Het “leed” dat vakantie vrienden heet

23-05-2022 08:07 1735 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor Augustus hebben we eindelijk een vakantie geboekt. Toen ik dat terloops aan een andere nursery moeder vertelde, vroeg ze wanneer en waarheen. Onze dochter speelt geregeld met haar zoon. Ik kreeg zaterdag alleen wel een beetje een onaangename verassing. De moeder heeft aangegeven dat ze bewust de tweede week van onze vakantie hetzelfde hotel hebben geboekt. Is een all inclusive resort dus we komen elkaar absoluut tegen.

Laat ik voorop stellen dat het voor de kinderen in beginsel leuk is, maar ik had dat wel graag van te voren geweten. Ze zijn ontzettend gastvrije en lieve mensen voor een avondje of twee maximaal, maar echt niet om daar je vakantie mee door te brengen. Ze zijn nogal intens en ook heel anders in de opvoeding. Bovendien spreekt de moeder slecht Engels (ze is Turkse) en hoewel ze ongetwijfeld goede bedoelingen had, vind ik dit vrijpostig en eigenlijk gewoon raar. Is het onredelijk dat ik hier wat gepiekerd over ben?

Zij gaat er immers ook gewoon vanuit dat we de hele vakantie met elkaar op trekken. En zelfs al zouden wij daarover afspraken maken, dan vrees ik dat onze dochter per se met haar zoon wil spelen (de hele dag) en bij wijze van spreken bij het opstaan al vraagt waar L. is. Wij staan dus voor een verdrongen feit en ik weet niet hoe ik dit zo goed mogelijk kan aanpakken. Mijn man probeert deze ouders ook al een tijd te ontlopen, om redenen die ik best begrijp, maar de kinderen spelen wel samen en dat vind ik helemaal prima.

Geen zin in een wat nukkige echtgenoot, geen zin in een discussie met mijn 4-jarige dochter hoe vaak ze L. kan zien gedurende vakantie en zelf ook geen zin om ze de hele week om mij heen te hebben. Dat gezegd hebbende: ben ook niet uit op ruzie met de ouders van mijn dochter’s vriendje. Ik weet echt niet hoe ik dit het beste kan aanpakken…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Misschien komen ze als verrassing eerder om nog langer van deze gezamelijke vakantie met jullie te genieten :nooo:

Trek alsjeblieft (zonder schuldgevoel) jullie eigen plan.
O wat irritant zeg! Mijn zus en ik werden deze zomer ook weer onaangenaam verrast omdat kennissen van ons opeens lieten weten dat ze voor 2 weken een huisje vlakbij ons familie vakantiehuis hadden geboekt. Dat hebben ze 2 jaar geleden ook al eens gedaan en toen kwamen ze om de haverklap langs en bleven steeds veeeeeel te lang zitten, ook al boden we ze op een gegeven moment geen drinken en eten meer aan. Ik heb toen gezegd dat we ook tijd met de familie wilden en we hen wel op zouden zoeken, wat we vervolgens niet gedaan hebben. Maar nu kwamen ze gewoon weer, al hadden we nog hoop dat ze na vorige keer de boodschap wel begrepen hadden en ons meer met rust zouden laten. Want af en toe koffie drinken, of een keer een borrel is natuurlijk prima, maar niet steeds van 11 tot 16 uur bij ons blijven zitten. Of van 15 tot 20 uur, dat zijn ook echt van die sneaky tijden ivm lunch en diner. Maar dat deden ze natuurlijk wel weer en na de eerste keer meldde ik ze meteen dat we daar gewoon geen zin in hadden. Ze waren best gepikeerd ook nog. Onbegrijpelijk vind ik dat. Dus lieve Baggal, ik snap volkomen hoe irritant is dit om met zulke stoorzenders te moeten dealen op je vakantie. Je hebt gewoon geen zin in gedoe, confrontaties, gepikeerd gedoe en negativiteit. Toch kan je het beste meteen in het begin korte metten met ze maken, je hebt werkelijk alles al geprobeerd om die vrouw er van te laten doordringen dat je geen gezamenlijke vakantie wil en op een gegeven moment is het gewoon klaar. Meteen bij de eerste ontmoeting zeggen dat jullie je eigen gang willen gaan en dat jij het haar wel laat weten als je behoefte hebt om iets samen te doen. Anders blijft dit de hele vakantie door etteren.
Ik hoop zo dat het toch mee gaat vallen, Baggal. Dat ze jullie ook tijd alleen gunnen.
Baggal schreef:
20-08-2022 12:25
Grapjas…
Er komt dus tich nog een soap

Dat gun ik je niet Baggy

Je weet hoe hoog ik je heb zitten
meisje22 schreef:
20-08-2022 12:57
Misschien komen ze als verrassing eerder om nog langer van deze gezamelijke vakantie met jullie te genieten :nooo:

Trek alsjeblieft (zonder schuldgevoel) jullie eigen plan.
Nee nee. Geen eigen plan trekken. Er moet echt even oorlog worden gemaakt.

Er moet gewoon echt even worden gezegd: Fuck off. You Cunt ( dat Cunt werkt ook lekker het United Kingdom natuulluk)
westerpaviljoen wijzigde dit bericht op 20-08-2022 13:18
Reden: Verbeterde post
8.33% gewijzigd
Westerpaviljoen schreef:
20-08-2022 13:17

Er moet gewoon echt even worden gezegd: Fuck off. You Cunt ( dat Cunt werkt ook lekker het United Kingdom natuulluk)

Deed me hier aan denken hahaha:
https://youtu.be/f9P9ybBYySY
Here am I in my little bubble
Discobar schreef:
20-08-2022 13:02
Meteen bij de eerste ontmoeting zeggen dat jullie je eigen gang willen gaan en dat jij het haar wel laat weten als je behoefte hebt om iets samen te doen. Anders blijft dit de hele vakantie door etteren.
Dit als je ze echt niet om je heen wilt.

Heb je er anderzijds geen problemen mee om ze wel eens te zien of samen iets te ondernemen dan zou ik iets zeggen als ‘willen jullie dinsdag of donderdag … doen? Kies de dag maar! De andere dagen brengen wij als gezin door’.
Westerpaviljoen schreef:
20-08-2022 13:17

:lol:
Baggal schreef:
20-08-2022 12:50
Er zit een taal barrière maar ik weet zo goed als zeker dat ze niet op de 20e zouden aankomen. Ze heeft een kamer nummer geappt, dus mijn telefoon staat even uit (en ik ben weg). Uit het kamer nummer kan ik afleiden dat ze iig niet in een bungalow zitten.
Klinkt alsof ze last minute nog wat extra dagen bij heeft geboekt.
Aaah Baggal... Ik sluit me aan bij: korte metten maken, en zorg dat haar man dat óók weet.
En verder: kijk of je er ook een beetje om kan lachen, samen met je man. Het begint gewoon echt absurd te worden, dus misschien kan je ook lachend je eigen plan trekken. Je hoeft echt nergens meer rekening mee te houden hoor.
Discobar schreef:
20-08-2022 13:02
O wat irritant zeg! Mijn zus en ik werden deze zomer ook weer onaangenaam verrast omdat kennissen van ons opeens lieten weten dat ze voor 2 weken een huisje vlakbij ons familie vakantiehuis hadden geboekt. Dat hebben ze 2 jaar geleden ook al eens gedaan en toen kwamen ze om de haverklap langs en bleven steeds veeeeeel te lang zitten, ook al boden we ze op een gegeven moment geen drinken en eten meer aan. Ik heb toen gezegd dat we ook tijd met de familie wilden en we hen wel op zouden zoeken, wat we vervolgens niet gedaan hebben. Maar nu kwamen ze gewoon weer, al hadden we nog hoop dat ze na vorige keer de boodschap wel begrepen hadden en ons meer met rust zouden laten. Want af en toe koffie drinken, of een keer een borrel is natuurlijk prima, maar niet steeds van 11 tot 16 uur bij ons blijven zitten. Of van 15 tot 20 uur, dat zijn ook echt van die sneaky tijden ivm lunch en diner. Maar dat deden ze natuurlijk wel weer en na de eerste keer meldde ik ze meteen dat we daar gewoon geen zin in hadden. Ze waren best gepikeerd ook nog. Onbegrijpelijk vind ik dat. Dus lieve Baggal, ik snap volkomen hoe irritant is dit om met zulke stoorzenders te moeten dealen op je vakantie. Je hebt gewoon geen zin in gedoe, confrontaties, gepikeerd gedoe en negativiteit. Toch kan je het beste meteen in het begin korte metten met ze maken, je hebt werkelijk alles al geprobeerd om die vrouw er van te laten doordringen dat je geen gezamenlijke vakantie wil en op een gegeven moment is het gewoon klaar. Meteen bij de eerste ontmoeting zeggen dat jullie je eigen gang willen gaan en dat jij het haar wel laat weten als je behoefte hebt om iets samen te doen. Anders blijft dit de hele vakantie door etteren.
Sterker nog zeggen dat je geen behoefte hebt om tijd met hen door te brengen. DUIDELIJKHEID al is de boodschap dan hard maar dat is het wel DUIDELIJK!
Stuur gewoon dat je niet samen wil optrekken in de vakantie. En dat jullie ze vast wel weer een keer tegenkomen als jullie thuis zijn. Maar niet nu.klaar.
Matcha schreef:
20-08-2022 13:21

Heb je er anderzijds geen problemen mee om ze wel eens te zien of samen iets te ondernemen dan zou ik iets zeggen als ‘willen jullie dinsdag of donderdag … doen? Kies de dag maar! De andere dagen brengen wij als gezin door’.
Dit zou ik ook doen. 1x koffie, borrel of kort uitstapje en duidelijk zeggen dat jullie de rest vd vakantie met het gezin doorbrengen, en hun ook een heerlijke vakantie met hun gezin toewensen!
Geef vooral ook niet je kamer/ bungalow nummer door!
Als stille meelezers heb ik me een tijdje plaatsvervangend geïrriteerd en vond ik dat je het netjes aanpakte. Ik snap volkomen dat je geen ruzie wil. Ik ben ook zo, eerst proberen het zo rustig mogelijk op te lossen. Maar na het laatste bericht, het telefoontje naar je man, denk ik ook dat het nu klaar is. Ik zou er nu echt schijt aan hebben om het vriendelijk te houden.
Mijn mond valt steeds verder open van verbazing. Sommige mensen snappen het écht écht écht niet!
Maar ook van haar partner zou je mogen verwachten dat hij haar wat bijstuurt!
Want dit is echt niet meer gezond hoor!
Tja, vanaf de eerste paar pagina's was dat al duidelijk, dat deze dame het niet snapt, beetje gek om dat na 47 pagina's dat te gaan verwachten, dat ze het wel gaat snappen, helemaal vanzelf. :wtf:
Hoi Baggal..ik kan mij zo voorstellen dat je je nu al gigantisch loopt op te vreten en er geen gevoel van een ontspannen vakantie is. Ik denk dat het nu belangrijk is om heel duidelijk te zijn en ook waar de mannen bij zijn. Met haar man heb je geen taalbarriere en je kunt hem dan duidelijk maken dat je je rust wil op vakantie en je je daarin niet gerespecteerd voelt. Het probleem is alleen dat je je na dit gezegd te hebben waarschijnlijk nog zo opgefokt voelt dat het toch je vakantie verpest. Maak er dus niet een te lange discussie van en hou het kort bij: ik wil niet gezamelijk optrekken, eten, zwemmen of wat dan ook. Ik ben hier met mijn gezin en wil alleen met hen wat doen. Het probleem is alleen dat de kinderen ook vriendjes zijn. Bah wat een shitsituatie..ik zou hier echt vreselijk boos om kunnen worden dat zij jou in deze situatie heeft gebracht. Ik zou echter toch direkt duidelijk zijn en als ze gepikeerd zijn so be it. Jammer dan..geen energie verder meer aan besteden en dan maar niet aardig Baggal.. je hóeft niet altijd aardig te zijn. In dit geval is de maat vol. Als iemand al gaat bellen van we komen eraan daar zou ik helemaal kriegel van worden. Veel succes en bijt van je af.
Ik zou het ook via haar man spelen nu ja. Desnoods jouw man naar haar man, als je er zelf geen zin meer in hebt nu.

Haar man leek het ook wel te begrijpen toch, toen jullie bij hen op visite waren?
Maar om eerlijk te zijn zou mijn vakantie toch wel deels verpest zijn. Het hangt toch als een heet hangijzer boven alles dat zij daar ook rondhangen.

Ik zou gewoon binnenkort of volgende keer deze vakantie overdoen en dan tegen niemand zeggen waar de reis naartoe gaat.
Zeg dat je deze vakantie voor jezelf wil en geen zin hebt samen op te trekken. Mocht ze dan blijven appen zou ik schrijven.."sorry blijkbaar is de boodschap nog steeds niet overgekomen dat wij op onze vakantie onze privacy willen. Ik voel mij hierdoor genoodzaakt om je deze week te blokkeren' en blokkeer haar dan op WA.
Heb ik ook op het punt gestaan bij een goede vriendin die mij met allemaal corona wappie shitzooi de hele tijd bombardeerde met berichtjes terwijl ik al vaak vriendelijk heb gezocht dat niet meer te sturen..gelukkig is het niet zover gekomen .
Mijn kleuter heeft zojuist L. ontdekt. Was door het dolle heen. Je kon er op wachten…

Moeder: “we were waiting for you at the beach” - er zijn hier een paar privé strandjes. Ze begon ook direct over een boottocht maken naar Gocek Bay een dezer dagen. Begreep nog steeds niet waarom ze eerder kwamen en op de 29e gaan. Ze heeft duidelijk de plannen geweizigd. Wij hebben gezegd voornamelijk als familie weg te zijn en dus niet meegaan op het schip. Gelukkig is het nu etenstijd hier en kon ik SA vrij makkelijk wegtrekken. Mijn man was ook afstandelijk. Haar man voelt het beter aan allemaal en zij ook nog tegen haar: ze zijn ook als gezin weg, T. Hopelijk houdt ze zich wat gedeisd…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Oef.
Baggal schreef:
20-08-2022 17:11
Mijn kleuter heeft zojuist L. ontdekt. Was door het dolle heen. Je kon er op wachten…

Moeder: “we were waiting for you at the beach” - er zijn hier een paar privé strandjes. Ze begon ook direct over een boottocht maken naar Gocek Bay een dezer dagen. Begreep nog steeds niet waarom ze eerder kwamen en op de 29e gaan. Ze heeft duidelijk de plannen geweizigd. Wij hebben gezegd voornamelijk als familie weg te zijn en dus niet meegaan op het schip. Gelukkig is het nu etenstijd hier en kon ik SA vrij makkelijk wegtrekken. Mijn man was ook afstandelijk. Haar man voelt het beter aan allemaal en zij ook nog tegen haar: ze zijn ook als gezin weg, T. Hopelijk houdt ze zich wat gedeisd…
Cringeworthy
Baggal schreef:
20-08-2022 17:11

Een ding snap ik niet: dat je een bord voor je kop hebt dat kan natuurlijk gebeuren
Maar haar man snapt het ook! Hoe kan het dat ze niet gecorrigeerd wordt nav de opmerkingen van haart partner? Baggal waarom ben jij betoverend?
Daar heb ik trouwens wel een idee over nu ik er bij nadenk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven