Niet gevraagd

01-09-2022 10:35 276 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn schoonouders hebben 2 kinderen. Mijn man voldoet helaas niet aan hun verwachtingen. Hun andere kind wel. Er is een hele hechte band tussen hun andere kind en mijn schoonouders. Er worden veel dingen samen gedaan. Aan ons wordt niks gevraagd.
Nu is het zo dat een paar jaar geleden zij samen op vakantie zijn gegaan ivm een verjaardag van schoonouders. Wij zijn niet gevraagd om mee te gaan. Mijn man heeft aangegeven dit erg kwetsend te vinden. Hier is verder niks mee gedaan of bv gezegd dat ze dat beter niet hadden kunnen doen. Het was eigenlijk ons probleem als we ermee zaten.

Nu hoorde mijn man dat ze binnenkort weer met zijn allen op vakantie gaan ivm een verjaardag. Dus schoonouders met hun andere kind en gezin. Ons is weer niets gevraagd. Ze vinden het ook gewoon normaal dit zo te doen.

Wel wordt er eigenlijk van ons verwacht dat we altijd betrokken zijn bij schoonouders. Vaak langskomen enz. En zijn ze boos als we dat niet doen. Terwijl zij een groot onderscheid tussen hun kinderen maken.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
viva87 schreef:
01-09-2022 15:32
Wat verdrietig voor je man. Anderzijds zitten wij er ook aan te denken mijn ouders mee te nemen op vakantie. Wij vinden het belangrijk dat ons kind nog zoveel mogelijk leuke herinneringen maakt met opa en oma. Mijn zus nodigen wij daarbij ook niet uit. Het is sowieso al hartstikke duur en nog een gezin meenemen is niet te bekostigen. En als zij zelf willen betalen, weet ik ook niet of ik het zou willen. De hele dynamiek verandert dan, terwijl wij ook een ontspannen en gezellige vakantie willen.

Wie weet zijn zij ook gewoon uitgenodigd? En genieten ze die week/weken gewoon extra van de kleinkinderen? Zonder bijbedoelingen.
Gewoon doen, wij doen dit ook zo. En mijn zus is daar ook niet beledigd of verbolgen over. Het zou wat zijn zeg.
Summerlove4567 schreef:
01-09-2022 15:12
Maar hij kan het wel krijgen want hun andere kind krijgt het ook. Het zou wel mogelijk zijn.
nee dat is het niet, want zijn ouders willen dat niet geven
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
01-09-2022 16:07
nee dat is het niet, want zijn ouders willen dat niet geven
Dat is het precies. Ze willen het niet geven. Maar ze verwachten het wel terug. Dat is het erge eraan.
viva87 schreef:
Wat verdrietig voor je man. Anderzijds zitten wij er ook aan te denken mijn ouders mee te nemen op vakantie. Wij vinden het belangrijk dat ons kind nog zoveel mogelijk leuke herinneringen maakt met opa en oma. Mijn zus nodigen wij daarbij ook niet uit. Het is sowieso al hartstikke duur en nog een gezin meenemen is niet te bekostigen. En als zij zelf willen betalen, weet ik ook niet of ik het zou willen. De hele dynamiek verandert dan, terwijl wij ook een ontspannen en gezellige vakantie willen.

Wie weet zijn zij ook gewoon uitgenodigd? En genieten ze die week/weken gewoon extra van de kleinkinderen? Zonder bijbedoelingen.
Wij hebben ook kinderen die verder geen andere opa of oma hebben. Maar alles draait om dat andere gezin. Dat maakt het wel hard allemaal
viva87 schreef:

Ik zou het ook volstrekt logisch vinden dat to en man niet uitgenodigd zijn als het initiatief voor deze vakantie van de broer kwam. Broer is niet verplicht als hij zijn ouders mee op vakantie wil nemen, ook zijn broer en schoonzus mee te vragen. Dat zou ik volkomen begrijpen.
Als ouders hun zoon en diens gezin hebben uitgenodigd, kan ik het beter begrijpen waarom het wringt dat ze de andere zoon niet vragen. Maar to was daar niet helemaal duidelijk over.
Summerlove4567 schreef:
01-09-2022 16:18
Wij hebben ook kinderen die verder geen andere opa of oma hebben. Maar alles draait om dat andere gezin. Dat maakt het wel hard allemaal
ja dat is zo

verandert dat iets, dat je die erkenning krijgt? Uiteindelijk is het aan jullie, of liever gezegd aan je man om hier iets mee te doen. Zij doen het niet en je moet echt ophouden met daar naar te verlangen. Of liever gezegd je man moet dat doen.
hij heeft drie opties:
- zo doorgaan en er diep ongelukkig van worden
- het contact verbreken
- het contact zelf bepalen en verder alles naast zich neer leggen
rosanna08 schreef:
01-09-2022 16:25
ja dat is zo

verandert dat iets, dat je die erkenning krijgt? Uiteindelijk is het aan jullie, of liever gezegd aan je man om hier iets mee te doen. Zij doen het niet en je moet echt ophouden met daar naar te verlangen. Of liever gezegd je man moet dat doen.
hij heeft drie opties:
- het contact verbreken
Helemaal eens.
rosanna08 schreef:
01-09-2022 16:25
ja dat is zo

hij heeft drie opties:
- het contact verbreken
Dat is natuurlijk zo. Het is wel lastig voor hem omdat ze erg dwingend zijn en erg boos worden als man dingen doet die niet in hun straatje past. Daar is hij wel gevoelig voor
Summerlove4567 schreef:
01-09-2022 16:30
Dat is natuurlijk zo. Het is wel lastig voor hem omdat ze erg dwingend zijn en erg boos worden als man dingen doet die niet in hun straatje past. Daar is hij wel gevoelig voor
dan zal hij wat harder moeten worden en dat is een best een klus. Maar hij doet nu zichzelf tekort, jou tekort en jullie kinderen tekort
Zijn ouders zullen er geen nacht minder van slapen
heb je door dat je steeds met uitvluchten en excuses komt?
rosanna08 schreef:
01-09-2022 16:36
Ik niet. Maar dat is hoe mn man erin staat
rosanna08 schreef:
01-09-2022 16:36
Dit. Wat wil je nou met topic? Je gal spuwen, ventileren? Want echt iets doen om het voor jezelf beter te maken wil je niet.
Ik vond Sikkepit eerst erg negatief en zuigerig tegen je, maar inmiddels snap ik haar wel, als dit de tendens is van je topics.
Summerlove4567 schreef:
01-09-2022 17:02
Ik niet. Maar dat is hoe mn man erin staat
Alsjeblieft zeg. Jij bent toch niet je man, je kunt toch ook voor jezelf denken en voor jezelf besluiten dat jij het anders wil dan dit.
Het irriteert mij ook een beetje hoe je reageert. Ik lees vooral heel veel 'ja, maar.....' en dan iets wat iemand anders moet doen. Volgens mij zijn er heel veel goede adviezen en tips gegeven, maar wil je eigenlijk niet veranderen. Maar wat wil je dan? Dat we met een vivaforumleger naar je schoonouders gaan en hen met een pistool op het hoofd hen dwingen je man leuk te vinden? Of moeten wij je man dwingen om anders met zijn ouders om te gaan? Wij kunnen niks voor je doen, de enige die iets kan veranderen aan het omgaan met de situatie zoals die is, ben je zelf.
Nee ik was allang met ze gestopt als het mijn ouders waren. Maar dat is aan mijn man en die doet dat niet. Er is in deze niet echt een oplossing.

Inderdaad even om te ventileren.
Die is er wel. Voor jezelf. Want blijkbaar zit dit je zo hoog dat je er meermaals een topic over opent.
Hebben jullie ook al eens kritisch naar jullie zelf gekeken?
Vaak heeft het toch ook met een wisselwerking te maken. Uit jouw vorige topics weet ik dt ze vooral ook een probleem met jou hebben en jouw man hier tussenin zit.
Mijn schoonouders hebben ook een heel andere, veel hechtere, relatie met hun jongste dan ze met hun oudste, mijn man, hebben. En ze hebben dus ook een hechtere relatie met hun andere kleinkinderen. Ik weet niet of mijn man dat problematisch vindt. Ik denk het niet, hij heeft het er nooit over. En zo wel: dan is het aan hem om er iets aan te doen, dit is niet mijn zaak.
Summerlove4567 schreef:
Wat verdrietig.
Ik zou mezelf en mijn gezin gaan beschermen als er op mijn “he wat gezellig, samen even weg! Wij willen ook graag mee, gezellig! Dus wat spreken we af?” geen fatsoenlijk antwoord zou komen.

Ga niet passief in een hoekje zitten. Onderneem actie en regel het.
Werkt dat niet? Dan zou ik het contact minimaliseren.
Is je man al gestopt met doorbrieven van alle beledigingen van schoonouders aan jouw adres?
Heb je al tegen man gezegd dat je nul komma nul wilt horen over zijn ouders?
Zoals in je vorige topics gesuggereerd.

Als je die twee dingen niet opgelost krijgt, heb je geen probleem met je schoonouders, maar met je man.
Dan wordt mijn advies: dit wordt nooit beter, ga maar scheiden.
martje55 schreef:
01-09-2022 18:20
Dan wordt mijn advies: dit wordt nooit beter, ga maar scheiden.
Dat was volgens mij al in gang gezet maar kennelijk weer afgeblazen. :roll:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Summerlove4567 schreef:
Maar is het initiatief vanuit broer gekomen of vanuit zijn ouders?
In het eerste geval zou ik zeggen: stel dan hetzelfde voor en nodig opa en oma uit voor een vakantie.
In het tweede geval is het inderdaad kwetsend.

Heel eerlijk; zit je überhaupt nog wel te wachten op een vakantie met deze mensen?
viva87 schreef:
01-09-2022 18:31
Maar is het initiatief vanuit broer gekomen of vanuit zijn ouders?
In het eerste geval zou ik zeggen: stel dan hetzelfde voor en nodig opa en oma uit voor een vakantie.
In het tweede geval is het inderdaad kwetsend.

Heel eerlijk; zit je überhaupt nog wel te wachten op een vakantie met deze mensen?

Deze vraag ook al gesteld, geen antwoord
Mika2022 schreef:
01-09-2022 18:41
Het gaat in wezen ook niet om een vakantie met schoonfamilie. Om de zoveel tijd opent TO een klaagtopic als deze over haar familie, kennissen etc. etc. waarbij het niet om een oplossing gaat maar om 'te ventileren'. ;)
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Mika2022 schreef:
01-09-2022 18:41
Ik heb deze vraag ook gesteld op pagina 2 en to antwoordde dat ze er vanuit gaat dat de schoonouders het geïnitieerd hebben. Dat weet ze dus niet zeker.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven