Vertrouwelijke gegevens mailen met G-mail. Hoe?
dinsdag 11 oktober 2022 om 12:33
Ik heb een baan aangeboden gekregen, jippie!
Voor mijn contract heeft HR om een kopie gevraagd van mijn ID en bankpas. Hoe stuur je zoiets veilig en gratis per mail? Ik weet dat G-mail een vertrouwelijke--modusfunctie heeft, maar dan kan de ontvanger niets afdrukken of downloaden en dat lijkt me niet handig als je een dossier moet samenstellen. Wat zouden jullie doen?
Ik werk met Android, mocht dat nog iets uitmaken.

Voor mijn contract heeft HR om een kopie gevraagd van mijn ID en bankpas. Hoe stuur je zoiets veilig en gratis per mail? Ik weet dat G-mail een vertrouwelijke--modusfunctie heeft, maar dan kan de ontvanger niets afdrukken of downloaden en dat lijkt me niet handig als je een dossier moet samenstellen. Wat zouden jullie doen?
Ik werk met Android, mocht dat nog iets uitmaken.
Ik vind hier dingen van.

dinsdag 11 oktober 2022 om 12:47
Gefeliciteerd!
Ik weet alleen dat er een app is waarmee je je ID fraude ongevoelig mee kan maken.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eitsbewijs
Dan is mailen denk ik ook geen probleem meer.
Je bankpas geen idee... Ik vind het raar dat je daar een kopie van moet sturen. Dat heb ik nog nooit hoeven doen. Alleen je rekeninggegevens lijken me voldoende voor het kunnen storten van salaris.

Ik weet alleen dat er een app is waarmee je je ID fraude ongevoelig mee kan maken.
Je bankpas geen idee... Ik vind het raar dat je daar een kopie van moet sturen. Dat heb ik nog nooit hoeven doen. Alleen je rekeninggegevens lijken me voldoende voor het kunnen storten van salaris.

dinsdag 11 oktober 2022 om 13:02
Daarmee haal je je bsn er af en daar zal het juist om gaan.S0LEIL schreef: ↑11-10-2022 12:47Gefeliciteerd!![]()
Ik zou even een kopietje maken van beiden en het bij ze in de brievenbus doen als je dat fijner vindt.
Ik zou het het gewoon in 2 aparte mailtjes mailen denk ik.
dinsdag 11 oktober 2022 om 13:20
Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties en de tips.
Ik heb nu gevraagd of HR zo'n tool heeft, en of ik eventueel langs kan komen om een kopie te laten maken.
Een bankpas wordt vaak gevraagd om zeker te zijn van de juiste tenaamstelling en het rekeningnummer. Het pasnummer en de vervaldatum wordt dan afgeschermd.
.
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)
Een bankpas wordt vaak gevraagd om zeker te zijn van de juiste tenaamstelling en het rekeningnummer. Het pasnummer en de vervaldatum wordt dan afgeschermd.
.
Ik vind hier dingen van.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in