal geen boodschap heeft aan het feit dat jij heel hard gewerkt hebt. Zij denkt gewoon: ah, en nu heeft ze vakantie, tijd voor gezelligheid!
Bovendien doet dat er helemaal niet toe. Jullie hebben gewoon geen zin in een gezamenlijke vakantie, om welke reden dan ook.

Die auto had ik echt geweigerd. Waarom? Omdat die auto normaal gesproken toch ook elke nacht op straat staat? Waarom is dat nu ineens een probleem?
En de auto moet weg zijn als jullie van vakantie terugkomen. Waarom? Nu zijn jullie ook thuis en staat de auto op jullie oprit.
Je grens zou moeten zijn: geen contact meer, geen gunsten verlenen, geen toch even een koffie of play date samen. Want zo kom je nooit van haar af.
Maar nee zeggen is soms heel lastig, dat snap ik ook.
Klevers zijn er heel goed in om een probleem te creëren en een ander dan tot reddende engel te promoveren nadat de klever gered is kan dan klever dan weer verder kleven want een kleverig bedankje moet kunnen dus hup de klever staat weer op de stoep.
Ik zou alvast beginnen met op geen enkel bericht nog te antwoorden.
Ook niet op ´i miss you´s die dan waarschijnlijk zullen volgen.

Waarschijnlijk vraagt ze op den duur of je boos bent, dan kan je gewoon zeggen dat je nu en de komende weken wil spenderen met je gezin en dat je dus geen tijd hebt voor andere contacten.

En dan weer niet meer reageren.
aliva schreef:
13-08-2022 17:03
Ik zou alvast beginnen met op geen enkel bericht nog te antwoorden.
Ook niet op ´i miss you´s die dan waarschijnlijk zullen volgen.

Waarschijnlijk vraagt ze op den duur of je boos bent, dan kan je gewoon zeggen dat je nu en de komende weken wil spenderen met je gezin en dat je dus geen tijd hebt voor andere contacten.

En dan weer niet meer reageren.
Zo zou ik het ook aanpakken.
Baggy

Ik heb het! You have got to outcrazy her!

Mijn moeder had ooit last van een hijger aan de telefoon en die belde een paar keer per dag en dat vond ze niet leuk. Dus toen ik een keer hij haar was nam ik de telefoon op en de beste man begon te hijgen en toen dacht ik: ik doe nog idioter terug kijken wat er gebeurt.

Dus ik zei:
Oh mijnheer wat hijgt u geil. Ik had dit nooit van mezelf verwacht. Maar ik wil uw grote penis in mij. Diep in mijn keel zodat ik u aan kan blijven kijken. U moet mijn meester worden zodat ik sexueel kan dienen. U bent mijn vleesgeworden sexdroom. Wat is uw adres dan kom ik meteen naar u toe en dan zuig ik ik u helemaal kleine geile puddingbuks van me.

Daarna heeft hij nooit meer gebeld.
Ohja! Dat je ‘s avonds in je streepjespyjama met knuffelbeer aanklopt bij hun kamer om tussen haar en haar man in te komen slapen ‘in het grote bed’. ;-D

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven