Moeder leent kinderen uit voor bruiloft
maandag 12 september 2022 om 09:56
Ik heb nog een andere probleem. Mijn moeder heeft een goede vriendin en haar dochter gaat trouwen. Ik ken die dochter een beetje, maar niet erg goed. Haar dochter zocht voor haar bruiloft nog bloemenmeisjes/jongens en toen had mijn moeder voorgesteld om mijn tweeling te gebruiken om dat dat zo schattig was. Die vriendin helemaal enthousiast en had gelijk haar dochter gebeld die het ook een goed idee vond. Ik kreeg vorige week een telefoontje van mijn moeder wanneer de bruiloft is en wat mijn kinderen aanmoeten.
Nu komt het ding, ik wist hier niets van. Laat staan dat ik toestemming heb gegeven. Het is allemaal buiten mijzelf om geregeld. Ik ben best boos op mijn moeder geworden en heb ook verteld dat ik hier niet van gediend ben. Mijn moeder zei dat ze al ja had gezegd en dat ze dacht dat ik het goed zou vinden. Nou nee dus! Ik wil niet mijn kinderen gebruiken als een accessoires in de bruiloft van een vage kennis. Nu zegt mijn moeder dat ze het al toestemming heeft gegeven en het zou raar zijn als ik nee zou zeggen.
In ieder geval, ik heb contact gezocht met de bruid en heb het haar uitgelegd en ze reageerde geschrokken dat ik van niets wist en ze bood haar excuses aan. Maar ze zei dat ze het een leuk idee vond om mijn tweeling te gebruiken. Omdat ze zo aardig klonk wil ik het toch overwegen en de bruiloft is pas over een half jaar en het is dichtbij en ze had aangeboden dat mijn man en ik gasten waren en gewoon te eten kregen.
Maar als ik toestemming geef, dan geef ik mijn moeder gelijk. En geef ik een soort van vrijbrief om over mij en de mijn kinderen heen te lopen Dus wat is nu het handigst? De bruid wil het voor oktober weten dus ik moet nu wel een beslissing maken...
Nu komt het ding, ik wist hier niets van. Laat staan dat ik toestemming heb gegeven. Het is allemaal buiten mijzelf om geregeld. Ik ben best boos op mijn moeder geworden en heb ook verteld dat ik hier niet van gediend ben. Mijn moeder zei dat ze al ja had gezegd en dat ze dacht dat ik het goed zou vinden. Nou nee dus! Ik wil niet mijn kinderen gebruiken als een accessoires in de bruiloft van een vage kennis. Nu zegt mijn moeder dat ze het al toestemming heeft gegeven en het zou raar zijn als ik nee zou zeggen.
In ieder geval, ik heb contact gezocht met de bruid en heb het haar uitgelegd en ze reageerde geschrokken dat ik van niets wist en ze bood haar excuses aan. Maar ze zei dat ze het een leuk idee vond om mijn tweeling te gebruiken. Omdat ze zo aardig klonk wil ik het toch overwegen en de bruiloft is pas over een half jaar en het is dichtbij en ze had aangeboden dat mijn man en ik gasten waren en gewoon te eten kregen.
Maar als ik toestemming geef, dan geef ik mijn moeder gelijk. En geef ik een soort van vrijbrief om over mij en de mijn kinderen heen te lopen Dus wat is nu het handigst? De bruid wil het voor oktober weten dus ik moet nu wel een beslissing maken...
maandag 12 september 2022 om 12:16
Dan lijkt het mij wijs en een mooie situatie, om het daar met je moeder over te gaan hebben. En dat je gaat leren voor jezelf op te komen.Klusjesvrouw schreef: ↑12-09-2022 11:37Mijn grootste frustratie is met mijn moeder omdat ze zomaar over mij heenwalst.
maandag 12 september 2022 om 12:16
En ook voor je kinderen!!viva-life22 schreef: ↑12-09-2022 12:16Dan lijkt het mij wijs en een mooie situatie, om het daar met je moeder over te gaan hebben. En dat je gaat leren voor jezelf op te komen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 12 september 2022 om 12:21
Dus straks staan jouw kinderen op de foto bij hun aan de muur, en staan op hun Facebook, en als er gevraagd wordt "oh wat leuk zijn dat nichtjes/ neefjes?", dan zegt het bruidspaar "nee we hebben eigenijk geen idee, het zijn de kinderen van een vage kennis".
Echt idioot, en nog idioter dat je het overweegt in ruil voor eten.

Echt idioot, en nog idioter dat je het overweegt in ruil voor eten.

carriem wijzigde dit bericht op 12-09-2022 12:22
2.78% gewijzigd

maandag 12 september 2022 om 12:22
Maar waar ga je over hebben dan? Ze kan zeker proberen om duidelijk te maken wat moeder deed niet normaal is en waarom dat niet gewenst is maar als moeder dat kan en zou willen begrijpen .. dan deed ze zulke dingen niet.
Aangeven dat dit een nee is en dat dit laatste keer dat ze jou of je kinderen aanbied voor wat dan ook bij anderen, dat melden lijkt me wel zo handig.... maar er over hebben klinkt als een 2-zijdig gesprek en denk echt dat TO dat moet vermijden. Nog.
Er komen geheid allerlei kulredenen waarom die moeder zogenaamd iets leuks wilde doen en TO overdrijft en ze klinkt echt niet opgewassen (nog) tegen zulke discussies met iemand die zulke dingen doet.
Aangeven dat dit een nee is en dat dit laatste keer dat ze jou of je kinderen aanbied voor wat dan ook bij anderen, dat melden lijkt me wel zo handig.... maar er over hebben klinkt als een 2-zijdig gesprek en denk echt dat TO dat moet vermijden. Nog.
Er komen geheid allerlei kulredenen waarom die moeder zogenaamd iets leuks wilde doen en TO overdrijft en ze klinkt echt niet opgewassen (nog) tegen zulke discussies met iemand die zulke dingen doet.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 12-09-2022 12:23
3.50% gewijzigd
maandag 12 september 2022 om 12:23
Je kinderen zijn net zo belangrijk voor de bruiloft als de bloemstukken op tafel en de linten aan de stoelen. Ze zijn accessoires en decor. Niet meer en niet minder.Klusjesvrouw schreef: ↑12-09-2022 11:37Ik denk dat ik het toch niet ga doen. Alleen maar omdat mijn moeder zo asociaal was, en het is natuurlijk ook best wel raar dat mijn kinderen gebruikt worden.
maandag 12 september 2022 om 12:29
Misschien heeft haar moeder haar ook voor het blok gezet door te zeggen dat het al geregeld was.BornSlippy schreef: ↑12-09-2022 10:55Waarom heb je het je moeder niet op laten lossen?? En toen je haar ging bellen wist je helemaal niet dat jullie eenzelfde (?) soort moeder zouden hebben. En natuurlijk zegt zij: mijn moeder is net zo hoor.. Omdat ze je niet in verlegenheid wil laten zitten. En ze ook gewoon wat wil van je: je kinderen op haar bruiloft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 12 september 2022 om 12:31
maandag 12 september 2022 om 12:34
maandag 12 september 2022 om 13:01
leg eens aan je man uit, dat jij meer hebt, aan zijn mening in dit geval, dan aan dat hij het aan jou overlaatKlusjesvrouw schreef: ↑12-09-2022 11:37Ja nu ik erover nadenk is het ook raar. Ik heb het met mijn man besproken en die liet de keuze bij mij
Hij maakt jou zo 100% verantwoordelijk, het zijn ook zijn kinderen
maandag 12 september 2022 om 13:03
Een tweeling is dan wel interessant inderdaad. Vraag mij af of de kinderen gevraagd waren als ze geen tweeling waren geweest.Nieuwenaam schreef: ↑12-09-2022 12:31Zou het niet doen, wat anderen al zeiden je kinderen staan straks op facebook bij wildvreemden plus dat je moeder haar zin heeft gekregen met het risico dat ze ze een volgend keer bij een castingburo inschrijft terwijl jij van niets weet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

maandag 12 september 2022 om 13:16
Lekker irritant van je man inderdaad.Lila-Linda schreef: ↑12-09-2022 13:01leg eens aan je man uit, dat jij meer hebt, aan zijn mening in dit geval, dan aan dat hij het aan jou overlaat
Hij maakt jou zo 100% verantwoordelijk, het zijn ook zijn kinderen
En weet je zeker dat jouw kinderen de perfecte schattige decorstukken gaan zijn?
Zij moeten straks voor de ogen van honderd starende mensen hun allerschattigste kant laten zien.
Dat doen niet zomaar alle kinderen.
Als er 1 keihard huilend weigert te gaan en die andere de bloemblaadjes dumpt en snel door het gangpad rent, hebben jouw kinderen straks ook nog het perfecte plaatje verpest.
En dat soort dingen zijn niet erg en vaak zelfs grappig als het je neefjes of nichtjes zijn, maar niet als er hele hoge verwachtingen zijn van je kinderen en niemand op de bruiloft die kinderen kent.
maandag 12 september 2022 om 13:21
Ik denk ook dat ik het niet ga doen. Maar toen ik met de bruid sprak voelde het net of ik gelijk een band met haar had. Maar goed, mijn kinderen zijn geen decorstukken en mijn moeder moet maar eens leren om haar mond te houden. En daarnaast heeft de bruid nog 4 maanden om iets anders te vinden. Dank jullie wel voor de meningen. Altijd handig om er een ander perspectief over te horen.
maandag 12 september 2022 om 13:26
maandag 12 september 2022 om 13:28

maandag 12 september 2022 om 13:28
Of gewoon niet?Klusjesvrouw schreef: ↑12-09-2022 13:21Ik denk ook dat ik het niet ga doen. Maar toen ik met de bruid sprak voelde het net of ik gelijk een band met haar had. Maar goed, mijn kinderen zijn geen decorstukken en mijn moeder moet maar eens leren om haar mond te houden. En daarnaast heeft de bruid nog 4 maanden om iets anders te vinden. Dank jullie wel voor de meningen. Altijd handig om er een ander perspectief over te horen.
Maar dat is jouw zorg natuurlijk niet.

maandag 12 september 2022 om 13:42
Dan mag moeder het gaan ontregelen. Zou mezelf totaal niet voor het blok gezet voelen. Ik zou er gewoon helemaal niet in mee gaan. Dan hoef je dat ook niet te voelen. Dan is het allemaal een plannetje tussen 2 mensen wat niet doorgaat.blijfgewoonbianca schreef: ↑12-09-2022 12:29Misschien heeft haar moeder haar ook voor het blok gezet door te zeggen dat het al geregeld was.
maandag 12 september 2022 om 13:46
Ik zou het niet doen.
Je kinderen hebben er niks aan. Jijzelf ook niet want je moet dan gast zijn, een dag vrijnemen, waarschijnlijk iets kopen om aan te trekken. En je kinderen moeten ook iets aan, of koopt de bruid alles (ook schoenen, sokken, sieraden, tasjes etc)? Nee, en je moeder staat voor gek. dan leert ze het wel af.
Je kinderen hebben er niks aan. Jijzelf ook niet want je moet dan gast zijn, een dag vrijnemen, waarschijnlijk iets kopen om aan te trekken. En je kinderen moeten ook iets aan, of koopt de bruid alles (ook schoenen, sokken, sieraden, tasjes etc)? Nee, en je moeder staat voor gek. dan leert ze het wel af.
Don't cry, buy a bag and move on.

maandag 12 september 2022 om 13:54
Ze leert het zo niet af. Dat zou mooi zijn. Ze leert het af (het zal niet meer lukken) wanneer To haar grenzen aan gaat geven en daar een goed gesprek over voert plus die grenzen op een goede manier gaat bewaken.daenerys79 schreef: ↑12-09-2022 13:46Ik zou het niet doen.
maandag 12 september 2022 om 13:56
Ik vind dit echt een bijzonder verhaal...
Allereerst vraag ik me af wat het bruidspaar bezielt om jonge (onbekende) kinderen in te zetten als decoratie. Wat is de lol ervan als je de kinderen niet (goed) kent? Ze staan straks inderdaad op al je foto's...(of niet eens als er een geen zin heeft
).
Ten tweede snap ik echt niet dat je moeder jouw kinderen zomaar toezegt aan voor jou vage kennissen.
Overigens zou mijn destijds bijna evenoude kind de ringen brengen op de bruiloft van een familielid. Eenmaal in een zaal vol grote mensen durfde die absoluut niet meer. Dat kan makkelijk gebeuren en is totaal geen punt als het een familielid betreft (een ander kind sprong even in). Maar als je die kinderen speciaal 'inhuurt' om zoiets te doen en ze willen niet meer?
Allereerst vraag ik me af wat het bruidspaar bezielt om jonge (onbekende) kinderen in te zetten als decoratie. Wat is de lol ervan als je de kinderen niet (goed) kent? Ze staan straks inderdaad op al je foto's...(of niet eens als er een geen zin heeft

Ten tweede snap ik echt niet dat je moeder jouw kinderen zomaar toezegt aan voor jou vage kennissen.
Overigens zou mijn destijds bijna evenoude kind de ringen brengen op de bruiloft van een familielid. Eenmaal in een zaal vol grote mensen durfde die absoluut niet meer. Dat kan makkelijk gebeuren en is totaal geen punt als het een familielid betreft (een ander kind sprong even in). Maar als je die kinderen speciaal 'inhuurt' om zoiets te doen en ze willen niet meer?
maandag 12 september 2022 om 13:57
misschien is ma wel zo dominant, dat ook de bruid zich geen raad wist?Socie schreef: ↑12-09-2022 13:56Ik vind dit echt een bijzonder verhaal...
Allereerst vraag ik me af wat het bruidspaar bezielt om jonge (onbekende) kinderen in te zetten als decoratie. Wat is de lol ervan als je de kinderen niet (goed) kent? Ze staan straks inderdaad op al je foto's...(of niet eens als er een geen zin heeft).
maandag 12 september 2022 om 14:15
TO, dit is echt heel erg raar!
Ik heb beroepsmatig inmiddels een paar honderd bruiloften gezien. En er zijn zo nu en dan bruidsmeisjes of jonkertjes (in het Engels inderdaad flowergirls, want daar zijn de bruidsmeisjes de volwassen vriendinnen van de bruid), maar echt never ever nooit heb ik vreemde kinderen gezien in die rol!
Het zijn ofwel de kinderen van het bruidspaar zelf, of van een broer of zus waar bruid of bruidegom dan tante of oom van is. Die kinderen hebben die rol omdát ze iets betekenen voor het bruidspaar en zij ze graag dichtbij willen hebben op deze belangrijke dag en iets leuks willen laten doen. Onbekende kinderen als accessoire? Idioot!
Krijg je achteraf dat iedereen steeds gaat vragen of dat de kinderen van zus bruid waren of zo, want die kennen ze niet?
En nog een ander iets: in al die bruiloften en met al die bruidskinderen zie ik echt in 80 van de 100 gevallen dat die kinderen het vreselijk vinden, al die aandacht, dat ze niet naar voren lopen, of geen bloemen durven strooien of juist rennen om er snel van af te zijn. En dan komen er opeens allemaal volwassen handen van achter die die kinderen naar voren gaan duwen of met ze mee gaan lopen (weg schattigheid).
Los van dat jij als gast naar een bruiloft zou moeten waar je niks te zoeken hebt en los van je moeder die niet spoort, is het ook qua gebruiken en gewoonten echt heel raar.
Ik heb beroepsmatig inmiddels een paar honderd bruiloften gezien. En er zijn zo nu en dan bruidsmeisjes of jonkertjes (in het Engels inderdaad flowergirls, want daar zijn de bruidsmeisjes de volwassen vriendinnen van de bruid), maar echt never ever nooit heb ik vreemde kinderen gezien in die rol!
Het zijn ofwel de kinderen van het bruidspaar zelf, of van een broer of zus waar bruid of bruidegom dan tante of oom van is. Die kinderen hebben die rol omdát ze iets betekenen voor het bruidspaar en zij ze graag dichtbij willen hebben op deze belangrijke dag en iets leuks willen laten doen. Onbekende kinderen als accessoire? Idioot!
Krijg je achteraf dat iedereen steeds gaat vragen of dat de kinderen van zus bruid waren of zo, want die kennen ze niet?
En nog een ander iets: in al die bruiloften en met al die bruidskinderen zie ik echt in 80 van de 100 gevallen dat die kinderen het vreselijk vinden, al die aandacht, dat ze niet naar voren lopen, of geen bloemen durven strooien of juist rennen om er snel van af te zijn. En dan komen er opeens allemaal volwassen handen van achter die die kinderen naar voren gaan duwen of met ze mee gaan lopen (weg schattigheid).
Los van dat jij als gast naar een bruiloft zou moeten waar je niks te zoeken hebt en los van je moeder die niet spoort, is het ook qua gebruiken en gewoonten echt heel raar.
We're just two lost souls

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in